Beşiktaş Forum  ( 1903 - 2013 ) Taraftarın Sesi


Geri git   Beşiktaş Forum ( 1903 - 2013 ) Taraftarın Sesi > Kültür , Sanat Turizm, Gezi ve Seyahat Rehberi > Oteller - Tatil Köyleri - Plajlar - Kaplıcalar - Yayla > Yurt İçi

Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Stil
Alt 19-01-2007, 23:05   #1
 
OnuR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Eskihisar Kalesi

Click the image to open in full size.


Eskihisar Kalesi

Eskihisar Kalesi, deniz kıyısına yakın olan ve beldenin kuzey-doğusunda bulunan dik yamaçlı bir tepe üzerinde yer almaktadır. Kalenin limanı korumak ve Marmara Körfezi’ nde yer alan gemi trafiğini denetlemek amacı ile Bizans döneminde yada Bitinya Krallığı zamanında yapıldığı zannedilmektedir. Kalenin duvar ve surları tuğla süzlemeledir ve kaleye tek giriş sadece kuzey tarafında yer alan ana giriş kapısıdır.

Bazılarına göre, Eskihisar (Nikeiata)’ da yer alan kale İ.Ö. 2. yy’ da yaptırılmıştır. Bu zaman dilimi de tanınmış Kartaca Kralı Anibal’ ın zamanına denk düşmektedir. Başka bir sava göre kale Bizans İmparatorluğu zamanında inşa edilmiştir. Ancak kalenin Bizans İmparatorluğu’ nun son zamanlarında onarıldığı kesin gibidir. Gebze ve vicarı Romalıların hakimiyetine girmeden önce Bitinya Krallığı’ nın yönetimindedir ve Roma yönetimine katıldıktan sonra da uzun bir süre Bitinya toprakları olarak anılmıştır. Kale ve yakınında yer alan köyün adının ilkin Lbyssa olduğu sonraları ise Dakieysa olarak geçtiği söylenir. Ancak Lbyssa adının Gebze için kullanıldığı ve Gebze’ ye bağlı olan ve deniz kıyısında yer alan bugünkü adları ile Darıca ve Eskihisar olan köyler ile karıştırıldığını sanıyorum. Gebze’ nin antik zamanlarda itibaren şu isimler ile anıldığı çeşitli tarihi belgelerde ve haritalarda görülebilir; Lbyssa, Libyssa, Dacybyza, Dacibyza, Daciviza, Dakieysa, Guebze, Geioze, Gebize, Gekboze, Gekbuze, Gekbüze, Gelbize, Geliboş, Gökboze, Guebize, ve Gebze. İsimlerin gerçek evrimi konusunda bir kesinliğe sahip ediğilim. Buradan Eskihisar köyü için kullanılan ad tarihi belgelerde Nikeiata olarak geçmektedir.

Kaleye çıkış yolu, tepenin kuzey taraflarına yapılan villa ve sitelerin çeşitli altyapı çalışmalartı ile oldukça bozulmuş. Yol kötü durumda ama, kale önü Gebze Belediye’ sinin çabası ve bir özel kuruluşun katkıları ile düzenlenmiş, ama yinede bulacağınız ortam sizi hayal kırıklığına uğratabilir. Gösterilen ilgi bir yerde sabit kaldığından bozulma ve ilgisizlik ortamı değiştirmiş. Birde insanların çevrelerine olan duyarsızlığı ve kirletme alışkanlığı çevreyi bakımsız hale sokmuş.

D-100 Karayolu’ ndan Gezbe-Eskihisar Sapağı’ ndan güneye dönülmesi ile yol altında kalan ilk trafik ışıklarına ulaşılır. Bu ışıklardan sonra güneye doğru düz devam edilince demiryolu üzerinde yer alan köprüden hemen sonra sola dönülmelidir. Dikkat edilirse var olan yol gösterme tabelalarından yön rahatlıkla takip edilebilir.



Bu aşamadan sonra yol bizi belli bir eğimle kıvrıla kıvrıla vadiye doğru indirmeye başlayacaktır. Gebze, bölgede deniz seviyesinden en yüksek kesimde yer alan bir ilçedir. Gebze tepesinden sonra burada yer alan dağ etekleri denize oldukça dik ve sıralar halinde inmektedir. Eshkihisar beldesi bu dağların deniz kenarında oluşturduğu oldukça dar bir kesimde kurulmuştur. Eskihisar Kalesi ise yerleşim yerinin doğu-kuzey tarafında yer alan tepenin üzerinde bulunmaktadır.



Yol oldukça düzgündür. Doğrudan feribot limanına giden yol da tercih edilebilir, ama bu yol, işi acele olanların yada körfezin karşı tarafına geçmek isteyenlerin tercih etmesi gereken yoldur. Sözünü ettiğim yol ise güzelliklerin sarmaladığı, üzerinde eski zeytin yağ imalathanesinin bulunduğu, bir kıvrım ile Eskihisar Kalesi’ ne çıkan yoldur. Yolun başında, vadiye inildiğinde, biraz mola verilip Osmanlı zamanında Almanlar tarafında inşa edilmiş Haydarpaşa-İzmit Demiryolu Hattı’ nın taştan viyadüğün heyula ayakları gezilebilir. Ayaklar gerçekten iki tepe arasında kalan vadiyi geçmek için ta 1870-1873 yılları arasında, zamanının koşullarına göre yapılmış gerçek bir sanat eseridir.





Eskihisar-İzmit Demiryolu Hattı, Osmanlı Anadolu Demiryolu Hattı, Bağdat ve Hijaz Demiryolau hattı projelerinden bir bölümünü teşkil etmektedir. Anadolu toprakları üzerinde Avrupa’ dan ta Bağdat’ a değin uzanacak büyük bir rüyanın gerçekleştirilmek istenen ikinci büyük evresini teşkil eder. Edirne-Sirkeci arası proje bitirildikten sonra, hattın Asya kesimine geçirilmesi büyük bir zorluk aşılarak gerçekleştirilir, oda İstanbul Boğaz’ ından geçiş. Buna bulunan çözüm, üzerlerinde ray döşeli vapurlardır. Sirkeciden vapura binen kısım kısım çekici ve vagonlar haydarpaşa’ ya geçirilir ve oradan hatlara bağlantı yapılır ve Haydarpaşa hatlarına geçişleri sağlanır.


Şu anki Haydarpaşa İstasyonu’ nun bulunduğu yere bir istasyon binası yapılr ama daha küçük ve şu anki ile karşılaştırıldığında pek gösterişsiz bir bina. Lokomotif ve vagonların geçişlerinin vapurlarla yapılması ilk zamanlarda mı tasarlanmış bu konuda pek ayrıntıya rastlamadım. Ama hattın Haydarpaşa’ dan Pendik’ e kadar getirilmesi oldukça zaman almış. Pendik-Gebze arası ise ikinci evre olarak gerçekleştirilmiş. Gebze-İzmit arası ise en fazla zaman alan kısmı olmuş. Gebze’ den itibaren, ilk vadiyi geçmek oldukça engel oluşturmuş.


Bu vadideki toprak yapısının toprak-kaymasına elverişli olması ve hattın eğim verilmeden geçirilmesi zorunluluğu, vadinin viyadükle geçilmesi olayını ortaya çıkartmış. Bu geçiş için zeminin sağlamlaştırılması ve yağmur ve benzeri doğal durumlada toprağın demiryoluna zarar gelmemesi için vadi örülen büyük taş ayaklar üzerinde oluşturulan viyadük köprü ile geçilmiş. Vadiyi geçen köprü için bir uçtan diğerine tam beş taş ayak örülmüş. Doğu yakada kalan yamaça oturtulan bent ta zemine kadar tıpkı ayaklar gibi örülmüş ve köprünün toprak içinde kalan en kısa ayağını oluşturmuş.
__________________




Besiktas JK






.
OnuR Ofline   Alıntı ile Cevapla
Cevapla

Bu konuyu arkadaşlarınızla paylaşın


Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 
Seçenekler
Stil

Yetkileriniz
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-KodlarıKapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık




Türkiye`de Saat: 11:33 .

Powered by vBulletin® Copyright ©2000 - 2008, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.3.2

Sitemiz CSS Standartlarına uygundur. Sitemiz XHTML Standartlarına uygundur

Oracle DBA | Kadife | Oracle Danışmanlık



1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 326 327 328 329 330 331 332 333 334 335 336 337 338 339 340 341 342 343 344 345 346 347 348 349 350 351 352 353 354 355 356 357 358 359 360 361 362 363 364 365 366 367 368 369 370 371 372 373 374 375 376 377 378 379 380 381 382 383 384 385 386 387 388 389 390 391 392 393 394 395 396 397 398 399 400 401 402 403 404 405 406 407 408 409 410 411 412 413 414 415 416 417 418 419 420 421 422 423 424 425 426 427 428 429 430 431 432 433 434 435 436 437 438 439 440 441 442 443 444 445 446 447 448 449 450 451 452 453 454 455 456 457 458 459 460 461 462 463 464 465 466 467 468 469 470 471 472 473 474 475 476 477 478 479 480 481 482 483 484 485 486 487 488 489 490 491 492 493 494 495 496 497 498 499 500 501 502 503 504 505 506 507 508 509 510 511 512 513 514 515 516 517 518 519 520 521 522 523 524 525 526 527 528 529 530 531 532 533 534 535 536 537 538 539 540 541 542 543 544 545 546 547 548 549 550 551 552 553 554 555 556 557 558 559 560 561 562 563 564 565 566 567 568 569 570 571 572 573 574 575 576 577 578 579 580