Beşiktaş Forum  ( 1903 - 2013 ) Taraftarın Sesi


Geri git   Beşiktaş Forum ( 1903 - 2013 ) Taraftarın Sesi > Dünyadan Spor Gelişmeleri > Türkiye Ligleri > Milli Takım

Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Stil
Alt 22-12-2007, 17:08   #1
Optik bArikAtı
 
uMuT TaCiRi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Turkuaz forma (Hakan Can)

Click the image to open in full size.
Formanın kimliği
Toplumu geliştiren fikirler, toplumsal yararı çok yönlü olarak düşünerek, değerler sistemini alt üst etmeden oluşturulmuş fikirler arasından çıkar genellikle. Bunun dışında sosyal sorumluluk duygusunu omuzlarına almadan ileri sürülen fikirlere ancak prematüre fikir-egzersizi gözüyle bakmak gerekir...
Artık böyle yapılmayabiliyor; bir fikir tek boyutlu olarak ele alınıyor, toplum yararı adına hiçbir süzgeçten geçirmeden, toplumu o fikrin olası sakıncalarından sakınmadan, değerler sistemine bağlı kalmaksızın ve yeni değerler (!) doğrultusunda yeni bir mantık oluşturarak ortalığa salınıveriyor...
Herkesin eşdeğer olarak sahip olduğu sembollerin değiştirilmesinde oldu bittiye karşı çıkanlar ise basmakalıp bir klişe ile üstü kapalı olarak neredeyse gerici ilan ediliyor: “Değişime açık olmak lazım!”
Milli takım formasına yeni bir renk bulunması/ önerilmesi de böyle bir örnek...
Türk-uaz!
Mehmet Demirkol bu rengi önerdiğinde forma renginin değiştirilmesi konusunda çok da ısrarlı olduğunu sanmıyoruz... Ama görülüyor ki; her şeyi kendisi ile başlatan, geçmiş duygusu ve bağlılığı olmayan, şimdiden ve kendisinden başkasını tanımayan liberalizm bu fikri alıp bir güzel kullanıyor... Zorla... Mantık ve duygu taşımadan... Toplumsal etkilerini titizlikle ele almadan... Şimdi bakıyorlar... Toplumsal tepki gelmezse fikirlerinin doğru, hatta haklı olduğuna kanaat getirecekler...
Toplum buna tepki vermeyebilir de... Türk Tarih Kurumu kapatılırken de tepki olmamıştı... Türk dilinin en güvenilir temel kaynağı olan Türk Dil Kurumu sözlüğü kitapçıların raflarından çekildiğinde de...
Kendi doğal kaynaklarını vatandaş olmaktan başka bir yeterlilik gerektirmeden rahatça kullanması gereken toplum kıyılar sıradan vatandaşa kapatılırken; mesela denize istediği yerden girmek için öncelikle turist olması gerektiğinde de tepki vermemişti...
Kendisi denize girecek ekonomik güce sahip olamayan toplum, başka turistlerin en güzel kıyılarda yapacağı tatilleri turizmi teşvik kanunu ile yıllar boyu finanse ederken de tepki göstermemişti...
2B kategorisindeki alanların satılması ve yerleşime açılmasında da , Kaz dağlarının korunmasında da iktidarı/ karar vericileri etkileyecek güçte bir hareket yaratamayabilir...
Bu toplum tepki vermeyebilir, tepkisi yeterli olmayabilir ancak bu başka bir konudur: Dikkate alınması gereken, toplum adına gerçek bir sorumluluk, uyandırılmış çoğul bir duyarlılık olmaksızın ileri sürülen fikirlerin, alınan kararların çoklukla kısa vadeli ve dar kapsamlı yararlar sağladığıdır...

Değişim, koşulların varlıkları yeniden uyumlaşmaya zorunlu kılan bir durumun doğal ve artık kaçınılmaz sonucu olarak ortaya çıkan ve gelişmeyi/ üretkenliği tetikleyen bir süreçtir...Bu zorunlu ve doğal sürecin ortada olmadığı hallerde değişim sayısız kez antidemokratik, güç istismarına ya da yalnızca belli grupların çıkarı doğrultusunda alınmış kararların sonucudur...
Değişim başka, başkalaşım başka şeylerdir...

Üst düzey sportif organizasyonların ekonomik anlamda spor markalarının yarışı olduğu, bu rekabetin her gün daha da tırmandığı artık iyi biliniyor...
Sergilenen mücadelenin onuru ve alının madalyalar ulusların hanelerine işleniyor olsa da, spor markalarının kendi aralarındaki rekabetin yoğunluğu önce milli forma gibi ulusal sembollere (iyimser bir bakışla) dolaylı olarak da ulusal kimliklere işliyor...
Nike- Adidas ( ve pastanın küçük ortakları olan Puma- Umbro- Kappa vs.) rekabetinde firmaların açıkça ifade edemeyecekleri gerçek, yayında öncelikle hangi milletlerin değil hangi markanın takımlarının mücadele ettiklerinin algılanmasıdır. Bir örnek formaların altında yatan gerçek böyle görünmektedir...
Spordaki/ futboldaki marka rekabetinde federasyonların karlılığı önde tutulan bir amaç ve değer olarak görmeleribir başka güçlüğe daha neden olmuştur: Markalar önemli sponsorluklar sağlayarak, toplum tarafından en önde gelen ulusal sembollerden olan milli takım forması ve forma politikaları konusunda birinci derecede karar veren patronlar haline geldiler...
Klasik (dünya tarafından da toplumumuz tarafından da en iyi tanınan) formamızı kullanamaz hale gelişimiz böyle bir süreçle paralellik göstermiştir...
“Yeni“ milli formamızı benimseyemediğimizde, bir geri dönüşün neden mümkün olmadığına dair hep aynı çaresizlik cümlesi ile karşılaştık: “Yapılmış bir sponsorluk anlaşması varmış, onlar ne verirlerse onu giyecekmişiz...”
Bu durum IAAF’in Golden League veya Grand Prix yarışları gibi atletlerin ismen, bireysel olarak yarıştıkları organizasyonlarda belki hoşgörü ile karşılanabilir ancak bu toplumun en iyi tanıdığıulusal sembol olan klasik milli takım formasından vazgeçmenin nedeni Nike’nin adidas ile giriştiği rekabet olmamalıdır...
Hele ki; klasik milli takım forması ile hiç ama hiçbir benzerliği bulunmayan bir formanın üzerinde yapılacak değişiklik daha da tanınmaz hale gelecek şekilde, kırmızı renginin de alınıp yerine “Turquoise” renginin getirilmesinden ibaret kalacak ise...
Daha da ileri götürülen bir başkalaşımın, Türkleştirme diye sunulması kime inandırıcı gelir ki?
Elalem zaten hiç tartışmasız şekilde “Türkler” derken, bir gün “Turquoise”lar diyecek diye klasik formamızdan vazgeçmenin zorlayıcı hiçbir anlamı olamaz...
O-la-maz!
Ulusal kimlik, toplumu var eden tüm mücadeleleri, topluma dair tüm süreçleri, tüm kuşakları kucaklayan bütüncül bir yapıdır. Bunun görünümleri de ulusal sembollerdir:Ulusal kimliğimiz adına zihinlerdeki en sağlam görüntülerden biri olan klasik formamızdan vazgeçilmesine kim nasıl karar verebilir?
Klasik formamızın karşısına, rengi farklı (ve yabancılaştırıcı) olmakla birlikte hiçbir özgün tarafı olmayan bir forma dayatması ile çıkmanın gelişmeyi işaret eden tarafı nedir?
Turkuaz bir turizm kampanyasının uzun süreli rengi/ imajı olabilir, her gelen yabancı turistin zihnine Yunanlıların ısrarla Beyaz/mavi renklerini işledikleri gibi Türkiye’den dönen turistlerin akıllarında kalan rengin Turkuaz olması için bir kampanya yürütülebilir ancak klasik formamızdan, ulusal renklerimiz olan kırmızı-beyaz’dan vazgeçmemiz asla istenemez...Turkuazın yeri milli formamız değildir!
İstiklalimizi, Cumhuriyeti, aydınlanmamızı simgeleyen, geçmişimizle en sağlıklı bağlarımızdan ve hepimizin ortaklaşa sahip olduğu ve en önemli “marka”larımızdan olan klasik formamızın tanınmaz hale getirilmesini “değişim” diye paketleyenlerden, yalnızca kendi soyadlarını değiştirmelerini istesek razı olurlar mı?
Olmazlar herhalde; aklı ve biraz duyarlılığı olan da onlardan bu kadar-cık değişimi bile istemez zaten!
Klasik milli formamıza dokunmayın...
uMuT TaCiRi Ofline   Alıntı ile Cevapla
Alt 22-12-2007, 17:16   #2
 
aetos - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 

Başından sonuna kadar herşeyiyle müthiş bir değerlendirme...
__________________
AĞAÇLAR KALEM DENİZLER MÜREKKEP OLSA SEVGİNİ TARİFE YETMEZ BEŞİKTAŞIM...
aetos Ofline   Alıntı ile Cevapla
Alt 22-12-2007, 17:27   #3
 
süleyman.03.zehir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Icon16

bence ii değil ben beğenmedim
__________________
KARŞILIKSIZ SEVMEK BU OLSA GEREK
süleyman.03.zehir Ofline   Alıntı ile Cevapla
Alt 22-12-2007, 18:08   #4
şizofrenik wak'a
 
SonaY - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 

formamıza dokunmayın yaa..biz kırmızı we beyazla mutluyuz uzak durun
__________________
Esmer,Uzun boylu,kirli sakallı, buğday tenli,Geniş omuzlu,göbeksiz olucaksın.Asla sigara kullanmayacak BEŞİKTAŞ'lı olucaksın.Bunlarında ötesinde ADAM gibi Adam olucaksın.Bu özelliklerin hiçbiri sende yoksa benden uzak durucaksın:D
SonaY Ofline   Alıntı ile Cevapla
Cevapla

Bu konuyu arkadaşlarınızla paylaşın


Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 
Seçenekler
Stil

Yetkileriniz
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-KodlarıKapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık




Türkiye`de Saat: 08:54 .

Powered by vBulletin® Copyright ©2000 - 2008, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.3.2

Sitemiz CSS Standartlarına uygundur. Sitemiz XHTML Standartlarına uygundur

Oracle DBA | Kadife | Oracle Danışmanlık



1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 326 327 328 329 330 331 332 333 334 335 336 337 338 339 340 341 342 343 344 345 346 347 348 349 350 351 352 353 354 355 356 357 358 359 360 361 362 363 364 365 366 367 368 369 370 371 372 373 374 375 376 377 378 379 380 381 382 383 384 385 386 387 388 389 390 391 392 393 394 395 396 397 398 399 400 401 402 403 404 405 406 407 408 409 410 411 412 413 414 415 416 417 418 419 420 421 422 423 424 425 426 427 428 429 430 431 432 433 434 435 436 437 438 439 440 441 442 443 444 445 446 447 448 449 450 451 452 453 454 455 456 457 458 459 460 461 462 463 464 465 466 467 468 469 470 471 472 473 474 475 476 477 478 479 480 481 482 483 484 485 486 487 488 489 490 491 492 493 494 495 496 497 498 499 500 501 502 503 504 505 506 507 508 509 510 511 512 513 514 515 516 517 518 519 520 521 522 523 524 525 526 527 528 529 530 531 532 533 534 535 536 537 538 539 540 541 542 543 544 545 546 547 548 549 550 551 552 553 554 555 556 557 558 559 560 561 562 563 564 565 566 567 568 569 570 571 572 573 574 575 576 577 578 579 580