Beşiktaş Forum  ( 1903 - 2013 ) Taraftarın Sesi


Geri git   Beşiktaş Forum ( 1903 - 2013 ) Taraftarın Sesi > Taraftar > Gündem Dışı

Gündem Dışı Genel internet Geyik vs muhabbetleri.

Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Stil
Alt 30-05-2009, 15:29   #1
ÇUKUROVA KARTALI
 
Asi Ruh - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Türk Kadınları Özel Günlerde Talepkar

Orkid’in Türkiye’de 12-25 yaş aralığındaki genç kızlar ve kadınlar arasında gerçekleştirdiği “Özel Günler Araştırması”nın sonuçları, Türkiye’de kadınların regl görmeyi algılayışında yıllar içinde olumlu yönde değişiklikler gözlendiğini ortaya koyuyor.

Click the image to open in full size.Türk kadını özel günlerden nasıl etkileniyor?
Türkiye’deki kadınlar regl döneminde vücutlarında gerçekleşen fizyolojik ve hormonal değişimlerin farkında olmakla beraber; bu dönemde genel olarak davranışlarını değiştirmiyor, duyarlı oluyor, kendilerine ilgi ve şefkat gösterilmesini taleb ediyor. Kadınlar bu dönemde kendilerini daha iyi hissetmelerini sağlayan en anlayışlı kişinin anneleri olduğunu düşünüyor. Araştırma Türkiye’de kadınların %77’sinin regl konusunda açıkça konuşabildiğini gösteriyor. Kadınların %92’si bu dönemde ilgi çekmemeye çalışmak yerine, regl gördüklerini ailelerine, eşlerine veya arkadaşlarına söylüyorlar. Özellikle çalışan kadınlar, regl görmekten artık pek bir mahcubiyet duymuyor.%56’sı iş yerinde bir erkeğin çantalarındaki pedi görmesi halinde rahatsız olmayacaklarını dile getiriyor.

Beslenme alışkanlığını değiştiriyor mu?
Türkiye’de kadınların %72’si eğer kendilerini şımartacak yiyecekleri canları çekerse cips vb. tuzlu şeyler yerine çikolataya yöneleceklerini söylüyor. İlginç olan ve regl görmeye neşeli bir hava katan şeyse, kadınların neredeyse yarısının (%49) regl sırasında yediklerinin hiç “sayılmadığını” düşünmeleri. Türk kadını bu dönemde biraz ilgi görmeyi tercih ediyor ve kadınların %60’ı yemekleri onların yerine başkasının yapmasından çok memnun olacağını söylüyor.

Cildi nasıl etkiliyor?
Regl görmek sivilceler ile uzun zamandır özdeşleştirilmiş olmasına rağmen, araştırmalarda şaşırtıcı derecede yüksek bir oran - çalışan kadınların %72’si - özel günlerinde ciltlerinin ışıldadığını ve daha iyi göründüğünü veya herhangi bir değişiklik hissetmediğini paylaşıyor. Kadınlar regl sırasında fazladan makyaj da yapmıyor. Kadınların önemli bir oranı (%70) makyaj alışkanlıklarını değiştirmiyor; her zamanki gibi makyaj yapmaya devam ediyor.

Türk kadınları özel günlerinde duyarlı ve talepkar
Türkiye: Türkiye’deki genç kadınlar araştırmadaki diğer ülkelere göre, regl döneminde en duyarlı ve en talepkâr olanlardır. Bu dönemde duygusal dalgalanmaları açısından hoş görülmelerini, kendilerine ilgi ve şefkat gösterilmesini beklerler.

Polonya: Polonyalı kadınlar regl dönemini hayatlarının normal bir parçası gibi algılar ve olağan yaşayışlarını devam ettirirler. Ancak daha iyi bir deneyim geçirmelerini sağlayacak, denge ve uyumu koruyacak şeyler aramayı da sürdürürler ve bedenlerini ve ruhlarını sağlıklı tutacak şeylere açıktırlar.

Rusya: Rus kadınlar dişiliğe odaklıdır ve regl dönemini de dişiliğin bir parçası olarak görürler. Bu dönemde olağan yaşayışlarını sürdürmeyi tercih ederler; buna kendilerine bakmak ve sosyalleşmek de dahildir. Onlar için özel günler, zaten yüksek olan güzellik ve rahatlık standartlarını korumayı ve kendilerini özel hissetmeyi içerir.

Mısır: Mısırlı kadınlar, regl dönemini mahrem yaşayan tüketicilerdir ve etraflarındaki insanlara regl dönemlerinden bahsetmeyi tercih etmezler, bu dönemi içe kapanık yaşarlar; özel günlerinde davranışlarının değişmediğini veya özel bir ihtiyaçlarının olmadığını öne sürseler de, fazladan ilgiye açıktırlar.

Kadın olmanın en olumlu yanı?
Türkiye; yüzde 57 zeka
Polonya; yüzde 33 doğurma
Rusya; yüzde 35 doğurma
Mısır; yüzde 52 zeka

Kadın olmanın en olumsuz yanı?

Türkiye; yüzde 34 başkalarına bağımlı olma
Polonya; yüzde 24 sağlık konuları (Örn: doğurma)
Rusya; yüzde 21 fiziksel ve duygusal olarak zayıf görülme
Mısır; yüzde 28 erkekler kadar bağımsız olamama

Zeka ve güzelliğin önem oranı (Zeka/Güzellik)…
Türkiye; 93/7
Polonya; 90/10
Rusya; 73/22
Mısır; 90/9

Regl dönemi konusunda arkadaşlarıyla rahatça konuşur
Türkiye; yüzde 79 evet
Polonya; yüzde 80 evet
Rusya; yüzde 79 evet
Mısır; yüzde 28 evet

Regl olduğunu söylediği kişi
Türkiye; yüzde 24 erkek arkadaş/koca, yüzde 67 aile/arkadaş, yüzde 8 kimseye söylemez
Polonya; yüzde 36 erkek arkadaş/koca, yüzde 30 aile/arkadaş, yüzde 30 kimseye söylemez
Rusya; yüzde 39 erkek arkadaş/koca , yüzde 26 aile/arkadaş, yüzde 41 kimseye söylemez
Mısır; yüzde 17 erkek arkadaş/koca, yüzde 36 aile/arkadaş, yüzde 45 kimseye söylemez,

İhtiyacı olduğu bir durumda hijyenik pedi rahatlıkla ilk kimden ister?
Türkiye; anne
Polonya; herkes
Rusya; arkadaşlar
Mısır; kız kardeş/abla

Araştırmaya katılan Türk kadınlarının özellikleri..

Orkid Özel Günler Araştırması - Konular
Sonuçlar (%)

Türkiye 16-25 yaş
Hayat tarzı
%37 Öğrenci

%32 Ev kadını
En önemli şey
%67 Aile (ebeveyn, çocuk)

%16 Erkek arkadaş/eş
Temel kişilik özelliği
%37 Güvenilirlik

%33 Dürüstlük
Başkalarının gördüğü temel kişilik özelliği
%43 Dürüstlük

%34 Güvenilirlik
Gelecekten bekledikleri (tek cevap)
%43 Aile sahibi olmak

%38 Kariyer sahibi olmak

%19 Çok para kazanmak
Şuanki mevcut kaygıları
%76 Sağlık

%12 Varlık
Daha fazla zaman ayırmak istedikleri şey
%28 Eğitim

%20 Para Kazanmak/Çalışmak
Zamanlarının çoğu nasıl geçiyor
%36 Okul ve para kazanma

%26 Ev işi
Hayal/hedef
%67 Aile kurma

%24 Para
Kariyer türü
%44 Sosyal hizmetler
Örnek aldığı kişilik
%49 Aile ferdi

%17 Öğretmen

%16 Kendisi
Bir günlüğüne başka biri olabilseler…
%35 Kendisi

%31 Hayırsever

%21 Oyuncu/pop yıldızı
Bu ay fazladan paraları olsa…
%28 Borç kapatma

%23 Gardırop yenileme
Kadın olmanın en olumlu yanı
%57 Zeka
Kadın olmanın en olumsuz yanı
%34 Başkalarına bağımlı olma
__________________
Click the image to open in full size.
Asi Ruh Ofline   Alıntı ile Cevapla
Cevapla

Bu konuyu arkadaşlarınızla paylaşın


Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 
Seçenekler
Stil

Yetkileriniz
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-KodlarıKapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık




Türkiye`de Saat: 13:07 .

Powered by vBulletin® Copyright ©2000 - 2008, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.3.2

Sitemiz CSS Standartlarına uygundur. Sitemiz XHTML Standartlarına uygundur

Oracle DBA | Kadife | Oracle Danışmanlık



1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 326 327 328 329 330 331 332 333 334 335 336 337 338 339 340 341 342 343 344 345 346 347 348 349 350 351 352 353 354 355 356 357 358 359 360 361 362 363 364 365 366 367 368 369 370 371 372 373 374 375 376 377 378 379 380 381 382 383 384 385 386 387 388 389 390 391 392 393 394 395 396 397 398 399 400 401 402 403 404 405 406 407 408 409 410 411 412 413 414 415 416 417 418 419 420 421 422 423 424 425 426 427 428 429 430 431 432 433 434 435 436 437 438 439 440 441 442 443 444 445 446 447 448 449 450 451 452 453 454 455 456 457 458 459 460 461 462 463 464 465 466 467 468 469 470 471 472 473 474 475 476 477 478 479 480 481 482 483 484 485 486 487 488 489 490 491 492 493 494 495 496 497 498 499 500 501 502 503 504 505 506 507 508 509 510 511 512 513 514 515 516 517 518 519 520 521 522 523 524 525 526 527 528 529 530 531 532 533 534 535 536 537 538 539 540 541 542 543 544 545 546 547 548 549 550 551 552 553 554 555 556 557 558 559 560 561 562 563 564 565 566 567 568 569 570 571 572 573 574 575 576 577 578 579 580