|
Ana Sayfa | Kayıt ol | Yardım | Oyun Alanı | Ajanda | Arama | Bugünkü Mesajlar | Forumları Okundu Kabul Et XML | RSS | |
08-02-2007, 01:28 | #1 | ||
Dişi Kartal Üyelik tarihi: Jul 2006
Mesajlar: 15.053
Tecrübe Puanı: 33 |
Tekel’in alkollü içki bölümü 294 milyon dolara alıp, geçen yıl da çoğunluk hisselerini 900 milyon dolara Teksas Pasific Co.’ya satan Mey İçki, üçüncü yılında rakı serisine "Mest"i de ekledi. Mey İçki’nin CEO’su Galip Yorgancıoğlu, "Mest Sultaniye ve Mest Misket’le ilk kez ’monosepaj’ rakıyı pazara sunuyoruz. Yani, bugüne kadar karışık üzümlerle üretilen rakıda ilk kez tek üzümle tüketicilerimizin karşısına çıkıyoruz" dedi. 1 MİLYON DOLAR: Önümüzdeki günlerde 23 YTL’lik fiyatla Mest’i piyasaya sürmeye hazırlandıklarını belirten Galip Yorgancıoğlu, yeni ürünlerini şöyle anlattı. "Bazı tüketiciler yoğun anason kokusu nedeniyle rakı içemiyor. Mest için 1.5 yıl çalıştık, 1 milyon dolarlık ek yatırım yaptık. Amacımız, rakıda üzümün aromasını da ön plana çıkarabilmekti. Bunu en iyi Denizli’nin Sultaniye üzümüyle İzmir’in Misket üzümünde yakaladık. Mest’i içen, anason kokusunun yanısıra üzümün aromasını da hissedecek. Özellikle Mest Sultaniye’nin çok rahat bir içimi var." ŞİŞESİ FRANSA’DAN: Galip Yorgancıoğlu, Mest’le kadınları ve 20-30 yaş arasındaki tüketicileri hedeflediklerini belirterek, şöyle konuştu: "Mest Rakı, üzümün kendine has aromasını ve yumuşak tadını çok iyi ortaya koyuyor. Mest’in bu havasını dış görüntüsüne de yansıtmak amacıyla Fransa’da özel şişe yaptırdık. Ayrıca, kapak yerine mantar kullanmayı yeğledik. Bize göre Mest Rakı, pazarın genişlemesine katkıda bulunacak bir ürün oldu." RAKI YENİDEN YÜKSELİYOR: Galip Yorgancıoğlu, rakı tüketiminin 1997’deki 73 milyon litrelik düzeyinden 2005’te 43 milyon litreye kadar gerilediğini hatırlatarak, şu değerlendirmeyi yaptı: "Bugün 5 üreticinin 22 farklı rakı markası vitrinlerde. Önümüzdeki dönemde 2 üretici daha pazara ürün çıkaracak. Sanıyorum rakı markası sayısı 30’u bulacak. Her ne kadar Yeni Rakı’nın pazarda kökleşmiş ve baskın bir yeri varsa da, yeni ürünler pazarı büyütmeye yarıyor. 2006 yılında 43 milyon litrelik tüketim 44 milyon litreye doğru çıktı. En azından tüketimde gerileme durdu. Şimdi tüketimin yeni markalarla birlikte artacağını düşünüyoruz." TEKSAS’LI MEMNUN: Yorgancıoğlu, "Teksas Pasific, Mey’in çoğunluk hissesini almış olmaktan memnun mu" sorusu üzerine şunları dile getirdi: "Şu anda gayet memnun görünüyorlar. Biz zaten 2004 yılında kendimize orta ve uzun dönemli hedefler koymuştuk. Onlar bu hedefleri gördüler, uygun buldular. Yönetimi de değiştirmediler. Ayda bir gelip, toplantılarımıza katılıyorlar. Londra’daki ofislerinde artık ’Altın Sarısı’ rakımız yer alıyor. Çünkü, o rakıyı çok beğendiler." 2 milyon dolara alkollü içki laboratuvarı geliyor MEY İçki’nin CEO’su Galip Yorgancıoğlu, Remy Martin’in kontrollerini yapan ekipten alacakları destekle ’distile alkollü içkiler’ için teknolojisi gelişmiş bir laboratuvar kuracaklarını söyledi. Yorgancıoğlu, "Önümüzdeki 6 ay içinde laboratuvar konusunda yol almış oluruz. Laboratuvarı 2 milyon dolarlık bir harcamayla Tekirdağ’da kuracağız. Orada görev yapacak ekibi yurt dışında eğiteceğiz. Laboratuvar sadece Mey’e değil, bütün sektöre hizmet verecek."
__________________ Gönlümle baş başa düşündüm demin; Artık bir sihirsiz nefes gibisin. Şimdi tâ içinde bomboş kalbimin Akisleri sönen bir ses gibisin. Mâziye karışıp sevda yeminim, Bir anda unuttum seni, eminim . Kalbimde kalbine yok bile kinim . Bence artık sen de herkes gibisin. Eylül 2008 | ||
|
Bu konuyu arkadaşlarınızla paylaşın |
Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir) | |
Seçenekler | |
Stil | |
| |