Beşiktaş Forum  ( 1903 - 2013 ) Taraftarın Sesi


Geri git   Beşiktaş Forum ( 1903 - 2013 ) Taraftarın Sesi > Eğitim Öğretim > Dersler - Ödevler - Tezler - Konular > Ekonomi

Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Stil
Alt 27-01-2007, 01:21   #1
Dişi Kartal
 
NuraN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
İDO Ro-Ro taşımacılığına hazırlanıyor

İstanbul Deniz Otobüsleri İşletmeleri (İDO) Genel Müdürü Ahmet Paksoy, İDO'yu halka arz ederek buradan gelecek kaynak ile Ro-Ro taşımacılığına girmek istediklerini açıkladı.

İDO, 2008 yılında hizmete alınması planlanan Pendik-Yalova hattında çalışacak iki yeni feribot için Fortis ile 65 milyon 860 bin dolarlık bir kredi sözleşmesi imzaladı.

Paksoy, kredi sözleşmesinin imzalandığı toplantıda, şu anda işletmenin bağımsız bir denetim kuruluşu tarafından denetlendiğini söyledi.

2006 yılında 315 milyon YTL'lik ciro elde ettiklerini ve yılı 5 milyon YTL net karla kapattıklarını aktaran Paksoy, kar amaçlı bir işletme olmamasına rağmen 2003 yılında 94 milyon YTL düzeyinde cirosu olan İDO'nun, artık kendi yatırımını kendi yapar hale geldiğini vurguladı.

"100 milyon yolcuyu geçmeyi hedefliyoruz"

İDO'nun 2002'de 120 milyon YTL olan uzun vadeli borçlarının da bugün 30 milyon YTL'ye indiğine işaret eden Paksoy, ''2007 yılında 400 milyon YTL ciro bekliyoruz. Ayrıca 100 milyon yolcu sayısını geçmeyi ve 6.5 milyon aracı yakalamak istiyoruz'' dedi.

Paksoy, bağımsız denetimden geçtikten sonra halka arz edilebilir konuma gelip gelmediklerinin netleşeceğini aktardı.

Paksoy, ''Biz aslında gelecekte Ro-Ro taşımacılığı yapmak istiyoruz. Dolayısıyla halka arzla bir kaynak yaratalım ve buradan gelecek kaynakla Ro-Ro taşımacılığına girelim istiyoruz. Stratejik planda bunu üç yıl içinde gerçekleştirmeyi hedefliyoruz. Ro-Ro taşımacılığında yabancılarla da ortaklık yapabiliriz. Oldukça maliyetli ve zahmetli bir iş. Örneğin dört gemilik bir proje düşündüğümüzde, bunun için ilk etapta 250 milyon euroluk kaynak gerekiyor. Şu anda ülkemizdeki mevcut Ro-Ro gemileri bize uygun değil'' dedi.

Paksoy, şehirlerarası vapur hatlarının İDO'ya geçmesiyle yolcu sayısının günlük rakamının 130 binden 250 bine çıktığını belirtti.

"5 yıldızlı otel konforu sunuyoruz"

İstanbul-Bursa hattında çalışacak ve hızlı katamaran şeklindeki feribotlarda alüminyum teknolojinin kullanıldığını aktaran Paksoy, bu feribotların Hollandalı Damen firması tarafından üretildiğini ve 5 yıldızlı otel konforu sunduklarını söyledi.

Ahmet Paksoy, 2004 yılından bu yana İDO'nun yaptığı yatırım miktarının 300 milyon doları bulduğunu belirterek, bir yıl içinde filoya 13 yeni feribotu katacaklarına işaret etti.

Bu kapsamda 37.5 milyon dolarlık yatırım bedeli olan beş deniz otobüsünün mart ayından itibaren hazirana kadar filoya dahil edeceklerini, bununla deniz otobüsü kapasitesini yüzde 25 artıracaklarını kaydeden Paksoy, ayrıca İstanbul-Bursa arasını 75 dakikaya indirecek ve 107 milyon dolarlık yatırımla gelecek iki büyük feribotun kapasitesinin de bin 250 yolcu ve 250 araç olduğunu ifade etti.

Paksoy, Harem-Sirkeci için de dört adet arabalı vapur ve ayrıca iki firketenin de filoya katılacağını belirtti.

Paksoy, Pendik-Yalova arasında çalışacak 'double ended' tipi feribotların alımında kullanılacak Fortis kredisinin geri ödemesinin, işletmeye alındıktan 6 ay sonra yapılması sayesinde feribotların kendi kendilerini finanse edebileceğini vurguladı.

"Taşımacılık İstanbul'un gelişmesi için önem taşıyor"

Fortis İcra Kurulu Başkanı Yvan de Cock da İDO'ya verilen 65.8 milyon dolarlık kredinin yüzde 80'inin yatırım kredisi, yüzde 20'sinin de ticari kredi olarak sağlanacağını, vadesi 11 yıl olan kredinin İDO'ya duyulan güvenin göstergesi olduğunu kaydetti.

Cock, taşımacılığın İstanbul'un gelişmesi için büyük önem taşıdığına işaret ederek, gelecekte banka olarak bu gibi kredi desteklerinden edindiklerini tecrübeleri başka yerlerde de hayata geçirebileceklerini söyledi.

Bu ekspertizi, bilgiyi belki üçüncü köprü için de kullanabileceklerini aktaran Cock, ayrıca diğer bankalarla görüşmelerin sürdüğü Bağcılar-Kirazlı metro yapımı için böyle bir finansman desteği sağlayabileceklerini söyledi.

Verilen bilgiye göre, faizi liborartı 0.13 olan kredi ile alınacak feribotlar ile yılda ortalama 400 bin aracın Pendik-Yalova hattında taşınması sağlanacak. Bu taşımacılık ile ülke ekonomisi açısından yaklaşık 12 milyon litre yakıt tasarrufu sağlanmış olacak.

Fortis'in uygun maliyetle sağladığı kredinin geri ödemesi, gemiler işletmeye alındıktan 6 ay sonra 2009 yılında başlayacak.

2 yıl geri ödemesiz, 9 yıl geri ödemeli olarak 11 yılda gerçekleştirilecek 65.8 milyon dolarlık kredinin geri ödemesi, 6 aylık periyotlar halinde yapılacak
__________________
Gönlümle baş başa düşündüm demin;
Artık bir sihirsiz nefes gibisin.
Şimdi tâ içinde bomboş kalbimin
Akisleri sönen bir ses gibisin.

Mâziye karışıp sevda yeminim,
Bir anda unuttum seni, eminim .
Kalbimde kalbine yok bile kinim .
Bence artık sen de herkes gibisin.

Eylül 2008


NuraN Ofline   Alıntı ile Cevapla
Alt 29-01-2007, 01:57   #2
Forumun Basketçisi
 
AyTeK54 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 

teşekkürler nuran
__________________
вιzє єğℓєηмєуι уαηℓış öğяєттιℓєя çüηкü σηℓαя нιç "ραѕ¢αℓ ησυмα" ιℓє ∂ιѕ¢σуα gιтмє∂ιℓєя...
AyTeK54 Ofline   Alıntı ile Cevapla
Cevapla

Bu konuyu arkadaşlarınızla paylaşın


Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 

Yetkileriniz
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-KodlarıKapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık




Türkiye`de Saat: 04:24 .

Powered by vBulletin® Copyright ©2000 - 2008, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.3.2

Sitemiz CSS Standartlarına uygundur. Sitemiz XHTML Standartlarına uygundur

Oracle DBA | Kadife | Oracle Danışmanlık



1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 326 327 328 329 330 331 332 333 334 335 336 337 338 339 340 341 342 343 344 345 346 347 348 349 350 351 352 353 354 355 356 357 358 359 360 361 362 363 364 365 366 367 368 369 370 371 372 373 374 375 376 377 378 379 380 381 382 383 384 385 386 387 388 389 390 391 392 393 394 395 396 397 398 399 400 401 402 403 404 405 406 407 408 409 410 411 412 413 414 415 416 417 418 419 420 421 422 423 424 425 426 427 428 429 430 431 432 433 434 435 436 437 438 439 440 441 442 443 444 445 446 447 448 449 450 451 452 453 454 455 456 457 458 459 460 461 462 463 464 465 466 467 468 469 470 471 472 473 474 475 476 477 478 479 480 481 482 483 484 485 486 487 488 489 490 491 492 493 494 495 496 497 498 499 500 501 502 503 504 505 506 507 508 509 510 511 512 513 514 515 516 517 518 519 520 521 522 523 524 525 526 527 528 529 530 531 532 533 534 535 536 537 538 539 540 541 542 543 544 545 546 547 548 549 550 551 552 553 554 555 556 557 558 559 560 561 562 563 564 565 566 567 568 569 570 571 572 573 574 575 576 577 578 579 580