|
Ana Sayfa | Kayıt ol | Yardım | Oyun Alanı | Ajanda | Arama | Bugünkü Mesajlar | Forumları Okundu Kabul Et XML | RSS | |
|
Haberler Bu Bölümde Gündem Yaratan Haberler Tartışılır. |
| LinkBack | Seçenekler | Stil |
18-12-2007, 12:18 | #1 | ||
Üyelik tarihi: Jun 2007 Yaş: 43
Mesajlar: 8.401
Tecrübe Puanı: 25 |
İşte Türkiye’nin vurucu gücü Yarasa Filo attığını yüzde 98 vurur... ‘Bir pilot nasıl yetişir’ uzmanı anlatıyor... İşte Türkiye’nin vurucu gücü 2’nci Hava Taktik Kuvvet Komutanı emekli Korgeneral Orhan Köse, Kuzey Irak’ta gerçekleşen başarılı operasyonun mimarları Türk pilotlarının nasıl eğitildiğine ve kullanılan LANTIRN sistemine ilişkin önemli açıklamalar yaptı * Hava Kuvvetleri’nde bu pilotlara operasyon öncesi özel bir eğitim veriliyor mu? Hava Kuvvetleri’nin herhangi bir operasyon öncesi, özel bir eğitim yok. Bütün pilotlar ertesi gün harbedecek gibi eğitilir. Değişmeyen eğitim prensibi ’Nasıl harp edeceksen, öyle eğitim yap’tır. Hergün, her hava şartında uçabilecek şekilde eğitim yaptımları için özel eğitime tabii tutulmazlar. Haftada 2 gün gece uçuşu yaparlar Özellikle haftanın en az iki günü gece uçuş eğitim yaparlar. Hava Kuvvetleri’nin gece gündüz ayrımı yapmadan yapmış olduğu eğitime dayalı olarak görevde herhangi bir sorun yaşaması mümkün değildir. Hava Kuvvetlerinin pilot yetiştirme okulunda, örneğin 100 kişi uçuşa başlar ama 50-55 kişisi pilot olur. Diğerleri pilot olamaz. Pilot olma özelliğine sahip kişiler de devamlı olarak eğitilerek, eğitim seviyeleri üst noktaya ulaştırılır. * Eğitimin içeriği nasıldır? Bir harpte karşılaşacakları her dumun eğitimi verilir. Türk Hava Kuvvetleri pilotunun harbe hazırlığı konusunda tereddüt söz konusu değildir. Bu maksatla özel bir pilot seçilmesi söz konusu olamaz. Bir filoda 30 pilot varsa,-ki 25-30 arasında değişir-, 30 pilotun 30’u da bunu yapabilecek durumdadır. Böyle bir seçim düşünülürse, pilotlar arasında psikolojik bir düşüşe sebep olur. Ben ehil değil miyim diye moral bozukluğu yaşayabilirler. Yüzbaşılar doruk noktasındadır * Operasyon için pilot seçimi yapılır mı? Pilotlar arasında sadece deneyim farkı vardır. Teymen henüz başlangıç safhasındadır, yüzbaşı doruk noktasına erişmiştir. Aradaki fark bu noktadır. Daha iyi yapılması daha az hata yapılması noktasında uçuş deneyimi uçuş saati önemlidir. *Operasyon yapılacak arazi ile ilgili özel eğitim olur mu? Pilotların savaş şartlarında uçacakları yerlerin benzerleri barış dönemlerinde belirlenir. O tür arazi yapısı üzerinde, o şartlarda eğitimlerine ağırlık verilir. Bunlara ’muadil hedefler’denir. Deniz üzerinde atış yapılacaksa, deniz üzeri muadil bir yer, dağlık bir arazide atış yapılacaksa, o araziye uygun benzer araziler seçilir. Atışlar geçe yapılacaksa gecenin bir saatinde pilotlar harbe gidiyor gibi kalkar, eğitimlerini yaparlar. Pilotlar belirlenen noktalara gidip dolaştıktan sonra kanat altlarına takılan eğitim bombalarını atarlar. Sadece ABD ve İsrail yapabilir Bandırma’dan kalkan 161’inci Yarasa Filosu uçaklarında LANTIRN sistemi var. “Low Altitude Navigation-Targeting Infrared For Night” kısaltması. Savaş uçaklarının bir bölümünde bulunan ve uçaklara gece uçuşu ve muhabere esnekliği kazandıran gece görüş ve atış sistemi. Dünyanın en gelişmiş atış sistemi. ABD İsrail ve Türkiye’de var. Hava Kuvvetleri’nin LANTRİN’e sahip Bandırma ve Diyarbakır’da iki filosu var. Bu filola kritik hassas operasyonlarda görev yapar. Yüzde 98 ve üzerinde isabet oranına sahip. * Bu sistem için pilotlar eğitim alıyor mu? Sistemle ilgili akedemik ağırlıklı ekstra bir eğitim var. Sistemin uçakta nasıl kullanıldığını öğreniyorsunuz. Bunun için birkaç defa eğitimden geçiyorsunuz. Sistem otomatik olduğu için yapılacak işleri zaten sistem kendisi yapıyor. Pilot uçağın içinde daha çok gözlemci gibi oluyor. 30 metrede kuşu bile sollar * Sistem nasıl çalışıyor? Uçağı kaldırdıktan sonra yüksekliğinizi ve hedefinizi programlıyorsunuz. Genellikle 100 feet yani yaklaşık yerden 30 metre yükseklikte uçuş gerçekleşir. Otomatik olarak uçağı pilotun programladığı, istediği yükseklikte, istediği hedefe görtürüyor. Atış da aynı şekilde programlanıyor atış yapılıyor. Hiçbir hata yapmadan, engebeleri arazileri bile 30 metre yüksekliği aşmadan geçer. *Rota önceden sisteme yükleniyor mu? Hayır, sistem kendisi önüne çıkacak engebeleri 6 kilometreden itibaren belirler ve o engelleri aşar. Aynı zamanda yüksekliğini hiç bozmadan. Yani uçarken bir kuş karşınıza çıktı bu kuşa dahi çarpmadan, ani bir kumandayla onun üzerinden atlar o kuşa çarpmadan kuşun üzerinden aynı yükseklikte devam eder. Süper akıllı bir sistemi. 40 “yarasa” uçağımız var * Bu sistem kaç uçağımızda var? İki filo. Yaklaşık 40 uçakta. *Aşağıdan gelecek saldırılara önlemi var mı? Radarlı hiçbir uçaksavar, bu sisteme sahip F-16’yı tespit edemez. Radar ekranı aynı bozuk bir televizyon gibi karıncalanır ya da bembeyaz olur. Ancak klasik bir uçaksavar (radarsız) için alınacak önlem, uçağı bunun menzilinin dışında uçurmaktır.
__________________ | ||
|
18-12-2007, 12:26 | #2 | ||
zɐʎaq ɥɐʎis Üyelik tarihi: Jun 2006 Yaş: 42
Mesajlar: 11.401
Tecrübe Puanı: 40 | Güçlüyüz, Cesuruz, Hazırız.
__________________ Emre - 1981 - Yeşilköy - Arh + | ||
Bu konuyu arkadaşlarınızla paylaşın |
Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir) | |
Seçenekler | |
Stil | |
| |