Beşiktaş Forum  ( 1903 - 2013 ) Taraftarın Sesi


Geri git   Beşiktaş Forum ( 1903 - 2013 ) Taraftarın Sesi > Taraftar > Gündem Dışı > Webmaster

Webmaster Bu başlıkta Çeşitli webmaster konuları tartışılır.

Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Stil
Alt 30-01-2007, 18:27   #1
B J K
 
odin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Lightbulb Arama motoru Google ve Pagerank (PR)



Google Arama motoru, Stanford'da doktora yapan iki öğrenci, Larry Page (Lawrence "Larry" E. Page, Doğum yeri 1973 Ann Arbor, Michigan) ve Sergey Brin (Doğum yeri moskova 1973, Rusya), Google'ı 1998'de kurduklarında PageRank, olgusu temelleri üzerine geliştirdiler. Google kurucuları Larry Page ve Sergey Brin (Stanford) tarafından geliştirilen web sayfalarını, derecelendiren PageRank ve bunun ağ üzerinde çalıştırılmasına dayanmaktadır. PageRank sürekli olarak Google yazılımcıları tarafından geliştilmekte (ince ayar) ve google arama web arama sonuçlarının temel unsuru olmaktadır. PageRank web’in demokratik karakterinine dayanmakta ve onun yoğun link yapısındaki herhangi bir sayfanın değerininin yani öneminin bulunmasında kullanmaktadır.
Google 1998'de 1 milyon dolar sermaye ile kurulmuştur. Ancak bu seviyeye gelene kadar 95-96 yıllarında Larry Page ve Sergey Brin üniversitedeki odalarındaki birkaç bilgisayarla ise başlamışlardır. Site üniversitede popüler olmuş ve bu iki arkadaşın hocaları bir Alman iş adamı ile tanıştırmaları sonucunda 100.000 dolarlık bir çek almışlardır. Daha sonra yahoo nun sahibi ile de görüşmüşler ve adam siz bunu biraz daha geliştirin sonra gelin demiştir.. Daha sonra bu arkadaşlar ailelerinden ve hocalarının yardımıyla 1 milyon dolar bulmuşlar ve siteyi kurmuşlardır.. Google yönetimini usta bir isme vermişlerdir (Dr. Eric E. Schmidt, - Yönetici ve CEO) hocaları (Hayırlı öğrenciler Stanford’taki hocaları R. Motwani, J. Ullman ve T. Winogradı unutmadılar) daha sonra bu yardımlarından dolayı hocaları şimdilik 30 milyon dolarlık servet edinmiştir.Yahoo'nun sahibi de o gün bu iki gencin elinden tutmanın cezası ağır ödemiştir..
O zamanlar çok popüler olan arama motoru altavista ,sitelerin meta tag kısımlarına göre sıralama yapıyordu.Bir çok webmasterda sitesi ile alakası olmayan keyword ve description metalarına doldurmaya başladı.(Hala bir çok webmaster kelime doldurur sanki çok işe yararmış gibi
sayfalarının geç açılmasından başka bir işe yaramaz.Yazılacaksa bile, 200 karekter sınırına uymak gereklidir.İlk 200 karekter sınırından sonraki kelimeler ignore edilir arama motorları tarafından)
İşte altavistanında sonunu "meta tag" getirdi.Google siteleri sıralarken Pagerank faktörünü göz önüne alan, kendi pagerank patentini geliştirdi.
Pagerank Nedir? (Pagerank=Pr )Pagerank kelimesinin tam Türkçe karşığı yok ancak dilimize link popülerliği diye çevirebiliriz .Arama motoru programlayanlar, söyle düşünmüşler "Eğer bir siteye herkes link veriyorsa bu site iyi bir site olmalı.Insanlarin link verdiği site kötü bir site olamaz.İnsanlar kötü siteye link vermez. Bu sebeple çok link verilmiş siteyi belli kriterler çerçevesinde üst sıraya taşıyalım" diye düşünmüşler.
Şimdi hemen aklınıza bir sürü siteye linkinizi yerleştirmek, bedava alan veren yerlerden yeni siteler açıp, asıl sitenizi linklemek, düşüncesi gelebilir. Google arama motorunu yapanlar bu tür yapay link mekanizmalarını insanların yapacağını önceden düşünmüşlerdir. Belli bir pagerank değerine ulaşmayan sitelerden aldığınız linkler sitenizin pagerank değerini artırmaz.Pagerank 3 ve altındaki sitelerden aldığınız linkler işe yaramaz yada çok az etkisi olur sitenizi pagerankını artırmaya.10.000 tane pr0 yada pr1 siteden link almaktansa 1 tane pr4 siteden link almak daha iyidir.10 tane pr4 siteden link almaktansa bir tane pr5 siteden link almak daha iyidir.50 tane pr4 siteden link almaktansa bir tane pr6 siteden link almak daha iyidir.Özetleyecek olursak, yüksek prli sitelerden link almak, siteniz için çok daha iyi ve etkilidir.

Aslında Google A sayfasından B sayfasına bir linki bir oy olarak algılar ( A sayfası ile B sayfası için) ve aynı zamanda oy’un oluştuğu sayfanın analizini yapar. Bu şekilde oy büyüklüklerine göre derecelendirilmiş siteler yüksek PageRank değeri alırlar ve her seferinde Google aramasında hatırlanırlar. Başka bir deyişle sizin sayfanızın önemi başka sayfalardan sizin linklerinize ne kadar refererans yapıldığına bağlıdır. Bunun yanında Google karmaşık yazı uydurma tekniklerini de kullanarak aramanızdaki sonuçların önemli ve ilgili olmasını sağlar.
Google arama motoru genel olarak aşağıdaki dört unsuru göz önüne alarak aranan kelime ile bilgileri sıralar :
• Aranması istenen anahtar kelimelerin geçtiği (uyduğu) tüm sayfaları bulur.
• Sayfadaki faktörlere göre derecelendirme yapılır.
• İlgili yazı içindeki kilit (önemli kelime)lere göre hesaplama yapılır.
• Son olarak sonuçlar PageRank’a göre ayarlanır.


Sitemin Pagerank değerini nasıl öğrenebilirim?
Sitenizin pagerank değerini google toolbar yükleyerek öğrenebilirsiniz.

Click the image to open in full size.

Sitenizin pagerank değerini nasıl yükseltirsiniz?
- Pagerank degeri yüksek siteler ile link degişimi yaparak işe başlana bilir.Ne kadar çok dost siteniz olursa o kadar çok geri linkiniz olur, Siteniz ile aynı içerikli sitelerden link almanız daha etkili sonuçlar doğurur.Hatta rakip sitelerden link almak pagerank değerinizin artışına çok büyük bir ivme verir.Çok mantıksız gibi görünmesine rağmen buradaki amaç, "insanların link verdigi site kötü site olamaz", eğer rakip site bile, diğer siteye link veriyorsa link verilen site gerçekten çok iyi bir sitedir, teorisi üzerine kuruludur bu mantık. Ancak gerçek hayatta bu pek mümkün olmaz, bu durumda yapacak iki şey vardır, rakip siteden link alabilmek için rakip siteye reklam vermek eğer kabul ederse, diger yöntem ise aynı içerikli başka bir site açmak. Kendi sitenizden kendinize link vereceksiniz.Google programcılarıda bu olayın farkında olduklarından dolayı bazı önlemler almışlardır.Class C ip olayının ortaya çıkış sebeblerinden biride bu olaydır.(Class C ip olayı yazının alt paragraflarında vardır.)

- Pagerank değeri 5 ve üzerindeki link sitelerine sitenizi ekleyin.Pek hit yollamasalar bile pagerank getirisi yüksek olacaktır.Pagerank değeriniz yükselirse google dan daha çok ziyaretçi alırsınız daha üstlere çıkarsınız...
Örnek: Tr100.com sayfalarim.com bedava.cc interturknet.com

-Gerçekten link popülerliğine ihtiyacınız var mı?
Genelde orta karar bir sitede link popülerliği çok mühim değildir, arama motorlarının kriterleri arasında link popülerliği sadece kriterlerden biridir. Yahoo, Dmoz, LookSmart gibi dizinlerde siteniz dizilmişse bu size yeterde artar bile. Diyelim ki hosting işi yada cep melodi işi yapıyorsanız ve sitenizin alanında birçok rakibi
varsa link popülerliğinizi artırmanız sizin açınızdan faydalı olacaktır.Sizinle alakalı içerikli sitelerde linkinizin bulunması için çalışmalısınız. Bu demek değildir ki onlarca domain alıp hepsiniz sitenize yönlendirin, basitçe size link verebilecek siteler bulun ve size link vermelerini sağlayın.
- Dost site seçerken nelere dikkat etmem gerek ?
Öncelikle pagerank değeri en az 4 olması gerek ki size geri dönüşü olan bir pagerank katkısı olsun.
Aynı hostta olmayan siteler ile dost olun.Bu şu demek:

212.123.102.2 ip adresinde barındırılıyor diyelim siteniz

212=ülke
123=il
102=mahalle
2 =sokak

olarak düşünün. Google aynı sokaktakilerin birbirine verdiği linki pagerank için saymıyor.212.123.103.(1) ile 212.123.103.(254) arasındaki ip ler birbiri ile Class C ip oluyor.Bu olay porno siteler yüzünden çıktı.adamlar reseller makina alıyorlardı.
100 tane site açıyorlardı ve hepsini biribiri ile linkliyorlardı.Aslında hepsi aynı adamın sitesi ama hile yaparak google yi kandırmaya çalışıyordu. Aynı hosta diyelim pr5 siteniz var.prsi daha düşük sitelerinize link vermeniz bir işe yaramıyor yada minimum katsayı ile yarar. Bir site ile class C ip adresi olup olmadığınızda buradaki adresten bakabilirsiniz
Google Pagerank ne zaman güncelleniyor?
İki tür Pagerank vardır.Bir gizli pagerank birde toolbar pagerank degeri vardır.İnsanların algılaması kolaylaşsın diye google toolbar pagerank bölümü 10 skalaya bölmüştür.Buradan takip edilebilir ancak gizli pagerank değeri tamamen matematiksel bir değerdir ve algılamak zordur.
PR(A) = (1-d) + d(PR(t1)/C(t1) + ... + PR(tn)/C(tn))
Tüm sayfaların biribiri ile link alışverişi tek tek hesaplanıyor ve doğal olarak ta vakit alıyor.Her ayın 8 de toolbar pagerank güncellemesi yapılıyor.Ancak son 3 aydır yapılmadı.En son ne zaman yapıldı ögrenmek için buradan bakabilirsiniz

Arama motorlarında nasıl yükselebilirim
Arama motorlarında yükselmek için bilmemiz gereken bir kaç önemli nokta vardır.
Sitenizin mutlaka standartlara uygun olmalı gerekmektedir.Örneğin sitenizde kodlama kısmında çok gereksiz tablolar açılmış kapatılmamıştır.
Siteniz browserlarda düzgün açılabilir ancak browserlar hataları düzeltip ekrana basmak için vakit kayıp ederler.
yada sayfanız çok resim vardır geç açılır bunlar hep olumsuz puan getirir sitenize.Sitenizi buradan test edin sıfır kodlama hatalı hale getirmenizde fayda vardır.

Arama motorlarında şu mantık vardır.Aynı içerikli binlerce sayfa vardır.Hangisinin üste çıkacağına şöyle karar verirler.
Domain etkeni.Normal şartlar altında domain ile site içeriği uyumludur.Örneğin winamp programını indireceksiniz.aklınıza ilk gelen adres winamp.com olur.Arama motorlarında da bu mantık vardır doğal olarak.Aranan kelime ile domain ilişkisine bakılır.
Örnegin "mp3" kelimesinde üste çıkmak istiyorsanız. m3.com domain adını almanız gerek Eger mp3.com dolu ise ki bu vakitten sonra güzel domain bulmak zor biraz.Alternatif domainleri deneyin. mp3.cc mp3.ws gibi.
http://www.kurufasulye-mp3.com gibi bir domain muzikkutusu.com gibi bir domainden her zaman daha şanslıdır çünkü aranan kelime domain içinde geçiyor.Çok fazla (-) tire işaretli domainler spam kategorisi domainler olarak sayılıyor bunada dikkat edin.
Örneğin, üst sıralara çıkmak için bedava-polifonik-cep-melodi-nokia.com gibi bir domain almak dangalaklıktan başka bir şey değildir.Bu domain asla üste çıkamaz. Hile için alındığını Google tabii ki biliyor.Böyle olmasaydı ortalık bu domainlerden geçilmezdi sıralamalarda.Yapılan anket ve arama istatistiklerinden çıkan sonuçlara göre, insanların %80'i bir arama sorgusunda iki kelimeden daha fazla kelime aramıyor.Yani insanlar " melodi" yada "cep melodi" diye aratınca bulunan sonuçlardan memnunlar ki "nokia cep melodi" gibi 3 kelimelik arama yapmıyorlar.En azından %80 i aramıyor.
melodi.com sitesi en şanslıdır.http:// polifonik-melodi.com gibi bir domainde http://polifonik-melodi-nokia.com domainden daha şanslıdır.Domain adı ne kadar kısa ise o kadar şanslıdır.
Yapılan bir "link" kelimesi aramasında, linkler.com domaini, linksiteleri.com domaininde daha şanslıdır.Şansınızı artırmak için gidip linkX.com gibi bir domain alırsanız, linkler.com sitesinden daha şanslı bir konuma gelirsiniz arama motorlarında...
Eğer aranan kelime ile ilgili bir domain yoksa arama motoru veritabanında , o zaman subdomain dikkate alınıyor sıralama için.
http://mp3.siteniz.com gibi.Tüm bu kriterlerden sonra hala bir sürü site varsa veritabanında ki var olur hep, üste çıkmak için bir sürü site subdomain oluşturmuştur.
şunlara bakıyor google :
1-Hangi sayfanın unique içeriği varsa yani çalıntı yada kopya bir içerik olmayacak.Google arama motorunun temel amacı, insanlığa faydalı siteleri üste çıkartmaktır. Mesela, NTV haber portalındaki teknoji haberlerini alıp kendi sitenizde yayınlarsanız üste çıkma şansınız çok zordur çünkü aynı şeyi yapan onlarca belkide yüzlerce site vardır.Hepsi avucunu yalar, NTV en üste çıkar.Google veritabanında var olan daha önce indexlenmiş olan bir içerigi, ısıtıp ısıtıp tekrar sunarsanız,yani çalıntı bir site yada aynı içerikli başka bir site yaparsanız, Google sitenize prim vermez üst sıralara çıkamazsınız. Tablo yapısını yada renklerini degiştirseniz bile üste sıralara çıkamazsınız.Google zaten tablo yapılarını falan görmezden geliyor.Yapmanız gereken şey yazılan makaleyi unique içerik haline getirmektir.
Kendi yorumlarınızıda ekleyip, makaleyi degiştirirseniz kendi unique içeriginizi oluşturursanız çok rahat çıkarsınız üst sıralara ve NTV ile kapışırsınız
2-Hangi sayfa hızlı açılıyorsa
3-Hangi sayfada kodlama hatası yoksa
4-Hangi sayfanın title kısmında yazan kelimeler ile içerikteki kelimeler aynı ise.(meta tag kısmı değil keyword ve description degil yani)
5-Hangi sayfa standartlara uygunsa, (standartlara uygun siteler varken hile yapan siteler üste çıkmaz, hile ile sıralamayı degiştirmeye çalışan siteler kısa süre sonra aşagılara çekilir yada banlanır. gizli kelime döşeyenler, cloak yapanlar vs)
6-Hangi sayfanın Pagerank degeri yüksekse
O site üste çıkar.

Özellikle Google bütün sitelere eşit mesafededir.Herkez yarışa eşit koşullarda giriyor.Kimseye torpil yapmaz.Pagerank değeriniz sıfır olsa bile aramalarda ilk sayfada çıkabilirsiniz.Pagerank sıralamayı belirleyen kriterlerden sadece biri.
Mesela e-kart siteniz vardır yada sayfanız.Aramalarda hiç çıkmaya bilirsiniz.
Arama yaparsanız şu an için "e-kart" kelimesinde
http://www.google.com/search?hl=tr&q=e-kart&lr= ilk sayfalıdakilerin hep büyük siteler olduğunu görürsünüz (1-Superonline2-Ekolay 3-Mynet...) ve aklınıza dogal olarak torpilliler diye gelebilir oysa asıl sebep şu, bir çok küçük site "e-kart" linkini bu sitelere vermiştir bilerek yada bilmeyerek.Özellikle yeni açılan siteler koyacak birşey bulamaz ve linklerini hep bu sitelere verir Dolayısıyla bu sitelerin pagerank değerleri yükseliyor ve üste çıkıyor.Eğer sizde yeterinde çok link alırsanız sizde 1.olabilirsiniz.Yeterince link içinde, iyi içerik ilk şart.Google programcılarının temel amacı, insanlığa faydalı içerik sunan siteleri üste çıkartmaktır.Sağdan soldan çalıntı içeriklerle , bir kaç günde oluşturulan sitelerin, çok fazla üste çıkma şansıda yoktur.Çalıntı yapılan sitenin içeriği, google veritabanında zaten kayıtlıdır ve belli bir sıralamada yerini almıştır.Eğer, o siteyi çalarsanız, google sizin çalıntı yaptıgınızı veritabanındaki verileri kıyaslama yaptığı an anlıyor ve sizin sitenize prim vermiyor.İstediginiz kadar renkleri, tablo yapılarını degiştirin, zaten google tabloları görmezden geliyor.Sitenin içindeki saf cümle yapılarını kontrol ediyor.Sitenizin google arama motoru örümceklerinin nasıl gördüğünü merak ediyorsanız, sitenize Lynx Browser ile mutlaka bir bakın.
Unique içerikli (daha önce hiç kimsenin yapmadıgı bir sayfa, kendi yazınız, makaleniz, şiiriniz gibi) siteler yada sayfalar her zaman üste çıkıyor.Ne kadar çok unique içeriginiz olursa google sitenize o kadar deger verir.

Sitenize karşılıksız alınan linkler, Pagerank için daha büyük artı sonuçlar doğurur, bunuda unutmamak gerek.Karşılıksız link almanın öneminin matematiksek ispatını buradan okuyabilirsiniz
Başkaları, sizi taktir etsin sitenize link versin...Eğer bir anda çok fazla site ile link degişimi yaparsanız, google para ile link satın alıp, pagerank dengesini bozmaya çalıştıgınız için sitenizi cezalandırır.Bu cezanın teknik adıda "Google Bomb". Sitenizin Pagerank degeri 5-6 olmayı beklerken, google
PageRank degeriniz 2-3 olabilir google bomb yüzünden.
Karşılıksız link almaya çalışmak, en etkili pagerank kazanma yoludur.Bunun içinde sitenizin içeriğinin iyi olması gerek, başka insanların sizi taktir edip, link vermesi gerek...

Yazan: Mert ÖĞÜT
kaynak: www.gitme.net/google.php
Kaynak göstererek bu yazıyı kullana bilirsiniz.Bu sayfaya link verebilirsiniz.
Burada yazılanlar, konu hakkında hiç bilgisi olmayanlara Pagerank ve link degişimimin önemi hakkında yüzeysel olarak bilgi vermek için yazılmıştır
odin Ofline   Alıntı ile Cevapla
Alt 01-08-2007, 05:40   #2
Banned
 
s3x3n - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 

bilgi icin saol dostum
__________________
Üç Hece Sekiz Harf Sadece Beşiktaş
s3x3n Ofline   Alıntı ile Cevapla
Cevapla

Bu konuyu arkadaşlarınızla paylaşın


Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 

Yetkileriniz
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-KodlarıKapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık




Türkiye`de Saat: 23:47 .

Powered by vBulletin® Copyright ©2000 - 2008, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.3.2

Sitemiz CSS Standartlarına uygundur. Sitemiz XHTML Standartlarına uygundur

Oracle DBA | Kadife | Oracle Danışmanlık



1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 326 327 328 329 330 331 332 333 334 335 336 337 338 339 340 341 342 343 344 345 346 347 348 349 350 351 352 353 354 355 356 357 358 359 360 361 362 363 364 365 366 367 368 369 370 371 372 373 374 375 376 377 378 379 380 381 382 383 384 385 386 387 388 389 390 391 392 393 394 395 396 397 398 399 400 401 402 403 404 405 406 407 408 409 410 411 412 413 414 415 416 417 418 419 420 421 422 423 424 425 426 427 428 429 430 431 432 433 434 435 436 437 438 439 440 441 442 443 444 445 446 447 448 449 450 451 452 453 454 455 456 457 458 459 460 461 462 463 464 465 466 467 468 469 470 471 472 473 474 475 476 477 478 479 480 481 482 483 484 485 486 487 488 489 490 491 492 493 494 495 496 497 498 499 500 501 502 503 504 505 506 507 508 509 510 511 512 513 514 515 516 517 518 519 520 521 522 523 524 525 526 527 528 529 530 531 532 533 534 535 536 537 538 539 540 541 542 543 544 545 546 547 548 549 550 551 552 553 554 555 556 557 558 559 560 561 562 563 564 565 566 567 568 569 570 571 572 573 574 575 576 577 578 579 580