|
Ana Sayfa | Kayıt ol | Yardım | Ortak Alan | Ajanda | Bugünkü Mesajlar | XML | RSS | |
27-04-2006, 20:35 | #1 | ||
Üyelik tarihi: Jan 2006 Yaş: 35
Mesajlar: 2.842
Tecrübe Puanı: 22 |
İstanbul Park Pisti'nde hafta sonunda yapılacak MotoGP yarışları öncesi dünyanın en hızlı motosikletçileri birlikte bir basın toplantısı düzenledi. The Marmara Oteli'nde düzenlenen organizasyonda, pilotlar klasmanının ikinci sırasında yer alan Repsol Honda takımından Nicky Hayden, “İstanbul pisti zor olmasıyla beraber çok heyecan verici” dedi. 30 Nisan Pazar günü yapılacak MotoGP 2006 İstanbul ayağı öncesi, Honda motosikletlerle yarışan 6 pilot ilk kez bir arada medya karşısına çıktı. The Marmara Oteli'nde düzenlenen organizasyonda, MotoGP'de Honda motosikletleri kullanan Dani Pedrosa, Nicky Hayden, Marco Melandri, Toni Elias, Casey Stoner ve Andrea Davizioso basın mensuplarının sorularını yanıtladı. MELANDRI İDDİALI Fortuna Honda Takımı'nın İtalyan pilotu Marco Melandri, iddialı olduğunu ve takım arkadaşına da güvendiğini söyledi. Güçlü rakiplerle mücadele edeceklerini belirten Melandri, ”İstanbul'da geçen yılki yarış hayatımın en güzel günlerinden biriydi diyebilirim. Bazı hatalar yaptım, ancak onları telafi ettim. Şimdi de oldukça iddialıyım. Takım arkadaşıma da güveniyorum. Güçlü rakipler var. Valentino iddialı, fakat iyi bir yarış çıkarıp onu zorlayacağımızı düşünüyorum” şeklinde konuştu. Fortuna Honda'nın diğer pilotu İspanyol Toni Elias, ilk yarışta geçirdiği kaza hatırlatılarak, bu sezonki iddiasıyla ilgili soruya şöyle yanıt verdi: “Zor bir dönem geçirdim. Daha iyiye gidiyorum. Katar'da kaza yapana kadar aslında fena değildim. Artık en iyi sonuç için elimden geleni yapacağım. İstanbul pisti çok iyi. Buraya gelene kadar önemli deneyimler edindim. Buradan iyi bir sonuç almayı düşünüyorum.” HAYDEN: İSTANBUL PİSTİ ÇOK HEYECAN VERİCİ Repsol Honda pilotu Amerikalı Nicky Hayden, İstanbul Park Pisti'nin çok zorlu ve heyecan verici olduğunu kaydetti. Hayden, İstanbul Park Pisti'ni şöyle değerlendirdi: “İstanbul pisti diğer pistlerle benzer olmasına rağmen zor. İnişler çıkışlar fazla. Hızlı viraj alması gereken yerler, yavaş dönülmesi gereken yerler dengeli dağıtılmış. Hızlı dönüşleri keskin virajları seviyorum. İstanbul pisti zor olmasıyla beraber çok heyecan verici.” Honda'nın teknolojik olarak çok iyi motorlar ürettiğini kaydeden Hayden, bütün pilotların bu çatı altında olmaktan mutluluk duyduğunu ifade ederek, “Sabırlı ve çalışarak bu insanların ürettiklerine katkıda bulunmak istiyoruz” dedi. Repsol Honda'nın diğer pilotu İspanyol Daniel Pedrosa, bir soru üzerine MotoGP'de yarıştıkları motorları kullanmanın daha zor olduğunu, bu nedenle güçlü olmak gerektiğini kaydederek, “Daha hızlı ve ağır motorlar. Bu yüzden güçlü olmalısınız. Hızı ve gücü kontrol edebildiğim oranda başarılı olacağım” dedi. MotoGP'de her pilotun çok yetenekli olduğunu ve bu nedenle de sıkı bir mücadele olacağını ifade eden Pedrosa, “Ben yine hedeflerime odaklanacağım, fakat hafta sonu nasıl gidecek, hep beraber göreceğiz” diye konuştu. LCR Honda pilotu Avustralyalı Casey Stoner, bir önceki yarışa pole pozisyonda başladığı hatırlatılarak, İstanbul'daki şansıyla ilgili yöneltilen soruya, “Bir önceki yarışa çok iyi hazırlandık ve gerçekten güzel yarış çıkardık. Bu beni fazla zorlamadı. Yarış için pisti çok sevdim. Güzel bir hazırlık döneminin ardından bu hafta sonu da umutluyum” yanıtını verdi. Pistte her zaman en iyi dereceyi almak için yarıştığını kaydeden Kopron Scot, Honda pilotu İtalyan Andrea Dovizioso, geçen yıl ki sorunlarını geride bıraktığını, bu yıl derece için mücadele ettiğini kaydetti. SAATTE 340 KM HIZ İstanbul Park'ta 3. ayağı 30 Nisan Pazar günü yapılacak olan MotoGP'de, 4 zamanlı 900 cc motor kapasitesine sahip motosikletler, 340 kilometre hıza çıkabiliyor. 2002 sezonunun başında, motosikletlerin 4 zamanlı 900 cc motor kapasitesine çıkmasının onaylanmasından sonra, MotoGP motosiklet yarışları içerisinde karşı gelinmez bir şekilde en üst kategori haline geldi. Bu özel üretim prototipler, 200 beygir güçleri ve en yüksek hızları olan 340 kilometre ile 2 tekerlek sporunun en güçlü makinaları oldu. 250 cc ve 125 cc sınıfları ise prototipler ya da performansı artıracak ve yarış dünyasında diğerlerine rakip olmalarını sağlayacak bazı modifikasyonlardan geçmiş seri üretim motorlardan oluşmakta. Sürücüler, MotoGP'de virajları 65 derecelik eğimle geçiyorlar. 320 MİLYON KİŞİ İZLİYOR MotoGP'de bir yarışın TV izleyici sayısı 320 milyon, yıllık toplam TV izleyicisi sayısı ise 5 milyar 100 milyon kişi. Her Grand Prix'ye katılacak pilotların listesi sezon boyunca yapılan yarışlara göre belirleniyor. Yarışlara özel kategori ile (wildcard) birkaç yerel pilot da katılabiliyor. İTALYAN PİLOT CAPIROSSI İLK SIRADA Üçüncü ayağı 30 Nisan Pazar günü İstanbul'da yapılacak olan MotoGP'de geride kalan 2 yarış sonucunda sürücülerde İtalyan Loris Capirossi ilk sırada yer alıyor. Sezonun ilk yarışı olan İspanya'da 1. olan, Katar'da ise 3. sırayı elde eden Capirossi, 2 yarışta 41 puan toplayarak ilk sıraya yerleşti. ABD'li Nicky Hayden 36 puanla 2., İspanyol Dani Pedrosa ise 30 puanla 3. sırada bulunurken, son 5 yılın şampiyonu “Doktor” lakaplı Valentino Rossi ise 27 puanla 4. durumda. SÜRÜCÜLER SIRALAMASI Sürücü Ülkesi Takım Puan 1-Loris Capirossi İtalya Ducati Marlboro 41 2-Nicky Hayden ABD Repsol Honda 36 3-Dani Pedrosa İspanya Repsol Honda 30 4-Valentino Rossi İtalya Camel Yamaha 27 5-Toni Elias İspanya Fortuna Honda 21 6-Casey Stoner Avustralya Honda LCR 21 7-Marco Melandri İtalya Fortuna Honda 20 8-Shinya Nakano Japonya Kawasaki Racing 14 9-Kenny Roberts Jr. ABD Team Roberts 14 10-Sete Gibernau İspanya Ducati Marlboro 13 11-Colin Edwards ABD Camel Yamaha 12 12-Makoto Tamada Japonya Konica-Min. Honda 8 13-John Hopkins ABD Rizla Suzuki MotoGP 7 14-Carlos Checa İspanya Tech 3 Yamaha 7 15-Chris Vermeulen Avustralya Rizla Suzuki MotoGP 4 16-James Ellison İngiltere Tech 3 Yamaha 3 17-Alex Hofmann Almanya Pramac d'Antin MotoGP 2 MARKALARDA DUCATI 1-Ducati (41 puan) 2-Honda (40 puan) 3-Yamaha (30 puan) 4-Kawasaki (14 puan) 5-KR211V (14 puan) 6-Suzuki (7 puan) TAKIMLARDA REPSOL HONDA Takımlar sıralamasında ise Nicky Hayden ve Dani Pedrosa'dan oluşan Repsol Honda 66 puanla 1. sırada yer alıyor. 1-Repsol Honda (66 puan) 2-Ducati Marlboro (54 puan) 3-Fortuna Honda (41 puan) 4-Camel Yamaha (39 puan) 5-Honda LCR (21 puan) 6-Kawasaki Racing (14 puan) 7-Team Roberts (14 puan) 8-Rizla Suzuki MotoGP (11 puan) 9-Tech 3 Yamaha (10 puan) 10-Konica Minolta Honda (8 puan) 11-Pramac D'Antin MotoGP (2 puan) 2 GRAND PRIX SONUÇLARI 3. ayağı İstanbul Park Pisti'nde yapılacak olan MotoGP'de, ilk 2 ayakta pilotlar Loris Capirossi ve Valentino Rossi birer birincilik elde etti. MotoGP'de yapılan 2 Grand Prix'de ilk 5 sırayı alan sürücüler şöyle: İspanya (Jerez): 1- Loris Capirossi (İtalya) 2- Dani Pedrosa (İspanya) 3- Nicky Hayden (ABD) 4- Toni Elias (İspanya) 5- Marco Melandri (İtalya) Katar: 1- Valentino Rossi (İtalya) 2- Nicky Hayden (ABD) 3- Loris Capirossi (İtalya) 4- Sete Gibernau (İspanya) 5- Casey Stoner (Avustralya) EN ÇOK İTALYAN GIACOMO AGOSTINI KAZANDI Dünyanın en büyük spor organizasyonlarından biri olan MotoGP'de, en çok yarış kazanan pilot İtalyan Giacomo Agostini oldu. Giacomo Agostini, 1949 yılından bu yana yapılan MotoGP'de, 1966 ile 1975 yılları arasında 7'si üst üste olmak üzere toplam 8 kez mutlu sona ulaşıp zirveye yerleşirken, son şampiyon Valentino Rossi 5 kez şampiyonluğuna ulaşıp, Avustralyalı Michael Doohan ile birlikte 2. sırayı paylaştı. YILLAR VE ŞAMPİYONLAR Yıl Pilot Takım Ülkesi 1949 Leslie Graham AJS İngiltere 1950 Umberto Massetti Gilera İtalya 1951 Geoff Duke Norton İngiltere 1952 Umberto Massetti Gilera İtalya 1953 Geoff Duke Gilera İngiltere 1954 Geoff Duke Gilera İngiltere 1955 Geoff Duke Gilera İngiltere 1956 John Surtees MV Agusta İngiltere 1957 Libero Liberati Gilera İtalya 1958 John Surtees MV Agusta İngiltere 1959 John Surtees MV Agusta İngiltere 1960 John Surtees MV Agusta İngiltere 1961 Gary Hocking MV Agusta --------- 1962 Mike Hailwood MV Agusta İngiltere 1963 Mike Hailwood MV Agusta İngiltere 1964 Mike Hailwoor MV Agusta İngiltere 1965 Mike Hailwood MV Agusta İngiltere 1966 Giacomo Agostini MV Agusta İtalya 1967 Giacomo Agostini MV Agusta İtalya 1968 Giacomo Agostini MV Agusta İtalya 1969 Giacomo Agostini MV Agusta İtalya 1970 Giacomo Agostini MV Agusta İtalya 1971 Giacomo Agostini MV Agusta İtalya 1972 Giacomo Agostini MV Agusta İtalya 1973 Phil Read MV Agusta İngiltere 1974 Phil Read MV Agusta İngiltere 1975 Giacomo Agostini Yamaha İtalya 1976 Barry Sheene Suzuki İngiltere 1977 Barry Sheene Suzuki İngiltere 1978 Kenny Roberts Yamaha ABD 1979 Kenny Roberts Yamaha ABD 1980 Kenny Roberts Yamaha ABD 1981 Marco Lucchinelli Suzuki İtalya 1982 Franco Uncini Suzuki İtalya 1983 Freddie Spencer Honda ABD 1984 Eddie Lawson Yamaha ABD 1985 Freddie Spencer Honda ABD 1986 Eddie Lawson Yamaha ABD 1987 Wayne Gardner Honda Avustralya 1988 Eddie Lawson Yamaha ABD 1989 Eddie Lawson Honda ABD 1990 Wayne Rainey Yamaha ABD 1991 Wayne Rainey Yamaha ABD 1992 Wayne Rainey Yamaha ABD 1993 Kevin Schwantz Suzuki ABD 1994 Michael Doohan Honda Avustralya 1995 Michael Doohan Honda Avustralya 1996 Michael Doohan Honda Avustralya 1997 Michael Doohan Honda Avustralya 1998 Michael Doohan Honda Avustralya 1999 Alex Criville Honda İspanya 2000 Kenny Roberts Suzuki ABD 2001 Valentino Rossi Honda İtalya 2002 Valentino Rossi Honda İtalya 2003 Valentino Rossi Honda İtalya 2004 Valentino Rossi Yamaha İtalya 2005 Valentino Rossi Yamaha İtalya Kaynak : www.hurriyet.com.tr | ||
|
Bu konuyu arkadaşlarınızla paylaşın |
Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir) | |
| |