Beşiktaş Forum  ( 1903 - 2013 ) Taraftarın Sesi


Geri git   Beşiktaş Forum ( 1903 - 2013 ) Taraftarın Sesi > Taraftar > Gündem Dışı > Otomobil - F1

Otomobil - F1 Bu Bölümde Formula 1 ve Otomabil Dünyası hakkında aradiginiz bir çok seyi bulabilirsiniz.

Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Stil
Alt 15-04-2010, 08:52   #1
 
safa1903 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Formula 1'i Tanıyalım - Frenler

Click the image to open in full size. Toyota Fren Sistemi


Yavaşlama olayı söz konusu olduğunda Formula 1 araçları şaşırtıcı derecede kuzenleri yol otomobilleri ile benzer niteliklere sahipler. Doğruyu söylemek gerekirse ABS gibi patinajı ve kaymayı önleyici sistemlerin Formula 1 araçlarında kullanılması yasaklandı, günümüz modern yol otomobillerinin bir çoğunda ise yavaşlamayı sağlayan oldukça zeki sistemler bulunuyor.
Frenleme sisteminin çalışma prensibi oldukça açık : kinetik enerjinin çıkarılmasıyla nesnenin yavaşlaması. Formula 1 araçları disk frenlere (birçok yol otomobili gibi) sahipler. Dönen diskler (tekerleklere yerleştirilen) hidrolik kaliperlerin hareketiyle birlikte iki fren pedi tarafından sıkıştırılmaya başlanır. Bu dönüşler sırasında büyük ölçülerde ısı ve ışık açığa çıkar. Formula 1 fren diskleri sarı renkte akkor bir hal alır.
Aynı yolla tekerlekler üzerine çok fazla güç uygulandığında spin olayı gerçekleşir, aşırı frenleme ise tekerleklerin kilitlenmesine ve frenler lastiğe olan uygun tutunma seviyelerine aşırı yük uygulamış olur. Formula 1'de önceki dönemlerde patinaj önleyici sistemlerin (fren basıncını azaltarak tekerleğin tekrar dönmesine izin veriyor ve sonra mümkün olan maksimum oranda yavaşlamaya devam ediyor) kullanılmasına izin veriyordu fakat bu sistemin 1990'lı yıllarda kullanılması yasaklandı. Frenler bu yüzden Formula 1 pilotlarının yeteneklerinin sert bir şekilde test edildiği durumlardan birisi.
Teknik yönetmelikler her bir aracın ön ve arka tekerlekler için iki ayrı su haznesi ile birlikte ikiz devre hidrolik fren sistemine sahip olması gerektiğini öngörüyor. Bu sistem devrelerden birisinin arızalanması halinde frenleme sisteminin ikinci devre sayesinde hala çalışır kalmasını sağlıyor. Frenleme gücünün miktarı ön ve arka devreler arasında kokpitten yönetilebiliyor bu da pilota daha dengeli bir sürüş ya da benzin harcama miktarını ayarlamasına olanak sağlıyor. Normal koşullar altında frenleme gücünün % 60'lık miktarı ön tekerleklere doğru gider, yavaşlama anında yük transferinden dolayı yavaşlatma görevinin yükünü üstlenmiş oluyor (Üzerinde tennis topu varken kaykayla yavaşladığın anda oluşacak durumu düşünün).
Formula 1 frenleri deneysel olarak yol otomobilerinde kullanılan sistemlerden daha gelişmiş bir yapıya sahip : Gridde yeralan bütün araçlar karbon fiber bileşenli fren diskleri kullanıyor böylece ağırlık korunuyor ve çelik disklerdekinden daha yüksek sıcaklıklarda çalışma imkanı sağlıyor. Tipik Formula 1 fren diskinin ağırlığı 1.5 kg (American CART serisinde kullanılan aynı ölçülerde fren disklerinin ağırlığı 3 kg). Bunlar özel bileşik fren pedleri tarafından tutulur ve çok yüksek sıcaklıklarda (750 derece Celcious'a kadar) mücadele etme olanağı sağlar. Önceki dönemlerde kullanılan sistemde farklı boyutlarda diskler sıralama turları ve yarışta kullanılabliyordu. Fakat 2003 yılında değişen kurallarla sıralama turlarından sonra araçlar parc ferme'e çekiliyor ve normal tur zamanı süresinde yarış frenlerini takıyorlar.
Formula 1'de kullanılan frenler gözle görülür bir şekilide etkinliğe sahip. Modern gelişmiş lastiklerle olan kombinasyonu ile birlikte bir etkileşim oluştururlar ve dramatik bir şekilde frenleme mesafesini azaltılmasını sağlarlar. Formula 1 araçlarının 160 km/sa hızla giderken durmaları için ihtiyaç duydukları mesafe yol otomobillerinin 100 km/sa hızla giderken durmaları için ihtiyaç duydukları mesafeden oldukça az bir mesafeye sahip. Bu yüzden frenlerin bu denli iyi çalışması gerçektende son zamanlarda üreticiler ve FIA arasında geçen teknik diyaloglar boyunca oldukça düşünülen bir durum. FIA frenleme mesafesini arttırarak daha yakın yarışların ve daha fazla geçişlerin izlenmesini amaçlıyor. Bileşenlerdeki ya da tasarımdaki kısıtlamalar fren teknolojisini sınırlamayı içeriyor. Gelecekte fren sistemi ile ildili düşünülen fikirler ise aracın frenlerinin ürettiği enerjiden fazladan motor gücü sağlamayı içeriyor. Böylelikle pilotlar için geçiş yapmayı kolaylaştırmak planlanıyor.

trf1
__________________
Önemli olan ; Hayatta en çok şeye sahip olmak değil, en az şeye ihtiyaç duymaktır..
.Click the image to open in full size.
safa1903 Ofline   Alıntı ile Cevapla
Alt 15-04-2010, 08:55   #2
 
safa1903 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Alonso: ''Schumacher Hala Ciddi Bir Şampiyonluk Adayı''

Click the image to open in full size.
Fernando Alonso, çok geçmeden Schumacher'in tam hızına ulaşmasını beklediğini söyledi.

Alman pilot şu ana kadar 24 yaşındaki takım arkadaşı Nico Rosberg'in gerisinde kaldı ve şampiyonada sadece 9 puan elde edebildi.
Buna karşın, 41 yaşındaki Schumacher'i kariyerinin son iki yılı olan 2005 ve 2006'da iki kere mağlup eden eden Ferrari sürücüsü Alonso, Alman pilotun hala eskisi gibi rekabetçi olduğundan emin.
''O hala bildiğimiz Michael Schumacher. Ona aynen 3 yıl öncesinde olduğu kadar saygı duyuyorum. Araç daha iyi olduğu zaman gerçek kalitesini göstereceğinden eminim.''
Alonso ayrıca Schumacher'in hala şampiyonluk için ciddi bir aday olduğu konusunda ısrarcı. Bunun yanı sıra Schumacherin aralarında yedi kere dünya şampiyonluğu ve 91 galibiyetin de olduğu rekorlarınının güvende olduğunu düşünüyor.
''Çünkü kurallar çok sıkı. Daha önce Ferrari'de olduğu gibi birisi diğerlerinden çok daha üst seviye olmayacak.''
''Eğer bana sorarsanız, Schumacher'in rekorları güvende.''
Alonso ayrıca Ferrari'de kendisini şu ana kadar Formula 1'de hiç olmadığı kadar rahat hissettiğini söylüyor ve Maranello merkezli takımın kendisinin son durağı olacağını tahmin ediyor.
''Olay, takımdaki atmosfer. Ferrari'de kendinizi arkadaşlarınızın arasında gibi hissediyorsunuz.''
''Bana 'güle güle' derlerse bunun anlamı benim için Formula 1 kariyerimi bitirme zamanı gelmiş demektir.''

__________________
Önemli olan ; Hayatta en çok şeye sahip olmak değil, en az şeye ihtiyaç duymaktır..
.Click the image to open in full size.
safa1903 Ofline   Alıntı ile Cevapla
Alt 15-04-2010, 10:12   #3
Gogo
 
Gokhan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Formula 1 Tek Başlık

Formula 1 ile ilgili haberleri bu başlık altında topluyoruz.
__________________
Click the image to open in full size.
Click the image to open in full size.





Gökhan
Gokhan Ofline   Alıntı ile Cevapla
Alt 22-12-2009, 12:42   #4
Dişi Kartal
 
alpler - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
F1'de Puan Sistemi Değişiyor

Click the image to open in full size.
Dünya Motor Sporları Konseyi F1 Komisyonu'nun, ilk 10'a giren pilotlara puan verilmesi önerisini onaylaması halinde, puan sisteminde radikal bir değişikliğe gidilecek.
Bernie Ecclestone'un başkanlığını yaptığı, FIA Başkanı Jean Todt'un da bulunduğu Dünya Motor Sporları Konseyi F1 Komisyonu toplantısında yeni puan sistemi masaya yatırıldı.
Şu anda devam eden puantaja göre ilk 8 sıra puan alırken; yarışı kazanan pilottan itibaren sırasıyla 10, 8, 6, 5, 4, 3, 2 ve 1 puan veriliyor.
Yeni hazırlanan sisteme göre ise ilk 10 pilot puan alacakken; 1.'ye 25, 2.'ye 20, 3.'ye 15, 4.'ye 10, 5.'ye 8, 6.'ya 6, 7.'ye 5, 8.'ye 3, 9.'ya 2 ve 10.'ya da 1 puan verilmesi planlanıyor.
Konunun 1995'den bu yana pistlerdeki en yüksek araç sayısı olan 26'ya ulaşılması sonucunda ortaya çıkan durumla alakalı olarak gündeme geldiği belirtiliyor. Dünya Motor Sporları Konseyi'nin onayını alması halinde bu, 2003'den bu yana puan sisteminde yapılan ilk değişiklik olacak.
F1 Komisyonu ayrıca, Sportif Çalışma Grubu alt komitesinin, yarışların seyir zevkini artırmak için detaylı öneriler hazırlaması, FIA ve FOM'un Formula 1'in dünya genelinde izleyici kitlesini artırmak maksadıyla medyayı kullanmak üzere daha fazla işbirliği ve ileşitim içinde olmasına karar verdiği belirtildi.
Formula 1 2010 Sezonu, 14 Mart 2010 tarihinde Bahreyn Grand Prix'si ile start alacak.
__________________
alpler Ofline   Alıntı ile Cevapla
Alt 22-12-2009, 14:30   #5
 
kartalkopat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 

tsk ler ablacım ellerine sağlık

saçmalıklar silsilesi devam ediyor formula 1de.

neyseki şanslıyım m schumacher i hakkinen i montoya yı hill i izleme şansı buldum artık eskisi gibi tatvermiyor bakalım daha neler gelcek sözde kural olarak...
__________________
BO Q7 niz =))
kartalkopat Ofline   Alıntı ile Cevapla
Alt 22-12-2009, 14:34   #6
 
gokhan06_23 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 

bence iyi bi puan aslında 10dan direk 9-8-7 die gidilse daha büyük rekabet olur istikrar sağlayanın şampüyon olması sağlanır
gokhan06_23 Ofline   Alıntı ile Cevapla
Alt 22-12-2009, 14:46   #7
 
kartalkopat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 

evet bu şekilde 6-7 yarıs kazanan şampiyon olur gibime geliyor
__________________
BO Q7 niz =))
kartalkopat Ofline   Alıntı ile Cevapla
Alt 18-03-2010, 15:50   #8
 
safa1903 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Ecclestone: "Paniğe Gerek Yok"

Click the image to open in full size.
Bernie Ecclestone, Bahreyn'deki sıkıcı yarışın ardından gelen eleştirilere rağmen spor için paniğe gerek olmadığını söyledi.

MercedesGP'den Nick Fry ve McLaren'den Martin Whitmarsh, ilk yarışın ardından gösterinin geliştirilmesi için çalışmalar yapılması gerektiğini dile getirmişti.
Ama Ecclestone, kuralların değiştirilip değiştirilmemesi konusunda ilk 4 yarışın sonunu beklemeleri gerektiğini söyledi.
Ecclestone: "F1'de ne kriz ne de panik var. Hemen yapabileceğimiz bir şey olmadığını düşünüyorum. Refleks tepkiler vermemeliyiz."
"Şimdilik ilk deniz aşırı yarışlardayız. Bu yüzden Çin'den sonra takımların nasıl adapte olacağını ve duruma nasıl bakacaklarını bekleyip görmeliyiz"
Ecclestone, takımların yeni kurallara alışmaya çalışmalarının da Bahreyn'deki gösteriyi etkilediğine inanıyor.
Ecclestone: "Yeni kuralların olduğu ilk yarış, (takımların) tamamı için bir öğrenme sürecidir. Şimdi gelişim yapabilir, daha cesur olabilir ve heyecan artabilir"
Yarışın ardından öne çıkan ilk öneri, daha önce de görüşülmüş olan zorunlu iki pit kuralı.
Ecclestone ise diğer lastik kurallarına bakılması gerektiğini düşünüyor, mesela takımlara yarış için sadece tek set yumuşak hamur verilsin.
Ecclestone: "Bazıları, takımların neden lastiklerde seçeneğe sahip olduğunu merak edebilir. Belki de (takımlara) sadece bir yumuşak hamur verirsek iki defa pite girmek zorunda kalabilirler. Ama Red Bull'un öne sürdüğü zorunlu iki pit kuralının oy birliği ile kabul göreceğinden emin değilim"
"Durum aslında son bir kaç senedir yaşadığımız aynı sorundan kaynaklanıyor, yere basma kuvveti. Araçlar, geçiş için öndeki araçları yakından takip edemiyor."
"Takımlar bunu biliyor. Ama bununla bilgili bir şey yapmayacaklar. Çünkü her bir takım, kendi çıkarlarını gözetiyor, kazanmaya çalışıyor"
"Takımlarla bir toplantı yaptım ve işimizin ne ile ilgili olduğunu anlatmaya çalıştım: yarışmak ve halkı eğlendirmek. Burada, bilgisayarda oyun oynayıp tek turda en hızlı gitmeye çalışmıyorsunuz"
__________________
Önemli olan ; Hayatta en çok şeye sahip olmak değil, en az şeye ihtiyaç duymaktır..
.Click the image to open in full size.
safa1903 Ofline   Alıntı ile Cevapla
Alt 15-04-2010, 10:20   #9
 
safa1903 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Ecclestone, Kore Konusunda Endişeli Değil

Click the image to open in full size.
Formula 1 CEO'su Bernie Ecclestone, hakkında bu hafta çıkan haberler nedeniyle şüpheler uyanmasına rağmen Güney Kore'de bu sene yarış yapılacağından şüphe etmiyor.

Focus'taki haberde tasarımcı Tilke'nin, pistin yetişmesinden endişe ettiği sözlerine yer verilmişti.
Daha sonra konu ile ilgili açıklama yapan pist organizatörleri, programanın önünde bile olduklarını belirtmişti.
Şimdi de Ecclestone, Çin'e geçmeden önce ziyaret ettiği yer için endişesi bulunmadığını söyledi.
Pistin zamanında hazır olup olmayacağını sora Reuters'e Ecclestone "Kesinlikle hazır olacak, eminim. Hiç şüphe yok" dedi.
Ecclestone ayrıca Tilke'nin, pistin zamanında hazırlanmasının garanti olmadığını söylemediğini de belirtti.
Ecclestone: "Tilke ile görüştüm ve bunu söylemediğini belirtti."
Bernie Ecclestone, 2014 Kış Olimpiyatları'na ev sahipliği yapacak olan Rus şehri Sochi'nin, önümüzdeki bir kaç sene içinde bu ülkede yarışları düzenlemek için ilk sırada yer aldığını ekledi.
Ecclestone: "Şu anda Rusya'da görüşme yaptığımız 2-3 yer var. Sochi'de yapmamız için büyük bir baskı var"
__________________
Önemli olan ; Hayatta en çok şeye sahip olmak değil, en az şeye ihtiyaç duymaktır..
.Click the image to open in full size.
safa1903 Ofline   Alıntı ile Cevapla
Alt 15-04-2010, 10:22   #10
 
safa1903 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Yetkili: ''Bridgestone'un F1'de Kalmasını İstiyorum''

Click the image to open in full size.
Japon lastik tedarikçinin bir yetkilisi, Bridgestone'un F1'de kalmasını istediğini söyledi.

Hiroshi Yamada, Bridgestone'un Moto GP programının gelişim departmanı patronu.
Motosprint'e açıklamalar yapan Yamada, Bridgestone markası F1'den ayrılırken Moto GP'de muhtemelen şu andaki kontratın sonu olan 2011 yılına kadar kalacağını belirtti.
''Şurası açık ki MotoGP'de harcayacak daha çok paramız olacak çünkü F1 bütçesi çok yüksek. Fakat benim fikrim F1'de de kalmamız gerektiği yönünde çünkü aksi halde marka imajımız oldukça zarar görecek.''
Michelin'in Bridgestone'un yokluğunda önümüzdeki sene F1'e tekrar gireceği söyleniyor. Buna karşın Fransız markası rekabet etmek için en azından bir lastik tedarikçisi daha olmasının yanı sıra lastik sınırlarının 13 inçten 18 inçe taşınmasını istiyor.
McLaren'in mühendislik direktörü Paddy Lowe düşük profilli lastikler için takımların Michelin'i destekleyeceklerini onayladı.
''Michelin bu şartla lastik sağlayacaksa onları destekleyecekleri konusunda takımların anlaştıklarını düşünüyorum.''
__________________
Önemli olan ; Hayatta en çok şeye sahip olmak değil, en az şeye ihtiyaç duymaktır..
.Click the image to open in full size.
safa1903 Ofline   Alıntı ile Cevapla
Cevapla

Bu konuyu arkadaşlarınızla paylaşın


Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 

Yetkileriniz
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-KodlarıKapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık




Türkiye`de Saat: 01:39 .

Powered by vBulletin® Copyright ©2000 - 2008, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.3.2

Sitemiz CSS Standartlarına uygundur. Sitemiz XHTML Standartlarına uygundur

Oracle DBA | Kadife | Oracle Danışmanlık



1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 326 327 328 329 330 331 332 333 334 335 336 337 338 339 340 341 342 343 344 345 346 347 348 349 350 351 352 353 354 355 356 357 358 359 360 361 362 363 364 365 366 367 368 369 370 371 372 373 374 375 376 377 378 379 380 381 382 383 384 385 386 387 388 389 390 391 392 393 394 395 396 397 398 399 400 401 402 403 404 405 406 407 408 409 410 411 412 413 414 415 416 417 418 419 420 421 422 423 424 425 426 427 428 429 430 431 432 433 434 435 436 437 438 439 440 441 442 443 444 445 446 447 448 449 450 451 452 453 454 455 456 457 458 459 460 461 462 463 464 465 466 467 468 469 470 471 472 473 474 475 476 477 478 479 480 481 482 483 484 485 486 487 488 489 490 491 492 493 494 495 496 497 498 499 500 501 502 503 504 505 506 507 508 509 510 511 512 513 514 515 516 517 518 519 520 521 522 523 524 525 526 527 528 529 530 531 532 533 534 535 536 537 538 539 540 541 542 543 544 545 546 547 548 549 550 551 552 553 554 555 556 557 558 559 560 561 562 563 564 565 566 567 568 569 570 571 572 573 574 575 576 577 578 579 580