|
Ana Sayfa | Kayıt ol | Yardım | Oyun Alanı | Ajanda | Arama | Bugünkü Mesajlar | Forumları Okundu Kabul Et XML | RSS | |
|
Otomobil - F1 Bu Bölümde Formula 1 ve Otomabil Dünyası hakkında aradiginiz bir çok seyi bulabilirsiniz. |
| LinkBack | Seçenekler | Stil |
13-01-2009, 23:13 | #1 | ||
Üyelik tarihi: Jan 2008 Yaş: 35
Mesajlar: 17.190
Tecrübe Puanı: 56 |
Ferrari 2009 aracının örtüsünü kaldırdı Dünya Şampiyonu Ferrari, gelecek sezon mücadele edeceği 2009 aracını medyaya tanıttı. İtalyan ekibi yeni araçla Mugeollo pistinde ilk sürüşünü gerçekleştirecek. Yeni aracın isminde değişkliğe giden İtalyan ekibi, 2009 aracını F60 olarak adlandırdı. F60'ın ilk sürüşünü Felipe Massa yapacak. Yeni araçta 2009 kurallarına göre tasarlanmış kanatlar, aynalara monte sidepodlar ve diğer yeni düzenlemelerin ihtiyaçlarını karşılayacak çekilde dizayn edilmiş diğer değişiklikler görülüyor. Ferrari F60 fotoğrafları için tıklayın Yeni aracın isminin, İtalyan ekibinin 60 yıllık Formula 1 dünya şampiyonasının her birinde mücadele eden tek takım olmasından dolayı F60 olarak adlandırıldığı belirtildi. Bu yıl yapılan köklü kural değişiklikleri nedeniyle, yeni araçta en çok geniş ön kanat ve dar arka kanat dikkat çekiyor. F60'un orta kısmı ise arkadan sidepodlara doğru "kola şişesi" görünümünü andırıyor. Yeni araçta, elektronik sistemler tedarikçisi Magneti Marelli ile ortaklaşa geliştirilen Kinetik Enerji Geri Dönüşüm Sistemi (KERS) bulunuyor. Takım sistemi ilk yarışta kullanıp kullanmayacağını henüz teyit etmemiş olmasına karşın, cihaz motora monte edilmiş halde bulunuyor. Karbon fiber kaplı vites kutusu araca enlemesine monte edilirken, F60'da Brembo tarafından tasarlanan yeni fren sistemi yer alıyor. GÖZE ÇARPAN NOKTALAR - Ön kanat McLaren'ınkinden çok da farklı değil. İlgi çeken şey, mühendisler küçük kanatları ana kanat üzerinde tutmuşlar. - Araçta süspansiyon için hiç çıkıntı kullanılmamış, süspansiyon iki yana aracın burnuna bağlı. - Sidepod girişlerinin altında ekstra boşluklar var. Girişlerin tepesindeki kasada büyükçe delikler bulunuyor. Ayrıca kokpitin her iki tarafında da iki küçük delik bulunuyor. - Şasinin burnun altındaki iki küçük parçası, şu an yasaklı olan deflektörlerin yerine, sidepodlara hava akışını sağlıyor. Bu arada galiba Ferrari, küçük bargeboardları boyamak için yeterli zamanı bulamamış. - Arka paket açısından, tasarımcılar çok iyi iş çıkarmışlar. Çok dar görünüyor. Aynı zamanda sidepodların her iki tarafından gerçekleştirilen kasa tasarımı da çok hoş görünüyor. - Arkadaki fren kanalı, gerçekten tünele benziyor, öndeki kanal ise dikine ve çok uzun. - Sürücünün başının üzerindeki hava girişi, oldukça dar görünüyor. | ||
|
13-01-2009, 23:30 | #3 | ||
Üyelik tarihi: Jan 2008 Yaş: 35
Mesajlar: 17.190
Tecrübe Puanı: 56 | olsun bende eskiden yapıyordum sonra cocuklara dağıttım hastalık ya | ||
Bu konuyu arkadaşlarınızla paylaşın |
Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir) | |
Seçenekler | |
Stil | |
| |