Beşiktaş Forum  ( 1903 - 2013 ) Taraftarın Sesi


Geri git   Beşiktaş Forum ( 1903 - 2013 ) Taraftarın Sesi > Taraftar > Gündem Dışı > Otomobil - F1

Otomobil - F1 Bu Bölümde Formula 1 ve Otomabil Dünyası hakkında aradiginiz bir çok seyi bulabilirsiniz.

 
 
LinkBack Seçenekler Stil
Alt 16-05-2010, 16:53   #14
TEK AŞK BEŞİKTAŞK
 
Cagla - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 

MONAKO GRAND PRİX

Mark Webber, İspanya’nın ardından yine pole pozisyonundan başladığı Monako’da bir hafta içinde ikinci zaferini kazanarak klasman liderliğine yükseldi.

Sebastian Vettel ise, üçüncü cepten başladığı yarışta Red Bull Racing’e dubleyi getirdi. İlk sıradan start alan Robert Kubica ise Red Bull’un hızına karşılık veremeyince üçüncü sırada kaldı.

Yarış öncesinde şampiyona liderliğini elinde bulunduran Jenson Button’ın yarışdışı kalması önemli puanlar kaybetmesine neden olurken, pit alanından başlayan Fernando Alonso mücadeleden kopmayarak yedinci oldu.


Alonso, yarış öncesinde yaptığı açıklamada, 2006’da yarışa son sıradan başlayan Michael Schumacher’in mücadeleyi 6’ncı bitirmesini örnek göstererek, geçişin neredeyse imkansız olduğu Monte Carlo’da Alman pilotun performansını tekrarlamaya çalışacağını söylemişti.


Yarışın başlamasıyla birlikte startta pistin kirli tarafında kalan Robert Kubica’yı geride bırakan Vettel’in takım arkadaşını da geride bırakarak liderliğe yerleşeceği düşüncesi Webber’in en hızlı tur derecelerini kaydetmesiyle kısa sürdü.


Yarışta dört kez güvenlik aracı periyodu yaşandı. Bunlardan sonuncusunda araç üç tur pistte kaldı. Webber her güvenlik aracı periyodu sonrasında rakipleriyle arasında fark açmayı başardı.


Felipe Massa ve Lewis Hamilton yarışı, start aldıkları şekilde, yani dört ve beşinci sıralarda tamamladılar. Startta 11. sıraya kadar gerileyen McLaren’ın diğer pilotu Jenson Button içinse gün tam bir kabusa döndü. Button aracından, güvenlik aracının arkasında giderken dumanlar yükseldi. Ve İngiliz pilot çaresiz yarışa veda etmek zorunda kaldı. Takımın sidepod üzerinde kapama plakasını unutmuş olmasından dolayı soğutmanın yetersiz kalmasıyla motorda aşırı ısınma yaşandığı tahmin ediliyor.


İlk güvenlik aracı periyodu antrenmanlardaki kazanın ardından yarışa pit alanından başlayan Alonso için şans oldu. Yarışın açılış turunda Williams pilotu Nico Hulkenberg debriyaj probleminden dolayı geri düşerek tünelde kaza yaptı. Kazanın ardından tüm pilotlar güvenlik aracının arkasında sıralandı. Alonso serbest pitstop avantajını kullanarak yarışın geri kalanı için medium lastiklere geçme imkanı

buldu.

Yer yer Virgin pilotu Lucas di Grassi’nin güçlü direnişine rağmen rakiplerini geride bırakmayı başaran Alonso altıncı sıraya yerleşmeyi başardı. Yarışı bu pozisyonla bitirmesi beklenen Alonso, güvenlik aracının girişi sırasında yanlışlıkla Michael Schumacher geçişine izin verdi.


Startta takım arkadaşını geride bırakan Schumacher böylece yarışı Nico Rosberg’in iki sıra önünde tamamladı.


Dokuz ve 10’ncu sıraları ise Force India pilotları kapattı. Böylece Adrian Sutil ve Tonio Liuzzi bu sezon ilk kez takıma duble puanlar kazandırmış oldular.


Rubens Barrichello ise yarışı 10’ncu sırada götürürken 31. turda Massenet’de aracın sol arkasındaki bir problemden dolayı kaza yaptı. Güvenlik aracı periyodunun üçüncüsü ise 12 tur sonra, yine aynı noktada, asfalttaki yabancı madde nedeniyle yaşandı.


Lotus pilotu Jarno Trulli, Rascasse’de HRT’den Karun Chandhok’la çarpışında dördüncü güvenlik aracı periyodu oldu.


Yeni takımlar içinde en iyi pilot olarak yarışın en iyi dereceyle götüren Heikki Kovalainen de vites kutusunda problem yaşayarak yarışa veda edenler arasında yer aldı.

Konu Cagla tarafından (16-05-2010 Saat 16:55 ) değiştirilmiştir..
Cagla Ofline   Alıntı ile Cevapla
 

Bu konuyu arkadaşlarınızla paylaşın


Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 

Yetkileriniz
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-KodlarıKapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık




Türkiye`de Saat: 14:00 .

Powered by vBulletin® Copyright ©2000 - 2008, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.3.2

Sitemiz CSS Standartlarına uygundur. Sitemiz XHTML Standartlarına uygundur

Oracle DBA | Kadife | Oracle Danışmanlık



1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 326 327 328 329 330 331 332 333 334 335 336 337 338 339 340 341 342 343 344 345 346 347 348 349 350 351 352 353 354 355 356 357 358 359 360 361 362 363 364 365 366 367 368 369 370 371 372 373 374 375 376 377 378 379 380 381 382 383 384 385 386 387 388 389 390 391 392 393 394 395 396 397 398 399 400 401 402 403 404 405 406 407 408 409 410 411 412 413 414 415 416 417 418 419 420 421 422 423 424 425 426 427 428 429 430 431 432 433 434 435 436 437 438 439 440 441 442 443 444 445 446 447 448 449 450 451 452 453 454 455 456 457 458 459 460 461 462 463 464 465 466 467 468 469 470 471 472 473 474 475 476 477 478 479 480 481 482 483 484 485 486 487 488 489 490 491 492 493 494 495 496 497 498 499 500 501 502 503 504 505 506 507 508 509 510 511 512 513 514 515 516 517 518 519 520 521 522 523 524 525 526 527 528 529 530 531 532 533 534 535 536 537 538 539 540 541 542 543 544 545 546 547 548 549 550 551 552 553 554 555 556 557 558 559 560 561 562 563 564 565 566 567 568 569 570 571 572 573 574 575 576 577 578 579 580