|
Ana Sayfa | Kayıt ol | Yardım | Ortak Alan | Ajanda | Bugünkü Mesajlar | XML | RSS | |
|
Otomobil - F1 Bu Bölümde Formula 1 ve Otomabil Dünyası hakkında aradiginiz bir çok seyi bulabilirsiniz. |
| LinkBack | Seçenekler | Stil |
10-09-2006, 00:12 | #1 | ||
Guest
Mesajlar: n/a
|
3 yaşında kokpite oturup evi gibi benimseyen, Flavio Briatore’nin ellerinde yoğrulan, Oxford’da öğrencilerle birlikte takılan, futbol ve tenis oynayan tırmanış yapan, F1’i tanımayan bir ülkeye “Alonsomania” çılgınlığını yaşatan ve Galacticos’lar kadar çok tanınan Fernando Alonso; rekorların ve başarıların adamı .::ALONSOMANIA::. Fernando Alonso Diaz 29 Temmuz 1981’de Oviedo, İspanya’da doğdu.. Renault F1 takımının pilotu olan Alonso Oxford’da yaşıyor ve 25 Eylül 2005’de Formula 1 Dünya şampiyonu oldu.. F1’de Dünya şampiyonu olduğunda 24 yaşından 59 gün almış olan Alonso böylece efsane F1 pilotlarından Emerson Fittipaldi’ye ait olan “En Genç F1 Şampiyonu” unvanını da almış oldu. Alonso’nun şampiyonluğu aynı zamanda F1’de bir devrin sonuna işaret etti; F1’in yaşayan efsanesi Michael Schumacher’in yıllardır süregelen hükümdarlığının sonunu.. .::ERKEN YILLAR::. Annesinin kızlık soyadını da adında taşıyan Alonso, Kuzey İspanya’nın Asturias bölgesinde dünyaya geldi. Orta halli bir ailenin çocuğu olan Alsonso’nun babası maden işinde patlayıcı uzmanı olarak annesi ise bir devlet dairesinde uzun süre aileyi iyi şartlarda geçindirebilmek için çalıştı.. Alonso ufak yaşlarda özellikle babası sayesinde motor sporlarıyla tanıştı ama ne babası ne de başkası Alonso’nun gelmiş geçmiş “En Genç F1 Dünya Şampiyonu” olabileceğini tahmin edebilirdi.. Hayatla Oviedo’da ablası Lorena’nın elinden tutarak tanışan Alonso, amatör kart pilotu olan babası José Luis’in yarış tutkusunu çocuklarına aşılamaya çalışmasıyla gaz pedalına basmayı öğrendi.. Baba Jose’nin F1 araçlarından kopya çekerek kendi elleriyle yaptığı pedallı kart aslında abla Lorena içindi.. Ancak 8 yaşındaki Lorena’nın bu araca ilgi göstermemesi ve henüz 3 yaşında olan Alonso’nun o ufacık kokpiti evi gibi benimsemesi bugünlere kadar uzayan başarılarla dolu hayat hikayesinin ilk tohumları oldu.. Babasından aldığı yarışmacı ruh ve annesinin desteğiyle yeteneklerini ufak yaşlarda sergilemeye başlayan Alonso’nun ilk mekanikeri doğal olarak babası oldu.. İspanya’da babasının elinden tutarak anaokulu yerine gittiği yarışmalarda karting kullanan Alonso ailesinden aldığı moral desteğiyle gaza basmanın kısa sürede kendisi için sadece bir hobi olmadığını gösterdi.. Ancak bu durum babası Jose Luis’i oldukça zor durumda bıraktı.. Varlıklı bir aile olamayan Alonso’lar başarılı olan küçük çocukları Fernando’nun motorsporlarına devam edebilmesi için bir çok fedakarlık yapmak zorunda kaldı.. Ailenin limitli kaynakları karting arabası ve yarışmalara katılabilmek için mutlaka bir sponsor bulunmasını gerektiriyordu.. Girdiği her yarışta neredeyse en ufak katılımcı olan Fernando en başarılı genç yetenek olmayı ve rakiplerine çoğu zaman duman yutturmayı başardı.. 1994, 1996 ve 1997’de İspanya Karting Şampiyonası’nda kupaya uzanan Alonso Avrupa Kart Şampiyonası’nda 2. oldu ve küçük yaşta 1996’da Dünya Küçükler Karting Şampiyonası’nda zafere uzandı.. 1999 Alonso için farklı bir deneyim oldu.. Minardi F1’in eski pilotlarından Adrián Campos’un sponsorluğu ve yardımıyla İspanya Nissan Açık serisine katıldı ve ilk ve son seri denemesinde henüz 18 yaşında şampiyon oldu. Bu başarı genç pilotun bir anda Formula 3000’e 2000 sensinde adım atmasını sağladı. Şampiyonanın en ünlü pistlerinden Spa-Francorchamps’da damalı bayrağı göğüsleyen ve genç Fernando yılı 4. tamamlamayı başardı. Bu başarı 2001’de Formula 1’e adım atmasını sağlayan kariyerinin en önemli işlerinden biri oldu.. .::FORMULA 1 YILLARI::. Fernando Alonso’ya çoğunlukla efsane pilot Michael Schumacher’in veliahdı olarak bakılıyor. Bunun en önemli sebebi genç Renault pilotunun Schumi’nin önemli özelliklerinden bir kaçına sahip olması. Alonso bugün pistlerde yer alan ve her turu şampiyonluk turuymuş gibi atabilen nadir isimlerden biri. Alonso yarışlarda yaşadığı ciddi problemlerin üstesinden rahatlıkla kalkabilen ve en zamanı kaybederek tur atabilen nadir yeteneklerden biri. Bu arada Alonso’ya boşuna “Magic Alonso” yani “Büyücü Alonso” denmiyor.. Bir çok pilotta olmayan bir espri anlayışına sahip olan Alonso aynı zamanda. Padok şakacılarından biri olarak biliniyor ve Mart 2005’deki Goodwood Festival’inde kart ve sihir hünerlerini hayranlarıyla paylaşarak pistlerin dışındaki özelliklerini de gözler önüne serdi.. Minardi ile 2001’de Avustralya GP’sinde kırmızı ışık sönüp de gaza bastığında F1 tarihinin start alan en genç 3. pilotu olan Alonso, rakiplerine nazaran yüksek değerlere sahip olmayan ve mücadele gücü düşük olan aracıyla çaylak sezonunda puan alamamış olsa da sezon sonu değerlendirmesinden artı not almayı başardı Sürüş yetenekleri sayesinde 2002’de yeniden kurulan ve başında menajeri Flavio Briatore’nin olduğu Renault takımına geçen Alonso test pilotu olarak girdiği takımın 2003’de sabit sürücüsü olmayı başardı. İlk deneyimini yaşadığı Minardi aracından çok daha gelişmiş bir araçla henüz ikinci GP’sinde Malezya’da pole pozisyonunu elde ederek En Genç Pole Pozisyonu sahibi pilot oldu. Alonso aynı sezon Macaristan GP’sinde ise damalı bayrağı göğüsleyerek F1 tarihinin En Genç Yarış Kazanan pilotu oldu. Sezon sonunda oldukça büyük bir başarı sayılabilecek işlere imza attığı gözden kaçmayan Alonso 4 podyum ve topladığı 55 puanla sürücüler klasmanında 6. sırada yer aldı. 2004’de de Renault’da kalan Alonso R24’ü kullanmakta zorlandı ve kazananların çemberinde yer alamadı. Sezon içerisinde takım arkadaşı Jarno Trulli’nin gerisinde kalmaya başlaması sorgulanan Alonso bu durumu sezon sonuna doğru tersine çevirmeyi başardı. Aynı zamanda menajeri olan takım patronu Falvio Briatore ile yollarını ayıran Trulli kısa süre sonra muazzam bir form düşüşü yaşadı ve problemleri artınca takımdan ayrıldı. Trulli sezonun son 3 yarışına katılmadan yeni sezon için imza attığı Toyota’ya geçti. Alonso GP zaferi olmamasına rağmen 2004 sezonunda kariyerinin en yüksek puanına, 59 ile ulaştı ve 4 kez çıktığı podyumda sezonu 4. sırada tamamladı. Alonso son 3 yarış için takıma katılan yeni takım arkadaşı 1997 F1 Dünya şampiyonu Jacques Villeneuve’e de sağladığı üstünlükle 1 sezon sonra yakalayacağı başarının sinyallerini verdi. .::MUHTEŞEM 2005::. 2005 sezonunda Alonso’nun takım arkadaşı İtalyan Giancarlo Fisichella oldu. İlk yarışında sezon açılışının yapıldığı Avustralya’da 3. olan Alonso, Malezya’da kolaylıkla pole pozisyonunu elde etti ve GP’yi kazanmayı başardı. Alonso aynı performansı sezonun 3. yarışını da tekrarladı ve Bahreyn’i pole pozisyonuna başlayarak kazandı. San Marino ise sezonun en çarpıcı yarışlarından birine sahne oldu; yeni araba ve kurallarla hayal kırıklığı yaşayan Ferrari ve Michael Schumacher’in San Marino’da kariyerinin en parlak günlerini yaşamaya başlayan Alonso ile girdiği kapışma nefesleri kesti. Alonso, 7 kez F1 şampiyonu olan Alman efsanesi Michael Schumacher ile girdiği ve yaklaşık 13 tur süren mücadeleyi kazanarak damalı bayrağa ulaştı. Ülkesinde koşulan GP’yi kazanamamak Alonso için hayal kırıklığı McLaren'in yükselen performansı Räikkönen’in Monaco’da zafere bir kez daha uzanmasını sağladı. Nürburgring’deki Avrupa GP’sinde ise Räikkönen'in görülmeye değer bir şekilde yarış dışında kalması zaferi Alonso’ya verdi. Kanada ise Alonso için tam bir felaket oldu. GP’de McLaren’den Montoya ve Räikkönen’in baskısı sebebiyle hata yapan Alonso “Şampiyonların Duvarı”na çarptı ve süspansiyonlarından mahrum kalarak yarışı tamamlayamadı. Böylece Kanada GP’si Alonso’nun 2005’deki finish göremediği ilk GP oldu. 2005 A.B.D GP’si ise Michelin kullanan her takımın yaptığı, gibi lastik üreticisinin güvenlik onayını vermemesi üzerine, Alonso’nun da piste çıkmadığı GP olarak tarihe geçti. Bu GP Michael Schumacher’in 2005’deki tek damalı bayrağını getirdiAlonso, Fransa GP’sinde 3. pole pozisyonu’nu elde etti ve yarışı başladığı gibi tamamlayarak o sezon 5. yarışını kazandı. Alonso sezonun devamında gelen Britanya GP’sinde ise yarışa pole pozisyonu’nda başladı ancak McLaren’den Montoya’nın ilk zaferini aldığı günü 2. sırada tamamladı. McLaren'in güvenilirlik problemi Alonso’ya Almanya GP’sinde bir zafer daha kazandırdı. Bu yarışta Kimi Räikkönen'in arabası hidrolik arızası yaptı. Macaristan GP’sinden 2 gün önce 24. doğum gününü kutlayan Alonso, Toyota’dan Ralf Schumacher ile problem yaşadı ve ancak 11. olarak yarışı puansız kapattı.. Türkiye GP’sinde Alonso’nun şansı O’nu takip etti ve Renault pilotu 2. sırayı son turlar koşulurken McLaren pilotu Juan Pablo Montoya’nın 8. virajda veda etmesiyle birlikte aldı. Monza’da ise yarışa 3. sırada başlayıp 2. olan Alonso’nun karşısında ise motor değiştirme cezası ile 10 sıra geriden başlayıp ancak 4. olabilen Räikkönen vardı. Belçika GP’sinde ise Alonso’nun Reanult’sunun ayarları piste göre iyi ayarlanmamıştı ama İspanyol pilot 2. olmayı başardı. Bu GP’de ise son turlarda Antonio Pizzonia’nın Montoya’ya çarpması Alonso için podyumda yer açılmasına yardımcı oldu. Brezilya’ya pole pozisyonu’nda başlayan 24 yaşındaki İspanyol GP’yi 3. sırada tamamladı ve henüz 24 yaşından 59 gün almışken F1 Dünya Şampiyonu olmayı başardı. Alonso böylece Emerson Fittipaldi’ya ait olan “En Genç F1 Şampiyonu” unvanını ele geçirerek tarihte önemli bir yere oturdu. Alonso sadece bu rekoru 18 ay geliştirmekle kalmadı aynı zamanda 5 yıldır F1’de devam eden Michael Schumacher üstünlüğüne de son verdi. “BU HEPİMİZİN BAŞARISI” Şampiyonluğumu kariyerim boyunca yanımda olup bana destek veren aileme ve bütün yakın arkadaşlarıma adamak istiyorum. İspanya F1 kültürü olan bir ülke değil, her adım da yalnız başımıza savaşarak bunu başardık. Formula 1’in en iyi takımı olan Reanult’yada çok şey borçluyum bu başarıyı bir birimize borçluyuz. Burada benim şampiyon olduğum yazıyor ama hepimiz şampiyonuz.” Sezonun son GP’leri Alonso’nun şampiyonluk kovalayan takımı için muhafazakar tarzını bırakarak McLaren ile puan farkının kapanması için puan savaşı vermeye devam etmesine sahne oldu. Alonso böylece sadece kendi adına değil, kendisi için ellerinden geleni yapan takımı için de gaza bastı. Jordan’ın ticari direktörü Ian Phillips Alonso’nun Suzuka’da Schumacher’i geride bırakışını şöyle dile getiriyor: “Tüm zamanların en iyi manevralarından birini bu görkemli pistte gördük.” Renault’nun puan alması için savaşan Alonso 16. sırada başladığı GP’yi 3. sırada, 17. sıradan başlayarak zafere uzanan Räikkönen ve takım arkadaşı Fisichella’nın arkasında tamamladı. Çin GP’si ise pole pozisyonunda yarışa başlayan ve zafere uzanan Alonso ve böylece Reanult F1 Takımı’nın ilk markalar şampiyonluğunu kutlamasına sahne oldu. .::SIRADA McLAREN VAR::. 19 Aralık 2005’de McLaren takımı Fernando Alonso’nun 2007 sezonu için takıma katıldığını açıkladı. En genç pole pozisyonu sahibi olan Alonso ardından F1 zaferine uzanan en genç pilot oldu. Genç İspanyol hat-trick’i en genç F1 şampiyonu olarak tamamladı. 2005’de Asturias Spor Ödülleri’nde 2005 Prensi seçilerek bu onura layık görülen en genç isim oldu. F1 efsaneleri Alonso’nun arkasında.. .::”BEN HER GÜN DUVARA ÇARPARDIM”, ”REKOR EMİN ELLERDE”::. 3 F1 şampiyonluğu bulunan Niki Lauda herhalde Alonso hakkında daha güzel sözler söyleyemezdi: “Muhteşem, Formula 1’in en komple pilotu. O’nun yaşında bu kadar iyi birini görmedim. Kanada’da bir hata yapmış olabilir (Duvara çarpmasından bahsediyor) ama O’nun yaşındayken herhalde bana bu kadar büyük sorumluluklar verilse ben her gün duvara çarpardım. Mükemmel bir pilot, Renault ve F1 için çok büyük bir kazanç.” A1 GP’sinde Brezilya Takımı’nı yöneten Emerson Fittipaldi’ye muhtemelen rekorunu kaybedeceği ve bu konuda ne düşünüldüğü sorulduğunda ise efsane fazla düşünmeden kısa ve öz cevap verdi: “Rekoru Alonso kazanacaksa, bu rekor O’nun la emin ellerde.” ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- kaynak http://www.ajansspor.com/haber/137780 | ||
|
10-09-2006, 15:27 | #3 | ||
Üyelik tarihi: May 2006 Yaş: 47
Mesajlar: 330
Tecrübe Puanı: 18 | adam 10 unucu sıradan 3 .lüğe çıktı beeee ama motoru patladı kahretsin yaaa ne güzel 3. oluyordu şanssızlığa bak
__________________ http://img143.imageshack.us/img143/60/dfhcfg6ga.png http://img155.imageshack.us/img155/9...eada032yu1.jpg Bİ İLHAN MANSIZ Bİ PASCAL NOUMA BÖLE GOLCÜ LAZIM BİZE UÇARIZ ŞAMPİYONLUĞA | ||
30-09-2006, 11:52 | #8 | ||
Dişi Kartal Üyelik tarihi: Jul 2006
Mesajlar: 15.053
Tecrübe Puanı: 33 | sewrim alonsoyu ama çoook değil kimi yi daha çok sewerim her ne kadar hep sarhoş gezse de
__________________ Gönlümle baş başa düşündüm demin; Artık bir sihirsiz nefes gibisin. Şimdi tâ içinde bomboş kalbimin Akisleri sönen bir ses gibisin. Mâziye karışıp sevda yeminim, Bir anda unuttum seni, eminim . Kalbimde kalbine yok bile kinim . Bence artık sen de herkes gibisin. Eylül 2008 | ||
30-09-2006, 12:14 | #9 | ||
Üyelik tarihi: Jul 2006 Yaş: 35
Mesajlar: 1.797
Tecrübe Puanı: 19 | anti hepsi forza shumi
__________________ Allah affeder çArşı affetmez KANARy@ | ||
30-09-2006, 12:20 | #10 | ||
Üyelik tarihi: Mar 2006
Mesajlar: 17.217
Tecrübe Puanı: 37 | 10 numara Kimi Raikonen
__________________ Besiktas JK . | ||
Bu konuyu arkadaşlarınızla paylaşın |
Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir) | |
| |