Beşiktaş Forum  ( 1903 - 2013 ) Taraftarın Sesi


Geri git   Beşiktaş Forum ( 1903 - 2013 ) Taraftarın Sesi > Eğitim Öğretim > Dersler - Ödevler - Tezler - Konular > Elektronik & Bilgisayar

 
 
LinkBack Seçenekler Stil
Alt 06-09-2008, 15:18   #16
ยŦยк
 
Constantin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 

Includelib import32.lib ;
Windows fonksiyonlari icin

.386
; 8386 nin registerlerine ve
;komutlarina ihtiyacimiz var!
.model flat, stdcall
; 32- Bit adresleme(4GB!)

extrn MessageBoxA : Proc
extrn ExitProcess : Proc

.data
Caption db „Merhaba Dunya!“,0
Text db “MERHABA!”, 0
.code
start:
push 64
push Caption
push Text
push 0
call MessageBoxA ; MsgBox göster
call ExitProcess ; cik
end start
ends
Yukaridaki programda push ile fonksiyonlara verileri gönderdik. Normalde push ladiginiz herseyi pop lamalisinizda, ama bu örnekte ExitProcess zaten bir degisken beklemedigi icin bu bir sorun yaratmiyor, neyse bu tek Windows programiydi bu kitap icerisindeki, daha fazlasi icin Windows API isini ögrenmeniz gerekiyor. Bunun disinda diger DOS programlarinda kullandigimiz “mov ax, @data”, “mov ds, ax” satirlarinida kullanmamiz gerekmiyor, cünkü adresle tek bir registere sigdiklari icin Segment lere ihtiyacimiz olmuyor.
Programlamaya kaldigimiz yerden devam edelim,
Size bir kac Tipp vereyim;
Carpma ve bölme islemleri icin shl ve shr yi kullanin.
Bir sayi 0 a esit olup olmadigini kontrol ederken cmp ax, 0 yerine test ax, ax i kullanin.
CMOVcc ve SETcc yi programlarinizda kullanin.
Bir sayiya 0 yüklemek isterken mov ax, 0 yerine xor ax, ax i kullanin. Bir sayiya bir eklerken inc bir cikarirken dec i kullanin.

Bir kac altin tipten sonra simdikte iki sayiyi toplayan, basit bir program yazalim;

sayi_bir equ 0x18 ; 24
sayi_iki equ 0x5 ; 5
sonuc equ ax

.model small
.stack 0x100 ; 256 Bytes yeter
.code
start:

mov ax, sayi_bir
add ax, sayi_iki

mov ah, 0x9
int 0x21
end start
ends

Bu programda sayi_bir, sayi_iki ve sonuc birer degisken degil sadece equ ile isimlendirilmislerdir. Daha önce C ile programladiysaniz EQU nun #define ile ayni oldugunu size söyleyebilirim. Bir diger önemli komut ise CMP komutudur. Degerleri karsilastirir ama kaydetmez bunun yerine Flag lari degistirir. Cmp nin kullanim sekli söyledir;
Örnek:
cmp ax, 2
Bu komuttan sonra cmp önce ax 2 ye essitmi diye bakar., esitse zero-flag (zf) doldurur, sonra da kücük büyük denemesi yapar. Kücük ise SF=OF büyük ise SF!=OF degerlerini gönderir.
Örnek:

.model small
.code
start:

cmp ax, 4
jge kucuk
jl buyuk
je esit
jmp son

kucuk:
inc ax
jmp son

buyuk:
dec ax
jmp son

esit:
add ax, ax

son:
mov ah, 0x09
int 0x21
end start
ends

Böylece degerleri karsilastirabiliriz. Üstekki program 8086 icin yazildi. Pentium Pro icin optime edildiginde söyle bir kod cikacaktir:
.686
.model small
.code
start:
cmp ax, 4
cmovge cx, 1
cmovl cx, -1
cmove cx, ax
add ax, cx
mov ah, 0x09
int 0x21
end start
ends

seklinde cok daha kisa, ve performans bakimindan cok daha yüksek bir program elde edecegiz, iste bu tip Optime olaylari bize Assembler ile gerceklestirilirken bütün diger dillerden daha cok kolaylik sagliyor bize. VC++ 6.0 hayla cmove, csete gibi komutlari desteklemiyor, yukaridaki kodu bir VC++ 7.0(.Net) derliyicisiyle elde etmeniz mümkün.
Kaldigimiz yerden devam edelim yukaridaki kod ne anlama geliyor; iste C/C++ veya Java bilenler icin:
if(ax<4) ax++;
else if(ax>4) ax--;
else if(ax==4) ax = ax*2;
Yada herkesin anliyacagi bir bicimde:
Eger(ax 4den kücükse) ax i bir degerinde arttir.
Eger(ax 4den büyükse) ax i bir degerinde azalt.
Eger(ax 4 e esitse) ax i 2 ile carp.
Bunun disinda ziplama komutlari dilin en önemli yapi taslarini olusturmaktadirlar. Hicbir Flag a bakmazsizin ziplama JMP komutu ile yapilir. Daha sonra Jcc(cc yerine herhangibi harfler gelebilirler) seklinde belli flaglar doldurulduklarinda yada silindiklerinde sadece ziplama yapan komutlar vardir. Bir ziplama komutunu ister bir label in adini ister bir adresi yazarak kullanabilirsiniz. Simdi buraya kadar gördügümüz ziplama komutlarina bakalim:
JE = Eger ZF dolu ise ziplar.
JLE= Eger SF OF den farkli ise ziplar.
JGE= Eger SF OF ye esitse ziplar.
Bunun disinda simdi yeni baslayanlara birkac Tipp daha vereyim:
Mümkün oldugunca az ziplama komutlarini kullanin. Mümkün oldugunca az sekilde registerlerin alt, ve üst kisimlariyla ayri seklide calisin. Mesela ah ye 2 ve al ye 4 degerini yüklemek istediginizde:
mov ah, 2
mov al, 4
Yerine;
mov ax, 0x0204
yazarak programinizin icindeki bir islemin hizini 2 Kat daha hizli halledebilirsiniz.
Eger 8086 icin programlamak zorunda degilseniz CMOVcc, SETcc ve MMX i kullanmaktan kacinmayin.Degerleri DX:AX icine saklamak yerine 32- Bitlik registerleri kullanin. FPU yu kullandiktan(dagittiktan) sonra tekrar toplamayi unutmayin. Bu size ve diger programcilara yardim eder. Eger 32- Bit programliyorsaniz her registeri her is icin kullanmaktan kacinmayin. Ama Windows icin programliyorsaniz EBX, EDI, ESI ve EBP nin degerlerini degistirmeden önce yedeklemeniz gerekmekte. Bunu su sekilde yapabilirsiniz:
push ebp
push edi
push esi
push ebx
; Burada registerleri kullanabilirsiniz.
; ….
pop ebx
pop esi
pop edi
pop ebp

Burda gördügünüz gibi PUSH stack’a(Yada havisaya) deger itmek icin kullanilirken, POP da deger cekmek icin kullanilir. Neden ilk ebp nin itilipte en son cekildigine gelince: Biz dokunmadan önce bos bir havisa rutini (Stack):

BP
SP

Simdi önce iki degeri push liyalim.

push 3
push ds

Su anda Stack söyle gözüküyor:

BP
3
DS
SP

Eger bir degeri pop larsak stack in en basindaki elemani cekiyoruz demektir. Yani:


pop ax ; ax= 3
pop es ; es=ds

Ve bu komuttan sonra Stack yine su sekilde gözüküyor:


BP
SP

Unutmayin SP herzaman Stackin sonunu BP ise basini tutar. Ayni zamanda BP fonksiyonlarda elemanlara erismek icinde kullanilir. Aslinda fonksiyonlar bir cok sekilde yaratilma imkani sunarlar ki bunlardan bazilari su sekildedirler:
topla proc near
push ebp
mov ebp, esp
mov eax, [ebp+4]
add eax, [ebp+8]
leave
ret
endp

yada;

topla:
push ebp
mov ebp, esp
mov eax, [ebp+4]
add eax, [ebp+8]
pop bp
ret

yada;

topla:
mov eax, [esp+4]
add eax, [esp+8]
ret

En alttaki sekil size biraz yabanci gelebilir, cünkü derliyiciler tarafindan fazla kullanilmaz. Bunun disinda ebp+4 ün ikinci ebp+8 ise birinci deger oldugunu unutmayin. Bunun sebebi Stackin yukaridan asagi dogru gitmasidir.Yani esp+8, esp+4 den daha önce push ile itilmistir. Bu yüzden birinci degerdir. Ama C/C++ da ikinci deger! Cünkü C/C++ Stack a biraz baska bir acidan bakar ve ilk push ile itilen degeri en son, en sonda push lanan degeri ise ilk deger olarak görür. Bunun disinda söyle bir fonksiyonun yapisina bakildiginda:

topla proc near
push ebp
mov ebp, esp
mov eax, [ebp+8]
add eax, [ebp+12]
pop ebp
ret

Bu yukardaki fonksiyon C/C++ de su sekilde yazilabilir:
int topla(int sayi1, int sayi2)
{
return sayi1+sayi2;
}

Ama eger size gelen verinin icerigini degistirmek istiyorsaniz,
Java da;

public static
void topla(int sayi1, int sayi2)
{
sayi1+=sayi2;
}

Ilk bakista bu koddan yola cikarak asagidaki kodu yazarsak gercekten bir yanlis yapmis oluruz;
void topla(int sayi1, int sayi2)
{
sayi1+=sayi2;
}
C/C++ ile programlayanlar yukardaki kodun, size hicbirsey kazandirmadigini bilirler, bu ayni sekilde Assembler dilindede böyledir, eger toplama islemini bu sekilde yapmak istiyorsaniz, iki yolunuz var:

void topla(int *sayi1, int sayi2)
{
*sayi1+= sayi2;
}

yada C++ da;

void topla(int &sayi1, int sayi2)
{
sayi1+=sayi2;
}

ikiside ayni Assembler Kodunu yaratirlar;

topla proc near
push ebp
mov ebp, esp
mov eax, [ebp+8]
mov edx, [ebp+12]
add [eax], edx
pop ebp
ret
Constantin Ofline   Alıntı ile Cevapla
 

Bu konuyu arkadaşlarınızla paylaşın


Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 

Yetkileriniz
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-KodlarıKapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık




Türkiye`de Saat: 19:21 .

Powered by vBulletin® Copyright ©2000 - 2008, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.3.2

Sitemiz CSS Standartlarına uygundur. Sitemiz XHTML Standartlarına uygundur

Oracle DBA | Kadife | Oracle Danışmanlık



1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 326 327 328 329 330 331 332 333 334 335 336 337 338 339 340 341 342 343 344 345 346 347 348 349 350 351 352 353 354 355 356 357 358 359 360 361 362 363 364 365 366 367 368 369 370 371 372 373 374 375 376 377 378 379 380 381 382 383 384 385 386 387 388 389 390 391 392 393 394 395 396 397 398 399 400 401 402 403 404 405 406 407 408 409 410 411 412 413 414 415 416 417 418 419 420 421 422 423 424 425 426 427 428 429 430 431 432 433 434 435 436 437 438 439 440 441 442 443 444 445 446 447 448 449 450 451 452 453 454 455 456 457 458 459 460 461 462 463 464 465 466 467 468 469 470 471 472 473 474 475 476 477 478 479 480 481 482 483 484 485 486 487 488 489 490 491 492 493 494 495 496 497 498 499 500 501 502 503 504 505 506 507 508 509 510 511 512 513 514 515 516 517 518 519 520 521 522 523 524 525 526 527 528 529 530 531 532 533 534 535 536 537 538 539 540 541 542 543 544 545 546 547 548 549 550 551 552 553 554 555 556 557 558 559 560 561 562 563 564 565 566 567 568 569 570 571 572 573 574 575 576 577 578 579 580