Beşiktaş Forum  ( 1903 - 2013 ) Taraftarın Sesi

Beşiktaş Forum ( 1903 - 2013 ) Taraftarın Sesi (http://besiktasforum.net/forum/index.php)
-   Diğer Alanlar (http://besiktasforum.net/forum/forumdisplay.php?f=92)
-   -   Beden Eğitimi ve Spor Bilimlerine Giriş (http://besiktasforum.net/forum/showthread.php?t=22150)

imparator 09-02-2007 10:20

Beden Eğitimi ve Spor Bilimlerine Giriş
 
BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR BİLİMLERİNE GİRİŞ

SPOR
Sporcu sporun branşları
Potansiyel

Organizma
Reflex, reaksiyon

Sporun branşlarına göre sporcunun organizmasında bulunan potansiyelini en üst seviyede reflex ve reaksiyon halinde tutmasına spor diyoruz.
Yenme ve üstün olma gibi insan içgüdüsünün tatminini amaç edinen belirtili kurallar dahilinde yapılan etkinliklere spor diyoruz.
İnsanın mücadele azmini kullanarak kazanmak ve başarılı olmak için sistemli, ve düzenli kurallar içerisinde yaptığı bedensel aktivitelerdir. Rekor kırmak, üstünlük kazanmak ve galip gelmek arzularının yanı sıra vücudun kuvvetini, çevikliğini devam ettiren, irade gücünü artıran şuurlu bir vasıta, uğraştır.
Beden eğitim faaliyetlerini özelleştirerek çeşitli branşlarda somutlaştırılmış, üst düzeyde yapıldığında fizyolojik, psikolojik, estetik teknik özellikleri gerekli kılan yarışmaya dayalı ve katı kurallarla çevrili bir etkinliktir.
Görünürdeki en çarpıcı amacı beden eğitimi ile taşıdığı eş amaçlar dışında yarışmak ve kazanmaktır. Spor bireyleri toplumsal uyumu sağlamakta, ruhsal ve bedensel sağlıklarını güvence altına almaktadır. Başarıyı genişletme, yarışmada üstün gelme ve kazanma amacıyla yapılan bir çabadır.

imparator 09-02-2007 10:20

Bireyin biyolojik kökenli içgüdülerini neden olduğu dürtülerin amaca ulaşmasının sağlarken aynı zamanda temel gereksinmesini de karşılayan davranış biçimidir. Amacı bireysel, toplumsal yada ekonomik olabilir.


Beden Eğitimi

Bedensel, toplumsal ve ruhsal davranışları bir araya getirme oluşturma ekibidir. Bu oluşumda beden eğitimi amaç değil araç durumundadır. Büyük kas etkinlikleri aracılığıyla bedensel nitelikleri kazanarak oluşan bir sonuçtur. Kas etkinlikleri ile bireyin ruhsal ve toplumsal bütünlüğünü bozmadan, kişinin toplum yararına en iyi gelişimini gerçekleştirme eğitimidir.
Beden eğitiminde etkinlik önemli bir husus olup beden bir araç olarak kullanıldığında amaç olarak karşımıza tüm kişiliğin eğitimi etkinlikler yoluyla kişinin, büyüme, gelişme ve davranışlarını olumlu biçimde sağlayan en küçük eğitim aracı olarak çıkmaktadır.
Sağlıklı, güçlü, mutlu olma, kişilik, karakter, ahlaki değerler kazanma, kültürleşme, toplumsallaşma ve vatandaş eğitimidir.

imparator 09-02-2007 10:20

Bireyin bedenen, fitren, ruhen gelişimini sağlamak, günlük yaşama ve iş yaşamının koşullarına hazırlamak, milli bilinç ve vatandaşlık duygularını kuvvetlendirmek amacıyla yapılan düzenli ve metotlu çalışmaların tümüne birden beden eğitimidiyoruz.
İnsanın bütününü oluşturan fiziki, ruhi, zihni niteliklerin bulunduğu yaşın genetik kapasitesinin gerektirdiği verim gücüne ulaşılabilmesi için yapılan etkinliklerin tümüdür.
Milli eğitimin temel etkinliklerine bağlı olarak kişinin beden, ruh ve fikir gelişimini sağlamaktır. İnsanın toplum kurallarına uygun olarak yaşaması, birbirleriyle olan ilişkilerinin iyi örneğini verebilmesi, yardımsever, insan haklarına saygılı olmasıyla bağlantılıdır.

Beden eğitimi insanın sosyalleşebilmesi, kişiliğini bulup doğru bir çizgi üzerinde yol kat etmesinde büyük rol oynar. Kısaca beden eğitimi bireyin beden sağlığını, beden becerilerini geliştirmeye yönelik, gerektiğinde çevresel koşullara ve katılımcıların özelliklerine göre değiştirilebilen esnek kurallara dayalı oyuna, jimnastiğe, spora dönük alıştırma ve çalışmaların tümünü kapsayan geniş tabanlı bir etkinliktir.
İnsanı ruhen, fikren,bedenen olgunlaştırıp geliştiren, en az yorgunluk vererek en çok fayda sağlayan jimnastik oyun ve spor faaliyetlerini içine alan bir bilimdir.

Hareket canlıların en belirgin özelliği olduğu için yaşadığımız çağda kişinin ruhen, bedenen ve fikren gelişimi kuvvetli ve dayanıklı olması için beden eğitimi ve spora şiddetle ihtiyaç göz önünde tutulduğundan spor bir devlet politikası haline getirilmeye çalışılmaktadır. Artık milletler savaşlarını spor yoluyla yapmaya başlamışlardır. Bir ülkenin adını duyurmada en önemli kavramlardan ekonomiden sonra spor gelmektedir.

imparator 09-02-2007 10:21

Beden eğitim, faaliyetlerinin bünyede olduğu kadar karakter üzerinde de yapıcı etkisi bulunmaktadır. Kişiye yaşama azmi ve mücadele kazandırır. Liderlik ve işbirliği yapma, arkadaşlık, yiğitlik, doğru ve güzeli takdir etme ve ayırt etme duygusunu geliştirir. Hoşgörü ve feragat sahibi yapar. Başkalarına, aileye, cemiyete, kanun ve nizamlara saygılı olmayı, hakkını ve şerefini ölüm pahasın dahi olsa korumayı bilen şahsiyet teşekkülünü sağlar.
Beden Eğitimi ve Sporun Genel Amaçları

1. Atatürk ilkeleri ve inkılapları, anayasa, milli eğitimin temel kanunu ve Türk milli eğitiminin temel amaçları doğrultusunda, öğrencilerin gelişim özellikleri de göz önünde tutularak anların kişisel ve toplumsal yönden sağlıklı, mutlu, iyi ahlaklı ve dengeli bir kişilik sahibi, yapıcı, oluşturucu ve üretken, milli kültür değerlerini ve demokratik hayatın temel ilkelerini benimsemiş fertler olarak yetiştirilmeleri genel amaçtır.
2. Atatürk’ün ve düşünürlerin beden eğitim ve spor konusunda söyledikleri sözleri açıklayabilme
3. Bütün organ ve sistemleri seviyesine uygun olarak güçlendirebilme ve geliştirme.
Sinir, kas ve eklem koordinasyonunu geliştirebilme

imparator 09-02-2007 10:22

1. İyi duruş alışkanlığı edinebilme
2. Beden eğitimi ve sporla ilgili temel ilgi ve beceri, tavır ve alışkanlıklar edinebilme.
3. Ritim ve müzik eşliğinde hareketler yapabilme
4. Halk oyunlarımızla ilgili bilgi ve beceriler edinme ve bunları uygulamaya istekli olabilme
5. Milli bayramlar ve kurtuluş günlerinin anlamını ve önemini kavrayabilme
6. Beden eğitimi ve sporun sağlığa yararlarını kavrayarak boş zamanlarını spor faaliyetleriyle değerlendirmeyi bilebilme ve öğrenebilme
7. Temel sağlık kuralları ve ilkyardım ile ilgili bilgi, beceri, tavır ve alışkanlıklar edinebilme
8. Tabiatı sevme, hava ve güneşten faydalanabilme
9. İşbirliği içinde çalışma ve davranma alışkanlığı edinebilme
10. Görev ve sorumluluk alma lidere uyma ve liderlik yapabilme
11. Kendine güven duyma, yerinde ve çabuk kara verme
12. Dostça yarışma ve oynama, kazananı takdir etme, kaybetmeyi kabullenme, hile ve haksızlığın karşısında olabilme
13. Demokratik hayatın getirdiği tavır ve alışkanlıkları kazanma
14. Kamu kaynaklarını iyi kullanabilme ve koruyabilme
15. Spor araç ve tesisleri hakkında bilgi sahibi olma ve bunları iyi kullanabilme

imparator 09-02-2007 10:22

Beden Eğitimi ve Sporun Kişiye Kazandırdıkları

1. Kişinin kendine güvenini artırır.
2. Kişi kendisini tanır ve tanıtır.
3. Yeteneklerini geliştirir, sınır ve güçlerini öğrenir.
4. Vücuduna ve sağlığına karşı bilinç gelişir.
5. fiziksel uygunluk dediğimiz kuvvet, dayanıklılık, sürat, hareketlilik, beceri, esneklik ve çabukluk geliştirir.
6. Sağlıklı ve mutlu yaşamda gerekli olan bilgi, davranış, alışkanlık ve beceri kazandırır.
7. Etkinlikler sonucu toplumsal kişilik ve nitelik kazandırır. Bunların içerisinde işbirliği, biz duygusu, atılganlık, milli değerler v.b.
8. Boş zamanları davranış ve iyi kullanabilme, değerlendirme alışkanlığı kazandırır.

Beden Eğitimi ve Sporda Gelişim

1. Organik Gelişim
2. Sinir Kas Gelişimi
3. Zihinsel Gelişim
4. Heyacansal ve Duygusal Gelişim

imparator 09-02-2007 10:22

Organik Gelişim : Bireylerin fiziksel gelişimine katkıda bulunmak sadece beden eğitimine yönelik bir amaçtır. Hareket bireyin doğasında vardır. Biz de biliyoruz ki ilk insanlar yaşamlarına hareketle başlayarak bir yerden bir yere göç etme, yere değiştirme, avlarını yakalayabilme, geçim kaygısından kurtulabilme, kendilerinden güçlü olan şeylerden kaçabilme, saklanabilme ve barınma faaliyetlerinde hep hareketli olmuşlardır.
Hareket sisteminin temelini aktif olarak kaslar, pasif olarak da kemikler oluşturur. Beden eğitimi etkinlikleri düzenli olarak yapıldığında organizmanın fiziksel uygunluğu ve dayanıklılığı gelişecek, böylece organizma değişen koşullara ve yorgunluğa karşı koyabilecektir. Bunda en fazla etki becerilerin gelişmesinde kassal hareketlerle verimliliğin artması ve dolayısıyla kassal güç ve dayanıklılığın artmasında görülür. Şişmanlık sorunundan kurtulma, çocukluk ve ergenlik dönemini sağlıklı ve mutlu şekilde bitirebilme, kalp damar rahatsızlıkların engellenmesi, solunum ve dolaşım sistemlerinde oluşacak hastalıkların önlenmesi ve son olarak da kalp kan dolaşımını uygun seviyede yürütebilme, egzersizlerle yani hareketlerle dolayısıyla da beden eğitimi etkinlikleriyle sağlanır.

2. Sinir Kas Sistemi :Kas eğitimi sonucunda yeteneklerin ve motorsal becerilerin kazanılmasıdır. Genel olarak vücut kontrolü, vücut koordinasyonu sinir kas sisteminin gelişimi demektir. Koşma, sıçrama, tırmanma, yakalama, takla atma v.b. temel hareketlerin temelini oluşturur.

3. Zihinsel Gelişim :Etkinlikler yoluyla yapılan öğrenme sonucunda, öğrenme için gerekli algılama, düşünme, akıl yürütme, kıyaslama ve temel kavramların gelişmesidir. Motor becerilerin gelişimi bireyin zihinsel, duygusal ve toplumsal gelişimiyle ilgilidir.(motor becerileri; kuvvet sürat, dayanıklılık, hareketlilik ve beceri)

imparator 09-02-2007 10:22

4.Heyecansal ve Duygusal Gelişim :Karmaşık, dengesiz ve gergin tepkilerin bir düzenle anlaşılır biçimde gelişmesidir. Çocuğun heyecansal tepkileri bedensel ve ruhsal gereksinmelere dayanır. Bu bakımdan heyecansal gelişim çocuğun bedensel ve ruhsal dengesini bulma çağıdır.

Beden Eğitiminin Temel Faydaları :
1. Eğitim tüm organizmayı içerir. Zihin ve benden bütünlüğü eğitimin temel felsefesini oluşturur.
2. Beden eğitimi genel eğitimin ayrılmaz bir parçasıdır. Beden eğitiminin amaçları genel eğitimin amaçlarına uygundur. Ve bu amaçların gerçekleştirilmesine katkıda bulunur.
3. Beden eğitimi etkinlikleri büyüme ve gelişme için temeldir. İnsan organizmasının maksimum gelişmesi büyük kas gruplarının katıldığı bedensel etkinliklere bağlıdır.
4. Beden eğitimim serbest zamanların kullanımına katkıda bulunur.
5. Beden eğitimi kendini ifade etme ve oluşturma olanakları sağlar. Bedenin birey olarak ifadede kullanılması, yeni hareketlerin oluşturulmasında zengin olanaklara sahiptir.
6. Beden eğitimi kültürel gelişmeye yardımcı olur.
7. Estetik beğeniye ve artistik üretime katkıda bulunur.
8. Beden eğitimi duyguların kontrol edilmesine yardımcı olur. Oyun ve spor ortamındaki etkileşim, duyguların kontrolü ve boşaltımı için uygun olanaklar sağlar.
9. Beden eğitimi karakter ve kişilik gelişimine katkıda bulunur. Güçlü bağlar ve bağlılık, takım ruhu, grup etkileşimi, oyun ve spor alanlarındaki görülen özelliklerdir. Tebiki bu özelliklerin kişilik gelişimine katkısı vardır. Takım arkadaşlarına, rakiplere uyum toplumsal uyumun sağlanmasında önemli rol oynar.

imparator 09-02-2007 10:23

1. Beden eğitimi organik gelişime katkıda bulunur.
2. Psikomotor becerileri geliştirir.
3. Sağlık ve sağlığı koruma alışkanlıkları geliştirir.
4. Zihinsel gelişim için olanaklar sağlar.
5. Demokratik süreçlere katkıda bulunur. Sınıf etkinliklerinin planlanmasında ve yürütülmesinde tüm bireylerin katılımını sağlıyor.
6. Beden eğitiminin temelinde biyoloji, sosyoloji ve psikolojinin etkileri ve belirtileri vardır.
7. Beden eğitimi bireyin gereksinmelerine dayanır. Hareket en önemli temel gereksinim kabul edilir. Fiziksel etkinlik yaşamak için gereklidir. Durgun bir modern yaşam hiçbir işe yaramaz.
8. Oyun eğitsel potansiyele sahip içgüdüsel dürtüler olarak karşımıza çıkar. Bu oyunun dinamik niteliği bireylerin daha uygun davranış modeli geliştirmesine yardımcı olduğundan dolayı, oyunda beden eğitiminin içinde yer alan bir kavram olduğuna göre beden eğitiminin bu faydası göz ardı edilemez.

imparator 09-02-2007 10:23

Beden Eğitiminin Bölümleri 3 bölümde incelenir:
1. Jimnastik
2. Spor
3. Oyun
1.Jimnastik çeşitleri:
a.Eğitim amaçlı Jimnastik b. Yarışma amaçlı jimnastik c. Gösteri amaçlı jimnastik d. Tedavi amaçlı tıbbi jimnastik e. Ritmik jimnastik
yarışma amaçlı jimnastik kendi içerisinde
1. Artistik jimnastik (Aletli)
2. Akrobatik jimnastik
3. Sportif ritmik jimnastik

Sporun tarifini daha önce yapmıştık

2. Oyun :Eğitsel bir değer taşıyan çocuğun bedensel, ruhsal ve ahlaki gelişimini hedef alıp çocukta haz ve neşe düzenli hareketlere oyun diyoruz.

Beden Eğitimi ve Sporun Öğretim Metodları :
1. Öğrenme
2. Çalışma
3. Antrenman Metodu

imparator 09-02-2007 10:23

1. Öğrenme Metodu:
Kısa zamanda sonuca varılabilmesi, Mükemmelliğe erişilmesi için tutulan yolun çizilmesidir. Büyük gruplarla çalışılabilir. Çalışan yerine çalışma konuları ön plana gelir. Bir plan hazırlanır ve topluluk bu plana göre çalıştırılır. İyi sınıflandırılmış okullarda, iyi hazırlanmış programla bu metot yararlı olabilir. Ancak bu met**** sakıncalı yönleri de olabilir. Bunlar:

1. Çalışma biçimi gençlerin isteklerine uygun değildir.

2. Çalışmalarda hareketler adımlama biçiminde yani zincirleme şeklinde değildir. Sadece hareketler geometrik şekilde kalıp olarak bölünür öğrenciye sunulur.

3. öğrencilerin istekleri çeşitli yönlerde olmasına rağmen topluca ortak bir konu üzerinde çalışılır.

4. salonların olmadığı veya küçük olduğu saha ve araçların az sayıda bulunduğu yerlerde bu met**** faydası azalır.
Metodik yardımcıları hareketin anlatılması, gösterilmesi ve düzeltimi şeklindedir. Bu met**** kullanılış yerleri çalışma planı tam olarak sınırlandırılmış toplumlarda kişisel yeteneklerden daha çok toplumun eğitimine yönelmiş topluluklarda sıkı bir birlik isteyen çalışmalarda, bugünkü okullarımızdaki çalışma şekillerinde ve askeri eğitimler bu metotla yapılmaktadır.

imparator 09-02-2007 10:23

2. Çalışma Metodu:
Hırslı bir şekilde kısa zamanda sonuca erişmek için değil, kendi kendine seçilen konular üzerinde serbestçe çalışmadır. Çalışma eğitimi üzerine kurulup geliştirilmiştir. Beraber ve belirli formlara uyma zorunluluğu yoktur. Kişiler çalışma eğitimini kendi işi olarak ele alır ve görürler. Faydalı bir eğitim insanın iç doğasından gelen istek ve kuvvetle kişinin serbest bir hedefe kendi seçtiği yollarla erişebilmesidir. Bu metot da hareketin anlatımı açıklama, gösterme konu bakımından çok kısa, çocuğun yapısına ve amaca uygun olmalıdır. Öğretmen geri planda kalmalı çocuğun yapabileceği herşeyi deneyebilmesi için serbest bırakmalı ancak zor durumlarda on yön verici hatırlatmalarda bulunulmalıdır.

3. Antrenman Metodu:
Her iki metotdan değişik özellikler taşıyan çalışma biçimidir. Genellikle kulüp ve okullarda ders dışı çalışmalar için geliştirilerek ortaya çıkarılmıştır. Amaç en yüksek forma erişmedir. İrade eğitimine yer verilir. İyi dereceye doğru ilerleme istek ve cesareti, kuvvet, dayanıklılık, hareketlilik, sürat ve beceri yerine sporcu hırsı kazandırma bu met**** amaçlarındandır. Birbirini izleyen alıştırmalar planlı olarak tekrarlanıp hareketlerin otomotikleştirilmesini sağlar. Yavaş yavaş güçleştirilen hareketlerle bedensel ve ruhsal gelişimin sağlanarak en üstün başarıya ulaşılır. Kaslar iç organlar ve sinir sistemi eğitilerek yorgunluk anı geciktirilip dinlenme süresi düşürülerek dayanıklılık kazanılır.
Antrenman met****un metodik yardımcıları:
Öğrenme metodu ile çalışma metodu arasındadır. Bu metotla ödev verilir. Fakat konu üzerinde izlenecek yol tam olarak programlaştırılır. Diğer metotlardan farklı tarafı çok küçük gruplarla çalışılır. Böylece birkaç öğrenciye bir çalıştırıcı gerekir. Çalıştırıcı gençlerin bütün yeteneklerini saptayarak uygun bir çalışma programı hazırlar.

imparator 09-02-2007 10:23

Temel Motorik Özellikler
Kuvvet: Bir dirençle karşı karşıya kalan kasların kasılabilme yada bu direnç karşısında belirli bir ölçüde dayanabilme yeteneğine kuvvet diyoruz. Spor branşlarına göre 2’ye ayrılır:
1. Genel Kuvvet, 2. Özel Kuvvet
Çalışma biçiminde kuvvet 3 şekildedir:
1. Maximal kuvvet, 2. Çabuk kuvvet, 3. Kuvvette devamlılık
Dayanıklılık: Organizmanın uzun süre devam eden sportif alıştırmalarda yorgunluğa karşı koyabilme ve oldukça yüksek yorgunluktaki yüklenmeleri uzun süre devam ettirebilme yeteneğine dayanıklılık deriz. Tüm organizmanın yorgunluğa mümkün olduğu kadar karşı koyabilme gücüdür.
Spor türüne göre 2 sınıflandırması vardır. Genel ve özel.
Enerji oluşumu açısından 2 tane. Aerobik, ana aerobik
Süreleri açısından 3 tane. Kısa, orta, uzun.

imparator 09-02-2007 10:24

Sürat: İnsanın kendisini en yüksek hızla bir yerden bir yere hareket ettirme yeteneğidir. Hareketlerin mümkün olduğu kadar büyük bir hızla uygulanması yeteneği olarak tanımlanmaktadır.
İvmelenme, ortalama ve maximum hız olarak sınıflandırma yapılır.

Hareketlilik: Eklemlerin vücut bölümlerinde belli bir hareket yönünden izin verilen açı kollarının sınırları arasında kalan alana hareket alanı diyoruz. Tüm eklem hareketi boyunca hareket edebilme yeteneğine hareketlilik diyoruz. Aktivitelerin eklemlerin müsaade ettiği oranda ve geniş açıda yapılmasına hareketlilik diyoruz. Genel ve özel olarak sınıflandırma yapılabilir.

Beceri: Koordinasyon. İstemli ve istemsiz hareketlerin düzenli, uyumlu, amaca yönelik bir hareket dizisi içerisinde uygulanmasıdır. Organizmanın sinirsel bir gücüdür. Hareketin uygulanmasına katılan iskelet, kaslar, eklemler ve eklem bağları ile merkezi sinir sistemi arasındaki işbirliğidir.
Genel ve özel beceri olarak sınıflandırması yapılır.

Sportif Terimler
Antrenman: Fizik ve moral gücün, teknik ve taktik becerilerin, organik ve psikolojik yüklemelerle düzeltilmesi ve en üst düzeye getirilmesi amaçlarına yönelik bir eğitim sürecidir. Sporcunun kendini en yüksek verimine ulaşabilmesi için planlı biçimde yaptığı bedensel ve ruhsal çalışmaların tümüdür.
Antrenman organizmada fonksiyonel ve morfolojik değişmeler sağlayarak ve sporcuda verimin yükseltilmesi amacıyla belirli zaman aralıklarıyla uygulanan yüklenmelerin tümüdür.

Antrenör: Antrenman yaptıran uzman kişilerdir.

imparator 09-02-2007 10:24

Spor Yönetimi: Sporda yönetimi meydana getiren unsurların kuruluş ve işleyiş biçimini inceleyen ve bu unsurların en iyi şekilde sevk ve idaresi için gereken yönetim tekniğini bulmaya çalışan spor biliminin koluna biz spor yönetimi diyoruz. Yönetimi meydana getiren unsurlar: İnsan, para, malzeme, zaman ve yerdir.
Spor Yöneticisi: Spor hizmet ve faaliyetlerinin sevk ve idaresinde çeşitli şekillerde görev alan bu hizmet ve faaliyetlerin yürütülmesinde emeği geçen görevlilere spor yöneticisi diyoruz. Resmi ve gönüllü olama üzere iki spor yöneticiliği vardır.

Spor Teşkilatı: Spora ilişkin amaçlar doğrultusunda geniş kapsamlı bir işin veya işlerin görülmesi için kurulan spor hizmet ve kuruluşlarına sporda teşkilatlanma veya spor teşkilatı diyoruz. Merkezi ve yerel teşkilatlanma olarak iki türü vardır.

Spor Organizasyonu: Spor yarışmaları ile sportif amaca yönelik olarak düzenlenen seminer, toplantı, kurs, panel, kamp vb. her türlü sportif faaliyetin en iyi şekilde sevk ve idaresi ve sonuçlandırılması için bir program dahilinde yapılan çalışmalara spor organizasyonu diyoruz.

imparator 09-02-2007 10:24

Spor Tesisleri: Spor faaliyetlerinin yapıldığı çeşitli mimari ve mühendislik hizmetlerinin sunulduğu farklı teknik ve taktik usullere göre yapılan sportif yarışmaların uygulandığı alanlara biz spor tesisleri diyoruz. Çok amaçlı ve tek amaçlı olarak ikiye ayrılır.
Spor tesislerinin çeşitleri:
1. Semt sahası 10. Tenis kortu
2. Stat 11. Atış poligonu
3. Spor salonu 12. Atletizm sahası (toprak ve tartan)
4. Yüzme havuzu 13. Veledrom (bisiklet pisti)
5. Kayak evi 14. Açık saha
6. Telesiej 15. Sporcu kamp eğitim merkezi
7. Teleski 16. Sporcu eğitimi sağlık araştırma merkezi (SESAM)
8. Kayıkhane 17. Gençlik kampı tesisleri
9. Misafirhane

Dünyadaki Önemli Spor Organizasyonları:
Olimpiyat oyunları Afrika oyunları
Dünya şampiyonası Akdeniz oyunları
Dünya kupası yarışmaları Balkan şampiyonaları
Üniversite oyunları İslam ülkeleri spor oyunları
Avrupa şampiyonaları Dünya okullar spor yarışmaları
Avrupa kupası yarışmaları Uluslar arası turnuvalar
Asya oyunları Türkiye şampiyonaları
Pan American oyunları

imparator 09-02-2007 10:24

CIO (Comite İnternationel Olimpic)......Uluslar arası Olimpiyat Komitesi
USF – TSF ...... Uluslararası Spor Federasyonları –Türk Spor
TMOK ..... Türkiye Milli Olimpiyat Komitesi Federasyonları


OLİMPİYATLAR

Olimpiyat oyunlarını yapılması için alınan kararlar şunlardır:

23 haz. 1894 yılında Fransız Pierre de Coubetin başkanlığında yapılan toplantıda;
1. Modern olimpiyat oyunlarının yapılış tarzı eski olimpiyatların zaman ritmine uyarak 4 yılda bir yapılır. İptal edilebilir, fakat başka yıla bırakılamaz.
2. Yarışmalara kutsal bir değer tanınır. Bu değer eski çağlarda dinsel ve milli iken, yeni çağlarda ise vatana ve millete saygı olarak adlandırılır.
3. Olimpiyatların değeri yalnız amatörlere açık olup, maddi değerli ödüller yasaklanmıştır. Komite sporcuları olumsuz davranışlarından dolayı yarıştırmama yetkisine sahiptir. Ve sporcuların amatörlüğü milli olimpiyat komitelerince onaylanacaktır.
4. Oyunların milletlerarası niteliği korunur
5. Oyunlara bütün milletler çağrılır ve yapıldığı yerler ülkeden ülkeye değişir.
6. Oyunların sportif içeriği eski yunan yarışma türlerinden değil modern sporlardan oluşur.
Yarışma programlarına spor türlerinden ancak atletik sporlar dediğimiz koşular, atlamalar, atmalar ve ağırlık kaldırmalar, su sporları dediğimiz yelken,kürek, yüzme ve ayrıca buz pateni, eskrim, güreş, boks, binicilik, atış, jimnastik, bisiklet ve çayır oyunları gibi sporlar alınabilir. Bunlara 5’li yarışlardan oluşan sporlarda katılabilir.

imparator 09-02-2007 10:24

1. Olimpiyatlarda dil, din, ırk, ve politik etkinliklere yer verilemez
2. Her olimpiyat oyununun yapılacağı ülkede şehri seçme hakkı CIO ya aittir.
3. Her ülkenin olimpiyat oyunlarına katılabilmesi CIO ya bağlı milli olimpiyat komitelerini kurmalarıyla olabilir.
4. Oyunların tarihçesinden dolayı bir saygı ifadesi olarak 1896 da Atina da 2.si ise Pierre de Coubertin’in anısı için Paris’te yapılmasına karar verilmişti.
5. Olimpiyatlar ülke ismiyle değil şehir ve yıl ismiyle anılır.

Olimpiyat Oyunlarının Simgeleri:

Olimpiyat Ateşi: Temiz ve yüce bir özlemin sembolü olarak olimpiyat oyunlarının başladığı ilk gün yakılıp bütün oyunlar boyunca sürekli yanar. Olimpiyat ateşini tutuşturan meşale Yunanistan’ın Olemp dağında eski adetlere uygun olarak yakılır. Meşale olimpiyatların yapılacağı şehre kadar koşucu atletler tarafından taşınır ve ev sahibi ülkenin atlet sporcusuna teslim edilir. Meşaleyi son devrala sporcu stadyuma gelerek olimpiyat ateşini elindeki meşaleyle tutuşturur. İlk defa 1936 Berlin Olimpiyatlarında kullanıldı.

imparator 09-02-2007 10:24

Olimpiyat Bayrağı: İç içe geçmiş beş halkanın beyaz bir zemine işlenmesiyle ilk defa 1920 Anvers Olimpiyatların da kullanılmış, bayraktaki halkaların 3 tanesi üstte, 2 tanesi alttadır. Üstekilerden sol kenardaki mavi halka Avrupa’yı, siyah halka Afrika’yı, kırmızı Avusturalya’yı, yeşil Amerika’yı, sarı halkada Asya’ temsil eder.

5 kıtanın dostluk, birlik ve kardeşlik duyguları içerisinde olimpiyat oyunları vasıtasıyla kenetlendiğinin bir ifadesi olarak oyunların 1. günü göklere çekilir, son günlere kadar dalgalanmaya devam eder.

Olimpiyat Yemini Parolası ve İnanışı: Modern olimpiyat oyunlarının başladığı ilk gün sporcular ve hakemler olimpiyat ruhuna uygun olarak ant içerler. Bunu ev sahibi ülkenin sporcusu ve hakemi diğer ülkeler adına yapar.


Ödüller: Modern olimpiyatlarda dağıtılacak ödüller amatörlük ruhu içerisinde kalacak şekilde madalya ve diplomalardır. Ferdi klansmanda ilk üçe giren sporculara birer madalya ve diploma, 4. 5. 6. lara da birer diploma verilir. Dağıtılan madalyalar altın gümüş ve bronz madalyalardır ve kaplamadır. Pek fazla maddi değeri yoktur. Oyunlarda görevli hakemler ve resmi görevliler ile bütün ülkelerin olimpiyat ekiplerinin resmi görevlilerine birer tane hatıra diploması ve büyük ödüllerden birisi, isimlerinin stat duvarlarına kazınmalarıdır.


imparator 09-02-2007 10:25

Modern Olimpiyatlar

1. 1896 Atina
2. 1900 Paris
3. 1904 St Lois
4. 1908 Londra
5. 1912 Stockholm
6. 1916 Savaş nedeniyle yapılamadı
7. 1920 Anwers
8. 1924 Paris
9. 1928 Amsterdam
10. 1932 Los Angeles
11. 1936 Berlin
12. 1940 Savaş
13. 1944 Savaş
14. 1948 Londra
15. 1952 Helsinki
16. 1956 Melbourn
17. 1960 Roma
18. 1964 Tokyo
19. 1968 Mexico City
20. 1972 Münih
21. 1976 Montreal
22. 1980 Moskova
23. 1984 Los Angeles
24. 1988 Seul
25. 1992 Barcelona
26. 1996 Atalanta
27. 2000 Sydney

imparator 09-02-2007 10:25

Amatör: Hiçbir çıkar beklemeden,yaptıkları spor dalınan maddi karşılık beklemeden sporları icra eden kişilere ve kuruluşlara amatör deriz.
Profesyonel: Yaptıkları uğraşı meslek haline getirip yaşamını bu şekilde kazanarak, gerekli kanunları yerine getiren kişi ve kuruluşlara profesyonellik deriz.

Olimpiytalar veya spor organizasyonları bir ülkeye ne kazandırır:
1. Reklam (ülkenin tanıtımın sağlar)
2. Farklı kültürler bir araya gelerek kaynaşırlar
3. Ekonomide güçlülük meydana gelir
4. Prestij imkanı sağlar
5. Ülkede spora olan ilgiyi artırır
6. Kültürlerarası etkileşim sağlar
7. Daha fazla sporcuyla bu organizasyonlara katılabilirler, diğer ülkeler göre
8. Bir ülkenin tesisleşmesini sağlar

imparator 09-02-2007 10:25

Uluslar arası Federasyonlar
Amatör Bisiklet Federasyonu .................................................. ..... FIAC
Jimnastik Federasyonu .................................................. ............... FIG
Kürek Birliği Fed. .. .................................................. .................. FISA
Patinaj Birliği Fed. .................................................. ................... ISU
Futbol Birliği Fed. .................................................. ..................... FIFA
Atıcılık Birliği Fed. .................................................. ................... UIT
Yelken Birliği Fed. .................................................. ................... IYRU
Amatör Yüzm Fed. .................................................. ................... FINA
Amatör Atletizm Fed. .................................................. ............... IAAF
Amatör Güreş Fed. .................................................. ................... FILA















ranagölge 21-11-2007 17:06

neden fiziksel aktiviteyle ilgili bişey yok


Türkiye`de Saat: 19:41 .

Powered by: vBulletin Version 3.8.1
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.3.2


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 326 327 328 329 330 331 332 333 334 335 336 337 338 339 340 341 342 343 344 345 346 347 348 349 350 351 352 353 354 355 356 357 358 359 360 361 362 363 364 365 366 367 368 369 370 371 372 373 374 375 376 377 378 379 380 381 382 383 384 385 386 387 388 389 390 391 392 393 394 395 396 397 398 399 400 401 402 403 404 405 406 407 408 409 410 411 412 413 414 415 416 417 418 419 420 421 422 423 424 425 426 427 428 429 430 431 432 433 434 435 436 437 438 439 440 441 442 443 444 445 446 447 448 449 450 451 452 453 454 455 456 457 458 459 460 461 462 463 464 465 466 467 468 469 470 471 472 473 474 475 476 477 478 479 480 481 482 483 484 485 486 487 488 489 490 491 492 493 494 495 496 497 498 499 500 501 502 503 504 505 506 507 508 509 510 511 512 513 514 515 516 517 518 519 520 521 522 523 524 525 526 527 528 529 530 531 532 533 534 535 536 537 538 539 540 541 542 543 544 545 546 547 548 549 550 551 552 553 554 555 556 557 558 559 560 561 562 563 564 565 566 567 568 569 570 571 572 573 574 575 576 577 578 579 580