Beşiktaş Forum  ( 1903 - 2013 ) Taraftarın Sesi

Beşiktaş Forum ( 1903 - 2013 ) Taraftarın Sesi (http://besiktasforum.net/forum/index.php)
-   Teknoloji (http://besiktasforum.net/forum/forumdisplay.php?f=108)
-   -   Savaş Uçakları (http://besiktasforum.net/forum/showthread.php?t=12238)

OnuR 31-10-2006 16:28


Mirage IV Fransız hükümetinin bir vurucu güç yaratma kararı üzerine tasarlanmış bir taarruz-bombardıman uçağıdır. Bu uçağın yapımında Mirage III esas alınmıştır. Başlangıçta Pratt & Whitney J-75-B turbojet motorları seçilmesine rağmen karar bilahare Mirage III’ün motoru olan Fransız yapımı SNECMA ATAR 9K üzerinde karar kılınmıştır.

Mirage IV’ün ilk prototipi 1958 Haziran’ında uçtu. Bunu üç prototip daha takip etti. Bunu FAF siparişi takip etti ve ilk 62 Mirage IV’nin teslimatı 1964’de başladı. Her uçakta Thompson CSF DRAA-8A radarı ile alt gövdeye kısmen gömülü AN-22 nükleer bomba bulunuyordu.

Mirage IVA specs/doneleri:

Crew/mürettebat: 2, engines/motorlar: 2 x SNECMA Atar 9K, thrust/itiş gücü: 68.6kN, wingspan/kanat açıklığı: 11.85m, length/uzunluk: 23.49m, height/yükseklik: 5.4m, wing area/kanat alanı: 78.0m2, start mass/kalkış ağırlığı: 33475kg, empty mass/boş ağırlığı: 14500kg, max speed/azami hızı: 2340km/h, cruise speed/seyir hızı: 1966km/h, ceiling/tavan: 20,000m, range w.max.fuel/azami yakıtla menzil: 4000km, range w.max.payload/azami yükle menzil: 2480km, armament/silah donanımı: 1 x AN-22 60kt nuclear bomb or/veya 7260kg weapons/silah donanımı

OnuR 31-10-2006 16:29


Mirage III ve Mirage 5 uçaklarının başarısı Dassault firmasını gelişmiş bir av uçağı üretimine konfigürasyon olarak benzeyen fakat tamamen yeni bir tasarım olan Mirage 2000’e yönlendirdi.

Dassault “Avions de Combat Futur” (ACF) denilen fakat çok büyük ve çok pahalı olması nedeniyle iptal edilen prejede çalıştı. İptalin hemen akabinde, başlangıçta adı “Mini Mirage” veya “Mimi” olan proje daha sonraları “Super Mirage III”, “Delta 1000”, “Delta 2000” ve nihayet “Super Mirage 2000” olarak adlandırıldı. Bu proje hükümet tarafından da desteklendi. Dassalut’un bu projeye önem vermesinin diğer bir nedeni de 1975 dört Avrupa ülkesinin Mirage F-1’i reddedip General Dynamics F-16’yı seçmesidir. Dassault bunun neticesi eziklik duymuş, firmasının daha iyi bir uçak yapabileceğini göstermesi gerektiğini hissetmiştir.

Mirage 2000 için yeni ve daha güçlü SNECMA M-53 hazırdı ancak radar gelişimi kritik durumdaydı. Bu nedenle ilk uçuşun 1979 Mart’ında olmasına rağmen hizmete girmesi 1984’den önce gerçekleşemedi. Ancak savunma programı standartları programdaki bu kaymayı kabul edebilecek durumdaydı.

Kontrol sistemi “fly-by-wire” kablolu uçuş sistemiydi ve tamamen otomatikti. Bu da Mirage 2000’e Mirage III ve Mirage 2de olmayan bir çeviklilik seviyesi kazandırdı. Farkedilecek tarzda uzun olan dik kuyruk pilota yüksek hücum açılarında kumandalara hakimiyeti sağlıyordu.

Mirage 2000C’de, beherinde 125 mermi olan 30mm’lik iki adet DEFA-554 topu bulunuyordu. Buna ilaveten gövde altındaki beş ve kanatların altındaki ikişler pilonda, yani toplam 9 pilonda 6,300kg yük taşıyabiliyordu.Önleme görevinde Mirage2000C’nin temel silahları Matra Super 530 orta-menzil radar güdümlü AA füze ve Matra Magic kısa-menzilli infraruj arayıcılı AA füzeydi. İkincil kara taarruz saldırılarında ise havadan karaya silahlar taşıyabiliyordu.

Teslimatlar 1983’de başladı. İlk servise giren Mirage 2000 tek kişilik bir Mirage 2000C önleme varyantıydı. İlk 37 Mirage 2000C’ye Cyrano 500 olarak ta bilinen Thompson-CSF RDM (Radar Doppler Multifunction) radarı takılmıştı. Thomson-CSF ile Dassault tarafından müşterek üretilen RDI (Radar Doppler Impulse)radarı 1987’den önce hizmete giremedi.38inci Mirage 2000C’nin diğer bir özelliği de gücü arttırlımış SNECMA M53-P2 turbofanıydı. Bu motorun itiş gücü 6,600kg kuru ve 9,700kg “afterburner” ile idi.

Mirage 2000C specs/doneleri

Crew/mürettebat: 1 (2), engine/motor: 1 x SNECMA M53-P2, thrust/itiş gücü: 95,25kN , wingspan/kanat açıklığı: 9.13m, length/uzunluk: 14.36m, height/yükseklik: 5.2m, wing area/kanat alanı: 41.0m2, start mass/kalkış ağırlığı: 17000kg, empty mass/boş ağırlığı: 7500kg, max speed/azami hız: 2333km/h, ceiling/tavan: 17,060m, range w.max.fuel/azami yakıtla menzil: 3335km, armament/silah donanımı: 2 x 30mm cannons, 6300kg of weapons including Matra Super 530 AA füze

OnuR 31-10-2006 16:29



A-10 kara kuvvetlerinin yakın desteği hedef alınarak tasarımlandırılmış ilk USAF uçağıdır. 2. Dünya Savaşı’nın meşhur uçağı olan, savaş sonlarına doğru kara birliklerine yakın hava desteği veren P-47 Thunderbolt’a izafeten aynı isim verilmiştir. A-10 düşük irtifa ve düşük hızlarda manevra yapabilen, isabetli silah sevk yeteneği olan, sistem ve zırhı sayesinde yüksek hayatta kalma olasılığı olan bir uçaktır. Thunderbolt II’nin dayanıklılığı ona geniş bir kombat yarıçapı ve savaş alanında uzun süre kalabilme yeteneği vermektedir. Kısa mesafelerden kalkma ve inebilmesi ona cepheye yakın alanlardan harekat olanağı sağlamaktadır. Sınırlı imkanları olan ön hatlardan sade tasarımı sayesinde uçabilmektedir.

İlk prototip uçuşu 10 Mayıs 1972’de yapılmıştır. A-10A üretimi 1975’de başlamış USAF’a ilk teslimat 1976’da başlamış ve 1984’e kadar sürmüştür.

A-10 specs/doneleri:

Crew/mürettebat: 1 (2), engines/motorlar: 2 x General Electric TF34-GE-100 turbofan, thrust/itiş gücü: 39,95kN, wingspan/kanat açıklığı:17,48m, Length/uzunluğu: 16,21m, Height/yükseklik: 4,46m, Max. speed/azami hızı: 742km/h, Cruise speed/seyir hızı: 553km/h, range/menzil: 1,320km. Ceiling/tavan: 13,400m, max take-off wieght/azami kalkış ağırlığı:22,950kg
Armament/silah donanımı: 1 x GAU-8/A 30mm Gatling MG, 7,250kg of mixed ordnance/karışık cephane

OnuR 31-10-2006 16:29


Kore Savaşı’nda kullanılan F-86’nın devamı olarak geliştirilen F-100 USAF’ın ilk düz uçuşta sesten hızlı uçabilen uçağıydı. İlk prototip uçuşu 25 Mayıs 1953’de gerçekleşti. İlk seri üretim uçağı ise Ekim 1953’de tamamlandı. İmalat 1959’da durdurulana kadar North American firması toplam 2,294 adet F-100 üretti. Bunlardan 1274’ü F-100D, 339’u da F-100F’di. Başlangıçta hava muharebesinde düşman uçaklarını yok etmek üzere tasarlanmış, daha sonraları av-bombardıman versiyonu da geliştirilmiştir. Av-bombardıman modeli ilk harekat görevini Vietnam Savaşı’nda yapmış, burada köprü, nehir tekneleri, karayolları ve düşman sızmasına uğramış mahalleri bombalama görevleri verilmiştir.

F-100C İlk operasyonel modeldir ve ilk uçuşunu 1955 de yapmıştır. Havada yakıt ikmali, ilave yakıt drop tankları ve elektronik bombardıman ekipmanları gibi birçok yenilikleri bünyesinde bulundurmuştur.

Av-bombardıman versiyonu olan F-100D ilk uçuşunu 24 Ocak 1956’da yaptı ve serinin en gelişmiş üretim modeliydi. Süpersonik jet otopilotu ve alçak irtifa bombardıman sistemi gibi yenilikleri içermekteydi. USAF hava akrobasi ekibi “Thunderbirds” tarafından da 1964’den 1968’e kadar kullanılmıştır.

F-100F aslında F-100D’nin iki kişilik mürettebat için uzatılmış bir modelidir. USAF’ın süpersonik eğitim uçağı talebi üzerine bir F-100C North American tarafından değerlendirilmek üzere tadil edildi. TF-100C olarak adlandırılan bu uçak Ağustos 1956’da uçtu ancak 9 Nisan 1957’de kırıma uğradı. İlk uçuşu 7 Mart 1957’de yapılan F-100F, silah yükü azaltılmış olmasına rağmen F-100D’nin hava üstünlük muharebe ve av-bombardıman özelliklerini saklamıştır. F-100F’lerin bir kısmı anti-radar modeli olarak geliştirilip karadan-havaya (SAM) füze üslerine ve radar kumandalı uçaksavar bataryalarına taarruz edecek hale getirildi.

Her üç model de Türrkiye’nin dahil olduğu müttefik ülkelerde ve NATO güçlerinde görev almıştır.

F-100D specs/doneleri:

Crew/mürettebat:1, engine/motor: Pratt& Whitney J-57-P-21, thrust/itiş gücü: 71 kN, Span/genişlik: 11.81m. Length/boy: 16.47m. Height/yükseklik:4.91m. Max. weight/azami ağırlık: 17.200kg. Max speed/azami hız: 1530km/h. Cruising speed/ seyir hızı: 970km/h. Range/menzil: 3250km. Ceiling/tavan: 16700m.

Armament/silah donanımı: 4 x M-39 20 mm. MG, 2 x GAM-83A Bulldog missiles, 4 x GAR-8 Sidewinder missiles, rockets, max. 3200 kg bombs

OnuR 31-10-2006 16:29

General Dynamics F-111 “Aardvark”

Fighter-bomber / Av-bombardıman

http://www.tayyareci.com/amerikanucak/postww2/f-111.jpg

http://www.tayyareci.com/amerikanuca...ww2/f-111f.jpg

F-111 süpersonik hızlarda uçabilen ve her türlü hava şartlarında görev yapabilen çok maksatlı bir taktik av-bombardıman uçağıdır. Üzerinde en çok münakaşa yapılan hizmetteki uçaklardan biri olmasına rağmen USAF tarihçesinde en güvenli servis rekorunu gerçekleştirmiş ve her türlü hava şartlarında yüksek verimli bir saldırı uçağı olmuştur.

F-111 ABD Donanması’nın filoları koruyacak av-önleme uçağı ihtiyacı ile USAF’ın süpersonik saldırı uçağı ihtiyacını tek bir uçak ile karşılamak üzere 1962’de başlatılmış sivil menşeli (TFX) “Deneysel Taktik Av Uçağı” projesinin bir neticesidir. Bu yerine getirilmesi çok zor bir projeydi. Tasarımcılar önceliği USAF gereksinimlerinin karşılamasına verdiler ve sonraları bu uçağı Donanma ihtiyaçlarına adapte edebileceklerini düşündüler. Başarısız olan donanma modeli F-111B hiçbir zaman üretime konmadı. Hava Kuvvetleri versiyonu ise ilk uçuşunu 1964’de yapan, Ekim 1967’den itibaren servise girmeye başlayan F-111A modeli ile F-111D, F-111E, F-111F ve FB-111A stratejik bombardıman versiyonunun da dahil olduğu birçok modelde üretildi. Bu modellerin hepsinde birçok problemler çıktı. TFX tasarım spesifikasyonlarını tam anlamıyla yalnız F-111F yerine getirdi. Avusturalya Hava Kuvvetleri için de F-111C modeli üretildi. Son F-111 1996 yılında emekliye ayrıldı.

F-111 ağaç tepeleri seviyesinden 18200 metre irtifaya kadar faaliyet gösterebilen bir uçaktı. Pilota düşük yaklaşma hızlarından deniz seviyesinde sesin iki mislinden fazla süpersonik hızlarda uçma imkanı sağlayan değişken geometrili kanatlara sahipti. Kanat açısı 16o’den 72,5o’ye kadar ayarlanabiliyordu. Öne açık kanatlar azami kanat yüzeyini ve kaldırma gücünü sağladığı için kısa mesafeli iniş ve kalkışlar yapabiliyor, fren paraşütü veya “thrust reverser”a (itiş yönünü değiştirici) gerek duymuyordu.

İki kişilik mürettebat klimalı ve basınçlandırılmış özel kabin modülünde yanyana oturuyor, tehlike anında da kapsülü kaçış elemanı olarak kullanıyordu. Aynı kapsül karada ve denizde yaşamı devam ettirmede kullanılıyordu. Patlayıcı yardımı ile kabinden ayrılan modül, yere paraşütle iniyordu.

Uçağın kanatlarında ve mürettebat modülünün arkasında yakıt tankları bulunmaktaydı. Yalnız bu gövde içindeki yakıtı kullanarak 4,000 kilometreden fazla menzil yapabiliyordu. Kanat altı pilonlarda taşınabilen tanklar ise gerektiğinde atılabiliyordu.

F-111 konvensiyonel ve nükleer silah taşıma kabiliyetine sahipti. Gövde içi depoda iki bomba veya ilave yakıt taşıyabiliyordu. Harici yük ise bombalar, füzeler ve yakıt tanklarından meydana geliyordu. Kanat altındaki pilonlardan yalnız gövdeye yakın olanlar kanatlara bağlı olarak hareket ederek daima gövdeye paralel kalıyorlardı. Diğer harici pilonlar ise sabitti ancak yüksek hız için yükü fırlatma tertibatına haizdi.

Avionikler haberleşme, navigasyon, arazi takip, hedef belirleme ve taarruz, düşman savunma sistemini çökertme gibi özelliklere sahipti. Kötü hava şartlarında veya gece uçuşlarında bombayı hassas bir şekilde hedefe gönderebilmek için bir radar bombalama sistemine sahipti.

F-111’in arazi takip radarı, uçağın yeryüzünün konturlarını takip ederek devamlı aynı irtifada uçabilmesini sağlıyordu. Bu sayede uçak hava şartlarına bağlı olmaksızın gece ve gündüz dağların üzerinden veya vadilerin içinden uçabiliyordu. Bu sistemlere her hangibir şekilde bir olması durumunda uçak otomatik olarak tırmanmaya geçiyordu.

F-111F specs/doneleri:

Crew/mürettebat: 2, engines/motorlar: Pratt & Whitney TF30-P130, thrust/itiş gücü: 110.96kN/ea., wingspan/kanat açıklığı: 19.0m/11.90m, length/boyu: 22.0m, height/yükseklik: 5.13m, speed/hızı: Mach 1.2 (at sea level/deniz seviyesinde), Mach 2.5 (at 18,200m), ceiling/tavanı: 18,200m, range/menzili: 5,880km, empty weight/boş ağırlığı: 21,367kg, max. take-off weight/azami kalkış ağırlığı: 45,000kg

Armament/silah yükü: 6 x nuclear bombs(4 x on wing pylons, 2 x internal bomb bay), 13,000kg of load composed of bombs, rockets and missiles on wing pylons// 6 ad. Nükleer bomba ( 4’ü kanat altında, 2’si gövde içinde), füze, roket ve bombalardan meydana gelen 13,000kg yük.

OnuR 31-10-2006 16:30


B-1 alçak irtifa sızmalarını yüksek hızlarda gerçekleştirmek üzere tasarlanmış değişken geometrili kanatları olan stratejik bir bombardıman uçağıdır. Amaç 1950’lerden beri hizmette olan yaşlı B-52’leri değiştirmekti. B-1, B-52’den daha kısa pistlerden kalkış yapabilir, iki misli yük taşıyabilir, ve B-52’den daha küçük bir radar profiline sahiptir. Bu nedenle düşman tarafından tespitini zorlaştıran bir özelliğe sahiptir. B-1A çalışmaları 1972 sonlarında başladı ve ilk uçuşu 23 Aralık 1974’de gerçekleşti. 1977 Temmuz’unun sonunda üç B-1A toplam 646 uçuş saatine tekabül eden 118 uçuş yapmıştır. Bu uçuşlara 21 saat süpersonik ve 35 saat 150 metrenin altında uçuşlar da dahildir. 30 Temmuz 1977’de B-1 projesi Başkanlık kararı ile iptal edildi. Beş yıl sonra, Ocak 1982’de başka bir başkanlık kararı ile proje tekrar başlatıldı. USAF, imalatçı firma Rockwell’i, B-1A’nın geliştirilmiş modeli olan B-1B’den 100 adet üretmek üzere yönlendirdi.

Değişken geometrili kanatlar ve turbofan motorlar yalnız daha uzun bir menzil ile düşük irtifalarda yüksek hız sağlamakla kalmayıp uçağın hayatta kalabilme olanağını da arttırmaktadır. Yana doğru tamamen açılmış kanatlar kısa pistlerden kalkma ve düşman saldırısı altındaki üslerden çabuk kaçma olanağı sağlamaktadır. B-1B hız, yük ve mesafede 36 dünya rekoruna sahiptir. B-1B, ilave harici girdilere gerek kalmaksızın, kendine bütün dünyada navigasyon ve hassas bombardıman olanağı sağlayan radar ataletsel seyrüsefer sistemi’ne (INS) sahiptir. B-1B’ler yaşlanmakta olan B-52’lere nazaran U.S. uzun menzilli görevlerde temel bir iyileştirme sağlamıştır.

B-1B’nin elektronik karıştırma ekipmanı, infrared karşıt önlemler paketi, radar tespitleri ve uyarı sistemleri küçük radar görüntüsü (B-52’nin yüzde biri) ile birlikte uçağın enterge savunma sistemini meydana getirmektedir. Ayrıca donanımı içinde çok hassas, modular elektronik ekipman tarzında saldırı avionikleri bulunmaktadır. Uçağın AN/ALQ 161A savunma avionikleri geniş bir elektronik karşıt önlemler paketi olup düşman radar tehtidlerini ve arkadan gelen füzeleri belirlemektedir. Uçağı, elektronik karıştırma, “chaff” ve “flare” yayma gibi yöntemlerle savunmaktadır. Saldırı avioniklerinde olduğu gibi savunma avionikleri de havadaki değişikliklere ve gelişen tehdit unsurlarına göre yeniden programlanabilen modüler ve dijital bir yapıya sahiptir.

B-1B specs/doneleri:

Crew/mürettebat: 4, engines/motorlar: 4 x General Electric F-101-GE-102 turbofan, thrust/itiş gücü: +133,0kN, wingspan/kanat açıklığı: 41,80/23,80m, length/uzunluk: 44,80m, height/yükseklik: 10,40m, empty weight/boş ağırlık: 83,620kg, max take-off weight: 215,600kg, max. speed/azami hız: Mach 1.2 (at sea level/deniz seviyesinde), cruise speed/seyir hızı: Mach 0,9 (at sea level/deniz seviyesinde), Range/menzil: 12,375km, ceiling/tavan: 9,000m.

Armament/silah donanımı: 84 x Mark 82 bombs, 12 weapons on external pylons/harici pilonlarda 12 değişik silah

OnuR 31-10-2006 16:30

NORTH AMERICAN XB-70 "VALKYRIE"

Strategic Bomber / Stratejik Bombardıman

http://www.tayyareci.com/amerikanucak/postww2/b-70.jpg

http://www.tayyareci.com/amerikanucak/postww2/b-70f.jpg

XB-70 büyük gövdeli, uzun menzilli bir atratejik bombardıman uçağı olup B-52’lerin yerini almak üzere planlanmıştı. Araştırma ve geliştirme çalışmalarına 1955’de başlanmıştı. Hava Kuvvetleri bütün silah sisteminin sorumluluğunu yükleniciye vermişti. Projelendirme aşamasında Boeing ve North American arasında rekabet kızıştı ve 1958’de North American seçilerek sözleşme ile ödüllendirildi. Hava Kuvvetleri’nin talebi Mach 3 hızında, yüksek irtifada uçabilen, nükleer ve konvensiyonel bomba yükü taşıyabilen bir uçaktı. Ancak fonların sınırlı olması nedeniyle yalnız iki adet üretildi. Bunlar bombardıman değil aerodinamik, motor ve süpersonik uçaklarla ilgili diğer hususları inceleyecek araştırma uçağı olarak kullanıldılar.

“Valkyrie” genelde titanyum ve bal beteği konstrüksiyonunun kullanıldığı paslanmaz çelik panellerden yapılmıştır. Süpersonik uçuşlarda meydana gelen şok dalgalarının yarattığı uçağı kaldırma ve hafifletme fenomemi olan “kompresyon kaldırması”ndan yararlanmak üzere tasarlanmıştı. Süpersonik hızlarda daha iyi bir stabilite için kanat uçları aşağı doğru 65 derece katlanıyordu.

Pilot, yardımcı pilot, bombacı ve savunma sistemleri operatöründen meydana gelen dört kişilik mürettebatı vardı.

XB-70 specs/doneleri:

Crew/mürettebat: 4, engines/motorlar: 4 x General Electric J93, thrust/itiş gücü: 133,16kN/ea (w. Afterburner), wingspan: 31,92m, length/uzunluk: 58,42m, height/yükseklik: 9,35m, take-off weight/kalkış ağırlığı: 241,700kg, max speed/azami hızı: Mach 3.1, Cruise speed/seyir hızı: Mach 3.0, Range/menzil: 7,100km, ceiling/tavan: 23,500

OnuR 31-10-2006 16:30


A-7D “Corsair” Donanma avcı uçağı F8U “Crusader” esas alınarak tasarımlandırılmış tek kişilik taktik yakın destek uçağıdır. Kara yakın destek için tasarlamış olmasına rağmen sınırlı bir havadan-havaya kombat yeteneği de vardır. Donanma için geliştirilen A-7’den LTV firması tarafından yine donanma için geliştirilmiştir. İlk prototip uçuşu 5 Nisan 1968’de gerçekleşmiş, teslimatlar aynı yılın 23 Aralık’ında başlamış,1976’da sona ermiştir. Bu süre içinde USAF’a 459 uçak teslim edilmiştir. USAF’a ilaveten Yunanistan bu uçağı kullanan tek yabancı ülkedir.

A-7D specs/doneleri:
Crew/mürettebat: 1, engine/motor: 1 x Allison TF41 turbofan, thrust/itiş gücü: wingspan/kanat açıklığı:11.75m, length/uzunluk: 14.00m, height/yükseklik: 4,89m, max. speed/azami hız: 1,094 km/h, cruise speed/seyir hızı: 900 km/h, range/menzil: 5000 km, ceiling/tavan: 10,184m, max. take off weight:

Armamaent/silah donanımı: 1 x 20 mm M61A1 MG, 6780kg of ordnance on under wing pylons/kanat altı pilonlarda 6780kg bomba yükü

OnuR 31-10-2006 16:31


MiG-31, MiG-25 dizaynı esas alınarak geliştirilmiş bir uçaktır. Ana görevi yüksek irtifada keşif ve saldırı önlemedir. İlk prototipi 1975’de uçmuş, seri imalatına ise 1978’de başlanmıştır. 1983’den itibaren Sovyetler Birliği Hava Kuvvetleri’nde göreve girmeye ve MiG-25’lerin yerini almaya başlamışlardır. 200 km menzilli “Zaslon” radarı ile 4 MiG-31’in 800 ila 900km’lik bir cepheyi kontrol altında tutabilmesi özelliklerinden biridir. Hava komuta merkezi olarak avcı uçaklarını da yönlendirebilme yeteneğine sahiptir. NATO kod adı “Foxhound”dur.

MiG-31 specifications/doneleri: crew/mürettebat: 2, motor: 2 x Soloviev D-30F6, thrust/itiş gücü:151.9kN, wingspan/kanat açıklığı: 13.5m, length/uzunluğu: 22.7m, height/yüksekliği: 6.2m, wing area/kanat alanı: 61.6m2, max take-off weight/maks. kalkış ağırlığı: 46200kg, empty weight/boş ağırlığı: 21825kg, max speed/azami hız: 3000km/h, cruise speed/seyir hızı: 2500km/h, ceiling/tavan: 20000m, range(w. max fuel)/menzil(azami yakıtla): 3000km, range(w. max load)/menzil(azami yükle): 1200km, armament/silah donanımı: 1 x 30mm top/cannon, on 4 underwing pylons and on 4 underfuselage pylons 8 xx AA missiles(4 pcs long range R-33 on under wing pylons, 4 pcs short range R-60M or 2 pcs medium range R-40TD AA missiles)/gövde altındaki 4 yuva ile kanat altındaki 4 pilonda 8 havadan havaya güdümlü füze (4 ad. uzun menzilli R-33 kanat altında, 4 ad. kısa menzilli R-60M veya 2 ad. orta menzilli R-40TD füze)

OnuR 31-10-2006 16:31


Mirage 5 Mirage III’ün iyi hava şartlarında görev yapabilen, ihracata yönelik bir av-taarruz modelidir. Radarın kaldırılması, diğer elektronik donanımın azaltılması uçak fiyatını düşürmüş fakat yakıt miktarını arttırmıştır. Abu Dabi, Belçika, Kolombiya, Mısır, Gabon, Libya, Pakistan, Peru, Venezuela ve Zaire’ye ihraç edilmiştir.

İsrail de bu uçaktan sipariş etmiş ancak Fransa’nın siparişi kabul etmemesi üzerine İsrail bu uçağın Pratt & Whitney J-79 motoruyla donanmış ve adını “Kfir” taktığı kendi modelini yapmıştır.

Mirage-5 specs/doneleri:

Crew/mürettebat: 1, engine/motor: 1 x SNECMA "Atar" 9C, thrust/itiş gücü: 62.8kN, wingspan/kanat açıklığı: 8.2m, length/uzunluk: 14.8m, height/yükseklik: 4.2m, wing area/kanat alanı: 34.9m2, start mass/kalkış ağırlığı: 12000kg, empty mass/boş ağırlığı: 5915kg, max speed/azami hız: Mach 2, cruise speed/seyir hızı: 1000km/h, ceiling/tavan: 29500m, range w.max.fuel/azami yakıtla menzil: 1200km, armament/silah donanımı: 3 x 30mm cannons, 4000kg of weapons/silah yükü


Türkiye`de Saat: 16:40 .

Powered by: vBulletin Version 3.8.1
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.3.2


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 326 327 328 329 330 331 332 333 334 335 336 337 338 339 340 341 342 343 344 345 346 347 348 349 350 351 352 353 354 355 356 357 358 359 360 361 362 363 364 365 366 367 368 369 370 371 372 373 374 375 376 377 378 379 380 381 382 383 384 385 386 387 388 389 390 391 392 393 394 395 396 397 398 399 400 401 402 403 404 405 406 407 408 409 410 411 412 413 414 415 416 417 418 419 420 421 422 423 424 425 426 427 428 429 430 431 432 433 434 435 436 437 438 439 440 441 442 443 444 445 446 447 448 449 450 451 452 453 454 455 456 457 458 459 460 461 462 463 464 465 466 467 468 469 470 471 472 473 474 475 476 477 478 479 480 481 482 483 484 485 486 487 488 489 490 491 492 493 494 495 496 497 498 499 500 501 502 503 504 505 506 507 508 509 510 511 512 513 514 515 516 517 518 519 520 521 522 523 524 525 526 527 528 529 530 531 532 533 534 535 536 537 538 539 540 541 542 543 544 545 546 547 548 549 550 551 552 553 554 555 556 557 558 559 560 561 562 563 564 565 566 567 568 569 570 571 572 573 574 575 576 577 578 579 580