Beşiktaş Forum  ( 1903 - 2013 ) Taraftarın Sesi


Geri git   Beşiktaş Forum ( 1903 - 2013 ) Taraftarın Sesi > Forum Arşivi > Çöp Kutusu

 
 
LinkBack Seçenekler Stil
Alt 27-04-2006, 20:35   #1
 
xarizma - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
İstanbul zor ama heyecan verici

İstanbul Park Pisti'nde hafta sonunda yapılacak MotoGP yarışları öncesi dünyanın en hızlı motosikletçileri birlikte bir basın toplantısı düzenledi. The Marmara Oteli'nde düzenlenen organizasyonda, pilotlar klasmanının ikinci sırasında yer alan Repsol Honda takımından Nicky Hayden, “İstanbul pisti zor olmasıyla beraber çok heyecan verici” dedi.

30 Nisan Pazar günü yapılacak MotoGP 2006 İstanbul ayağı öncesi, Honda motosikletlerle yarışan 6 pilot ilk kez bir arada medya karşısına çıktı. The Marmara Oteli'nde düzenlenen organizasyonda, MotoGP'de Honda motosikletleri kullanan Dani Pedrosa, Nicky Hayden, Marco Melandri, Toni Elias, Casey Stoner ve Andrea Davizioso basın mensuplarının sorularını yanıtladı.
MELANDRI İDDİALI
Fortuna Honda Takımı'nın İtalyan pilotu Marco Melandri, iddialı olduğunu ve takım arkadaşına da güvendiğini söyledi. Güçlü rakiplerle mücadele edeceklerini belirten Melandri, ”İstanbul'da geçen yılki yarış hayatımın en güzel günlerinden biriydi diyebilirim. Bazı hatalar yaptım, ancak onları telafi ettim. Şimdi de oldukça iddialıyım. Takım arkadaşıma da güveniyorum. Güçlü rakipler var. Valentino iddialı, fakat iyi bir yarış çıkarıp onu zorlayacağımızı düşünüyorum” şeklinde konuştu.
Fortuna Honda'nın diğer pilotu İspanyol Toni Elias, ilk yarışta geçirdiği kaza hatırlatılarak, bu sezonki iddiasıyla ilgili soruya şöyle yanıt verdi: “Zor bir dönem geçirdim. Daha iyiye gidiyorum. Katar'da kaza yapana kadar aslında fena değildim. Artık en iyi sonuç için elimden geleni yapacağım. İstanbul pisti çok iyi. Buraya gelene kadar önemli deneyimler edindim. Buradan iyi bir sonuç almayı düşünüyorum.”
HAYDEN: İSTANBUL PİSTİ ÇOK HEYECAN VERİCİ
Repsol Honda pilotu Amerikalı Nicky Hayden, İstanbul Park Pisti'nin çok zorlu ve heyecan verici olduğunu kaydetti. Hayden, İstanbul Park Pisti'ni şöyle değerlendirdi: “İstanbul pisti diğer pistlerle benzer olmasına rağmen zor. İnişler çıkışlar fazla. Hızlı viraj alması gereken yerler, yavaş dönülmesi gereken yerler dengeli dağıtılmış. Hızlı dönüşleri keskin virajları seviyorum. İstanbul pisti zor olmasıyla beraber çok heyecan verici.” Click the image to open in full size.
Honda'nın teknolojik olarak çok iyi motorlar ürettiğini kaydeden Hayden, bütün pilotların bu çatı altında olmaktan mutluluk duyduğunu ifade ederek, “Sabırlı ve çalışarak bu insanların ürettiklerine katkıda bulunmak istiyoruz” dedi.
Repsol Honda'nın diğer pilotu İspanyol Daniel Pedrosa, bir soru üzerine MotoGP'de yarıştıkları motorları kullanmanın daha zor olduğunu, bu nedenle güçlü olmak gerektiğini kaydederek, “Daha hızlı ve ağır motorlar. Bu yüzden güçlü olmalısınız. Hızı ve gücü kontrol edebildiğim oranda başarılı olacağım” dedi.
MotoGP'de her pilotun çok yetenekli olduğunu ve bu nedenle de sıkı bir mücadele olacağını ifade eden Pedrosa, “Ben yine hedeflerime odaklanacağım, fakat hafta sonu nasıl gidecek, hep beraber göreceğiz” diye konuştu.
LCR Honda pilotu Avustralyalı Casey Stoner, bir önceki yarışa pole pozisyonda başladığı hatırlatılarak, İstanbul'daki şansıyla ilgili yöneltilen soruya, “Bir önceki yarışa çok iyi hazırlandık ve gerçekten güzel yarış çıkardık. Bu beni fazla zorlamadı. Yarış için pisti çok sevdim. Güzel bir hazırlık döneminin ardından bu hafta sonu da umutluyum” yanıtını verdi.
Pistte her zaman en iyi dereceyi almak için yarıştığını kaydeden Kopron Scot, Honda pilotu İtalyan Andrea Dovizioso, geçen yıl ki sorunlarını geride bıraktığını, bu yıl derece için mücadele ettiğini kaydetti.
SAATTE 340 KM HIZ
İstanbul Park'ta 3. ayağı 30 Nisan Pazar günü yapılacak olan MotoGP'de, 4 zamanlı 900 cc motor kapasitesine sahip motosikletler, 340 kilometre hıza çıkabiliyor. 2002 sezonunun başında, motosikletlerin 4 zamanlı 900 cc motor kapasitesine çıkmasının onaylanmasından sonra, MotoGP motosiklet yarışları içerisinde karşı gelinmez bir şekilde en üst kategori haline geldi. Bu özel üretim prototipler, 200 beygir güçleri ve en yüksek hızları olan 340 kilometre ile 2 tekerlek sporunun en güçlü makinaları oldu.
250 cc ve 125 cc sınıfları ise prototipler ya da performansı artıracak ve yarış dünyasında diğerlerine rakip olmalarını sağlayacak bazı modifikasyonlardan geçmiş seri üretim motorlardan oluşmakta.
Sürücüler, MotoGP'de virajları 65 derecelik eğimle geçiyorlar.
320 MİLYON KİŞİ İZLİYOR
MotoGP'de bir yarışın TV izleyici sayısı 320 milyon, yıllık toplam TV izleyicisi sayısı ise 5 milyar 100 milyon kişi. Her Grand Prix'ye katılacak pilotların listesi sezon boyunca yapılan yarışlara göre belirleniyor. Yarışlara özel kategori ile (wildcard) birkaç yerel pilot da katılabiliyor.
İTALYAN PİLOT CAPIROSSI İLK SIRADA
Üçüncü ayağı 30 Nisan Pazar günü İstanbul'da yapılacak olan MotoGP'de geride kalan 2 yarış sonucunda sürücülerde İtalyan Loris Capirossi ilk sırada yer alıyor.
Sezonun ilk yarışı olan İspanya'da 1. olan, Katar'da ise 3. sırayı elde eden Capirossi, 2 yarışta 41 puan toplayarak ilk sıraya yerleşti. ABD'li Nicky Hayden 36 puanla 2., İspanyol Dani Pedrosa ise 30 puanla 3. sırada bulunurken, son 5 yılın şampiyonu “Doktor” lakaplı Valentino Rossi ise 27 puanla 4. durumda.
SÜRÜCÜLER SIRALAMASI
Sürücü Ülkesi Takım Puan
1-Loris Capirossi İtalya Ducati Marlboro 41
2-Nicky Hayden ABD Repsol Honda 36
3-Dani Pedrosa İspanya Repsol Honda 30
4-Valentino Rossi İtalya Camel Yamaha 27
5-Toni Elias İspanya Fortuna Honda 21
6-Casey Stoner Avustralya Honda LCR 21
7-Marco Melandri İtalya Fortuna Honda 20
8-Shinya Nakano Japonya Kawasaki Racing 14
9-Kenny Roberts Jr. ABD Team Roberts 14
10-Sete Gibernau İspanya Ducati Marlboro 13
11-Colin Edwards ABD Camel Yamaha 12
12-Makoto Tamada Japonya Konica-Min. Honda 8
13-John Hopkins ABD Rizla Suzuki MotoGP 7
14-Carlos Checa İspanya Tech 3 Yamaha 7
15-Chris Vermeulen Avustralya Rizla Suzuki MotoGP 4
16-James Ellison İngiltere Tech 3 Yamaha 3
17-Alex Hofmann Almanya Pramac d'Antin MotoGP 2
MARKALARDA DUCATI
1-Ducati (41 puan)
2-Honda (40 puan)
3-Yamaha (30 puan)
4-Kawasaki (14 puan)
5-KR211V (14 puan)
6-Suzuki (7 puan)
TAKIMLARDA REPSOL HONDA
Takımlar sıralamasında ise Nicky Hayden ve Dani Pedrosa'dan oluşan Repsol Honda 66 puanla 1. sırada yer alıyor.
1-Repsol Honda (66 puan)
2-Ducati Marlboro (54 puan)
3-Fortuna Honda (41 puan)
4-Camel Yamaha (39 puan)
5-Honda LCR (21 puan)
6-Kawasaki Racing (14 puan)
7-Team Roberts (14 puan)
8-Rizla Suzuki MotoGP (11 puan)
9-Tech 3 Yamaha (10 puan)
10-Konica Minolta Honda (8 puan)
11-Pramac D'Antin MotoGP (2 puan)
2 GRAND PRIX SONUÇLARI
3. ayağı İstanbul Park Pisti'nde yapılacak olan MotoGP'de, ilk 2 ayakta pilotlar Loris Capirossi ve Valentino Rossi birer birincilik elde etti.
MotoGP'de yapılan 2 Grand Prix'de ilk 5 sırayı alan sürücüler şöyle:
İspanya (Jerez):
1- Loris Capirossi (İtalya)
2- Dani Pedrosa (İspanya)
3- Nicky Hayden (ABD)
4- Toni Elias (İspanya)
5- Marco Melandri (İtalya)
Katar:
1- Valentino Rossi (İtalya)
2- Nicky Hayden (ABD)
3- Loris Capirossi (İtalya)
4- Sete Gibernau (İspanya)
5- Casey Stoner (Avustralya)
EN ÇOK İTALYAN GIACOMO AGOSTINI KAZANDI
Dünyanın en büyük spor organizasyonlarından biri olan MotoGP'de, en çok yarış kazanan pilot İtalyan Giacomo Agostini oldu. Giacomo Agostini, 1949 yılından bu yana yapılan MotoGP'de, 1966 ile 1975 yılları arasında 7'si üst üste olmak üzere toplam 8 kez mutlu sona ulaşıp zirveye yerleşirken, son şampiyon Valentino Rossi 5 kez şampiyonluğuna ulaşıp, Avustralyalı Michael Doohan ile birlikte 2. sırayı paylaştı.
YILLAR VE ŞAMPİYONLAR
Yıl Pilot Takım Ülkesi
1949 Leslie Graham AJS İngiltere
1950 Umberto Massetti Gilera İtalya
1951 Geoff Duke Norton İngiltere
1952 Umberto Massetti Gilera İtalya
1953 Geoff Duke Gilera İngiltere
1954 Geoff Duke Gilera İngiltere
1955 Geoff Duke Gilera İngiltere
1956 John Surtees MV Agusta İngiltere
1957 Libero Liberati Gilera İtalya
1958 John Surtees MV Agusta İngiltere
1959 John Surtees MV Agusta İngiltere
1960 John Surtees MV Agusta İngiltere
1961 Gary Hocking MV Agusta ---------
1962 Mike Hailwood MV Agusta İngiltere
1963 Mike Hailwood MV Agusta İngiltere
1964 Mike Hailwoor MV Agusta İngiltere
1965 Mike Hailwood MV Agusta İngiltere
1966 Giacomo Agostini MV Agusta İtalya
1967 Giacomo Agostini MV Agusta İtalya
1968 Giacomo Agostini MV Agusta İtalya
1969 Giacomo Agostini MV Agusta İtalya
1970 Giacomo Agostini MV Agusta İtalya
1971 Giacomo Agostini MV Agusta İtalya
1972 Giacomo Agostini MV Agusta İtalya
1973 Phil Read MV Agusta İngiltere
1974 Phil Read MV Agusta İngiltere
1975 Giacomo Agostini Yamaha İtalya
1976 Barry Sheene Suzuki İngiltere
1977 Barry Sheene Suzuki İngiltere
1978 Kenny Roberts Yamaha ABD
1979 Kenny Roberts Yamaha ABD
1980 Kenny Roberts Yamaha ABD
1981 Marco Lucchinelli Suzuki İtalya
1982 Franco Uncini Suzuki İtalya
1983 Freddie Spencer Honda ABD
1984 Eddie Lawson Yamaha ABD
1985 Freddie Spencer Honda ABD
1986 Eddie Lawson Yamaha ABD
1987 Wayne Gardner Honda Avustralya
1988 Eddie Lawson Yamaha ABD
1989 Eddie Lawson Honda ABD
1990 Wayne Rainey Yamaha ABD
1991 Wayne Rainey Yamaha ABD
1992 Wayne Rainey Yamaha ABD
1993 Kevin Schwantz Suzuki ABD
1994 Michael Doohan Honda Avustralya
1995 Michael Doohan Honda Avustralya
1996 Michael Doohan Honda Avustralya
1997 Michael Doohan Honda Avustralya
1998 Michael Doohan Honda Avustralya
1999 Alex Criville Honda İspanya
2000 Kenny Roberts Suzuki ABD
2001 Valentino Rossi Honda İtalya
2002 Valentino Rossi Honda İtalya
2003 Valentino Rossi Honda İtalya
2004 Valentino Rossi Yamaha İtalya
2005 Valentino Rossi Yamaha İtalya




Kaynak : www.hurriyet.com.tr Click the image to open in full size.
xarizma Ofline  
 

Bu konuyu arkadaşlarınızla paylaşın


Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 

Yetkileriniz
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-KodlarıKapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık




Türkiye`de Saat: 16:10 .

Powered by vBulletin® Copyright ©2000 - 2008, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.3.2

Sitemiz CSS Standartlarına uygundur. Sitemiz XHTML Standartlarına uygundur

Oracle DBA | Kadife | Oracle Danışmanlık



1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 326 327 328 329 330 331 332 333 334 335 336 337 338 339 340 341 342 343 344 345 346 347 348 349 350 351 352 353 354 355 356 357 358 359 360 361 362 363 364 365 366 367 368 369 370 371 372 373 374 375 376 377 378 379 380 381 382 383 384 385 386 387 388 389 390 391 392 393 394 395 396 397 398 399 400 401 402 403 404 405 406 407 408 409 410 411 412 413 414 415 416 417 418 419 420 421 422 423 424 425 426 427 428 429 430 431 432 433 434 435 436 437 438 439 440 441 442 443 444 445 446 447 448 449 450 451 452 453 454 455 456 457 458 459 460 461 462 463 464 465 466 467 468 469 470 471 472 473 474 475 476 477 478 479 480 481 482 483 484 485 486 487 488 489 490 491 492 493 494 495 496 497 498 499 500 501 502 503 504 505 506 507 508 509 510 511 512 513 514 515 516 517 518 519 520 521 522 523 524 525 526 527 528 529 530 531 532 533 534 535 536 537 538 539 540 541 542 543 544 545 546 547 548 549 550 551 552 553 554 555 556 557 558 559 560 561 562 563 564 565 566 567 568 569 570 571 572 573 574 575 576 577 578 579 580