![]() |
a) İhracatçı, akreditif şartları doğrultusunda malı zamanında hazırlayarak ithalatçıya gönderilmek üzere nakliyeciye teslim eder. b) Malın yüklemesini takiben, yine akreditifte belirtilen süre içersinde yüklemeyle alakalı belgeleri bankasına götürüp teslim eder ve akreditifin türüne göre gerekli zamanda mal bedelini talep eder. c) Banka kanalıyla ithalatçıya ulaşan evrakları, ithalatçı bankasından alarak gümrüğüne gelen malı gümrükten çeker. Akreditif türüne göre gerekli zamanda mal bedelini bankaya öder. 5.5.2. Akreditif metninin analizi Akreditif metninde olabilecek başlıklar ve bunların ne anlama geldiği aşağıda verilmiştir. Application Header : Bu bölümde yazan banka adı, ithalatçının bankası, yani akreditifi açan bankadır. İhracatçılar, evrak doldururken konşimento üzerine bu bankayı alıcı olarak göstereceklerdir. Form of Doc. Credit : Burada akreditifin dönülebilir veya dönülemez bir akreditif olup olmadığı yazar. Doc. Credit Number : Bu bölümde bulunan numara, akreditif numarası olup, ithalatçı ile banka arasındaki iletişimi sağlayan numaradır. Date of Issue : Akreditifin açıldığı tarihi belirtir. Expiry : Akreditifin geçerli olduğu vade tarihidir. Applicant : Akreditifi açan firmanın, yani ithalatçının adının ve adresinin olduğu bölümdür. Beneficiary : İhracatçının adının ve adresinin bulunduğu bölümdür. Amount : Akreditif meblağının yazılı olduğu bölümdür. Available with / by : İhracatçı ve dolayısıyla ödemeyi yapacak bankanın adının yazılı olduğu bölümdür. Deferred Paym : Akreditifin vadeli olduğunu gösteriri ve vade tarihini yazar. Partial Shipment : Yüklemenin partiler halinde yapılıp yapılmayacağına ilişkin ibare yer alır. Transshipment : İhracata konu olan malın taşınması esnasında aktarma yapılıp yapılmayacağına izin veren bölümdür. Loading in Charge : Yüklemenin yapılacağı yeri belirten bölümdür. For Transport to : Malın nereye gönderileceği ile ilgili bilgileri içerir. |
Latest Date of Shipment : Son yükleme tarihini yazan bölümdür. Description of Goods : Mal tanımı yazılıdır. Bu bölümde herhangi bir proformaya atıf yapılıyorsa bu ibarenin de ihracat evraklarına yazılması gerekir. Documents Required : İstenen evrakların neler olduğu burada belirtilir. İhracatçı bu belgeleri süresi içinde bankaya ibraz etmekle yükümlüdür. Additional Conditions : Akreditifle ilgili ilave şartlar isteniyorsa bu bölümde belirtilir. Details of Charges : Akreditiften doğan masrafların kime ait olduğu yazılıdır. Genellikle ithalatçının ülkesindeki masraflar ithalatçıya, ihracatçının ülkesindeki banka masrafları da ihracatçıya aittir. Presentation Period : Akreditifte istenen belgelerin bankaya ibraz süresinin yer aldığı bölümdür. Confirmation : Akreditifin teyitle alakalı özellikleri bu bölümde yer alır.[1] 6. İTHALAT İŞLEMLERİNDE KULLANILAN BELGELER İthalatta kullanılan belgeler dört ana grupta incelenebilir. I. Ticari Belgeler II. Sevk belgeleri III. Sigorta Belgeleri IV. İthalat İçin Grekli Olan Diğer Belgeler 6.1. Ticari Belgeler Bu tür belgelerden anlaşılan genellikle malın normal alım-satım işlemlerinde de kullanılan faturalardır.[2] Proforma Fatura ( Proforma Invoice ) İthalat işlemlerinde ihracatçı firmanın bir teklif niteliğinde ithalatçı firmaya göndermiş olduğu faturalara verilen isimdir. Ticari Fatura ( Commercial Invoice ) İthalat ve ihracat işlemine konu olan malın satış sözleşmesi çerçevesinde nihai satış işlemi gerçekleştirildikten sonra ihracatçı tarafından düzenlenen belgelerdir. Bütün gümrük işlemleri, ithalat işlemleri, kambiyo taahhüt kapama işlemleri, resmi muhasebe kayıtları bu fatura üzerinden yapılır. |
Konsolosluk Faturası Ticari faturaların, satılan malın gönderileceği ülke konsolosluğuna onaylatılması söz konusu olduğunda, bu onaylanan faturaya konsolosluk faturası denir. Navlun Faturası Satış sözleşmesinde navlun ücretinin ihracatçı tarafından ödenmesi şartı yer alıyorsa konşimentoya “ navlun peşin ödenmiştir “ ibaresinin yazılması gerekmektedir. Bazen konşimento üzerinde bu ibarenin bulunmaması ve konşimentodan navlunun ödendiğine ilişkin herhangi bir anlam çıkartılamaması halinde, ek bir belge olarak nakliyeciye ödenen navlunu gösterir faturanın ilgili mercilere ibrazı gerekebilmektedir. Bu amaçla düzenlenen faturaya dış ticaret dilinde navlun faturası denilmektedir. 6.2. Sevk Belgeleri Sevk belgeleri, genel anlamda, ihracat ve ithalata konu olan malların nakliyeciye teslim edilerek yüklendiğini gösteren ve varış yerine gönderilme esaslarını içeren nakliyeci tarafından düzenlenen belgelerdir. Konşimento ( Bill of Lading ) Malın, taşıma şirketine satış sözleşmesinde belirtilen esaslar dahilinde teslim edildiğini, gemiye yüklendiğini ve ithalatçıya gönderilmek üzere çıkarıldığını gösteren bir taşıma belgesi olup, deniz yoluyla taşıma işlerinde kullanılmaktadır. Taşıma Senetleri ( Waybills ) Denizyolu taşımacılığının dışında, havayolu, demiryolu ve karayoluyla taşımalar esnasında düzenlenen taşıma belgelerine verilen genel isimdir. Bunların konşimentodan farkı, malın mülkiyetini teslim etmemesi ve ciro ile devrinin mümkün olmamasıdır. Başlıca taşıma senetleri ; Havayolu taşıma senedi, Demiryolu taşıma senedi, Karayolu taşıma senedi, FIATA Taşıma belgeleri, Nakliyeci makbuzu, Posta makbuzu, Umumi mağaza makbuzu, Dok makbuzu’ dur. [1] 6.3. Sigorta Belgeleri İhracata konu olan malların alıcının ülkesine sevki gerçekleştirilirken, taşıma sırasında karşılaşılabilecek olan risklere karşı sigortalanması gerekmektedir. Satış sözleşmesinde belirlenen teslim şekline göre ihracatçı veya ithalatçının ya da belli bölümler halinde her ikisinin birden üstleneceği bu sigorta işlemleri sırasında da bazı belgeler düzenlenmekte ve bunların bankalara ibrazı gerekmektedir.[2] Sigorta Poliçesi ( Insurance Policy) Sigorta poliçesi, malların taşınması esnasında uğrayabileceği zararlara karşı sigorta şirketi veya onun adına hareket eden acente, simsar veya sigorta komisyoncusu tarafından düzenlenen belgeleridir. Sigorta poliçesi, ada, emre veya hamiline düzenlenebilen bir tür kıymetli evrak niteliğindedir ve gerektiği zaman ciro ile devri mümkün olabilmektedir. |
Sigorta Şahadetnamesi ( Insurance Certificate ) Bir ana sigorta poliçesine atıf yaparak, malların sigortalandığını gösterir nitelikteki sigorta acenteleri tarafından düzenlenen sigorta belgeleridir. Dış ticaret işlemlerinde ana poliçe hükmünde işlem görür ve daha hızlı iş akışını temin eder bir belge olması sebebiyle sıklıkla karşılaşılan sigorta belgesi budur.[1] Diğer ithalat belgeleri ise şunlardır : - ATR Belgesi - EUR1 Belgesi - Menşe şahadetnamesi ( Certificate of Origin ) - Çeki Listesi ( Certificate of Weight ) - Paket / Koli Listesi ( Packing List ) - Ekspertiz veya Analiz Raporu ( Certificate of Quality or Analysis ) - Gözetim Belgesi ( Inspection Certificate ) - Sağlık Raporu ( Health Certificate ) - Ordino - Ata Karnesi 7. Ödeme Şekillerine Göre İthalat İşlemleri ve İş Akışı 7.1. Akreditifli İthalat 1) İthalatçı firma, yurtdışında ihracatçı firma ile yapmış olduğu sözleşme gereğince kendisine ulaşan proforma faturayı inceleyerek, sözleşme şartlarına uygun olup olmadığını kontrol eder. 2) Proformanın sözleşmeye uygunluğu onaylandıktan sonra, bankası ile görüşüp ihracatçı lehine bir akreditif açılmasını temin eder. Bu işlem için bankaya ; dilekçe, proforma fatura, akreditif açma teklif mektubu ile müracaat etmesi gerekir. 3) Banka, akreditifi açtıktan sonra ithalatçı firmaya akreditif metnini fakslayarak onay ister. İthalatçı firma, akreditif mektubunu dikkatle inceleyerek doğruluğundan emin olduktan sonra ihracatçıya gönderilmek üzere bankasına onay verir. Ayrıca, işlemlerin hızlı yürütülmesi ve ticari ciddiyet ve firma imajı açısından akreditif metnini ihracatçıya fakslayarak durumdan haberdar etmesi doğru olur. 4) Yurtdışındaki ihracatçı firma, kendisine ulaşan akreditif metni çerçevesinde sözleşme kapsamındaki malların yüklemesini gerçekleştirerek, durumdan ithalatçıyı haberdar eder. Akreditif şartları doğrultusunda nasıl hareket etmesi gerekiyorsa, ithalatçı için gerekli olan evrakları da ya doğrudan ithalatçıya ya da banka aracılığıyla ithalatçının emrine gönderir. 5) İthalatçı firma, ülkesindeki gümrüğe gelen malın gümrükleme ve ithalat işlemlerini yapmak üzere öncelikle gerekli olan evrakları bankasından almak zorundadır. Bu nedenle, bankasına ödemeyi yaparak evrakları bankadan alır. Bu noktada, özellikle konşimentonun, bankası tarafından ciro edilmesi gerektiği unutulmamalıdır. |
1) İthalatçı firmalar, görüldüğünde ödemeli ( at sight ) akreditifte parayı bankaya ödediğine dair Döviz Satım Belgesi ( DSB ) veya banka dekontunu ; vadeli akreditifte ise bankaya yatıracağı %3 oranındaki KKDF makbuzunu bankasından almalıdır. Bu belgeler, gümrük tarafından kendisinden talep edilecek, ibraz edilmediği takdirde gümrükleme ve ithalat işlemi gerçekleştirilmeyecektir. 2) İthalatçı firma, bankasından almış olduğu cirolu konşimento ile nakliyeci şirkete müracaat ederek, malın mülkiyetinin ve tesliminin devredilmesine imkan tanıyan ordinoyu nakliyeci şirketten alır. 3) Bütün bu işlemlerden sonra gümrükleme firması ile temasa geçerek ilgili belgeleri (ordino, orijinal fatura, çeki listesi, DSB veya banka dekontu, gümrük beyannamesi, konşimento fotokopisi, A.B. üyesi bir ülkeden geliyorsa ATR belgesi, gerekli ise menşe şahadetnamesi, sigorta poliçesi, malın özelliğine göre diğer izin ve belgeler, K.D.V. ve varsa gümrük vergileri için ilgili gümrük giriş saymanlık müdürlüğü adına tanzim edilmiş günlük bloke çek ) hazırlayarak ilgili gümrük giriş müdürlüğüne malların ithalat işlemleri için müracaat eder. 4) Gümrükleme işlemleri tamamlanıp, mallar sağlıklı bir biçimde ithalatçı firmanın deposuna geldikten sonra ithalatçıların yapması gereken işlemlerden geriye bir tek kambiyo taahhüt hesabını gümrük onaylı faturanın aslı, gümrük beyannamesinin fotokopisi ve gümrük vezne alındı makbuzu fotokopisi ile kapatmak için ilgili banka şubesine müracaat edilmesi yeterlidir. 7.2. Vesaik Mukabili İthalat 1) Vesaik mukabili ithalat işleminde ithalatçı firma, yapılan sözleşme gereğince kendisine ulaşan proforma faturaya onay vererek ihracatçı firmaya fakslar. 2) İhracatçı firma, malları hazırladıktan sonra ithalatçı firmaya gönderilmek üzere nakliyeci ile temasa geçip malları yükler. Yüklemeden sonra gerekli evrakları bankasına ibraz ederek, ithalatçının bankasına ulaştırılmasını temin eder. 3) İthalatçı, bankasına ulaşan evrakları bankadan alırken mal bedelini bankaya öder ve karşılığında DSB veya banka dekontu alır. Ayrıca yükleme evraklarını alırken, konşimentonun da banka tarafından ciro edilmesine dikkat etmelidir. 4) İthalatçı firma, bankasından aldığı cirolu konşimento ile nakliyeci firmanın ülkesindeki acentasına müracaat ederek ordinoyu talep eder. 5) İthalatçı, ordinoyu da aldıktan sonra, gümrükleme şirketine ilgili belgeleri ( ordino, orijinal fatura, çeki listesi, DSB veya banka dekontu, gümrük beyannamesi, konşimento fotokopisi, A.B. üyesi bir ülkeden geliyorsa ATR belgesi, gerekli ise menşe şahadetnamesi, sigorta poliçesi, malın özelliğine göre diğer izin ve belgeler, K.D.V. ve varsa gümrük vergileri için ilgili gümrük giriş saymanlık müdürlüğü adına tanzim edilmiş günlük bloke çek ) vererek malların gümrükleme ve ithalat işlemlerinin gerçekleştirilmesi noktasında talimat verir. |
1) Malların sağlıklı bir biçimde gümrükleme ve ithalat işlemleri yapıldıktan sonra ithalatçı firma olarak belgelerin gelmiş olduğu bankaya ilgili evrakları ( gümrük tasdikli faturanın orijinali, gümrük beyannamesi fotokopisi, gümrük vezne alındı makbuzu fotokopisi ) ibraz ederek kambiyo mercileri karşısında yükümlü olunan kambiyo taahhüt hesabının da kapamasının yapılması gerekmektedir. 7.3. Mal Mukabili İthalat 1) Mal mukabili ithalat işlemlerinde, ithalatçı firmaların öncelikle yapmaları gereken herhangi bir işlem olmayıp, sadece sözleşme çerçevesinde kendisine ulaşan proforma faturaya onay verdikten sonra ihracatçının kendisine malı göndermesini beklemektir. 2) İhracatçı firma, ithalat işlemine konu olan malların yüklenmesini gerçekleştirdikten sonra durumdan ithalatçıyı haberdar eder. İthalat için gerekli olan evrakları doğrudan ithalatçıya ya kargo şirketi ile ya da malla birlikte gönderir. 3) Sigorta yapma sorumluluğu ithalatçı firmaya ait ise ithalatçı firma, yükleme haberini alır almaz malların sigortalanmasını temin eder. 4) İthal konusu malzemeler ülkesine ulaştığı ve nakliyecisinden varış ihbarını aldığı anda öncelikle nakliyecisine müracaat ederek ordinosunu teslim alır. 5) Mal bedelini anında transfer etmek isterse peşin ithalattaki gibi bankasına müracaat ederek DSB veya banka dekontunu alır ; yok eğer mal bedelini ihracatçı firmaya daha sonra ödeyecek ise o takdirde 53 oranında KKDF’ nu bankaya yatırarak fon makbuzunu bankadan alır. 6) Bütün bu işlemlerin ardından gümrükleme şirketine ilgili belgelerle (ordino, orijinal fatura, çeki listesi, DSB veya banka dekontu, gümrük beyannamesi, konşimento fotokopisi, A.B. üyesi bir ülkeden geliyorsa ATR belgesi, gerekli ise menşe şahadetnamesi, sigorta poliçesi, malın özelliğine göre diğer izin ve belgeler, K.D.V. ve varsa gümrük vergileri için ilgili gümrük giriş saymanlık müdürlüğü adına tanzim edilmiş günlük bloke çek ) müracaat ederek malların gümrüklenmesinin ve ithalatının yapılması için talimat verir. 7) ithalatçı firma, malları gümrükten sağlıklı bir biçimde çekilmesinin ardından ithal konusu malın bedeli hangi tarihte yurtdışındaki ihracatçı firmaya transfer edilecek ise o tarihte ödemenin yapılacağının bilincinde olmalı ve ödeme talimatı ile birlikte gümrük onaylı fatura aslı, gümrük beyanname fotokopisi ve gümrük vezne alındı makbuzu fotokopisini bankasına ibraz ederek kambiyo taahhüt hesabının kapanmasını temin etmelidir. |
Peşin İthalat 1) ithalatçı firma, ihracatçı ile yapmış olduğu anlaşma gereğince kendisine ulaşan proforma fatura kapsamındaki mal bedelini ilgili banka aracılığıyla ihracatçı firmaya transfer eder ve DSB veya banka dekontunu bankadan alır. 2) Parayı transfer ettiğine dair bankadan aldığı transfer swiftini ihracatçı firmaya fakslayarak kendisini durumdan haberdar eder ve sözleşmedeki zaman ve şartlar doğrultusunda malların yüklenmesini talep eder. 3) İhracatçı firma malı yüklediği zaman ithalatçı firmayı uyarır ve malın sevkıyat süresine göre ya evrakları malla birlikte ya da bir kargo şirketi ile yollar. 4) İthalatçı firmanın, malın yüklendiğini haber aldığı zaman unutmaması gereken bir diğer önemli husus da sigorta konusudur. Şayet yapılan sözleşme gereğince sigorta yaptırma sorumluluğu ithalatçı firmaya ait ise yükleme detayları firmaya ulaşır ulaşmaz hemen sigorta işlemini başlatmak gerekir. 5) Mallar ihracatçının ülkesine ulaşır ulaşmaz, öncelikle ithalatçı nakliyeci firmadan ordinoyu istemelidir. 6) Ordinonun da alınmasından sonra ithalatçı firma ilgili belgeler (ordino, orijinal fatura, çeki listesi, DSB veya banka dekontu, gümrük beyannamesi, konşimento fotokopisi, A.B. üyesi bir ülkeden geliyorsa ATR belgesi, gerekli ise menşe şahadetnamesi, sigorta poliçesi, malın özelliğine göre diğer izin ve belgeler, K.D.V. ve varsa gümrük vergileri için ilgili gümrük giriş saymanlık müdürlüğü adına tanzim edilmiş günlük bloke çek ) ile birlikte gümrükleme şirketine müracaat ederek malların gümrüklenmesi için talimat verir. 7) Malların gümrükten çekilmesini takiben ithalatçı firmalar gümrük onaylı faturanın aslı, gümrük beyannamesinin fotokopisi ve gümrük vezne alındı makbuzu ile parayı transfer ettikleri bankaya müracaat ederek kambiyo taahhüdü hesabını kapatırlar.[1] |
İTHALATIN FİNANSMANI İthalatın finansmanı; geniş anlamda, firmaların dahildeki yatırımları için gereksinim duydukları yatırım mallarının ithalatında kullanılan ve genellikle ticari bankalar veya kalkınma bankaları tarafından sağlanan dış kredilerin yanı sıra diğer bazı finans imkanlarını da kapsamaktadır. İthalatın alternatif finansman olanaklarından bazıları şunlardır: Akreditif Kredisi Bir akreditifin açılmasını müteakip genellikle akreditif bedelini amir banka derhal ithalatçıdan tahsil eder. Eğer amir banka; akreditif bedelinin bir kısmını tahsil ederse veya malların teslim alınması veya malların satılıp bedellerinin ödenmesine kadar ithalatçıdan hiçbir tahsilatta bulunmuyorsa, bu durumda kısmen veya tamamen ithalatçı lehine bir akreditif kredisi açılmış bulunmaktadır. Akreditifli ödeme şeklinde, malları temsil eden vesaikler ibraz edilinceye kadar ihracatçıya ödeme yapılmamakta, dolayısıyla ithalatçıdan da tahsilat yapılmamaktadır. Bu süre içinde, amir bankanın yetkili banka aracılığıyla ihracatçıya bir ödeme taahhüdü söz konusudur. Bu şekildeki akreditif kredisi, gayri nakdi kredi niteliğindedir. Amir bankaca, lehdara yapılan ödemeyi müteakip, mal bedelinin ithalatçıdan tahsil edilememesi durumunda nakdi kredi işlemeye başlamıştır. Vesaik Mukabili Ödeme Kredisi İthalat vesaik mukabili yapıldığında, ithalatçı adına keşide edilen poliçenin; görüldüğünde ödemeli veya vadeli olmasına göre kredi ilişkisi farklılık arz etmektedir. İhracatçı, görüldüğünde ödemeli bir poliçe keşide ederse, ithalatçı vesaiki teslim aldığı anda mal bedelini ödemek zorundadır. İthalatçı, ödemeyi derhal yaparsa, herhangi bir ithalat kredisi söz konusu değildir. İthalatçı, mallar gelinceye kadar veya malları teslim aldıktan sonra poliçe bedelini, bankasından kredi temin ederek ödeyebilir. Bu durumda, mal teslimine kadar ithalat aşaması finansmanı, malları teslim alışını müteakip ise ithalat sonrası finansmanı söz konusudur. İthalatçının, vadeli bir poliçeyi kabul etmesi durumunda, mallar geldikten sonra vade sonuna kadar bir ödeme yapılmayacaktır. |
Mal Mukabili Ödemede İthalat Kredisi Mal mukabili ödemede, malın sevk ve teslim alınması sırasında geçen süre esnasında satıcı, alıcıya faizsiz kredi vermiş durumundadır. Aval ve Kabul Kredisi Bankanın, vadeli poliçeye aval vermesi veya bizzat poliçeyi kabul etmesi, aval ve kabul kredisi olarak adlandırılır. Aval ve kabul kredileri, gayri nakdi nitelik arz ederler. Çünkü banka, aval kredisinde kefil, kabul kredisinde asıl borçlu sıfatıyla ihracatçıya karşı poliçenin zamanında ödeneceğine dair ithalatçı adına garanti vermektedir. Leasing İhtiyaç duyulan malı satın almak için yeterli finansman temin edilemediği zaman leasing bir çözüm olmaktadır. Zira leasing, yatırım projesinin tümünü finanse eder ve firma fonlarını başka alanlarda serbestçe kullanabileceği için firmanın finansman kapasitesi artmaktadır.[1] 9. TOPRAK AKRİLİK KÜVET İŞETMESİ’NDE İTHALAT UYGULAMASI Çalışmanın bu bölümünde; Eskişehir’de faaliyette bulunan, mamullerinin üretiminde %80 oranında ithal hammadde kullanan bir işletmede gerçekleştirilen ithalat işlemlerine ilişkin uygulamalara, ithalatın finansmanı konusuna ve işletmenin dış ticarette karşılaştığı riskler ve diğer sorunlara yer verilmiştir. |
9.1. Toprak Akrilik Küvet İşletmesi Hakkında Genel Bilgi Toprak Akrilik Küvet, 1995’te üretime başlamış olup, 5100 m2’lik kapalı alanda en yeni teknoloji ile üretim yapmaktadır. İtalyan teknolojisi ile üretim yapan tesiste; hidromasajlı, panelli ve kabuk küvetler, panelli ve kabuk duş tekneleri, duş kolonları ve çok fonksiyonlu shower box’lar üretilmektedir. Kuruluş, yurt içinde ve yurt dışında kalitesini ve üstünlüğünü kısa sürede kabul ettirmiş ve pazar payını %40’lara yükseltmiştir. 9.2. Toprak Akrilik Küvet İşletmesi’nde İthalat İşlemleri ve Uygulamalar Toprak Akrilik Küvet İşletmesi, ürettiği ürünlere ilişkin hammadde ve yardımcı maddelerin %80’i ithal etmektedir. İşletme öncelikle, ihtiyacı olan malzemeleri hangi firmalardan alacağına dair bazı araştırmalar yapmaktadır. Bu araştırmalar doğrultusunda; uygun fiyata kaliteli üretim yapan ve en önemlisi de güven içinde ticari ilişkiler yapabileceği firmaları belirlemeye çalışmaktadır. İşletme halihazırda, gerek Avrupa Birliği üyesi ülkelerde gerekse diğer ülkelerde faaliyet gösteren pek çok firmadan mal almaktadır. İşletme ithalat yapacağı firmayla irtibata geçerek kendisinden mal almak istediğini belirtmekte ve daha sonra karşılıklı görüşme ve yazışmalarla şartlar belirlenmektedir. Bu kapsamda, satın alınmak istenen malın özellikleri, miktarı, ihtiyaç zamanı gibi hususlar işletme tarafından ihracatçı firmaya iletilmekte ve ihracatçı firma da şartlarını ortaya koymakta, yani malın satış fiyatını, ne zaman gönderilebileceğini belirtmektedir. Bu görüşmelerde ayrıca; malın teslim şekli, işletmenin malın bedelini ödeme şekli de karara bağlanmaktadır. Bütün bu karşılıklı görüşmeler ve pazarlıklar sonucu, taraflar arasında satış sözleşmesi yapılmaktadır. Varılan anlaşmayla beraber proforma fatura, ihracatçı firma tarafından Toprak Akrilik Küvet İşletmesi’ne gönderilir. Gönderilen proforma fatura şartlara uygunsa onaylanır. Raporun sonuna, Toprak Akrilik Küvet İşletmesi’nin geçmiş dönemlerde yaptığı bazı ithalat işlemlerinde kullanılan belgeler eklenmiştir. Bunlar; PIOVAN firmasıyla yapılan ithalatta kullanılan proforma fatura ve ticari fatura, JTC firmasıyla yapılan ithalatta kullanılan proforma fatura ve ticari fatura ve RÖHM firmasıyla yapılan ithalatta kullanılan ATR belgesi ve ticari faturadır. Bu belgelerde; teslimat ve ödeme şekilleri de belirtilmiştir. |
Türkiye`de Saat: 16:14 . |
Powered by: vBulletin Version 3.8.1
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.3.2