![]() |
Haug: "Kurallar Yeni Takımlara Uygun Olmalı" http://www.trf1.net/files/0400x225/m..._268864809.jpg Norbert Haug, Formula 1'deki yeni nesil motor kurallarının lider üreticilerden çok yeni takımlara uygun olması gerektiğini düşünüyor. 2013 ve sonrası için kurallar görüşülmeye devam edilirken, Mercedes Motor Sporları Patronu Haug yapılacak herhangi bir değişikliğin küçük takımların yararına olması gerektiğini savundu. "Şu anda en iyi takımlara sahip olduğumuzu düşünüyorum ve çok fazla aracın gridde olması güzel ama bağımsız üreticileri desteklememiz gerekiyor." "Bağımsız üreticilere ihtiyacımız var ve Ferrari'ye de. İyi bir çözüm bulmalıyız. Formula 1 teknik olarak idare edilmeli." "Ben süreç konusunda iyimserim ve birlikte bunu başarabiliriz. Geçmişte mümkün olmuştu ve u anda Jean Todt ve takımlar arasında oldukça yapıcı bir atmosfer var." Ayrıca Haug, daha küçük ve çevreci güç üniteleri görmeyi umduklarını belirtti. "Formula 1 ile ilgili en ilgi çekici şey, hızı, gürültüsü, limitlerde oluşu. Çevreci olma konusunu tartışabiliriz ama F1'in teknik bir idareye ihtiyacı var. Eğer Avrupa'dan Japonya'ya bir 747 ile uçarsanız, Formula 1'de tüm sezonda kullanılandan daha fazla yakıt kullanmış olursunuz. Bunlara geniş bir perspektiften bakmak gerek." "Yapabileceğimiz en çevreci aracı yapmak konusunda düşünceli olmalıyız. 2013'te motorlar küçültülecek çünkü yakıt tüketiminin ve karbo emisyonunu azalması gerekiyor. Ama 700 beygirlik bir aracın dünyanın en çevreci aracı olacağını düşünemeyiz, çünkü değil." Trf1 |
Trulli Lotus'un Sorunlarından Sıkıldı http://www.trf1.net/files/trulli_garaj_753240247.jpg Jarno Trulli sezon başından beri Lotus'un startlarını mahveden sorunlarından sıkıldığını söyledi ve aracı zorla sürüyormuş gibi hissettiğini söyledi. Trulli Autosprint'e yaptığı açıklamalarda "Açıkcası kolay olmayacağını biliyordum, herşey yeni ve zamana ihtiyacımız var." "Fakat, en azından yarışabilmeyi bekliyordum. Start alamadığım dört yarıştan sonra finişe gittiğim zaman, ideal şartlardan uzakta, damalı bayrağı görmem gerektiğine karar verildi." "Kötü talih aracımdan ayrılmıyor gibi görüyor; aracıma herşey oluyor, sadece benim aracıma. Bu yüzden bu güne kadar beklentilerim karşılanmadı." "Değerlendirmek için hala çok erken, daha güvenilir bir yargı için biraz daha zamana ihtiyacımız var. Zor olacağını biliyorum fakat hala tam olarak sürebilmiş değilim. Değerlendirmeyi yıl sonuna bırakıyorum." diye konuştu. Trulli'nin şu ana kadar en iyi finişleri Bahreyn ve Malezya'da ki 17.likleri; 2 yarışında da problemler sonucunda başarılı olamadı, öyle ki yarışı bitiren son sürücü oldu." Tam tersine, takım arkadaşı Heikki Kovaleinen daha sorunsuz startlar aldı ve 13.,14.,15. bitirdi. Trulli şu anki asıl amacının Finli pilotun geçmesi olduğunu doğruladı. Lotus'un rekabetçi bir araç yapmak için yeterli zamanının olmadığını söyledi. "Kağıt üzerinde, takımımız F1'e giren yeni takımlar arasında en iyisi." "Gerçek bir takımmışız gibi hareket ediyoruz; fakat zaman yetersizliği yüzünden potansiyalimizin sadece %10'unu gösterdik." "Denemeler yok, yarış hafta sonları test yapabileceğimiz tek zaman. Bizim için bu çaylak yılı. 2011'de sorunları arkamızda bıraktığımızda ve yeni aracın dizaynına konsantre olduğumuzda potansiyalimizi göreceğiz." "Bugün amacım takım arkadaşımın önünde kalmak, yeni takımların önünde olmak. Gerisi sadece hayal; 2.sıralama bölümüne kalmayı düşünebilirsiniz; fakat bunu olması için Malezya'daki gibi bir felakete ihtiyacımız var." "Cosworth motoru ve x-track vites kutusu paketinin performans eksiliğimizde ki etkisi çok az. Bence %10'dan fazla değil. Yani sorunlar başka yerde. Lotus'un eksik olduğu şey zaman, sıkıntılarımızın ana nedeni." "Her şeyi daha önceden planlayabilmemiz için zamanımız olsaydı, yapıyı, aracı, vites kutusunu, hidrolik sistemi, iyi başlamak için gerekli olan herşeyi hazırlardık. Bunların hepsi şu an her yarış sonrasında yapılıyor." Trf1 |
Alonso: "Şampiyonluk Mücadelesi İspanya'da Başlayacak" http://www.trf1.net/files/0400x225/f..._484258204.jpg Fernando Alonso, gerçek şampiyonluk mücadelesinin İspanya'da başlayacağını ve Barselona ile birlikte Ferrari'nin şansına inandığını söyledi. Alonso, Bahreyn'deki galibiyetin ardından Ferrari'deki kariyerine harika bir başlangıç yaptı ama sonrasında gelen sorunlu 3 yarış, onu sıralamada 3.lüğe kadar geriletti. Çifte dünya şampiyonu pilot, son 3 yarışın normal şartlarda gerçekleşmediğini, İspanya GP'nin gerçek şampiyonluk yarışının başlangıcı olacağını belirtti. Alonso, ilk yarışlarda karşısına çıkan birçok fırsatı değerlendiremediğini de kabul etti. Alonso: "Şampiyona her zaman ilk yarışta başlar ama o yarış, testler sırasındaki iyi duyguların doğrulanması içindir." "Ama kimin şampiyonluk mücadelesi yapacağını, kimin yapamayacağını Avrupa'da görürüz." "İlk yarışlar sürekli olarak değişen hava şartları ile anormal bir yarışlardı. Bu yüzden şimdi Avrupa'da, kimin şampiyonluk mücadelesinde olacağı, kimin rakiplerine göre daha hızlı geliştiği görülecek. Güzel bir mücadelenin başlangıcı" "Almanız gereken puanları alamadığınızda Pazar öğleden sonralarında her zaman moraliniz bozulur, ama daha genel bir bakış açısından ele alırsanız, evde geçen bir haftanın ardından, bu 4 yarış çok olumlu geçti. Şampiyonada 3. olmak, liderden bir kaç puan geride yer almak, inanıyorum bu çok iyi bir durum" "Sahip olduğumuz potansiyelle, süper bir takımla, bu sadece bir başlangıç ve dünya şampiyonluğu mücadelesinde gerçekten iyi bir şansım var. Geçen sene 4 yarışın ardından bunu düşünemiyordum bile." Ferrari'ye katılmadan önce Renault'ta iki zor sene geçiren Alonso, yine zirve mücadelesinde yer almaktan memnuniyet duyuyor. Alonso: "Tekrar bundan keyif alıyorum. Bir yarış kazanma veya şampiyonluğu kazanma duygusunu içimde hissediyorum. Bu senenin başı için en olumlu şey bu" "Geçen sene sonunda Ferrari'nin liderlerden çok gerilerde olduğunu unutamayız. Bu yüzden doğrulanması gereken çok şey, kabul edilmesi gereken birçok dilek vardı ve kabul gördü" Ferrari pilotu, takımdaki motor konusunda herhangi bir endişesi olmadığını yineledi. Alonso: "Araç iyi. O veya bu nedenle istediğimiz kadar puan alamadık ama Barselona'da yine iyi bir araca sahip olacağımızı düşünüyorum. Endişeli değilim." "Motor konusunda ise sorunları belirledik. Valfler ve motorun hava harcama sistemi hakkında yazılmış bazı şeyler olduğunu biliyorum, ki bunlar her zaman olduğu gibi tamamıyla yanlış" "Bu yüzden sessiziz. Çünkü sorunları bulduk ve sezonun geri kalanında %100 dayanıklı bir motor ortaya çıkarmaya çalışacağız" Trf1 |
Resmi: Schumacher Şasi Değiştirecek http://www.trf1.net/files/f1_2010_ma..._154509054.jpg Mercedes GP, Alman pilotun sorunlarını gidermesi için yaptığı çalışmalar kapsamında Michael Schumacher'e yeni bir şasi hazırlıyor. İspanya GP için bir dizi yeniliğin yanı sıra Mercedes GP patronu Ross Brawn, Schumacher'in sezonun ilk yarışlarında kullandığı şasi ile devam etmeyeceğini belirtti. Reuters'e konuşan Brawn: "Bu yeni bir şasi değil, testlerde kullandığımız bir şasi." "İlk bir kaç yarışta elindeki şasi hasar almıştı ve yarışlarda mümkün olduğunca tamir etmeye çalışmıştık. Ama şimdi merkezdeyiz, test şasisini tekrar getireceğiz ve Barselona'da kullanacağız." Schumacher, sezonun ilk 4 yarışında takım arkadaşı Rosberg'in gerisinde kaldı, önden kayma sorunlarıyla boğuştu. Takım, İspanya için planlanan yeniliklerle Alman pilota yardım edeceklerini düşünüyor. Trf1 |
Alonso: ''Hamilton Özel Bir Muamele Görmüyor'' http://www.trf1.net/files/alonso_cin2_813106547.jpg Fernando Alonso, Lewis Hamilton'ın bu seneki yarış hakemleri tarafından özel bir muamele gördüğü şeklindeki spekülasyonları kabul etmedi. Geçtiğimiz yıllarda hakemlerden bir çok cezalar alan Hamilton için bu sene farklı bir hikaye gelişti. Malezya'da yaptığı zikzaklar yüzünden uyarı cezası alırken bir yarış sonra Çin'de Vettel ile pit yolunda girdiği mücadeleden kınamayla kurtulmuştu. Alonso'ya Hamilton'ın hakemler tarafından değerlendirilirken ayrıcalıklı bir pozisyonda olup olmadığı sorulduğunda: ''Hayır, öyle olduğunu düşünmüyorum.'' dedi. ''Kararlar belki çok da tutarlı değil çünkü birisi aynı hareketi başka bir yerde yaptığında ceza alabiliyor. Yani biraz değişiyor ama bunun çok önemli olduğunu düşünmüyorum.'' ''Şu ana kadar iki kez uyarı aldı ve belki de önümüzdeki yarış yanlış bir şey yaparsa ceza alır. Bu futboldaki hakemlere benziyor: Niyetleri kötü değil ama bazen bir karar veriyorlar ve başka zaman benzer durum için farklı bir tane.'' Michael Schumacher için taraflarları ve medya yavaş geri dönüşü hakkında endişelerini dile getirirken, Alonso durumun Alman pilotun rakipleri için aynı olmadığını belirtti. ''Hayır, hayalkırıklığı ve benzeri bir his taşımıyorum.'' ''Başkalarının ne yaptığını düşünerek zaman geçirmiyorum ama Schumacher'e çok büyük bir saygı duyuyoruz. Yalnızca birkaç puan almasıyla beraber griddeki bütün pilotlar onun için kötü bir başlangıç olduğunu biliyor. Buna karşın içimizde, şampiyonanın onun için bittiğini söylebilecek birisi yoktur.'' ''Onun neler yapabileceğini hepimiz biliyoruz ve ona saygı duyuyoruz. Ondan en iyisi yakında gelecek.'' Trf1 |
Santander Alonso'nun Baş Parmaklarını Sigortaladı http://www.trf1.net/files/australia2..._709119323.jpg Kişisel sponsoru olan Santander yeni anlaşma kapsamında Fernando Alonso'nun baş parmaklarını sigortaladı. Madrid'de gerçekleştirilen basın toplantısında, şirket Ferrari pilotu ile bir yıllık yeni bir alaşma imzaladıklarını ve Alonso'nun artık Santander'in sigorta şubesi tarafından da destekleneceğini açıkladı. Yapılan açıklamada Santander, Alonso'ya parmakları için özel kapsamı olan 10 milyon Euro değerinde hayat ve kaza sigortası yapıldığını belirtti. Açıklamada, "Formula 1 aracı kullanırken çok büyük önem taşımasının dışında Alonso'nun parmakları büyük birer sembol. Onlar zafer işaretini ve her şeyin kontrol altında olduğunu temsil ediyorlar" denildi. Trf1 |
McLaren, MP4-25'in Hızından Tatmin Olmadı http://www.trf1.net/files/400x225/mc..._603035105.jpg Martin Whitmarsh, Avrupa'daki yarışlara giderken lider olmalarına rağmen MP4-25'in hızıyla tatmin olamayacaklarını söyledi. Woking kökenli takımın önüne çıkan fırsatları iyi değerlendirmesi ile birlikte Jenson Button iki galibiyet aldı. Whitmarsh, MP4-25'i daha da hızlandırmak için çok çalışmaları gerektiğini söyledi. Whitmarsh: "Zorlamaya devam edeceğiz, bu sır değil" "Barselona için yeni bir pakedimiz olacak ve yıllar boyunca her yarışta gösterdik ki yarıştan yarışa aracımızı geliştirebiliyoruz. Yapmamız gereken de bu" "Bütün takımlar da bunu yapacak ama biz bunu daha hızlı oranlarda yapmalıyız. Öncekine göre daha yakınız, araç bizi tatmin etmedi ve geliştirmek zorundayız. Daha da hızlı hale getirmeliyiz" Whitmarsh ayrıca sürüş yüksekliği tartışmalarının kendilerine engel olduğunu, çünkü kendi sistemleri üzerine çalıştıklarını ve FIA'nın açıklaması ile bu çalışmaları rafa kaldırdıklarını belirtti. Whitmarsh: "Aracın aerodinamiği üzerine etki edecek yaylı kütle ile beraber çalışacak özel bir parçaya sahip olamayacağınız, bir süre önceki açıklama ile anlaşıldı." "Burada bize söylendi ki, süspansiyon sisteminde sürüş yüksekliğini değiştirecek herhangi bir parçanız olamaz. Ama bazı takımların belki de böylesi bir kabiliyetten yararlandığını hissettik, büyük olasılıkla da kurallara uygun şekilde. FIA'dan bilgi aldık ve böylesi bir sistemin kurallara uygun olduğu söylenince şaşırdık." "Bunu temel alarak bu tip bir sistem üzerine çalışmaya başladık ve Çin'de böylesi bir sistemi kullanmaya niyetlendik. Ardından, yarış öncesinde, FIA bize durumu tekrar gözden geçirdiklerini ve böylesi bir sistemin artık yasal olmayacağını söyledi. Yani zamanımız boşa gitti" "FIA'yı eleştirmek istemiyoruz. Çünkü 12 takım, kurallarda ve yorumlamalarda değişiklikler yapmaları, açıklıklar kazandırmaları için sürekli olarak Charlie (Whiting) ve FIA'nın peşinde koşuyor. Ama olumlu bir açıklama geldiğinde şaşırdık ve tatmin olduk. Çünkü konu yaratıcı mühendislikti ve böylesi zorluklardan keyif alırız" "Bu yüzden (o sistemi) üretememiş olmak utanç verici. Bize bir parça avantaj sağlayacaktı ama yapamadık. Bu yüzden önümüze bakmalıyız. İşin doğası bu. FIA zor kararlar vermek zorunda. Bu işleri her zaman daha iyi yapabilir ama başlangıçta bize net bir 'hayır' denseydi daya iyi olurdu, ama olmadı" Süspansiyon planlarının rafa kaldırılmasına rağmen Whitmarsh, araçlarının hızlanması için daha çok olanağın olduğunu belirtti. Whitmarsh: "Daha fazla yere basma kuvveti yaratabiliriz. Daha fazla aerodinamik verimlilik getirebiliriz. Daha az hassas yapabiliriz. Aracı daha hafifi bir hale getirebiliriz, bunların hepsini yapabiliriz. Bu bizim işimiz ve bundan keyif alıyoruz" "Arada kurallarda beklenmedik bir şans ortaya çıkarsa hemen üzerine düşeceğiz. Bu (sürüş yüksekliği olayı) bir an için önümüze çıktı ve üzerine düştük. Ama sonunda faydalanamadık" Trf1 |
Hakkinen Formula 1'e Geri Dönüşü Planlıyor http://www.trf1.net/files/0400x225/d..._650148735.jpg Mika Hakkinen, pilot menajeri olarak Formula 1'e tam zamanlı bir dönüş yapmayı düşünmeye başladı. Formula 1'den emekli olduktan sonra 2005 ve 2007 yılları arasında DTM'de yarışan Fin pilot, Bild am Sonntag gazetesine verdiği röportajda, "Her gün, biraz daha özlüyorum yarışmayı. Bu yürekten gelen bir duygu.Geri döneceğima ma ne zaman ve nerede olur bilmiyorum. Sadece bunu yeniden yapacağım, bunu biliyorum. Belki menajer olarak Formula 1'e geri dönerim" dedi. Kendi menajerinin şirketi olan Didier Aces Grubu'na bağlı olsa da, Hakkinen'in Anthony Hamilton ayrılığının ardından Lewis Hamilton ile çalışabileceği iddia ediliyor. Trf1 |
FIA, 2011 WRC Takvimini Açıkladı - Türkiye Yok! http://www.trf1.net/files/0400x225/w..._757469756.jpg FIA, 13 yarışlık 2011 Dünya Ralli Şampiyonası takvimini açıkladı ve Monte Carlo Rallisi bu sezon da seriden ayrı olacak. Şampiyona bu sezonda da olduğu gibi İsveç'te, 10-13 Şubat tarihlerinde başlayacak ve kasım ayında Büyük Britanya Rallisi ile son bulacak. Türkiye Rallisi ise iki yılda bir şampiyonaya dahil edildiğinden 2011 takviminde yer almayacak. 2011 Dünya Ralli Şampiyonası Takvimi İsveç Rallisi (10-13 Şubat) Meksika Rallisi (3-6 Mart) Portekiz Rallisi (24-27 Mart) Ürdün Rallisi (14-17 Nisan) İtalya Rallisi (5-8 Mayıs) Arjantin Rallisi (26-29 Mayıs) Acropolis Rallisi (16-19 Haziran) Finlandiya Rallisi (28-31 Temmuz) Almanya Rallisi (18-21 Ağustos) Avustralya Rallisi (8-11 Eylül) Fransa Rallisi (29 Eylül - 2 Ekim) Katalunya Rallisi (20-23 Ekim) Büyük Britanya Rallisi (10-13 Kasım)Trf1 |
Türkiye`de Saat: 18:31 . |
Powered by: vBulletin Version 3.8.1
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.3.2