|
Ana Sayfa | Kayıt ol | Yardım | Ortak Alan | Ajanda | Bugünkü Mesajlar | XML | RSS | |
|
Otomobil - F1 Bu Bölümde Formula 1 ve Otomabil Dünyası hakkında aradiginiz bir çok seyi bulabilirsiniz. |
| LinkBack | Seçenekler | Stil |
16-11-2006, 18:04 | #1 | ||
Üyelik tarihi: Mar 2006
Mesajlar: 17.217
Tecrübe Puanı: 37 |
__________________ Besiktas JK . | ||
|
16-11-2006, 18:05 | #2 | ||
Üyelik tarihi: Mar 2006
Mesajlar: 17.217
Tecrübe Puanı: 37 |
__________________ Besiktas JK . | ||
16-11-2006, 18:05 | #3 | ||
Üyelik tarihi: Mar 2006
Mesajlar: 17.217
Tecrübe Puanı: 37 |
__________________ Besiktas JK . | ||
16-11-2006, 18:05 | #4 | ||
Üyelik tarihi: Mar 2006
Mesajlar: 17.217
Tecrübe Puanı: 37 | İsveçli üreticinin tek maharetinin S7 olmadığı ortaya çıktı. Çünkü birazdan teknik özelliklerini ileteceğimiz otomobil sıradan akranlarına hiç benzemiyor. Daha net bir tanımla, Saleen’in modifiye firmalarına ders verebilecek kadar özel bir otomobilini mercek altına yatırdık. İşte Saleen imzalı Mustang S281 Extreme... Extreme, 325 HP-400 HP arasında güç ürütebilen bir motor gamına sahip S281 ailesinin son üyesi… Bu model diğer kardeşleri gibi hayatına Ford Mustang karoseriyle başlamış fakat süper otomobilleriyle nam salan Saleen tarafından kapsamlı bir geliştirilmeye tabi tutulmuş. İlk müdahale otomobilin 4.6 litrelik motoruna yönelik gerçekleştirilmiş. Sekiz silindirli ünite, Saleen’in geliştirdiği dövme çelik krank mili, bağlandı çubukları, dövme alüminyumdan pistonlar, silindir kafaları ve eksantrik miliyle güçlendirilmiş. Bu sayede motorun daha yüksek devirlere ulaşması ve sorunsuz çalışması sağlanmış. Son olarak motorun hava girişine çift boğazlı VI Serisi bir supercharger eklenmiş. Tüm bu işlemlerin ardından otomobil 500 HP güç üretir hale gelmiş. Saleen otomobilin 0-100 km/s performansının 4.5 saniyenin altına indiğini açıklıyor. Amerikan menşeli otomobiller, kalkıştan itibaren ulaşılan çeyrek millik bölümdeki performanslarıyla ilgi toplarlar… Extreme bu disiplini sadece 11.1 saniyede tamamlıyor. Mekanik bölüme yapılanlar bunlarla sınırlı değil. Motorun emme manifoldu yeniden şekillendirilerek dışarıda ulaştığı noktaya büyük bir intercooler konumlandırılmış. Egzoz sistemi Saleen tasarımlı çevreye duyarlı yapıyla değiştirilmiş. Bu sistem çevreye temiz tutmanın yanı sıra düşük devirlerde yaşanan geri basıncı da minimuma indiriyor. Egzoz sisteminin diğer bir artısıysa Amerika ve Kanada’nın bazı bölgelerinde uygulanan sıkı ses düzenlemelerini karşılayabilmesi...
__________________ Besiktas JK . | ||
16-11-2006, 18:05 | #5 | ||
Üyelik tarihi: Mar 2006
Mesajlar: 17.217
Tecrübe Puanı: 37 |
__________________ Besiktas JK . | ||
16-11-2006, 18:06 | #6 | ||
Üyelik tarihi: Mar 2006
Mesajlar: 17.217
Tecrübe Puanı: 37 | Otomobilin ürettiği güç altı ileri vitesli manuel bir şanzıman ve yüksek performanslı debriyaj sistemiyle tekerleklere aktarılıyor. Gücün arka tekerleklere kadarki yolunda Saleen’in geliştirdiği MaxGrip ismindeki sınırlı kaymalı diferansiyel görev yapıyor. Gücün tekerleklere maksimum iletimi için bu yol izlenmiş. Otomobilin yol tutuşunu artırma göreviyse Saleen’in Racecraft olarak isimlendirdiği süspansiyon sistemine verilmiş. Yarışlardan esinlenerek geliştirilen yaylardan ve amortisörlerden oluşan bu sistem, S281 Extreme sürücüsünün virajlarda rayda ilerliyormuş hissini yaşamasını sağlıyor. Otomobilin güç paketindeki modifikasyonu tamamlayan mühendisler görevlerini tasarımdan sorumlu ekibe bırakmış. Diğer S281 modellerinden esinlenen tasarımcılar dikkat çekici bir ön spoyler ve arka difüzör kullanmış. Otomobilin ışıklarıysa standart Saleen HID sınıfı versiyonlarla değiştirilmiş. İç mekanda çok sayıda aksesuar göze çarpıyor. Siyah derinin kullanıldığı koltuklar, kokpitteki alüminyum kaplamalarla zenginleştirilmiş. Yaz başında ilk kez tanıtılan Saleen imzalı Mustang S281 Extreme’in fiyatının ilerleyen zamanda açıklanması bekleniyor.
__________________ Besiktas JK . | ||
16-11-2006, 18:06 | #7 | ||
Üyelik tarihi: Mar 2006
Mesajlar: 17.217
Tecrübe Puanı: 37 |
__________________ Besiktas JK . | ||
16-11-2006, 18:06 | #8 | ||
Üyelik tarihi: Mar 2006
Mesajlar: 17.217
Tecrübe Puanı: 37 | Teknik Özellikler Motor: Alüminyum V8 Motor hacmi: 4606 cc Maks. Güç: 500 HP 0-100 km/s: 4.5 sn Uzunluk: 4803 mm Genişlik: 1877 mm Yükseklik: 1407 mm Aks mesafesi: 2731 mm Ağırlık: 1610 kg Ön lastikler: 275/35 ZR20 Pirelli P-Zero Rosso Arka lastikler: 275/40 ZR20 Pirelli P-Zero Rosso
__________________ Besiktas JK . | ||
16-11-2006, 18:06 | #9 | ||
Üyelik tarihi: Mar 2006
Mesajlar: 17.217
Tecrübe Puanı: 37 |
__________________ Besiktas JK . | ||
16-11-2006, 18:07 | #10 | ||
Üyelik tarihi: Mar 2006
Mesajlar: 17.217
Tecrübe Puanı: 37 |
__________________ Besiktas JK . | ||
Bu konuyu arkadaşlarınızla paylaşın |
Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir) | |
| |