|
Ana Sayfa | Kayıt ol | Yardım | Ortak Alan | Ajanda | Bugünkü Mesajlar | XML | RSS | |
|
Webmaster Bu başlıkta Çeşitli webmaster konuları tartışılır. |
| LinkBack | Seçenekler | Stil |
08-11-2007, 11:22 | #1 | ||
Üyelik tarihi: Jun 2007 Yaş: 43
Mesajlar: 8.401
Tecrübe Puanı: 25 |
Dünyanın ağları Facebook'a karşı Web çağının yeni telaşı insanları birbirine bağlamak ve etiketlemek. Şu aralar ibre Facebook'tan yana ancak karşı cephe de yabana atılır cinsten değil. Son dönemde internetin en hızlı büyüyen sitelerinden Facebook'ta avantajı Microsoft'a kaptıran Google, rekabeti en beklenmedik noktaya taşıdı ve karşı cepheyi kurdu 05/11/2007 (7628 defa okundu) 2004 yılının şubat ayında sadece sonu .edu ile biten e-posta adresi olan Amerikalı ögrencilere açık bir site olarak hizmete geçtiği günlerde Facebook, kendi anavatanı bir yana dünya için bile pek bir şey ifade etmiyordu. Ancak 11 Eylül 2006 yılında kapılarını herkese açıp bir yıl içinde 50 milyon kullanıcıya, 100 milyon dolar reklam gelirine ve her gün yeni kayıt olan 150 bin üyeye sahip olunca kıyamet koptu. Satın almak ya da ortak olmak için kapısını aşındıran web devlerini kurucusu Mark Zuckerberg bir bir geri çevirdi. İlk ciddi teklif Yahoo'dan gelmişti. Ardından Google, ardından sermaye grupları ve Microsoft... Sonunda Zuckerberg firmanın yüzde 1.6'sını 240 milyon dolar karşılığında Microsoft'ta sattı. Bakkal hesabıyla şirketin toplam değerini 15 milyar dolara çıkarma komedisi bir yana, bugün üye tabanının yüzde 60'ı ABD dışından gelen site internetin en önemli değerlerinden biri haline gelmiş durumda. Ancak 'sosyal ağ' denilen bu kategorinin içinde yer alan tek marka Facebook değil. İşin ilginci ilk de değil. Örneğin Türkiye'de pek bilinmiyor olsa da özellikle ABD ve Latin Amerika ülkelerinde milyonlarca kullanıcıya sahip Orkut.com da Facebook kadar eski bir alternatif. Google'ın ABD merkezinde çalışan Konya doğumlu Orkut Büyükkökten adlı bir Türk tarafından yaratılan Orkut, ilginç bir şekilde Google'ın en ilgisiz olduğu hizmetlerinden biri oldu. Ne var ki Facebook'un hızlı yükselişi ve yarattığı ilgi herkesin olduğu gibi Google'ın da ilgi alanını değiştirmesine yol açtı. Sahip olma savaşından galip çıkan Microsoft'a karşı Google'ın tepkisi pek de beklenmeyen bir noktadan geldi. Google 'Open Social' adını verdiği bir yapıyla Facebook dışındakı bütün sosyal ağ sitelerinin birleşerek uygulama ve hizmetleri paylaşabileceği bir yapıyı kurdu. İlk etapta MySpace, LinkedIn, Friendster, Ning, Flixter ve Plaxo gibi bir dizi büyük oyuncuyu yanına alan Google, herkese açık altyapı sayesinde her geçen gün büyüyecek bir platformu kurmuş oldu. Sistem Facebook'un Mayıs 2007'de duyurduğu 'Facebook Platform' konseptini temel alıyor. Facebook Platform'da dış siteler Facebook üyelerinin tek tıkla profil sayfalarına ekleyip kullanacağı küçük uygulamalar (application) yaratıyordu. Örneğin Slide sitesinin yarattığı FunWall ve TopFriends adlı uygulama şimdiden 5 milyona yakın Facebook kullanıcısı tarafından kullanılıyor. Google'ın öncülüğündeki Open Social ise yaratılan bu uygulamaların sadece bir sitede değil, bütün sosyal ağ sitelerinde kullanılabilmesini sağlıyor. Yani bir sitede eklediğiniz uygulama, diğer sitelerdeki profilinizde de yer alıyor. Bu da birbiriyle daha uyumlu çalışan ve daha çok üyeye ulaşan yapıları mümkün kılıyor. Bu girişim belki Facebook'un popülerliğini engellemeyecek, üye sayısını geriletmeyecek ancak şüphesiz alternatif siteler için büyük avantaj sağlarken, daha hızlı bir üye genişlemesine de imkân verecek
__________________ | ||
|
Bu konuyu arkadaşlarınızla paylaşın |
Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir) | |
| |