|
Ana Sayfa | Kayıt ol | Yardım | Ortak Alan | Ajanda | Bugünkü Mesajlar | XML | RSS | |
01-02-2007, 14:38 | #1 | ||
Dişi Kartal Üyelik tarihi: Jul 2006
Mesajlar: 15.053
Tecrübe Puanı: 33 |
Dünyanın en değerli 250 markası arasında Coca - Cola 43.1 milyar dolarla ilk sırayı aldı. Coca - Cola'yı Microsoft ve Citibank izledi. Türk markaları ise bu listeye giremedi. Dünyanın en değerli 250 markası arasına Türk markaları giremedi. Brand Finance'nin hazırladığı raporda, Coca-Cola, Microsoft ve Citibank ilk üçte yer aldı. Brandassist Genel Müdürü Muhterem İlgüner, çalışmada yer alan, dünyanın en büyük küresel markalarının toplam 2 trilyon doların üzerinde değere sahip olduğunu vurgulayarak bu değerin önemli bir bölümünün geleneksel tüketici ürünleri sektörlerinin dışında yer aldığını belirtti. Ülkelerin marka değeri üzerindeki etkisine değinen İlgüner, "Amerikan ve Avrupa şirketleri marka değeri liginde tartışmasız bir hakimiyete sahip" dedi. Rapor sonuçlarını sektörel bazda değerlendiren İlgüner, şöyle devam etti: "Raporun en önemli bulgularından biri de marka değerlerinde geleneksel tüketici ürünleri markalarının sanıldığı kadar hâkim olmadığı. Finansal hizmetler sektörü 36 şirket ve 364 milyar dolar marka değeriyle büyük ara farkla ilk sırada yer alıyor. Bunu, 19 şirketle otomotiv sektörü ve 18 şirketle perakende sektörü izliyor. Diğer dikkate değer sektörler arasında, petrol ve doğalgaz, medya ve telekomünikasyon sektörleri de bulunuyor. Elbette, Coca-Cola'nın başını çektiği içecek sektörünü de unutmamak gerekiyor." 'Türk markaları listede yok' Türkiye'den bir markanın sıralamaya girememesi konusuna da değinen İlgüner, "Bu rapor, ülkemizin refahını, zenginliğini artırmanın yolunun, sunduğumuz ürün ve hizmetlere artı değer kazandırmaktan geçtiğini bir kez daha ortaya koyuyor. Bu artı değere erişmenin yolu ise yaratıcı ve yenilikçi olmaktan, çağdaş pazarlamanın öğretilerini benimsemekten ve kararlı, tutarlı, sabırlı hareket etmekten, yani kısacası marka geliştirmek ve yönetmekten geçiyor" görüşünü aktardı. Listede tek spor kulübü var Güney Kore, İspanya ve Brezilya gibi ülkelerin listede bir veya iki marka ile yer alabildiğine dikkat çeken İlgüner, Türkiye'nin bu listeye girmesi için "İşin popülist, magazin tarafını bırakıp dünyanın saygı duyup uyguladığı öğretileri uygulaması" gerektiğini vurguladı. Örneğin futbol kulübü yöneticilerinin zaman zaman marka değeri konusunda beyanlarda bulunduğuna işaret eden İlgüner, "250 markalık listeye girebilen tek spor kulübünün 1.4 milyar dolar marka değeri ile New York Yankees olduğunu, Manchester United ve Real Madrid gibi dev futbol kulüplerinin marka değerlerinin ise 500 milyon doların altında kaldığını gördüğümüzde, söz konusu beyanların da ne kadar havada kaldığını anlıyoruz" dedi. Markanın, kuruluşların satışlarında önemli rol oynadığını kaydeden İlgüner, "Örnek vermek gerekirse, Nike'ın şirket değerinin yüzde 84'ünü marka değeri oluşturuyor. Bu oran Prada'da yüzde 73, Acer'da ise yüzde 71 düzeyinde" diye konuştu. (Milliyet)
__________________ Gönlümle baş başa düşündüm demin; Artık bir sihirsiz nefes gibisin. Şimdi tâ içinde bomboş kalbimin Akisleri sönen bir ses gibisin. Mâziye karışıp sevda yeminim, Bir anda unuttum seni, eminim . Kalbimde kalbine yok bile kinim . Bence artık sen de herkes gibisin. Eylül 2008 | ||
|
Bu konuyu arkadaşlarınızla paylaşın |
Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir) | |
| |