Beşiktaş Forum  ( 1903 - 2013 ) Taraftarın Sesi


Geri git   Beşiktaş Forum ( 1903 - 2013 ) Taraftarın Sesi > Taraftar > Gündem Dışı > Teknoloji

Teknoloji Bu Bölümde Uydu vb. teknolojik gelişimler izlenir.

Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Stil
Alt 25-11-2007, 23:43   #1
Dişi Kartal
 
Ayche - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
karakutu

Uçak kazalarında uçak paramparça olsa da, denizin dibine gitse de hemen kokpit denilen pilot kabinindeki son konuşmaları kaydeden karakutular aranır. Çoğunlukla korkunç kaza enkazı arasından sağlam olarak bulunan bu kutular sayesinde kazanın nedenlerine ulaşılır. Karakutu bu kadar sağlam malzemeden yapılıyorsa neden uçağın tümünde aynı malzeme kullanılmıyor?

Uçakların rahatça havada kalabilmeleri, uzun mesafelere az yakıtla ulaşabilmeleri, mümkün olduğunca hafif malzemeden yapılmış olmalarına bağlıdır. Bu malzemeler çoğunlukla alüminyum ve plastiktir.

Kokpitteki sesleri ve uçuş bilgilerini kaydeden her iki kutu da paslanmaz çelikten yapılır. En ve boyları yaklaşık 25'er santimetre, derinlikleri 12-13 santimetredir. Kutuların et kalınlıkları ise 6-7 milimetre kadardır. Kutular ayrıca ısıya ve yangına karşı tedbir olmak üzere plastikle çevrili sıvı köpük ile de donatılmışlardır.

Kutular o kadar sağlamdırlar ki, denize düşmüş bir uçağın kutuları 7 sene sonra çıkarılabilmiş ama buna rağmen kayıtlar sağlıklı olarak dinlenebilmiştir. Başlangıçta kutular kanatların birleşme noktasına yakın bir yere konuluyorlardı. Bu bölge uçağın en ağır kısmı olduğundan düşüş anında bu ağır parçalar kutuların üzerlerine düşerek zarar verebiliyorlardı. Sonraları kutular uçağın kuyruk kısmına konulmaya başlanıldı. Tabii bu, uçağın kuyruk kısmındaki koltuklar insanlar için daha emniyetlidir anlamına gelmez, ancak bu yer karakutuların uçağın enkazından en uzağa düşmesini sağlamaktadır.

Uçak kazalarının nedenleri değişiktir. Havada bir şekilde infilak ederek düşen uçaklarda yolcuların kurtulma olasılığı yoktur. Bu nedenle de uçağın yapıldığı malzeme bu açıdan önemli değildir. Uçak yere bir bütün halinde çarpsa da düşen bir asansörde olduğu gibi yolcular çarpmanın şiddetinden hayatlarını kaybederler.

Uçağın içine sıvı köpük doldurmak elektronik aletleri koruyabilir ama insanların sadece ölüm nedenlerini değiştirir. Uçağın malzemesini karakutu malzemesinden yapmak, parçalanma ve yangından zarar görme tehlikelerini önler ama ne yazık ki bu malzemeden yapılmış bir uçak da uçamaz.

Karakutuların renkleri kara değil turuncudur. Bu rengin tercih edilmesinin sebebi enkaz arasından daha rahat fark edilmeleri içindir.
__________________

Türküler Sustu , Halaylar Durdu Hüzün Geldi Baş köşeye kuruldu

Yoruldu Yüregim , Yoruldu



Ayche Ofline   Alıntı ile Cevapla
Alt 25-11-2007, 23:47   #2
Banned
 
|RespecT Me| - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 

Dünya Ticaret Merkezine ve Pentagon’a yapılan uçaklı saldırıların büyük sırları uçakların karakutularının bulunmasıyla bir bir çözülecek. Kaçırılan 4 uçak içinde bulunanlardan ikisine ulaşıldı ve bu karakutular incelenmek üzere ilgili merkezlere gönderildi bile. Peki karakutular hakkında neler biliyoruz? Uçaklar paramparça olurken, karakutular nasıl oluyor da sapasağlam bulunabiliyor? Bu kutular nasıl çalışıyor?

Karakutular hakkında gözden kaçan en önemli özellik şu: Enkaz altında fark edilebilsinler diye kesinlikle kara ya da siyaha boyalı değiller. Ayrıca darbelere karşı dayanıklı olmaları için kutu şeklinde değiller. İşte uçakların kayıt cihazı olan karakutular hakkında sıkça sorulan sorular ve yanıtları:


Karakutular hakkında sıkça sorulan sorular
1-Karakutu ne renkte olur?: Karakutular, en kötü şartlar dikkate alınarak tasarlanmıştır. Bir uçağın enkazında kolay farkedilebilmesi için açık ve çarpıcı reklerde olmalıdırlar. Yani isminin kastettiği renk olan kara ya da siyah renkte olmazlar.

2- Karakutuların şekli nedir?: Karakutular, olası bir kaza sırasında en az hasar görmesi sağlanacak şekilde silindire benzeyen bir yapıda bulunurular. Yani, "kutu" şeklinde değillerdir.

3- Karakutular ne işe yarar?: Karakutulari uçağın elektrnik ve mekanik aksamları arasındaki veri iletişimini sürekli kaydederler. Belirli aralıklarla incelemeye alınır ve uçuş sırasında göstergeler ya da devrelerde bir sorun olup olmadığı karakutulardaki veriler incelenerek öğrenilir. Karakutular ayrıca pilot kabinindeki konuşmaları da belirli aralıklarla kaydeder.

4- Nerelerde kullanılırlar?: İlk kullanım alanları uçaklar olmuştur. Ancak savaş uçaklarında güvenlik gerekçesiyle bulunmaz. Gemilerde ve yarış arabalarında da kullanılır.

5- Karakutular nasıl ses kaydı yapar?: Ticari uçakların kokpit bölgesine yerleştirilmiş 4 ana mikrofon vardır. Bu mikrofonlardan biri kaptan pilotundur, ikincisi yardımcı pilotundur, üçüncüsü uçuş mühendisinindir ve sonuncusu ise kokpit bölgesindeki iç sesleri kaydetmek üzere bulunan mikrofondur. Karakutu her 4 mikrofondan gelen sesleri kaydeder.
6- Karakutu uçağın neresindedir?: Karakutular, olası bir darbede, uçağın darbe alacak en son bölgesi olan kuyruk kısmının bu avantajından yararlanılarak, uçağın en arkasına yerleştirilir.
7- Karakutular sesi hangi ortamda kaydeder?: Günümüzdeki modern uçaklar, tıpkı dijital fotoğraf makinelerimizde olduğu gibi, özel hafıza kartuşları kullanırlar. Kapasiteleri ise bugünkü şartlarda en fazla 2 saattir. Ancak şu an havada teyp şeklinde manyetik şeritleri olan ses kayıt cihazları da kullanılmaktadır. Bu cihazlar ise yarım saatlik kapasiteye sahiplerdir.
8- Karakutulardan uçağın düşüş sebebi nasıl anlaşılır?: Karakutuların içindeki kayıt cihazı, modern cihazlar yardımıyla bugün uçuşla ilgili 700 ayrı parametreyi aynı anda kaydedebilir. Uluslar arası havacılık kurallarının şart koştuğu hayati önem taşıyan parametre sayısı ise 28’dir. Olası bir uçak kazasının ardından bulunan karakutular, özel araştırma merkezlerinde incelenirler ve karakutulardaki parametre değişikliklerine göre uçuş süreci aynen simule edilir (canlandırılar). Simulasyon işlemi kimi zaman çok uzun sürdüğünden dolayı, bazı uçak kazalarının düşüş nedeni haftalar sonra açıklanır.
9- Karakutular neden hasar görmez?: Karakutuların olası bir kazada hasar görmeyecekleri tabi ki garanti edilemez. Ancak bazı güvenlik kuralları vardır ki, üreticiler bu şartlara uymak zorundadırlar. Karakutuların kayıt bölümü alüminyum levha ile kaplıdır. Bu levhanın amacı, darbe anında şok emici bir rol üstlenerek, kayıt cihazlarına mümkün olduğunca az darbe iletmektir. Bu levhanın dışında yaklaşık 2.5 santimetre kalınlığında kuru silikon bir tabaka vardır. Bu tabaka, 2.000 derecelik sıcaklıkta, karakutunun 30 dakika ısıdan zarar görmeyecek şekilde koruma işlevi görür. Bu tabakanın dış yüzeyi 7 milimetrelik ısıl-işlemden geçirilmiş paslanmaz çelik ya da itanyumdan yapılmış özel bir metal plaka ile kaplıdır. Bu plaka sayesinde karakutu, yerçekiminin 3.400 katı kadar şiddetli bir darbeye karşı dayanıklı olmalıdır. Ayrıca karakutular, 6 kilometre derinlikte deniz suyundan 30 gün etkilenmeyecek şekilde olmak zorundadırlar. İşte bu şartlar yerine getirilerek üretilen karakutular, uçak kazalarından sonra içindeki bilgilere ulaşılabilir şekilde enkazdan çıkarılırlar.
10- Karakutular nasıl bulunur?: Karakutular, içlerinde sürekli sinyal veren özel bir verici yardımıyla bulunur. 37.5 KHz’de yayılan sinyaller yardımıyla, geniş bir alana yayılmış enkaz parçaları arasından karakutuya ulaşılabilir. İlk aşamada düşüş yerleri belirlenemeyen uçaklar, karakutunun yaydığı sinyal yardımıyla bulunurlar.
__________________
ARKADAŞLAR SİZLERİ SALAK YERİNE KOYMAYA ÇALIŞTIM ANCAK BAŞARILI OLAMADIM. FORUM YÖNETİMİNİ ENAYİ YERİNE KOYMAYA ÇALIŞTIM ANCAK BAŞARAMADIM. SİZDEN DİLENEREK ALDIĞIM REPLERİ FORUM YÖNETİMİ SİLDİ. ŞİMDİ İSE BEN BUNA İSYAN EDİYORUM. BEN BİR MALIM!
Click the image to open in full size.
|RespecT Me| Ofline   Alıntı ile Cevapla
Alt 26-11-2007, 01:43   #3
 
aetos - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 

arkadaşlar her ikinize de paylaşımlarınız için teşekkürler emeğinize sağlık.
__________________
AĞAÇLAR KALEM DENİZLER MÜREKKEP OLSA SEVGİNİ TARİFE YETMEZ BEŞİKTAŞIM...
aetos Ofline   Alıntı ile Cevapla
Alt 26-11-2007, 03:01   #4
 
taKi_bJk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 

teşekkürler arkadaşlar
__________________
KIZLARIN GÖZÜ HEP YÜKSEKLERDE
ZENGİN PARALI ŞIK ERKEKLERDE
BİZİM ONLARDAN NE FARKIMIZ VAR
BEŞİKTAŞLIYIZ !
İŞTE O KADAR..
taKi_bJk Ofline   Alıntı ile Cevapla
Alt 26-11-2007, 10:40   #5
zɐʎaq ɥɐʎis
 
SahEmre - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 

Güzel bilgiler teşekkürler
__________________
Emre - 1981 - Yeşilköy - Arh +
SahEmre Ofline   Alıntı ile Cevapla
Alt 26-11-2007, 10:49   #6
Forumun Mavis'i
 
Maviş - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 

Her ikinizede t$kLer...
__________________
Click the image to open in full size.



Ey benim başımı alıp duvarlara vuran gönülüm!
Sen her böyle yaptığında bin parçaya bölündüm...
Maviş Ofline   Alıntı ile Cevapla
Cevapla

Bu konuyu arkadaşlarınızla paylaşın


Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 

Yetkileriniz
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-KodlarıKapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık




Türkiye`de Saat: 20:13 .

Powered by vBulletin® Copyright ©2000 - 2008, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.3.2

Sitemiz CSS Standartlarına uygundur. Sitemiz XHTML Standartlarına uygundur

Oracle DBA | Kadife | Oracle Danışmanlık



1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 326 327 328 329 330 331 332 333 334 335 336 337 338 339 340 341 342 343 344 345 346 347 348 349 350 351 352 353 354 355 356 357 358 359 360 361 362 363 364 365 366 367 368 369 370 371 372 373 374 375 376 377 378 379 380 381 382 383 384 385 386 387 388 389 390 391 392 393 394 395 396 397 398 399 400 401 402 403 404 405 406 407 408 409 410 411 412 413 414 415 416 417 418 419 420 421 422 423 424 425 426 427 428 429 430 431 432 433 434 435 436 437 438 439 440 441 442 443 444 445 446 447 448 449 450 451 452 453 454 455 456 457 458 459 460 461 462 463 464 465 466 467 468 469 470 471 472 473 474 475 476 477 478 479 480 481 482 483 484 485 486 487 488 489 490 491 492 493 494 495 496 497 498 499 500 501 502 503 504 505 506 507 508 509 510 511 512 513 514 515 516 517 518 519 520 521 522 523 524 525 526 527 528 529 530 531 532 533 534 535 536 537 538 539 540 541 542 543 544 545 546 547 548 549 550 551 552 553 554 555 556 557 558 559 560 561 562 563 564 565 566 567 568 569 570 571 572 573 574 575 576 577 578 579 580