27-08-2008, 17:15
|
#1 |
ÇUKUROVA KARTALI
Üyelik tarihi: Jan 2008 Yaş: 34
Mesajlar: 11.535
| Çaycı gencin başarı öyküsü | | Batman'da babasının yanında çay satarak aile bütçesine katkı sağlayan öğrenci boş vakit bulduğunda ders çalışarak tıp fakültesini kazandı. Kahvehane gürültüsünde ders çalışarak yakaladığı başarıyı devam ettirmek isteyen öğrenci hayırseverlerden yardım bekliyor. Batman Çamlıtepe mahallesinde ikamet eden Atlam ailesinin 5. çocuğu Yusuf Atlam, elde ettiği başarı ile ailesine ve çevresine buruk bir sevinç yaşattırdı. Yusuf Atlam, Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sınavı (ÖSYM)'da aldığı 350,500 puanla İzmir Ege üniversitesi tıp fakültesini kazandı. Çocuğunun kaydını yapacak ve okuyacak kadar maddi durumları olmayan Atlam ailesi buruk sevinç yaşıyor. Kayıt yapmak ve okumak için hayırseverlerden yardım isteyen Yusuf Atlam, elde ettiği bu imkanı kaçırmak istemediğini gece gündüz ders çalışarak bu başarıyı elde ettiğini belirterek, "Babamla beraber çay satarak ile bütçesine katkı sağlamaya çalıştım. Kahvede müşteriye çay verdikten sonra boş bir masada oturup ders çalışarak bu başarıyı elde ettim. Sabah ışıklarına kadar azimle çalıştım kendimi ve ailemi okuyarak meslek sahibi olarak kurtarmayı planlıyordum. İstediğimi aldım. Doktorluğu kazandım, ama bu kadar pahalıya mal olacağını düşünmüyordum. Kayıt yapacak paramız bile yok nasıl okuyabilirim" dedi. 29 sene kahvehanede çalışan Baba Fikret Atlam ise,10 nüfusa baktığını ve Yusuf dışında 5 çocuğunu daha okuttuğunu ifade ederek, çocuk okutmanın zor olduğunu söyledi. Atlam, "Yusuf'un kaydının yapılması için en az 3 bin YTL 'in olması gerekiyor. Allah her babaya böyle bir sevinç yaştırtsın ama bizdeki sevinç yerini tutmadı. Buruk bir sevinç yaşıyoruz. 5 çocuk okutuyorum ailemi bile zor geçindiriyorum Oğlum Yusuf gecesini gündüzüne katarak ders çalıştı.Çok şükür başardı ve doktorluğu kazandı.Ancak onu İzmir'e gönderecek kayıt ve okutma parası olmadığı için ne yapacağımızı bilmiyoruz. Çocuğumun okuması için hayırseverlerden destek istiyorum.
__________________ |
| |