Beşiktaş Forum  ( 1903 - 2013 ) Taraftarın Sesi

Beşiktaş Forum ( 1903 - 2013 ) Taraftarın Sesi (http://besiktasforum.net/forum/index.php)
-   Medya (http://besiktasforum.net/forum/forumdisplay.php?f=112)
-   -   Almanya'da yasayan Turkler en cok hangi kanali izliyor? (http://besiktasforum.net/forum/showthread.php?t=42274)

Adelaar 14-11-2007 14:59

Almanya'da yasayan Turkler en cok hangi kanali izliyor?
 
ALMANYA'DA YAŞAYAN TÜRKLER EN ÇOK HANGİ KANALLARI İZLİYOR? İŞTE GURBETTEKİ TÜRKLERİN TELEVİZYON İZLEME ALIŞKANLIKLARI...
14.11.2007 13:01

Radyo ve Televizyon Üst Kurulu RTÜK, Avrupa’da yaşayan Türklerin televizyon izleme eğilimlerini belirlemeye yönelik olarak, örneklemi Almanya’yı kapsayan bir kamuoyu araştırması yaptı.
Radyo ve Televizyon Üst Kurulu Avrupa’da yaşayan Türklerin televizyon izleme eğilimlerini belirlemeye yönelik olarak, örneklemi Almanya’yı kapsayan bir kamuoyu araştırması yaptı.

24 Eylül – 2 Ekim 2007 tarihleri arasında, Almanya genelini temsilen 15 yaş üzeri toplam 1005 Türk’ün katılımıyla gerçekleştirilen “Almanya’da Yaşayan Türklerin Televizyon İzleme Eğilimleri“ Kamuoyu Araştırması, Almanya’da yaşayan Türklerin Televizyon izleme eğilimlerini, hafta içi ve hafta sonu günlerinde televizyon izleme düzeyini, hafta içi ve hafta sonu günlerinde televizyon izleme saatlerini, Türk ya da Alman televizyon kanallarının izlenme oranlarını, Türk ya da Alman televizyon kanallarının tercih edilme nedenlerini, beğenilen Türk televizyon kanallarını ve program türlerini, reklamların izleyiciler üzerindeki etkilerini, RTÜK’ün tanınma ve bilinme düzeyini ortaya koydu.

ALMANYA’DAKİ TÜRKLER TÜRK KANALLARINI İZLİYOR

Almanya´da yaşayan Türklerin televizyon tercihlerinde Türk kanallarının ağırlık taşıdığı anket sonuçlarından açık biçimde görülüyor. Ankete katılanların % 66,3´ü daha çok Türk televizyonlarını izliyor, yalnızca % 17´si daha çok Alman televizyonlarını izliyor. Her iki ülke kanallarını da eşit ölçüde izleyenlerin oranı ise % 16,4.
Küçük yerleşimlerde yaşayanlar arasında Türk televizyonlarını tercih % 83,3 iken, bu oran büyük şehirlerde % 61,2.
Almanya´daki Türkler arasında yeni kuşaklar, birinci kuşağa nazaran, erkekler (% 57,6) ise kadınlara (% 76,4) nazaran daha az Türk televizyonlarını tercih ediyor.
Alman televizyonlarını tercih etmede etkili olan temel faktör, ilgili kişilerin Almancalarının Türkçelerinden daha iyi olması (% 36.8).
Türk televizyonlarını tercihte belirleyici temel faktör, Türkiye´ye ilişkin bilgilenme isteği (% 52,7), film, dizi ve diğer programların daha iyi olması (% 41,2), Almanca´nın yeterli olmaması (% 37,5) şeklinde sıralanıyor.
GÜNLÜK ORTALAMA 3,58 SAAT TV İZLENİYOR
Almanya´da yaşayan Türklerin günlük ortalama televizyon izleme süreleri 3,58 saat. Kadınlar erkeklere oranla gün içerisinde daha fazla zamanı televizyon karşısında geçiriyor. 35-44 ve 55-64 yaş grupları, günde en uzun süreyi televizyon karşısında geçiren gruplar olarak (yaklaşık 4 saat) ortaya çıkıyor.

Düşük eğitim seviyesine sahip kişiler arasında 4,26 saate yükselen günlük ortalama televizyon izleme süresi, orta derecede eğitim almış kişiler arasında 3,17 saat, yüksek öğretim alanlarda ise 3,24 saat. Henüz öğrenci olan kişiler ise günde 2,88 saat televizyon izliyor. Günlük televizyon izleme süresinin en uzun olduğu kuşak, 3,83 saat ile ikinci kuşak. Üçüncü kuşakta ise bu süre, ortalama 3,24 saate düşüyor.

Küçük yerleşimlerde yaşayanlar günde yaklaşık 4 saati televizyon karşısında geçirirken, bu, küçük kentlerde 3,68 saate, orta büyüklükteki şehirlerde ise 3,26 saate yükseliyor.
TÜRK TV’LERİNDE EN ÇOK HABERLER İZLENİYOR
Türk televizyonlarını tercih edenlerin en çok seyrettikleri program türleri haber programları (% 72,2), yerli diziler (% 58,1) ve eğitim bilgi programları (% 28,2) olarak sıralanıyor. Haber programları erkekler arasında (%75,8) kadınlara oranla daha fazla (% 68,8) rağbet görürken, yaş gruplarına göre tasnifte haber programlarına en fazla ilgi gösteren kesimin 65 yaş üzeri kişiler olduğu görülüyor. Haber programları birinci (% 85,7) ve ikinci kuşağın (% 73,1) Türk televizyonlarında en çok tercih ettikleri program türü olup, üçüncü kuşakta yerli diziler (% 78,6) ilk sırayı alıyor.
Yerli diziler, daha ziyade kadınlar tarafından tercih ediliyor. Kadınların % 64,1´i yerli dizileri izlerken, bu oran erkekler arasında % 51,9´da kalıyor. Yaş gruplarına göre tasnifte ise genç kuşağın dizilere daha fazla ilgi gösterdiği ( 15-24 yaş grubunda % 85,7), artan yaş ile dizilere ilginin azaldığı görülüyor.
EN ÇOK İZLENEN TÜRK KANALLARI
Almanya´daki Türklerin en çok izledikleri üç kanal, Kanal D (% 22,5), ATV (% 18,6) ve Show TV (% 16,6) olarak sıralanıyor. Sayılan üç kanaldan en çok beğenilenler ise Kanal D (% 29,4), Show TV (% 16,6) ve ATV (% 12,7).
En beğenilen kanalı belirleyici faktör “dizilerin daha iyi olması” (% 53), “daha iyi bilgilenme” (% 36,8) ve “eğitim ve bilgi programlarının çokluğu” (% 23,5) .
ALMANYA’DA YAŞAYAN TÜRKLER REKLAMLARI İZLEMİYOR
Reklamlar, Almanya´daki Türklerden yeterli rağbet görmezken (ankete katılanların % 58,4´ü reklamları hiç izlemediğini beyan etmiştir), reklamları en çok izleyen grup olarak henüz öğrenci olan kişiler ön planda görülüyor. Öğrencilerin % 57,9´u her zaman, % 31,6´sı ise bazen reklamları izliyor. Reklam izleme alışkanlığı açısından kuşaklar arasında ciddi farklar görülüyor. Büyük bölümü artık emeklilik çağına yaklaşmış veya çağında birinci kuşak göçmenler arasında her zaman reklamları izleyenlerin oranı en yüksek seviyede (% 15,9). Bunun yanında daha ziyade genç yaştaki bireylerin dahil olduğu üçüncü kuşak içerisinde de reklamlara ilgi yüksek. (Reklamları her zaman veya bazen izlediğini beyan edenlerin toplam oranı % 52,4´ü buluyor.) Orta yaştaki bireylerin yoğun olarak temsil edildikleri ikinci kuşak, reklamlara kayıtsız. Bu kuşakta yer alan bireylerin % 64,5´i reklamları hiç izlemiyor.
Ankete katılanlar en çok reklamların çokluğundan (% 85,9) şikayet ediyor. Program arası reklamları uzun bulanlar (% 79,8) ikinci sırada yer alıyor. Reklamları sevmese de kanalların finansmanı açısından buna anlayış gösterenlerin oranı % 24,2.
TÜRK TV’LERİ BİLGİLENDİRMEDE YETERSİZ
Almanya´daki Türklerin ağırlıklı bölümü (% 61,7), Türk televizyonlarının kendileri ile ilgili olay ve gelişmelere dair yeterli bilgi vermediği kanaatini taşıyor. Bu kanaatin özellikle 65 yaş üzeri nüfus arasında (% 73,4) ve orta seviyede eğitim almış kişiler (% 81) arasında yaygın olduğu görülüyor. Buna karşın, dahil olunan göçmen kuşağına göre yapılan tasnif baz alındığında, üç kuşağın da Türk televizyonlarının kendilerini bilgilendirmede yetersiz kaldığı konusunda hemfikir olduğu görülüyor.
Almanya´daki Türkler, Türk televizyon yayınlarının özellikle “Türkiye´deki gelişmelerden haberdar olma” (% 44) konusunda yarar sağladığı görüşündeler. Türkçe´yi unutmama konusunda yarar sağladığını düşünenlerin oranı % 35, kültürün korunmasında faydalı olduğunu düşünenlerin oranı ise % 32,5. Türk kanallarının yarar sağlamadığını düşünenlerin oranı ise % 18,4´ü buluyor.
Ankete katılanların % 45,5´i RTÜK´ün görevlerine ilişkin soruya “Radyo ve TV yayınlarını denetleyen bir kurumdur” cevabını verirken, % 44,4´lük dilimde yer alan bir kesim, RTÜK´ün görevleri hakkında bilgisi olmadığını beyan etmiştir. “Radyo ve TV yayınlarına ceza veren bir kurumdur” cevabını verenlerin oranı % 40,4´e ulaşırken, “Radyo ve TV yayınlarını içerik ve teknik olarak düzenleyen bir kurumdur” yanıtını verenlerin oranı % 11,9´da kalmıştır. RTÜK en çok ikinci kuşak arasında tanınırken (% 69,7), üçüncü kuşak mensuplarının % 71,4´ü RTÜK ve fonksiyonlarından habersiz.
RTÜK´ün görev ve yetkilerine ilişkin olarak en düşük bilgi seviyesi, henüz öğrenci olan kişilerde (% 89,5) ve 15-24 yaş grubu arasında (% 71,4) olduğu görülüyor.
Almanya´daki Türklerin RTÜK´ten beklentileri arasında ilk sırada “RTÜK´ün düzenleme çalışmalarında daha etkili olması” (% 29,6) geliyor. “RTÜK´ün daha hızlı ceza vermesi” (% 20,9) ve “yetkilerinin arttırılması” (% 17,3), sıralanan diğer beklentiler.
RTÜK´ün vatandaşların bildirimlerini almak için oluşturduğu RTÜK İletişim Merkezi, Almanya´daki Türkler arasında yeterince tanınmıyor. Ankete katılanların % 87´si bu merkezden haberdar değilken, haberdar olanların oranı yalnızca % 6,5.
Akıllı İşaretler Sembol Sistemi, Almanya´daki Türklerin % 56´sı tarafından biliniyor. Bu grupta yer alanların % 76,8´i sembol sistemini faydalı buluyor. Ancak bunların yalnızca % 37,4´ünün program tercihinde akıllı işaretler belirleyici.


Türkiye`de Saat: 02:31 .

Powered by: vBulletin Version 3.8.1
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.3.2


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 326 327 328 329 330 331 332 333 334 335 336 337 338 339 340 341 342 343 344 345 346 347 348 349 350 351 352 353 354 355 356 357 358 359 360 361 362 363 364 365 366 367 368 369 370 371 372 373 374 375 376 377 378 379 380 381 382 383 384 385 386 387 388 389 390 391 392 393 394 395 396 397 398 399 400 401 402 403 404 405 406 407 408 409 410 411 412 413 414 415 416 417 418 419 420 421 422 423 424 425 426 427 428 429 430 431 432 433 434 435 436 437 438 439 440 441 442 443 444 445 446 447 448 449 450 451 452 453 454 455 456 457 458 459 460 461 462 463 464 465 466 467 468 469 470 471 472 473 474 475 476 477 478 479 480 481 482 483 484 485 486 487 488 489 490 491 492 493 494 495 496 497 498 499 500 501 502 503 504 505 506 507 508 509 510 511 512 513 514 515 516 517 518 519 520 521 522 523 524 525 526 527 528 529 530 531 532 533 534 535 536 537 538 539 540 541 542 543 544 545 546 547 548 549 550 551 552 553 554 555 556 557 558 559 560 561 562 563 564 565 566 567 568 569 570 571 572 573 574 575 576 577 578 579 580