|
Ana Sayfa | Kayıt ol | Yardım | Oyun Alanı | Ajanda | Arama | Bugünkü Mesajlar | Forumları Okundu Kabul Et XML | RSS | |
|
Haberler Bu Bölümde Gündem Yaratan Haberler Tartışılır. |
| LinkBack | Seçenekler | Stil |
11-12-2007, 21:54 | #1 | ||
Banned Üyelik tarihi: Nov 2007
Mesajlar: 9.862
Tecrübe Puanı: 0 |
'Suhulet' efsanesi geriye döndü! “Suhulet” günümüzde pek çok insan ilk duyuşta bir şey ifade etmese de onu tanıyanlar, onunla sehayat edenler için bir dönemin en büyük olayıydı... Ve o efsane bugün geri döndü.. #haberImage { float: right; margin: 0 0 4px 8px;}#haberImage img { border: solid 1px #900; width: 272px; height: 204px;}#nealsak { border: solid 1px #990; width: 272px; height: 204px; background: url(http://image.haber7.com/ads/nealsak/market-bg.jpg) no-repeat; cursor: pointer;} Dünyanın ilk araba vapuru “Suhulet” yeniden Boğaz’da… </SPAN>1869 yılında yapılan 1958’e kadar Sirkeci-Harem hattında hizmet veren Suhulet, 49 yıl sonra, yeniden suya indirildi. Yeni Suhulet Sirkeci Harem arasını 8 dakikaya indirecek… Türk Denizcilik Tarihi’nin efsane araba vapuru “Suhulet”, İDO tarafından inşa edilerek, Boğaz sularındaki serüvenine yeniden başladı. Suhulet ile Sirkeci-Harem hattındaki sefer süresi 8 dakikaya düşecek. Sirkeci Arabalı Vapur İskelesi’nde düzenlenecek törenle hizmete alınan efsane arabalı vapur Suhulet, ilk Suhulet’ten tam 136 yıl sonra yine Türk mühendislerin eliyle İstanbul’a kazandırıldı. Tarihi vapurun yeniden inşa edilerek Boğaz’a indirilme törenine, İBB Başkanı Kadir Topbaş, İstanbul Valisi Muammer Güler, Suhulet’i yeniden inşa eden Türk firması ÇEKSAN’ın Yönetim Kurulu Üyesi Başaran Bayrak ve Oyuncak gemi ve arabalara olan ilgisi ile bilinen Şair- yazar Sunay Akın da katıldı. DENİZ ULAŞIMI AZ KULLANILIYOR Suhulet’in köprü trafiğini rahatlatacağını ve 1 saatte 1000 araç ve 7 bin 200 yolcuyu taşıyacağını söyleyen Başkan Kadir Topbaş "Ulaşımla ilgili yol haritası belli. 3,5 yılda 15 katrilyon yatırım yaptık. Yüzde 56'sı ulaşıma yapıldı. 2008 bütçesinin 15 milyar 780 bin YTL'sinin 2 milyarı ulaşıma ayrıldı. Ulaşıma ilişkin sıkıntıları adım adım aşıyoruz" diye konuştu. Hedeflerinin deniz ulaşımını daha çok kullanan İstanbullu olduğunu belirten Topbaş, "Deniz kenti olmasına rağmen, İstanbul halkı deniz ulaşımını çok az kullanıyor. Günde 1,5 milyon insan toplu taşımayı kullanıyor. Hedefimiz deniz ulaşımını kullanan yolcu sayısını yüzde 4'ten yüzde 10'a çıkartmak" dedi. "ALLAH’IN İSTANBUL’A VERDİĞİ EŞSİZ OTOBAN" Üç tarafı denizle çevrili olan İstanbul için denizin bulunmaz bir nimet olduğuna değinen İstanbul Valisi Muammer Güler, denizi kastederek İstanbul'un Allah tarafından bahşedilmiş eşsiz bir otobana sahip olduğuna söyledi. Bu otobanın ne yağ ne de su istediğini, mutlaka en iyi şekilde kullanılması gerektiğini dile getiren Vali Güler, "Deniz ulaşımı mutlaka kullanılmalı bu yol İstanbul'un trafiğini de ciddi anlamda rahatlatacaktır" diye konuştu. Oyuncak gemi ve arabalara olan ilgisi ile tanınan Şair ve Yazar Sunay Akın ise, "Ben Suhulet'i çok özledim, Suhulet devrin ruhunda araba taşıyan ilk vapurdur.İstanbul'da çok güzel şeyler oluyor. Yıllar sonra, Suhulet'i görmek güzel" dedi. Türk tersanelerinde inşa edilen Suhulet, 80 araç ve 600 yolcu kapasitesinin yanı sıra 12,5 deniz mili hız yapabiliyor. Dünyanın en güvenli manevra sistemlerinden birine sahip olan İstanbul’un yeni araba vapuru, ekseninde 360 derece dönebilme özelliğiyle birlikte, birbirini yedekleyebilen 4 makine düzeneğiyle sistem güvenliğini kesintisiz sağlıyor. “İLK SUHULET” Suhulet’in Tarihçesi: Dönemin Şirket-i Hayriye Müdürü Hüseyin Haki Efendi, Umum Müfettişi İskender Bey ve Hasköy Tersanesi baş mimarı Mehmet Usta, o güne dek benzeri görülmemiş bir vapur tipi inşa etti. Yeryüzünde bir ilk olan bu vapur, düz ve alçak bir güvertenin iki ucundaki rampalarla, güvertenin tamamını taşıtla doldurmaya imkân sağlıyordu. Proje çizilip, derhal İngiltere'deki tersaneye gönderildi. Ve böylece, 1869 yılında suya indirilen, 1871’de Denizcilik Tarihi’ne dünyanın ilk araba vapuru olarak adını yazdıran 26 baca numaralı Suhulet (Kolaylık), 1872 yılının başlarında hizmete konuldu. Suhulet’i 27 baca numaralı (İki Kıyıyı Bağlayan) Sahilbent'in inşası izledi. Hizmetten alındığı 1958 yılına kadar Sirkeci-Harem hattında hizmet veren Suhulet, 87 yıl boyunca binlerce araç ve yolcuyu iki yaka arasında taşıdı. TARİHİ VAPURUMUZ SUHULET'İN EN ESKİ VE EN YENİ HALİNİ GÖRMEK İÇİN TIKLAYINIZ... “YENİ SUHULET” Özellikler: Boyu 73 m., Eni 18 m., 12,5 knot, 80 araç ve 600 yolcu. Manevra: Gemi, dünyanın en gelişmiş manevra gücüne ve kabiliyetine sahip. Voith Sistemi, poyraz ve lodosta rahat manevra, kamera sistemi. Güvenli: 4 ana jeneratör, Voith Sistemi, gelişmiş seyir cihazları, 6 saniyede tam yol ileriden tam yol tornistana geçebilme, yüksek ivmeli yavaşlama ve hızlanma. Hızlı: 8 dk. seyir süresi, 15-20 dk. toplam sefer, büyük rampa, kolay yükleme ve tahliye. Çevreci: Minimum yakıt sarfiyatı, egzost emisyon değerleri ideal. Konforlu: Geniş ve ferah salon, panoramik camlar, klima sistemi, minimum titreşim. Engelliler: Uygun rampa, asansör, engelli tuvaleti, özel ışık ve ses düzeni, zemin kaplaması vb. Sosyal alanlar: Bebek Bakım Odası, revir, büfe, 6 büyük (106) ekran LCD TV, Evcil Hayvan Barınakları. Trafiğe çözüm: Saatte 1.000 araç ve 7.200 yolcu, günde 15.000 araç ve 110.000 yolcu taşıma kapasitesi. Günde 180 sefer. Saatte 5 km. uzunluğundaki kara trafiğini denize kaydırmak. Türk mühendislerce kendi tersanelerimizde inşa edildi. | ||
|
Bu konuyu arkadaşlarınızla paylaşın |
Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir) | |
Seçenekler | |
Stil | |
| |