Beşiktaş Forum  ( 1903 - 2013 ) Taraftarın Sesi


Geri git   Beşiktaş Forum ( 1903 - 2013 ) Taraftarın Sesi > Kültür , Sanat Turizm, Gezi ve Seyahat Rehberi > Biyografi > Sportif

Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Stil
Alt 21-01-2007, 05:00   #1
Banned
 
MeTaLliCaBeneR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Kimi

Kimi Raikkonen, 1979 doğumlu profesyonel formula 1 pilotu. Sakin ve serinkanlı davranışlarıyla kendisine ‘The Iceman ’(Buz Adam) lakabı takılan Raikkonen, 2003 ve 2005 yıllarında Dünya Şampiyonası’nda 2. oldu. F1 kariyerine 2001 yılında Sauber Petronas’ta başlayan Raikkonen, 2002’den itibaren McLaren-Mercedes takımıyla çalıştı. 2006 sonunda Ferrari takımı ile 3 senelik anlaşma imzalayan Raikkonen, 2007 sezonunda Ferrari Takımı’nın pilotu olarak yarışıcak.
Click the image to open in full size.
Kimi Matias Raikkonen, 17 ekim 1979’da Finlandiya, Espoo’da dünyaya geldi. Daha 10 yaşından itibaren kart şampiyonalarında başarılar göstermeye başlayan Raikkonen, 1999 Avrupa Formula Süper A Şampiyonası’nda (European Formula Super A Championship) 2. lik kazandı. Aynı yıl Formula Ford Euro Cup’da yarışarak 5. oldu ve 20 yaşındayken British Formula Renault Winter Series’de ilk 4 yarışı kazanarak şampiyon oldu. 2000 yılında Formula Renault UK Championship‘e katılan Raikkonen, şampiyonadaki 10 yarıştan 7’sini kazandı. 2000 yılının sonlarına doğru katıldığı Formula Renault serisinde ise 23 yarıştan 13’ünü kazandı ve böylelikle %56’lık galibiyet yüzdesi yakaladı.
Bu başarılarıyla farkedilmesi sonucunda eylül 2000’de Peter Sauber, Fin pilota Sauber Formula 1 Takımı’nda test pilotluğu yapması için bir şans verdi. Jerez ve Barcelona’daki testlerden sonra Sauber 2001 sezonu için Raikkonen ile anlaşma imzalamaya karar verdi. 23 yarış tecrübesiyle F1 süperlisansı almış olması durumu ise FIA başkanı Max Mosley’de dahil olmak üzere bir çok kişinin eleştirilerine sebep oldu. Raikkonen, ilk formula 1 yarışı olan 2001 Avustralya Granprix’inde 6.oldu ve 1 puan aldı.
Raikkonen sağlam bir başlangıç yılı yaşadı. 4 yarıştan puan çıkardı ve 8 kere de yarışı ilk 8 içerisinde bitirdi. Sezonu 9 puanla tamamlayan Raikkonen ve 12 puan toplayan takım arkadaşı Nick Heidfeld, F1 takımlar şampiyonasında Sauber takımına, tarihinin en yüksek derecesi olan 4.lüğü getirdiler.
Ertesi sezon, Raikkonen’in Sauber takımına motor sağlayan Scudera Ferrari takımıyla anlaşacağı düşünülürken, 2 kez arka arkaya Dünya Şampiyonu olan Fin pilot Mika Hakkinen’in emekliye ayrılmasıyla Ron Dennis’in takımı, McLaren Mercedes ile anlaştı ve boşalan koltuğa geçti. McLaren ile çıktığı ilk yarış 2002 Avustralya Grand Prix’inde 3. olarak podyuma çıkan Raikkonen, 2002 sezonu boyunca bir çok yarışta, mekanik arızalar sebebiyle yarış dışı kaldı. Sezonu 24 puan ve 4 podyum zaferi ile tamamlayan Raikkonen, Fransa GrandPrix’inde ise ilk yarış 1.liğine çok yaklaşmıştı fakat bitişe bir kaç tur kala, Toyota pilotu Allan McNish’in arabasından sızan yağ yüzünden yoldan çıktı ve yarışı 2. olarak tamamlayabildi. Takım arkadaşı David Coulthard’ın bir sıra gerisinde sezonu 6. olarak bitiren Raikkonen, Couldhard’la birlikte toplamda 65 puanla, takımlar sıralamasında McLaren takımını 3.lüğe taşıdılar.
Raikkonen, ilk yarış birinciliğine 2003 sezonunda 7. sırada başladığı Malezya GrandPrix’sinde ulaştı. Sonraki yarış Brazilya GrandPrix’sinde ise yarışın 55’inci turda durdurulması üzerine kurallar gereği, yarış durdurulmadan 2 tur önceki sıralamaya bakılarak Raikkonen 1. olarak açıklandı. Fakat bundan 1 hafta sonra, yarış durdurulduğu sırada Giancarlo Fisichella’nın 56. turda olduğu, bu yüzden de sonuçların 54. tura göre berlirlenmesi gerektiği üzerine, Fisichella yarışın birincisi ilan edildi. Raikkonen ise 2. olarak açıklandı. 2003 Macaristan GrandPrix’sinde ise ilk üç sırayı Fernando Alonso, Kimi Raikkonen ve Juan Pablo Montoya’nın almasıyla F1 tarihinin en genç podyum seramonisi yaşandı.
Sezon boyunca sadece Avrupa ve Amerika Grand Prix’lerinde pole pozisyonunu kazanan Raikkonen, 3 kez de yarış dışı kaldı. 2003 sezonunun F1 tarihinin en çekişmeli şampiyonluk mücadelelerinden birine sahne olmasıyla, son yarışa kadar şampiyonluk şansını sürdürdü. Şampiyonanın son etabı olan Japonya GranPrix’sini Rubens Barrichello’nun kazanması ve Schumacher’in kendisine yetecek olan 1 puanı almasıyla sezonu şampiyonun sadece 2 puan gerisinde topladığı 91 puanla 2. olarak tamamladı. F1 Takımlar şampiyonluğunda ise 2.liği 2 puan farkla Williams takımına kaptırdılar ve sezonu 1. Ferrari’nin 12 puan gerisinde 3. olarak kapattılar. Son yarışta, her üç takımın da şampiyon olma şansı sürüyordu.
2004 sezonunda ise ilk 4 yarışın üçünde yarış dışı kaldı ve sadece 1 puan topladı. Aracındaki mekanik sorunlar bir türlü çözülemedi ve ilk 7 yarış sonunda puanı hala 1 idi. Rakibi Michael Schumacher ise 60 puandaydı. Kanada GrandPrix’sinde 5 kez pit stop yapmasına rağmen Williams-BMW ve Toyota takımlarının arabalarının diskalifiye edilmesi sayesinde finişte 5.liğe yükseldi. Amerika GrandPrix’sini 6. olarak tamamladı.
McLaren takımı, Fransa GrandPrix’sinde yeni araçları MP4-19B ile yarışmaya başladı. Raikkonen yarışı takım arkadaşı David Coulthard’ın gerisinde 7. olarak tamamladı. İngiltere GrandPrix’sinde ise pole pozisyonu kazandı ve Schumacher’in ardından 2. oldu. Belçika Grand Prix’sinde sıralama turlarında 10. olmasına rağmen 11.turda liderliği kazandı ve yarışı 1. bitirerek McLaren takımına 2004 sezonunun ilk birinciliğini kazandırdı. Raikkonen, sezonu da 45 puan ve 4 podyum zaferiyle 7. olarak bitirdi.
2004 sezonundaki hayalkırıklığına rağmen, Raikkonen spor dünyasında yükselen bir yıldız olarak görülmeye devam etti. 2005’de F3000 serisinde yarışması için menajeri Steve Robertson ile birlikte Raikkonen-Robertson-Racing adında bir takım kurdu.
2005 sezonunun ilk üç yarışında, yine mekanik sorunlarla uğraşan McLaren pilotlarının alabildiği en iyi sıralama derecesi 6.lık oldu. İlk yarış olan Avustralya GrandPrix’inde 8. oldu ve 1 puan aldı. İkinci yarış olan Malezya GrandPrix’sinde aracında yaşadığı sorunlar nedeniyle puan alamadı. Sezonun üçüncü yarışı olan Bahreyn GranPrix’sinde 3. olarak podyuma çıktı. Raikkonen daha sonra ardarda San Marino, Barcelona ve Monte Carlo GrandPrix’lerinde pole pozisyonlar kazandı. San marino GrandPrix’sini kazanmaya yaklaşmışken şaft arızası sebebiyle yarış dışı kaldı fakat Barcelona ve Monte Carlo GrandPrix’lerini kazanarak lider Alonso ile arasındaki farkı 22 puana düşürdü. Avrupa GrandPrix’sinde Jacques Villeneuve’e tur bindirirken, yaşadığı sorun sebebiyle yarışta ancak 11. olabildi. Amerika GrandPrix’sine lastik sağlayıcısı Michelin’in güvenlik garantisi vermemesi üzerine Mclaren’de dahil olmak üzere Michelin kullanan takımlar katılmadılar.
Fransa GrandPrix’sinde aracında motor değişikliği yapan Raikkonen, 10 sıra geride başlama cezası aldı ve sıralama turlarında 3. olduğundan yarışa 13. sırada başladı. Bu duruma rağmen yarışı Alonso’nun ardından 2. olarak bitirmeyi başaran Raikkonen, bir hafta sonraki İngiltere GrandPrix’sinde sıralama turlarında 2. olmasına rağmen yine 10 sıra geriden başlama cezası alarak yarışa 12. sırada başladı ve 3. sırada bitirdi.
Almanya GrandPrix’sinde herşey Raikkonen için iyi giderken ve zafer kazanmak üzereyken bu kez de bir hidrolik arızası yaşadı ve 10 önemli puanı, rakibi Fernando Alonso’ya kaptırdı. Bu onun bir yarışı lider götürürken yarış dışı kaldığı üçüncü yarış oldu. McLaren Takımı’nda çok rahatım demesine rağmen, eğer sorunlar giderilmezse kontratı bittiğinde takımı terkedeceğine dair sinyaller veren Raikkonen, Macaristan GrandPrix’sinden önce yaptığı açıklamada ‘Daha iyi şartlarda çalışmaya ihtiyacımız var, ki aracımızın güvenilirliğinden emin olabilelim.’ açıklamasını yaptı. Kötü sıralama pozisyonuna rağmen Macaristan GrandPrix’sinin kazanan, ardından da Türkiye’de yapılan ilk Formula 1 Yarışı’nı kazanarak tarihe geçen Raikkonen, iki hafta sonra İtalya GrandPrix’sinde pole pozisyonunu kazanmasına rağmen motor değişikliği yüzünden yine 10 sıra geriye düştü ve yarışı da ancak 4. olarak bitirebildi. Belçika GrandPrix’sini iki yıl üstüste kazandı ve bunu takip eden yarış, Brezilya Grand Prix’sinde Alonso’nun Montoya ve Raikkonen’den sonra 3. olması, sezon bitimine üç yarış kala Alonso’ya 2005 Formula 1 Şampiyonluğu’nu getirdi.
Japonya GrandPrix’sinde Raikkonen kariyerinin en iyi sürüşünü yaptı.Yarışa 20. sırada başlamasına rağmen yarışı birinci bitirerek sezonun kendi adına 7. birinciliğini elde etti. Birçok magazin dergisi tarafından da sezonun en iyi sürücüsü ilan edildi.
McLaren Mercedes takımı 2006 sezonunun başlangıcında, 2007 için Fernando Alonso ile anlaştığını açıkladı ve Raikkonen’in 2007 sezonunda hangi takımla yarışacağı 2006 boyunca sır kaldı. 2006 sezonunda McLaren takımıyla yarıştığı GranPrix’lerde, hiç birincilik alamayan ve büyük bir hayalkırıklığı yaratan Raikkonen, sezon boyunca sadece 6 kez podyuma çıktı. Aracından istediği performansı alamaması ve bir çok kez yarış dışı kalması sonucunda, sezonu 65 puanla 5. sırada tamamladı.
2006 İtalya GrandPrix’si sonrasında, Ferrari pilotu Michael Schumacher’in emekliliğini açıklaması üzerine, Scudera Ferrari takımı Kimi Raikkonen ile 3 yıllık sözleşme imzaladığını açıkladı. Bunun üzerine Raikkonen şu açıklamayı yaptı:
Click the image to open in full size.Click the image to open in full size.Click the image to open in full size.Ferrari ile yarışacak olmaktan dolayı çok mutluyum ve eski takımıma da gelecekte bol şans diliyorum.

Aralık 2006’da bazı bahis siteleri tarafından 2007 sezonunun favorisi olarak gösterilen Raikkonen’in toplam 102 GrandPrix’de 9 yarış birinciliği, 36 podyum zaferi, 12 pole pozisyonu ve 19 adet en hızlı tur zamanı bulunmaktadır.
Soğukkanlılığı ve sakin yarış stratejisiyle ‘The Iceman’ lakabını alan ayrıca Kimppa, Raikka ve Kimster (mekanikleri tarafından) diye de çağrılan Kimi Raikkonen’e bazı Finlilerse, şakayla karışık fincede kibirli anlamına gelen ‘Raka’ diyorlar. Bunun, Mika Hakkinen’in fincede karbonmonoksit anlamına gelen ‘Haka’ lakabından bir uyarlama olduğu biliniyor.
Raikkonen, Finli model Jenni Dahlman-Raikkonen ile evli ve İsviçre’de yaşıyor.
__________________
Father, Father, Father, Father,
Father Into your hands I commend my spirit,

Father into your hands
Why have you forsaken me,
In your eyes forsaken me,
In your thoughts forsaken me,
In your heart forsaken me ...
MeTaLliCaBeneR Ofline   Alıntı ile Cevapla
Cevapla

Bu konuyu arkadaşlarınızla paylaşın


Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 
Seçenekler
Stil

Yetkileriniz
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-KodlarıKapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık




Türkiye`de Saat: 20:46 .

Powered by vBulletin® Copyright ©2000 - 2008, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.3.2

Sitemiz CSS Standartlarına uygundur. Sitemiz XHTML Standartlarına uygundur

Oracle DBA | Kadife | Oracle Danışmanlık



1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 326 327 328 329 330 331 332 333 334 335 336 337 338 339 340 341 342 343 344 345 346 347 348 349 350 351 352 353 354 355 356 357 358 359 360 361 362 363 364 365 366 367 368 369 370 371 372 373 374 375 376 377 378 379 380 381 382 383 384 385 386 387 388 389 390 391 392 393 394 395 396 397 398 399 400 401 402 403 404 405 406 407 408 409 410 411 412 413 414 415 416 417 418 419 420 421 422 423 424 425 426 427 428 429 430 431 432 433 434 435 436 437 438 439 440 441 442 443 444 445 446 447 448 449 450 451 452 453 454 455 456 457 458 459 460 461 462 463 464 465 466 467 468 469 470 471 472 473 474 475 476 477 478 479 480 481 482 483 484 485 486 487 488 489 490 491 492 493 494 495 496 497 498 499 500 501 502 503 504 505 506 507 508 509 510 511 512 513 514 515 516 517 518 519 520 521 522 523 524 525 526 527 528 529 530 531 532 533 534 535 536 537 538 539 540 541 542 543 544 545 546 547 548 549 550 551 552 553 554 555 556 557 558 559 560 561 562 563 564 565 566 567 568 569 570 571 572 573 574 575 576 577 578 579 580