|
Ana Sayfa | Kayıt ol | Yardım | Ortak Alan | Ajanda | Bugünkü Mesajlar | XML | RSS | |
|
Haberler Bu Bölümde Gündem Yaratan Haberler Tartışılır. |
| LinkBack | Seçenekler | Stil |
13-01-2007, 17:39 | #1 | ||
Banned Üyelik tarihi: Jun 2006 Yaş: 39
Mesajlar: 5.198
Tecrübe Puanı: 0 |
Türkiye ile OECD ülkeleri arasında yapılan karşılaştırmada, Türkiye'nin matematik performansında sadece Meksika'yı geçerek sondan ikinci olduğu ortaya çıktı. Türk öğrencilerin matematik performansının çok kötü olduğu ortaya çıktı. Türk Eğitim Sen Genel Başkanı Şuayip Özcan, OECD’nin Uluslararası Öğrenci Değerlendirme Programına göre, OECD ülkelerinde 15 yaşındaki öğrencilerin matematik performansına göre en başarılı ülkelerin Finlandiya, Kore, Hollanda ve Japonya olduğuna dikkat çekti. Bu ülkelerde temel seviyede matematik yeterliliğine sahip olmayanların oranının yüzde 10’dan az iken, Meksika, Türkiye,Yunanistan, İtalya ve Portekiz’de yüzde 25’in üzerinde olduğunu vurgulayan Özcan, şöyle dedi: "OECD ülkelerinin skor ortalamasının 500 olduğu düşünüldüğünde; Kore’de öğrencilerin matematik performansı 542, Finlandiya’da 544, Hollanda’da ise 538’dir. Türkiye Meksika’dan sonra matematik performansında en başarısız ikinci ülke’dir. Türkiye’de öğrencilerin matematik performansı 423’tür." Özcan, öğrenci başına harcama oranının OECD ülkelerinde Türkiye'den 6 kat fazla olduğunu, Türkiye'de bütçeden eğitime ayrılan payın yüzde 10.4'ken OECD ülkelerinde ortalamanın yüzde 13.3 olduğunu kaydetti. OECD ülkelerinde öğretmen maaşının Türkiye'dekinden ortalama 4 kat yüksek olduğunu da vurgulayan Özcan, şöyle konuştu: "Türkiye eğitim alanında fazla mesafe katedilebilmiş değildir. OECD ülkelerinin hala çok gerisinde kalan ülkemiz, son sıraları hiç kimseye kaptırmaya niyetli değildir. Eğitim sisteminin iflasının vesikası olan bu tablo’nun muhatapları en kısa zamanda eğitimde acil durum planını devreye sokmalıdır. Aksi takdirde S.O.S. veren Türk Milli Eğitim sistemi kısa zamanda çökecektir.” | ||
|
13-01-2007, 18:30 | #3 | ||
Dişi Kartal Üyelik tarihi: Jul 2006
Mesajlar: 15.053
Tecrübe Puanı: 33 | ne diyelim matemetik aslında dünyanın sorunu bu kadar da kötü derece olmaması lazım :S
__________________ Gönlümle baş başa düşündüm demin; Artık bir sihirsiz nefes gibisin. Şimdi tâ içinde bomboş kalbimin Akisleri sönen bir ses gibisin. Mâziye karışıp sevda yeminim, Bir anda unuttum seni, eminim . Kalbimde kalbine yok bile kinim . Bence artık sen de herkes gibisin. Eylül 2008 | ||
13-01-2007, 18:58 | #4 | ||
Banned Üyelik tarihi: Jun 2006 Yaş: 46
Mesajlar: 1.660
Tecrübe Puanı: 0 | kesinlikle egitim sisteminde sorun... sinav sistemin de ölcme de degerlendirme de.. matematigi ezbere ögretiyoruz ülkemizde.. sinav sistemimiz zaten tam bir sacmalik.. ah güzel ülkemin potansiyel besiktas taraftari gencleri ah.. keske sizler icin elimizden bir sey gelse.. simdilik sadece inadina Tigana diyebiliyoruz
__________________ Tüm Videolarım: http://www.youtube.com/profile?user=sonatcan | ||
13-01-2007, 19:14 | #6 | ||
Banned Üyelik tarihi: May 2006
Mesajlar: 2.500
Tecrübe Puanı: 0 | Okulda kalmayı düşünmüyordum ama yükseklere çıkmamaız için kendimi feda edip prof olayım bare de nasılmış türk matematikçileri görsünler Şaka bir yana çok üzücü ve düşündürücü birşey bu,dünyanın en önemli iliminde bu kadar kötü olmanın sebebi ne,işte bunu bulup biraz çözümler üretmeli devlet..
__________________ BeŞiKTaŞLı OLuNMaZ,BeŞiKTaŞLı DoĞuLuR... | ||
Bu konuyu arkadaşlarınızla paylaşın |
Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir) | |
| |