|
Ana Sayfa | Kayıt ol | Yardım | Ortak Alan | Ajanda | Bugünkü Mesajlar | XML | RSS | |
|
Haberler Bu Bölümde Gündem Yaratan Haberler Tartışılır. |
| LinkBack | Seçenekler | Stil |
11-12-2006, 19:02 | #1 | ||
Banned Üyelik tarihi: Jun 2006 Yaş: 39
Mesajlar: 5.198
Tecrübe Puanı: 0 |
TCDD'den edinilen bilgiye göre, son yıllarda hızlı tren konusunda büyük atılım gerçekleştiren Türkiye, bu konudaki birçok projeyi hayata geçiriyor. Hızlı tren konusunda dünyada ilk 8 ülke arasında yer almayı hedefleyen ve son 3 yılda demiryolu konusunda önemli adımlar atan Türkiye'de, bu alanda önümüzdeki 12 yılda yaklaşık 20 milyar dolarlık yatırım planlanıyor. Özellikle şehiriçi ve şehirlerarası trafikte yaşanan sorunlar, çevre kirliliğinin giderek artması, akaryakıt fiyatlarının giderek yükselmesi gibi nedenler hızlı treni oldukça cazip hale getiriyor. Yıllar önce hızlı treni hayata geçiren ülkelerden Japonya'da hızlı trenle yılda yaklaşık 260 milyon yolcu, Moskova metrosu günde 10 milyon yolcuyu, Newyork metrosu ise günde 7 milyon yolcuyu taşıyor. Demir ağlarla örülen Anadolu'da 50 yıla yakın zamandır ciddi yatırım olmaması nedeniyle demiryolu uzunluğumuz 8 bin 500 kilometrede kaldı. Bu rakam ABD'de 212 bin, Rusya'da 95 bin, Almanya'da 44 bin kilometreye ulaşıyor. Bu yüzden demiryolu konusunda yapılacak yatırımlarda zaman kaybedilmemesi gerekiyor. Türkiye'deki hayata geçirilen hızlı tren projeleri tamamlandığında Anadolu'nun ortasında yer alan Konya'dan İstanbul, Ankara, İzmir, Konya, Eskişehir, Uşak ve Afyonkarahisar gibi illere ulaşmak çok daha kolay ve hızlı olacak. Konya Milletvekili Ahmet Büyükakkaşlar, Türkiye'de bir devrim niteliğindeki hızlı tren sayesinde Konya-Ankara arasının 1 saat 15 dakika, Konya-İstanbul arasının ise 3 saat 30 dakikaya ineceğini, Konya'nın 7 ile bağlanacağını söyledi. Hızlı trenin karayollarından, yük taşımacılığı alanında yüzde 15, yolcu taşımacılığında ise yüzde 45'lik pay alacağının öngörüldüğünü ifade eden Büyükakaşlar, şunları kaydetti: ''Böylece karayollarında meydana gelen trafik kazaları ve egzoz gazlarından kaynaklanan kirlilik azalacak. Sosyo ekonomik hayatı canlandıracak hızlı tren sayesinde birçok kişiye iş imkanı doğacak, çok sayıda sosyal ve sportif etkinlik Konya'da gerçekleştirilebilecek. Özellikle bu projenin devamında Mersin'e bağlanacak Konya'nın, limana ulaşmasında sağlanacak kolaylık dolayısıyla ihracatında önemli artışlar yaşanacak. Tarım ve sanayi kenti Konya, hızlı trenle birlikte büyük bir ivme kazanacak. Hızlı trenin milyonlarca dolarlık getirisi olacak.'' Büyükakkaşlar, Konya sanayisinin altyapısının çok güçlü olduğunu vurgulayarak, ''Hızlı tren ana ve yedek parça konusunda Konya, bir üretim üssü olabilir. Önemli potansiyeli elinde bulunduran Konya sanayisinin bu konuda gereken payı alacağına inanıyorum. Hızlı tren, Konya'ya beklenenden de çok şey katacak'' dedi. | ||
|
11-12-2006, 19:51 | #3 | ||
Guest
Mesajlar: n/a
| Hala cumhuriyetten kalma saraybosna yapımı trenleri kullanıyoruz...bence mutlaka gerekli bişey..ve bence bikaç şehir için de geçerli kalmamalı bütün şehirleri buna kapsamalıyız..eminim ki konforlu , güvenilir hızlı trenler otobüs yolculuğundan daha çok tutulacaktır...yani devletin bişey kaybedeceğini sanmıyorum..o yüzden inşallah mutlaka yaparlar... | ||
Bu konuyu arkadaşlarınızla paylaşın |
Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir) | |
| |