Beşiktaş Forum  ( 1903 - 2013 ) Taraftarın Sesi


Geri git   Beşiktaş Forum ( 1903 - 2013 ) Taraftarın Sesi > Eğitim Öğretim > Dersler - Ödevler - Tezler - Konular > Ekonomi

Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Stil
Alt 01-02-2007, 14:38   #1
Dişi Kartal
 
NuraN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Dünyanın en değerli markası Coca-Cola

Dünyanın en değerli 250 markası arasında Coca - Cola 43.1 milyar dolarla ilk sırayı aldı. Coca - Cola'yı Microsoft ve Citibank izledi. Türk markaları ise bu listeye giremedi.

Dünyanın en değerli 250 markası arasına Türk markaları giremedi. Brand Finance'nin hazırladığı raporda, Coca-Cola, Microsoft ve Citibank ilk üçte yer aldı.

Brandassist Genel Müdürü Muhterem İlgüner, çalışmada yer alan, dünyanın en büyük küresel markalarının toplam 2 trilyon doların üzerinde değere sahip olduğunu vurgulayarak bu değerin önemli bir bölümünün geleneksel tüketici ürünleri sektörlerinin dışında yer aldığını belirtti.

Ülkelerin marka değeri üzerindeki etkisine değinen İlgüner, "Amerikan ve Avrupa şirketleri marka değeri liginde tartışmasız bir hakimiyete sahip" dedi.

Rapor sonuçlarını sektörel bazda değerlendiren İlgüner, şöyle devam etti: "Raporun en önemli bulgularından biri de marka değerlerinde geleneksel tüketici ürünleri markalarının sanıldığı kadar hâkim olmadığı. Finansal hizmetler sektörü 36 şirket ve 364 milyar dolar marka değeriyle büyük ara farkla ilk sırada yer alıyor. Bunu, 19 şirketle otomotiv sektörü ve 18 şirketle perakende sektörü izliyor. Diğer dikkate değer sektörler arasında, petrol ve doğalgaz, medya ve telekomünikasyon sektörleri de bulunuyor. Elbette, Coca-Cola'nın başını çektiği içecek sektörünü de unutmamak gerekiyor."
'Türk markaları listede yok'
Türkiye'den bir markanın sıralamaya girememesi konusuna da değinen İlgüner, "Bu rapor, ülkemizin refahını, zenginliğini artırmanın yolunun, sunduğumuz ürün ve hizmetlere artı değer kazandırmaktan geçtiğini bir kez daha ortaya koyuyor. Bu artı değere erişmenin yolu ise yaratıcı ve yenilikçi olmaktan, çağdaş pazarlamanın öğretilerini benimsemekten ve kararlı, tutarlı, sabırlı hareket etmekten, yani kısacası marka geliştirmek ve yönetmekten geçiyor" görüşünü aktardı.

Listede tek spor kulübü var
Güney Kore, İspanya ve Brezilya gibi ülkelerin listede bir veya iki marka ile yer alabildiğine dikkat çeken İlgüner, Türkiye'nin bu listeye girmesi için "İşin popülist, magazin tarafını bırakıp dünyanın saygı duyup uyguladığı öğretileri uygulaması" gerektiğini vurguladı.

Örneğin futbol kulübü yöneticilerinin zaman zaman marka değeri konusunda beyanlarda bulunduğuna işaret eden İlgüner, "250 markalık listeye girebilen tek spor kulübünün 1.4 milyar dolar marka değeri ile New York Yankees olduğunu, Manchester United ve Real Madrid gibi dev futbol kulüplerinin marka değerlerinin ise 500 milyon doların altında kaldığını gördüğümüzde, söz konusu beyanların da ne kadar havada kaldığını anlıyoruz" dedi.

Markanın, kuruluşların satışlarında önemli rol oynadığını kaydeden İlgüner, "Örnek vermek gerekirse, Nike'ın şirket değerinin yüzde 84'ünü marka değeri oluşturuyor. Bu oran Prada'da yüzde 73, Acer'da ise yüzde 71 düzeyinde" diye konuştu.
(Milliyet)
__________________
Gönlümle baş başa düşündüm demin;
Artık bir sihirsiz nefes gibisin.
Şimdi tâ içinde bomboş kalbimin
Akisleri sönen bir ses gibisin.

Mâziye karışıp sevda yeminim,
Bir anda unuttum seni, eminim .
Kalbimde kalbine yok bile kinim .
Bence artık sen de herkes gibisin.

Eylül 2008


NuraN Ofline   Alıntı ile Cevapla
Cevapla

Bu konuyu arkadaşlarınızla paylaşın


Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 

Yetkileriniz
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-KodlarıKapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık




Türkiye`de Saat: 11:01 .

Powered by vBulletin® Copyright ©2000 - 2008, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.3.2

Sitemiz CSS Standartlarına uygundur. Sitemiz XHTML Standartlarına uygundur

Oracle DBA | Kadife | Oracle Danışmanlık



1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 326 327 328 329 330 331 332 333 334 335 336 337 338 339 340 341 342 343 344 345 346 347 348 349 350 351 352 353 354 355 356 357 358 359 360 361 362 363 364 365 366 367 368 369 370 371 372 373 374 375 376 377 378 379 380 381 382 383 384 385 386 387 388 389 390 391 392 393 394 395 396 397 398 399 400 401 402 403 404 405 406 407 408 409 410 411 412 413 414 415 416 417 418 419 420 421 422 423 424 425 426 427 428 429 430 431 432 433 434 435 436 437 438 439 440 441 442 443 444 445 446 447 448 449 450 451 452 453 454 455 456 457 458 459 460 461 462 463 464 465 466 467 468 469 470 471 472 473 474 475 476 477 478 479 480 481 482 483 484 485 486 487 488 489 490 491 492 493 494 495 496 497 498 499 500 501 502 503 504 505 506 507 508 509 510 511 512 513 514 515 516 517 518 519 520 521 522 523 524 525 526 527 528 529 530 531 532 533 534 535 536 537 538 539 540 541 542 543 544 545 546 547 548 549 550 551 552 553 554 555 556 557 558 559 560 561 562 563 564 565 566 567 568 569 570 571 572 573 574 575 576 577 578 579 580