Beşiktaş Forum  ( 1903 - 2013 ) Taraftarın Sesi


Geri git   Beşiktaş Forum ( 1903 - 2013 ) Taraftarın Sesi > Taraftar > Gündem Dışı > Webmaster

Webmaster Bu başlıkta Çeşitli webmaster konuları tartışılır.

 
 
LinkBack Seçenekler Stil
Alt 09-03-2007, 19:29   #5
Yardımcı Admin
 
Meric - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 

Anahtar Kelimeler

Bunlar sitenizi arayacak kişilerin arama esnasında kullanacakları kelimelerdir. Örneğin pul koleksiyonu ile ilgili bir siteniz varsa muhtemelen insanlar “pul koleksiyonu” kelimelerini kullanarak arama yaparlarsa sitenize ulaşmalılardır. Bu durumda bu kelimeler sizin hedef kelimelerinizdir. Sitenizdeki her sayfanın ayrı bir hedef kelimesi olmalıdır. Örneğimizden devam edecek olursak pul tarihini anlattığınız bir sayfanız varsa bunun da hedef kelimeleri “pul tarihi” olabilir.

Seçeceğiniz kelimeler mutlaka 1’den fazla olmalıdır. Çünkü örneğin “pul” kelimesi için çok fazla rekabet olacaktır ve boş yere bir mücadeleye gireceksiniz demektir. Bunun yerine “pul koleksiyonu”nu kendinize hedef alırsanız hem hedef kitlenize ulaşmış olur, hem de daha fazla ziyaretçi çekmiş olursunuz.

Hedef Kelimelerinizi mutlaka sayfanın en kritik yerlerine koymayı unutmayın. Kelimelerinizi öncelikle Html başlığına koymalısınız. Ayrıca sayfa başlığında ve eğer mümkünse ilk birkaç paragrafta da kullanın. Aynı zamanda spam yoluna kaçmadan mümkün olan yerlerde de hedef kelimelerinizi kullanın.

Site dizaynında tablo kullanıyorsanız arama motorları sitenizi sizin gördüğünüz gibi görmeyebilir. Örneğin sağ tarafta bir menünüz varsa ve siz bunun yanına ilk paragrafı yazmışsanız ve bunları bir tablo içine almışsanız sizin normal olarak beklentiniz önce ilk paragrafınızı görmesidir. Ama arama motorları sitenizi en eski browserla ziyaret eden bir ziyaretçi gibidir. Bu yüzden de büyük bir ihtimalle sağda bulunan menüyü önce, ilk paragrafı ise sonra görüntüler ve bu da sizin ilk paragrafa yazdığınız hedef kelimelerinizin sayfanın daha altına düşmesine neden olur. Böyle bir dizaynla bunu çözmenin herhangi bir yolu yoktur. Ama bu sebepten tablo kullanmayı asla bırakmayın çünkü tablolar site dizaynının en önemli elementidirler. Aynı etkiyi javascriptler de yapar. Bu yüzden mümkün mertebe javascript kullanacaksanız bunları sayfanın altlarında kullanın.

Link Oluşturma

Arama motorları genellikle sıralama algoritmalarında link analizlerine de yer verirler.

Sizin hedef kelimelerinizde ilk 10’da çıkan sitelerde link değişimi, forumlarında site adresinizi belirtmeniz, ziyaretçi defterlerinde site adresinizi belirtmeniz gibi yollarla linkinizin bulunmasını sağlayabilirsiniz.

Bu sizin konu ile ilgili olduğunuzu ve o arama motorunun en çok güvendiği 10 site tarafından da güvenilir bulunduğunuzu gösterir.

Bunun yanında o siteler ilk 10 sırada çıktıklarından büyük bir ihtimalle zaten iyi bir ziyaretçi sayısına ulaşmışlardır ve bu sitelerde linkinizin bulunması aynı zamanda o sitelerden size ziyaretçi gelmesi anlamına da gelir.

Meta Tags

Meta tagler sihirli bir yol değildir ve birçok arama motoru bunlara dikkat etmez. Ama gene de bunları sayfalarınızda bulundurmanız yararınızadır. 3 temel ve önemli meta tag vardır ve bunların dışında kalanları kullanmanın pek de bir önemi yoktur. Bu 3 temel meta tag şunlardır:

Title

Bu aslında tam olarak bir meta tag değildir ama gene de bu başlık altında incelemek yararlı olacaktır. Buraya yazdığınız herhangi bir cümle browserların üst bölümünde ve arama motoru sonuçlarının başında görünür. Bu yüzden de hedef kelimelerinizin burada geçmesi çok önemlidir. Bunun yanında buraya yazacağınız cümle, sayfanız sık kullanılanlara eklendiğinde de görünür.

Bu tag’e yazacağınız kelimeler çok dikkat etmelisiniz. Çünkü bu tag tüm sayfanıza bedeldir. Arama motorları öncelikle bu tage bakarak arama sonuçlarını görüntülerler. Başlık yazarken kelimelerin yerleri de önemlidir. Örneğin başlığın başına hedef kelimelerinizi yazarsanız bu çok daha iyi olur. Ayrıca şirket adınız yerine hedef kelimelerinizi kullanmanız size daha yararlı olacaktır. Çünkü McDonalds gibi tanınmış bir marka değilseniz büyük ihtimalle insanlar şirketinizin ne olduğuyla değil aramak istedikleri konuyla ne kadar ilgili olduğunuza bakacaklardır. Çok isterseniz başlığın sonuna şirketinizin ismini yazabilirsiniz.

Peki ya 1-2 kelimeden fazla hedef kelimeniz varsa. Buna örnek olarak cm hakkında bir siteniz var diyelim. Bu durumda hedef kelimeleriniz “championship manager” ve “cm” olacaktır. Bu konuda üzülmenize gerek yok. Çünkü arama motorları aslında 60 ila 150 karakter arasında yazdıklarınızı görüntüler. Yani en çok önem verdiğiniz hedef kelimeyi başa diğerlerini sona ekleyerek başlık oluşturabilirsiniz. Örneğin “Championship Manager 4 – Cm 4” gibi bir başlık yeterli olacaktır.

Title’da hedef kelimelerinizden birini tekrarlarsanız bu yararınıza olacaktır. Ama birden fazla tekrarlamaktan ya da tekrarlanan kelimeleri yanyana yazmaktan kaçının.

Bunun yanında title taginin altına <!—açıklamanız à yazmanız sitenizin açıklamasının bu şekilde görüntülenmesini sağlar. Hatta description tagini desteklemeyen arama motorlarında bile…

Description

Bu meta tagı destekleyen crawlerların sitenizin altına yazabileceği bir açıklamadır. Desteklemeyen crawlerlar ise sitenizin ilk 1 ya da 2 cümlesini site açıklaması olarak görüntülerler.

Buraya yazacağınız açıklama hem bu tagı destekleyen arama motorlarında görüntülenmesini sağlar hem de eğer iyi bir açıklama yazdıysanız bunu dizinlere başvururken de kullanabilirsiniz.
__________________


http://img81.imageshack.us/img81/9771/topmain8dd3mg5.jpg
Meric Ofline   Alıntı ile Cevapla
 

Bu konuyu arkadaşlarınızla paylaşın


Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 

Yetkileriniz
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-KodlarıKapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık




Türkiye`de Saat: 00:38 .

Powered by vBulletin® Copyright ©2000 - 2008, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.3.2

Sitemiz CSS Standartlarına uygundur. Sitemiz XHTML Standartlarına uygundur

Oracle DBA | Kadife | Oracle Danışmanlık



1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 326 327 328 329 330 331 332 333 334 335 336 337 338 339 340 341 342 343 344 345 346 347 348 349 350 351 352 353 354 355 356 357 358 359 360 361 362 363 364 365 366 367 368 369 370 371 372 373 374 375 376 377 378 379 380 381 382 383 384 385 386 387 388 389 390 391 392 393 394 395 396 397 398 399 400 401 402 403 404 405 406 407 408 409 410 411 412 413 414 415 416 417 418 419 420 421 422 423 424 425 426 427 428 429 430 431 432 433 434 435 436 437 438 439 440 441 442 443 444 445 446 447 448 449 450 451 452 453 454 455 456 457 458 459 460 461 462 463 464 465 466 467 468 469 470 471 472 473 474 475 476 477 478 479 480 481 482 483 484 485 486 487 488 489 490 491 492 493 494 495 496 497 498 499 500 501 502 503 504 505 506 507 508 509 510 511 512 513 514 515 516 517 518 519 520 521 522 523 524 525 526 527 528 529 530 531 532 533 534 535 536 537 538 539 540 541 542 543 544 545 546 547 548 549 550 551 552 553 554 555 556 557 558 559 560 561 562 563 564 565 566 567 568 569 570 571 572 573 574 575 576 577 578 579 580