Beşiktaş Forum  ( 1903 - 2013 ) Taraftarın Sesi


Geri git   Beşiktaş Forum ( 1903 - 2013 ) Taraftarın Sesi > Taraftar > Gündem Dışı > Otomobil - F1

Otomobil - F1 Bu Bölümde Formula 1 ve Otomabil Dünyası hakkında aradiginiz bir çok seyi bulabilirsiniz.

Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Stil
Alt 04-10-2008, 10:24   #1
Banned
 
|RespecT Me| - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Tutkulu ve çevreci

Click the image to open in full size.




Peugeot, 2008 Paris'de çevreye saygılı ve aynı zamanda otomobil tutkusunu ateşleyecek modelleri sergiliyor.

Peugeot’nun hibrid alanında global stratejisi : HYmotion
Peugeot, uzun yıllara dayanan araştırmalar sonucunda oluşturulan çevre yaklaşımının verdiği güvenle, hibrid teknolojisi alanında global stratejisini Paris Otomobil Fuarı’nda açıklıyor. Bu çerçevede, termik motoru elektrik motoru ile birlikte ve ayrı ayrı çalışacak şekilde sunan, yakıt tüketimi ve CO2 salınımı açısından mükemmel sonuçlar elde etme olanağı veren HYmotion teknolojisi fuarda tanıtılıyor. Bu teknoloji dahilinde yepyeni Peugeot konsept modelleri RC HYmotion4, PROLOGUE HYmotion4, HYmotion3 compressor, 308 HYmotion2, 908 HYmotion2 ve 308 STOP & START sunuluyor. Peugeot ürün gamının çevre konusunda duyarlı yeni modelleri 308 CC, yeni 407 ve eksiksiz Tepee ailesinin yanı sıra düşük CO2 emisyon oranları sunan Peugeot ürün gamı modelleri sergileniyor.

RC HYmotion4:
Sihir gerçeğe dönüşüyor…
Asil, güçlü ve dinamik RC HYmotion4, Peugeot ailesinin tutku ve bilgi birikiminin ürünü konsept otomobil. Bu « Grand Tourisme » coupe model, 2002 yılında sunulan RC konsept otomobilleri ile 2006 Paris Otomobil Fuarı’nın yıldızlarından biri olan 908 RC arasındaki bağı tamamlayan geleceğe yönelik tasarım, mekanik ve teknolojik gelişmelere ilişkin çok sayıda yeniliği bir araya getiriyor.
Çevreye saygılı, otomobil heyecanının bütün bileşenlerini içeren tutku modeli RC HYmotion4 Peugeot’nun çevreci yaklaşım ile sürüş keyfi ve performansı birleştirme yetkinliğini her zamankinden fazla kanıtlayan bir sentez. Aracın arkasında bulunan 160 kW (218 bg) gücünde 1.6 I TBG benzinli motora, ön kaportanın altındaki 70 kW (95 bg) gücündeki elektrik motoru ekleniyor. Toplam 230 kW/313 bg güç üreten motorunun potansiyeli ile yol performansı, karma parkurda 109 g CO2/km hatta elektrik modunda “0” salınım ile çevre normaları bakımından çok yüksek etkinlik düzeyi bir arada sunuluyor.

PROLOGUE HYmotion4
Birçok farklı kavramın birlikteliğinden doğan konsept model PROLOGUE HYMotion4, Peugeot ürün yelpazesindeki yeni bir model ile ilgili ipuçları veriyor. Dış mimarisi açısından hibrid olan, SUV, tek kapılı ve hatchback otomobil genlerini bünyesinde barındıran kasasıyla bu konsept otomobil, iç mekan tasarımıyla da tam bir hibrid.
Genetik olarak hibrid high-tech ekipmanlarla donatılmış üst segment bir coupe’nin sağladığı ortamı (head-up ekran, mesafe alarmı…) pratik ve etkili bir modülariteyle birleştiriyor. Bu araç aynı zamanda, dört tekerlekten çekiş özelliği veren HYmotion4 teknolojisiyle de hibriddir. 2.0 HDi FAP motorla sağlanan çekiş ve elektrik motor takviyesiyle 147 kW (200 bg)’lik bu kompakt hacimli araç, normal kullanımda yalnızca 109 g/km CO2, sadece elektrikli kullanımdaysa “0” g/km CO2 emisyonuyla kontrollü bir emisyon oranı sağlıyor.


HYmotion3 compressor
Scooter ve otomobil arasında, mobil dünyaların kesişme noktasında bulunan HYmotion3 compressor çalışması, şehir içinde ulaşımı kolaylaştırmak için üç tekerlekli özgün bir öneri oluşturuyor.
Stiliyle çekici, asil ve fütüristik olan bu araç, birçok faydayı aynı anda sağlayan konseptiyle ilgi çekiyor. (Kompakt yapı, güvenlik ve konfor) HYmotion3 hibrid teknolojisiyle, arkaya yerleştirilen 125 cm3’lük (Peugeot Satelis compressor scooter üzerinde bulunan) benzinli motoru, ön tekerleklerden her birine yerleştirilen iki elektrik motorunu birleştiriyor. Bu eksiksiz ulaşım aracı böylece hem daha çok güvenlik hem de sürüş keyfi sağlıyor.
Bu konsept, normal kullanımda yalnızca 47 g/km CO2, elektrikli kullanımdaysa 0 g/km CO2 emisyonuyla çevreye saygıyla ekonomik kullanımı bir arada sunuyor. Bu konsept otomobilin yanında, iki scooter Satelis ve Geopolis’in sunulması farklı dünyalar arasındaki bağlantıyı ve Peugeot’nun her alanda bulunduğunu kanıtlıyor.

308 HYmotion2
Aracın önüne yerleştirilmiş bir elektrik motoru yanında, 1.6 I HDi 80 kW (=110 bg) termik motoru bulunan bu hibrid 308 modeline HYmotion2 adı verildi. Çünkü bu araç 2 ön tekerleğiyle yürüyüyor.
Bu teknolojiyle donatılan 308, gelecekte yakıt tüketimi ve CO2 emisyonunun azaltılmasında anlamlı gelişmeler elde edilmek amacıyla seri çözümlerin yaratılmasına katkıda bulunan araştırma aşamalarından biri. Normal kullanımda yalnızca 90 g/km CO2 emisyonu bulunuyor.

908 HYmotion2
Peugeot Sport, sonuncu Le Mans Series Silverstone (GB) şampiyonasında, bir elektrik/HDi FAB hibrid mekaniği bulunan bir 908 Hibrid örneği sunmuştu zaten. İşte bu çalışmaların devamı niteliğindeki HYmotion2 teknolojisi aracın frenlemeler sırasında açığa çıkan kinetik enerjisinin bir kısmının geri kazanımını ve stoklanmasını sağlıyor. Hibrid olmayan bir araçta, bu enerji frenlerde ısı dağılımı şeklinde kayboluyor. Bu şekilde kullanılabilir olan enerji aracın veriminin artırılmasını iki şekilde sağlıyor :
- Termik motora ek olarak hibrid mekanik enerjinin kullanımı suretiyle tüketilen aynı enerji değeri için performansın artışıyla.
- Kullanılabilinir kılınan hibrid mekanik enerji sayesinde eşdeğer performans korunarak yakıt tüketiminin düşürülmesiyle.

Bu konsepti donatan sistem üç ana unsurdan oluşuyor :
1. Marş motorunun yerine yerleştirilen ve bir dişli zinciri aracılığı ile çalıştırılan 60 kw gücündeki bir elektrikli motor-jeneratör.
2. 6’sı iç mekanda orijinal akünün yerinde ve 4 tanesi sol dipte yar alan 10 paket halinde gruplandırılmış 600 adet lityum-iyon hücre aracılığı ile enerjinin stoklanmasını sağlayan aküler.
3. Akülerle motor ve jeneratör arasındaki enerji akışının kontrolünü sağlayan bir güç elektroniği devresi. Bu düzeneğin kutusu ön sol çamurluğun arka kısmında yer alıyor.

308 STOP & START
Diğer taraftan Peugeot, HYmotion teknolojisi dışında, CO2 salınımının azaltılmasına olanak sağlayan başka çözümler üzerinde de çalışıyor: İşte bunlardan biri de STOP & START olarak adlandırılan mikro-hibridasyon. Peugeot’nun 2011 yılı ürün yelpazesinde görülecek bu teknoloji, araç dururken (trafik ışıkları, trafik yoğunluğu…) motoru uyku moduna sokar ve sonrasında araç içindekilerin dahi hissedemeyeceği kadar kolay bir anlık kalkış sağlar.
Stand üzerinde, 83 kW’lik (=112 bg) 1.6 I HDi FAP motorla donatılmış, altı vitesli bir mekanik vites kutusu (BMP6) taşıyan bir 308 STOP & START ile temsil edilen bu sistem, araca yalnızca 4,1 l/100 km tüketim ve normal kullanımda 109 g/km CO2 emisyonu olanağı veriyor.

308 CC
Peugeot, çevreci taahhütlerini yerine getirirken otomobil tutkusunu da devam ediyor. Peugeot bu tutkusunu, 308 CC’nin ilk dünya prömiyeri ile kanıtlıyor.Bu otomobilde “Grand Tourisme”in ruhu, anlamlı bir zerafet ve dinamik stiliyle, iç mekanda dört gerçek koltuk sunuyor. Keyifli ve sağlam bir yol tutuşu-konfor senteziyle birlikte benzersiz bir akustik ve titreşim konforu sunuluyor.
308 CC, yirmi saniye içinde coupe’den hatchback konfigürasyonuna geçme keyfi sunuyor. 308 CC’nin üst segment modeller yelpazesinde oluşunu airwave sistemli ense ısıtıcılar ve LED’li arka farlarda kullanılan kırmızı ışık perdesi gibi donanımlar ortaya koyuyor. Güvenlik ekipmanları arasında, “baş” hava yastıkları ve piroteknik açılımlı kemerler de bulunuyor.
308 CC, yüksek performanslı, esnek ve çevreye saygılı motorlarla donatılmış. 110 kW (=150 bg) direkt benzin enjeksiyonlu turbo kompresörlü TBG ya da 103 kW’lik (=140 bg) HDi FAP dizel motor…

Yeni 407
Dinamik ve cesur bir stille birlikte zerafet ve kalite duygusunu güncelleyen estetik rötuşlar sunan Yeni 407, uzun yoldaki yeteneklerini ve gelecekte yürürlüğe girecek Euro 5 standardına şimdiden cevap veren 2.0 l 103 kW (=140 bg) HDi FAP motoruyla çevreye saygısını yeniden ortaya koyuyor. 2009’un ilk altı aylık döneminde, 407’nin 80 kW’lik (=110 bg) 1.6 l HDi FAP motorla geliştirilmesi, bu yeni versiyonun CO2 emisyonlarını yalnızca 130 g/km’yle sınırlama olanağı sağlayacak.

Eksiksiz Tepee ailesi
Fransa’da geçtiğimiz mayıs ayında Partner Tepee’nin ve gelecek kasım ayında Bipper Tepee’nin lansmanı dışında, eğlenceye ve ailelere yönelik bu başarılı ürün yelpazesi, Bipper Tepee Outdoor’un ilk dünya sunumuyla da zenginleşiyor. Bu araç, Fransa’da, 2009 yılının ilk üç aylık döneminde piyasaya sürülecek.

Bipper Tepee Outdoor, kompakt yapısı, çok işlevliliği ve maceracılığıyla ayırt ediliyor. Ürün yelpazesinden daha üst donanımlara sahip olan bu araç, arkada üçüncü bir pencere, stilize bir arka kanat ve özel bir görünüm sunuyor. Bipper Tepee ürün yelpazesinin tamamı, aynı zamanda, normal kullanımda yalnızca 119 g/km CO2 emisyon seviyesine olanak sağlayan 1.4 l HDi 50 (=70 bg) ile 4,5 l/100 km’lik düşük bir tüketimle de farklılaşıyor.

2009 yılı başından itibaren 7 kişilik bir versiyonuyla ailelerin beklediği hizmeti sunacak Partner Tepee piyasaya sürülecek.

Bu fuar Peugeot için aynı zamanda ürün yelpazesinin kapsamını ve çeşitliliğini sergilemek için de bir fırsat oluşturuyor.

107: 108 g/km’den başlayan CO2 emisyonlarına sahip iki motor sistemiyle, atik ve kullanımı kolay.

1007: Elektrikli sürgülü kapılarıyla marifetli bu araç, 1.4 l HDi dizel versiyonuyla 120 g’lık CO2 emisyonu sayesinde çevreye daha saygılı görünüyor.

207: Ticari başarısı, stil, iç mekan, yol davranışı nitelikleriyle olduğu gibi, benzinli VTi ya da TBG ve dizel HDi motor sistemleriyle de yankı uyandırıyor. Üç/beş kapılı, SW ve CC, tüm siluetlerle sunulan 207, 207 64® olarak adlandırılan özel bir seride de ortaya çıkıyor. Peugeot, Atlantik Pireneleri’nin il kodundan adını alan 64® giyim markasıyla, Peugeot’nun yaşama sanatını, değerlerini birleştiriyor.

308: Mayıs ayından itibaren yarı-yüksek mimarisiyle MI segmentinin dinamik, şık hatchback modeline bir SW sunumu eşlik ediyor. Panoramik cam tavanı sayesinde, araç içinde daha yüksek bir konfor ve yaşam kalitesi sunuyor.
607: Zarif ve modası geçmeyen üst segment ürün yelpazesinden bu büyük sedan kariyerine devam ediyor.

807: Arka kapıları sürgülü bu büyük tek hacimli model, 2008 yılında zerafet ve dinamizm kazandı ve hem manuel hem de otomatik kullanılabilen altı transmisyonlu bir 2.2 l HDi 125 kW (=170 bg) motorla donatılıyor.

Yeni Telematik WIP
Son olarak, WIP (World In Peugeot) olarak adlandırılan telematik ürün yelpazesi, aşağıdaki şekilde devam ediyor:
• Modellere göre standart ya da opsiyonel olarak CD MP3 ile birlikte bulunan radyo WIP Sound.
• 207 ve 1007’den itibaren WIP Sound üzerinde opsiyon olarak görülen yeni bir sistem WIP Plug.
• 7” 16/9’luk büyük renkli ekran, Infotrafic, SD kart üzerinde Avrupa haritası, Bluetooth® ile serbest telefon konuşması olanağı, RCA prizleriyle rekabette son derece başarılı yeni bir navigasyon sistemi sunumu, WIP Nav.
• RT3 ve RT4 sistemlerinin devamı sayılan WIP Com 30 Go’luk (10’u Jukebox fonksiyonu için) bir sabit disk, telefon için bir GSM modülü ve Peugeot Urgence servisi içeriyor.




__________________
ARKADAŞLAR SİZLERİ SALAK YERİNE KOYMAYA ÇALIŞTIM ANCAK BAŞARILI OLAMADIM. FORUM YÖNETİMİNİ ENAYİ YERİNE KOYMAYA ÇALIŞTIM ANCAK BAŞARAMADIM. SİZDEN DİLENEREK ALDIĞIM REPLERİ FORUM YÖNETİMİ SİLDİ. ŞİMDİ İSE BEN BUNA İSYAN EDİYORUM. BEN BİR MALIM!
Click the image to open in full size.
|RespecT Me| Ofline   Alıntı ile Cevapla
Cevapla

Bu konuyu arkadaşlarınızla paylaşın


Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 
Seçenekler
Stil

Yetkileriniz
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-KodlarıKapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık




Türkiye`de Saat: 12:00 .

Powered by vBulletin® Copyright ©2000 - 2008, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.3.2

Sitemiz CSS Standartlarına uygundur. Sitemiz XHTML Standartlarına uygundur

Oracle DBA | Kadife | Oracle Danışmanlık



1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 326 327 328 329 330 331 332 333 334 335 336 337 338 339 340 341 342 343 344 345 346 347 348 349 350 351 352 353 354 355 356 357 358 359 360 361 362 363 364 365 366 367 368 369 370 371 372 373 374 375 376 377 378 379 380 381 382 383 384 385 386 387 388 389 390 391 392 393 394 395 396 397 398 399 400 401 402 403 404 405 406 407 408 409 410 411 412 413 414 415 416 417 418 419 420 421 422 423 424 425 426 427 428 429 430 431 432 433 434 435 436 437 438 439 440 441 442 443 444 445 446 447 448 449 450 451 452 453 454 455 456 457 458 459 460 461 462 463 464 465 466 467 468 469 470 471 472 473 474 475 476 477 478 479 480 481 482 483 484 485 486 487 488 489 490 491 492 493 494 495 496 497 498 499 500 501 502 503 504 505 506 507 508 509 510 511 512 513 514 515 516 517 518 519 520 521 522 523 524 525 526 527 528 529 530 531 532 533 534 535 536 537 538 539 540 541 542 543 544 545 546 547 548 549 550 551 552 553 554 555 556 557 558 559 560 561 562 563 564 565 566 567 568 569 570 571 572 573 574 575 576 577 578 579 580