Beşiktaş Forum  ( 1903 - 2013 ) Taraftarın Sesi


Geri git   Beşiktaş Forum ( 1903 - 2013 ) Taraftarın Sesi > Taraftar > Gündem Dışı > Haberler

Haberler Bu Bölümde Gündem Yaratan Haberler Tartışılır.

Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Stil
Alt 02-06-2009, 09:28   #1
Dişi Kartal
 
alpler - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Okyanusta kaybolan yıldız

Click the image to open in full size.

Atlantik üzerinde kaybolan Air France uçağındaki tek Türk yolcu Fatma Ceren Necipoğlu sanat dünyasında bir yıldızdı. Dünyaca ünlü ‘arp' sanatçısı Necipoğlu, 2 konser vermek üzere gittiği Brezilya'dan dönüyordu.
RİO de Janeiro-Paris seferini yaparken Atlantik Okyanusu üzerinde kaybolan Fransa Havayolları'na ait Airbus 330-200 tipi uçakta tek Türk yolcunun, Anadolu Üniversitesi Devlet Konservatuvarı Müzik Bölümü Öğretim Üyesi ve arp sanatçısı 37 yaşındaki Fatma Ceren Necipoğlu olduğu bildirildi. Türkiye'nin sayılı arp sanatçılarından olan Necipoğlu, 28 Mayıs'ta Rio de Janeiro Silahlı Kuvvetler Müzesi'nde başarılı bir arp konseri vermişti. Sanatçı dün Air France uçağıyla Paris üzerinden Türkiye'ye dönüyordu.
Lisans üstü eğitimini ABD'nin iki ayrı üniversitesinde alan Fatma Ceren Necipoğlu, Türkiye'de de iki üniversite mezunuydu. İstanbul Alman Lisesi'nde okurken, İstanbul Belediye Konservatuvarı Yarı Zamanlı Arp Bölümü'nde de müzik eğitimi aldı. Daha sonra da İstanbul Üniversitesi Devlet Konservatuvarı Yarı Zamanlı Arp Bölümü'nü bitirdi. Necipoğlu, aynı zamanda İstanbul Üniversitesi Devlet Konservatuvarı'ndaki eğitimini de sürdürdü.
Üniversitede Boğaziçi Üniversitesi Mütercim-Tercümanlık Bölümünü kazandığında da müzik eğitimini bırakmayan Necipoğlu, Yarı Zamanlı Arp Bölümü İleri Devresi'ni tamamladıktan sonra yüksek lisans eğitimini Louisiana Devlet Üniversitesi Müzik Fakültesi Arp Sanat Dalı bölümünde yaptı.
Buradan 1999 yılında mezun olan Fatma Ceren Necipoğlu, Indiana Üniversitesi Müzik Fakültesi Arp Sanat Dalı'ndaki eğitimini de 2001 yılında tamamladı. 3 dil bilen (Fransızca, Almanca, İngilizce) Uluslararası Dünya Arp Kongresi Birliği ve Arp Sanatı Derneği üyesi Fatma Ceren Necipoğlu, Anadolu Üniversitesi'nde arp ve piyano dersleri veriyordu. Anadolu Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Fevzi Sürmeli “Yolculardan birinin öğretim görevlimiz Necipoğlu olduğunu öğrendik. Ailesi ve biz şu ana kadar kendisinden haber alamadık. İnşallah hayırlı haberler alırız” dedi.
Uçakta 32 ülkeden 126 erkek, 82 kadın, 7 çocuk ve 1 bebek yolcu bulunuyordu.
Brezilya'nın Rio de Janeiro kentindeki Air France sözcüsü Jorge Asunçao'nun yaptığı açıklamaya göre aralarında Türk arp sanatçısı ve akademisyen Fatma Ceren Necipoğlu'nun da bulunduğu yolcuların uyrukları şöyle: 61 Fransız, 58 Brezilyalı, 26 Alman, 9'ar Çinli ve İtalyan, 6 İsviçreli, 5'er İngiliz ve Lübnanlı, 4 Macar, 3'er İrlandalı, Norveçli ve Slovak, 2'şer Amerikalı, Faslı, Polonyalı ve İspanyol, 1'er Arjantinli, Avusturyalı, Belçikalı, Kanadalı, Hırvat, Danimarkalı, Hollandalı, Estonyalı, Filipinli, Gambiyalı, İzlandalı, Romen, Rus, Güney Afrikalı ve İsveçli.Uçağın 12 mürettebatının da Fransız uyruklu olduğu belirtildi.
__________________
alpler Ofline   Alıntı ile Cevapla
Alt 02-06-2009, 13:09   #2
 
Ayhanco - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 


Valla benim bildiğim,okyanusun bir kesiminde "şeytan üçgeni" vardı.Bilmiyorum ne kadar doğrudur.
Oraya girenler kayboluyordu.Atlas Okyanusundaydı sanırım.
__________________
Göklerden daha mavi denizlerden daha derin topraktan güzel kokan ne ola
Rüzgardan daha serin başaklardan daha nazlı ay ışığından ılık ne ola
Ahu gibi gözleri baktıkça yürek yakan yar ola
Cennet bahçesi kokan göğsünde çiçek açan yar ola

Ayhanco Ofline   Alıntı ile Cevapla
Alt 02-06-2009, 18:33   #3
Dişi Kartal
 
alpler - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 

Alıntı:
Ayhanco´isimli üyeden Alıntı Mesajı göster
Valla benim bildiğim,okyanusun bir kesiminde "şeytan üçgeni" vardı.Bilmiyorum ne kadar doğrudur.
Oraya girenler kayboluyordu.Atlas Okyanusundaydı sanırım.
Bermuda Şeytan Üçgeni...
Bununla ilgili yıllardır araştırma yapıyorlardı.Son iddiaya göre basit bir doğal gaz cilvesi olduğu söylendi.

Yer altından fışkıran doğal gazlar, sadece yüksek kara parçalarından değil, deniz ve okyanus tabanlarından da çıkarlar. Çünkü deniz tabanları da üstü suyla kaplanmış alçak kara parcalarıdır. Ancak, okyanusların derinliklerindeki bölgelerden çıkmak isteyen doğal gazlar, oradaki çok düşük ısının da etkisiyle katı hâle dönüşürler ve "hidrat" denilen beyaz ve tebeşirimsi bir madde hâline gelirler. Çok derinlere dalabilen robot kameralarının bu bölgedeki karbeyaz okyanus tabanını ve bazı gemi enkazlarinı resimlemesinden sonra konuya şu bilimsel açıklama getirilmiştir: Bu bölge, Gulf Stream denilen sıcak su akıntısının da geçtiği yerdir. Tabanın bazen ısınması yüzünden, bu "tebeşir gazlar" erir ve sudan hafif oldukları için yüzeye doğru yükselirler. O anda, tabandan yüzeye kadar suyun yoğunluğu azalır . O sırada oradan geçen ne varsa, derin bir kuyuya düşer gibi hızla okyanusun dibini boylar. Çünkü, yoğunluğu düşen su, gemileri taşıyacak kaldırma kuvvetini oluşturamaz. Gazın yükselmesi sona erince yoğunluk tekrar eski haline döner ve geride hiçbir iz kalmadan kocaman gemiler kilometrelerce derine gömülmüş olurlar.
Uçakların düşerek kaybolması ise yine aynı sebeptendir. Yüzeye çıkan doğal gazlar, havadan da hafif oldukları için yükselmeye devam ederler. Bu kez yoğunluk azalması, bölgenin üzerindeki atmosferde oluşur. Oradan tesadüfen geçen bir uçak hemen irtifa kaybeder ve motorları durur. Çünkü, motorlardaki benzinin yanması için oksijene ihtiyaç vardır ve düşük yoğunluklu havanın içindeki oksijen miktarı motorların çalışması için yeterli değildir. Böylece uçak da , hızla okyanus tabanına doğru inişe geçer.


Bu saatten sonra artık umut var demek ne kadar doğru olur?
__________________
alpler Ofline   Alıntı ile Cevapla
Cevapla

Bu konuyu arkadaşlarınızla paylaşın


Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 
Seçenekler
Stil

Yetkileriniz
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-KodlarıKapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık




Türkiye`de Saat: 10:51 .

Powered by vBulletin® Copyright ©2000 - 2008, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.3.2

Sitemiz CSS Standartlarına uygundur. Sitemiz XHTML Standartlarına uygundur

Oracle DBA | Kadife | Oracle Danışmanlık



1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 326 327 328 329 330 331 332 333 334 335 336 337 338 339 340 341 342 343 344 345 346 347 348 349 350 351 352 353 354 355 356 357 358 359 360 361 362 363 364 365 366 367 368 369 370 371 372 373 374 375 376 377 378 379 380 381 382 383 384 385 386 387 388 389 390 391 392 393 394 395 396 397 398 399 400 401 402 403 404 405 406 407 408 409 410 411 412 413 414 415 416 417 418 419 420 421 422 423 424 425 426 427 428 429 430 431 432 433 434 435 436 437 438 439 440 441 442 443 444 445 446 447 448 449 450 451 452 453 454 455 456 457 458 459 460 461 462 463 464 465 466 467 468 469 470 471 472 473 474 475 476 477 478 479 480 481 482 483 484 485 486 487 488 489 490 491 492 493 494 495 496 497 498 499 500 501 502 503 504 505 506 507 508 509 510 511 512 513 514 515 516 517 518 519 520 521 522 523 524 525 526 527 528 529 530 531 532 533 534 535 536 537 538 539 540 541 542 543 544 545 546 547 548 549 550 551 552 553 554 555 556 557 558 559 560 561 562 563 564 565 566 567 568 569 570 571 572 573 574 575 576 577 578 579 580