|
Ana Sayfa | Kayıt ol | Yardım | Ortak Alan | Ajanda | Bugünkü Mesajlar | XML | RSS | |
15-04-2010, 10:23 | #41 | ||
Üyelik tarihi: Aug 2008
Mesajlar: 966
Tecrübe Puanı: 17 |
Ron Dennis, geçen sezon sonunda Mercedes ile olan birlikteliklerini sonladırmada McLaren'in öncülük ettiğini açıkladı. Mercedes-Benz, 2009 sezonu sonunda McLaren ile olan uzun süreli birlikteliğine son vermiş ve daha sornasında BrawnGP'yi alarak kendi takımına sahip olmuştu. Mercedes ile ayrılıklarının, McLaren'in gelecekteki duruşuna zarar vereceği yönünde söylemler olmasına rağmen en iyisinin böyle olduğunu söyledi, özellikle de takımın motor almaya devam etmesi ile. Dahasında gruplar arasındaki ilişkiyi Mercedes'in değil, McLaren'in bitirmek istediğini belirtti. Dennis: "Tamamıyla barışçıl bir şekilde tamamlandı. Yıllar boyunca devamlı olarak McLaren'in kontrolünü ellerine almak istediler ve yine devamlı olarak onlara, McLaren'i kontrol etmelerini istemediğimizi söyledik" "Onlar bizden fazlasını istedi, biz onlara daha azını vermek istedik. Çünkü, olanlara bakın.Onların (otomobil üreticilerinin) kontrol etmesinin etkisi, her zaman yapıcı olmaz. CEO'lar bir gecede değişiyor. Bu şirkette hayatımın 30 senesini geçirdim, fazlasıyla arkadaşa ve bana bağlı bir çok insana sahibim. Satılık olmadığımızı Mercedes-Benz'e ve diğer hissedarlara net bir şekilde açıkladım. Her zaman istekliydiler" "Biz önayak olduk, bağımsız olmak istedik. Tarafı olduğumuz bir şey değildi bu. Demem o ki 2008'de (2009 sezonu için) Brawn'a motor vermeleri için bizim onayımız gerekiyordu." "Sonuçta Mercedes-Benz'in, tamamıyla bütünleşmiş bir iş ortağıydık ve hâlâ da öyleyiz. Pistte rakibiz ama pist dışında hâlâ sıkı dostlarız. Canım cicimli bir durum diyemem ama her iki taraf da kazandı" "İstediklerini tam olarak aldılar: tamamıyla kontrolleri altında olan bir yarış takımı. Ve biz de motor almayı sürdürdük" "Her iki tarafın da kazandığı bir durumdu. Sonuçta açıkçası böyle olacağını hepimiz farkettiğinde bu çok mantıklı bir durumdu" | ||
|
18-04-2010, 16:03 | #42 | ||
Üyelik tarihi: Apr 2010
Mesajlar: 22
Tecrübe Puanı: 15 | | ||
19-04-2010, 08:32 | #43 | ||
Üyelik tarihi: Dec 2008 Yaş: 38
Mesajlar: 367
Tecrübe Puanı: 21 | mükemmel bir yarıştı 2-3 yıldır belki ilk defa bu kadar heyecanlı bir yarış seyrettim formula1 yapılan ataklar geçişler karşılık vermeler pitden geçiş cezaları vs vs süperdi darısı istanbulpark ımıza allahım inşallah bizim yarıştada yağmur yağar
__________________ BO Q7 niz =)) | ||
21-04-2010, 07:59 | #44 | ||
Üyelik tarihi: Aug 2008
Mesajlar: 966
Tecrübe Puanı: 17 |
Lewis Hamilton FIA yarış hakemlerinin bu sene oynadığı rolü, şu ana kadarki Formula 1 kariyerinde tecrübe ettikleri içinde en iyisi olduğunu söyleyerek övdü. Hamilton bu sene yarışlardaki bazı hareketleri nedeniyle eleştirildi fakat şu ana kadar kınama cezasından fazlasını almadı. Sezon başlangıcından itibaren eski F1 sürücüleri hakem panelinin birer üyesi olmuştu. Vodafone'un bir promosyon çalışmasında konuşan Hamilton: '' Bence bu sene FIA ve onun yarış hakemleri şu ana kadar Formula 1'de tecrübe ettiklerim arasında muhtemelen en iyisi oldular.'' ''Formula 1'de hakemlik yapmak zor. Hepimiz yarışmak için buradayız, iyi zaman geçirmek için. Ortalığı karıştırmak için değil.'' ''Şurası kesin ki hepimiz sınırlara kadar zorluyoruz ve kural kuraldır ama bu sene çok daha adil ve kesinlikle daha tutarlı.'' ''Artık sürücüler olarak ceza alma riskini endişe etmeden, birisiyle gerçek mücadeleye girmekten korkmuyoruz. Bence bu harika bir durum.'' ''Hakemler harika bir iş çıkarıyorlar. Bence bu da aynı zamanda bu sene şu ana kadar böylesine müthiş yarışlar görmemize katkıda bulunuyor.'' Trf1 | ||
21-04-2010, 08:24 | #45 | ||
Üyelik tarihi: Aug 2008
Mesajlar: 966
Tecrübe Puanı: 17 |
Jenson Button, dünya şampiyonluğuna emin adımlarla gittiği geçen seneye kıyasla McLaren ile bu sene daha iyi bir zaman geçirdiğini söyledi. Sezonun Çin'deki 4. yarışında damalı bayrağı önde geçen Button, yeni takımı ile lider konumda ve bunun keyfini yaşıyor. Button: "Geçen sene inanılmazdı ve senenin başında 6 yarış kazanmak, sonuna kadar şampiyonluk için mücadele etmek ve şampiyon olmak çok özeldi." "Şimdi şampiyonluğu kazanmış durumdayım. Bu her zaman benim amacım olmuştur. Bu sene, 4 yarışa çıktım ve 2 zafer aldım. Ve evet, bu şimdiye kadarki hayatımın en iyi zamanları. Bunu istediğiniz kadar büyük yazabilirsiniz" "Ama sonraki 15 yarışında sokakta gezer gibi olmayacağını da biliyorum. Çıktığımız her yarış zor olacak, herkesten iyi araca sahip olduğumuz ilk üç yarıştaki gibi değil" "Red Bull'ların hızlı olduğunu bu 4. yarış. Şampiyonada lider olmamıza rağmen onları kovalıyoruz. Oldukça garip. Ama içinde bulunacak güzel bir konum" "Aracı, sıralamalardaki performansınızı geliştirmeye açsınız ve yaptığımızdan daha iyisini ortaya koyabileceğimizi düşünerek Barselona'ya gidiyoruz, özellikle de Cumartesi günleri için" Button, sezonun başında elde ettiği bu sonuçların, kış döneminde takıma adapte olmak için ortaya koyduğu büyük çabadan kaynaklandığını söyledi. Button: "Tekrar büyük bir öğrenme dönemi oldu ve bir takımda yeni çocuğum. Ama kış döneminde mühendislerimle ve takımdaki herkesle çok çabuk bağ kurdum. Bunun bu sene için çok önemli olduğunu biliyordum" "Burada hepimiz şampiyonluk adına mücadele etmek için varız. Esas hedefimiz bu olmalı. Ama benim için, bunu düşünmeden önce, takımın bir parçası olduğumu hissetmeye yoğunlaşmam gerekti. Ve bunu yaptığımda artık aracın benim bir parçam olmasını sağlama üzerine çalışabileceğimi biliyordum" "Benim stilime daha uygun olması için üzerine çalışılması gereken bir kaç ufak şey daha var, bunlar önümüzdeki yarışlar için bana yardımcı olacaktır. Ama yine de iki galibiyet almamızın harika olduğunu düşünüyorum" 2009 şampiyonu, heyecanlı yarışlar çıkarmayı istediğini ama bu sene istikrarlı olmanın daha önemli olduğunu belirtti. Button: "Şampiyonluk için daha heyecanlı bir şekilde mücadele etmek isterdim ama istikrarlı olarak daha fazla şansa sahip oluyorsunuz. Lewis, izlemesi inanılmaz olan bazı yarışlar çıkardı. Son iki yarışı izledim ve Melbourne, oldukça heyecan verici bir yarıştı" "Sonuncusu, yarışın ilk bölümü için, oldukça heyecan vericiydi. Evet, harika bir çıkarıyor ve her ikimizin de muhteşem işler yaptığımızı düşünüyorum" "Böylesine rakabetçi olan, asla pes etmeyecek bir takım arkadaşınızın olması güzel. Pitbul gibi. Asla pes etmeyecek. Sonuna kadar mücadele edecek ve böylesine bir takım arkadaşına sahip olmaya bayılıyorum. İnanılmaz derecede hızlı. Olağanüstü bir pilot" "İyi olmasının başka bir nedeni de birbirimizi sıkı bir şekilde zorluyoruz. Son bir kaç yarışta bu göründü diye düşünüyorum. Birlikte bir yarış çıkarmamıştık aslında, bu hariç, sonunda" Trf1.net | ||
21-04-2010, 08:27 | #46 | ||
Üyelik tarihi: Aug 2008
Mesajlar: 966
Tecrübe Puanı: 17 |
2010 Formula 1 sezonunun yağmurlu ve kaos dolu 4. yarışı Çin Grand Prix'ini Mclaren Mercedes sürücüsü Jenson Button kazandı. Yarışa 5. sıradan başlayan Button, startın ardından çiseleyen pistte bir çok pilotun aksine pistte oluksuz lastiklerle kalarak önündeki pilotları geçti ve yarışın ilerleyen bölümlerinde lider Nico Rosberg'i geçerek liderliğe yükseldi ve damalı bayrağı ilk sırada gören isim oldu. 2 defa güvenlik aracının girdiği yarışta güvenlik aracından olumsuz bir şekilde etkilenmemeyi başaran ve son bölümde takım arkadaşı Lewis Hamilton'un 2.liğe yükselmesine rağmen fark açmayı başaran son dünya şampiyonu Button, Çin'de elde ettiği galibiyet ile bu sezon 2. galibiyetini kazandı ve pilotlar klasmanında liderliğe yükseldi. Yarışa takım arkadaşı Button'un arkasından 6. sıradan başlayan Lewis Hamilton, yarışta oldukça fazla geçiş yaparak 2.liğe yükseldi. Ön lastiklerinden oldukça şikayet eden Hamilton 2. olarak takımına bu sezon ilk duble zaferini kazandırdı. Yarışın yarısını lider götüren Nico Rosberg, Britanya ekibini durdurmayı başaramadı ve 3. olarak podyumla yetinmek zorunda kaldı. Yarışa çok iyi başlangıç yapan Ferrari pilotu Fernando Alonso, kırmızı ışıklar yanmadan kalkış yaptığı için pitten geçme cezası aldı ve toplam 5 kez pite girdiği yarışta 4. olarak şampiyonada önemli puanlar kazandı. Son yarışları sessiz sedasız götürerek iyi işler çıkarmayı başaran Renault sürücüsü Robert Kubica, Çin'de de oldukça iyi iş çıkardı ve damalı bayrağı 5. sırada gördü. Kubica da yarışın başında pite girmeyerek risk aldı ve bu risk onun önündeki pilotları geçmesini sağladı. Onu pole pozisyonundan başlayan ancak istediği sonucu elde edemeyen Red Bull pilotu Sebastian Vettel takip ederken Renault'nun çaylak sürücüsü Vitaly Petrov, son turlarında adeta uçtuğu yarışta 7. oldu. Red Bull'un Avustralyalı sürücüsü Mark Webber, mücadele dolu yarışın ardından 8.liği elde etti. Ferrari'den Felipe Massa kendisi için zorlu geçen yarışın son bölümünde eski takım arkadaşı Michael Schumacher'i geçerek 9. oldu ve şampiyona liderliğini kabyetti. Yarışın son puanı bugün 4 kez pite giren ve zorluklar yaşamaya devam eden Mercedes GP pilotu Michael Schumacher'in oldu. Sezonun 4. yarışının ardından Button 60 puanla liderliği ele geçirirken Rosberg 2.liğe Alonso ise 3.lüğe yükseldi. Markalarda ise Ferrari liderliği Mclaren Mercedes'e kaptırırken 2.lik İtalyan ekipte kaldı. Red Bull ise Mercedes'in önünde 3. sırada yer alıyor. 2010 sezonunun 5. yarışı 9 Mayıs'ta İspanya'da koşulacak. Poz Pilot Takım Süre 1. Button McLaren-Mercedes 1sa 44:42.163 2. Hamilton McLaren-Mercedes + 1.530 3. Rosberg Mercedes + 9.484 4. Alonso Ferrari + 11.869 5. Kubica Renault + 22.213 6. Vettel Red Bull-Renault + 33.310 7. Petrov Renault + 47.600 8. Webber Red Bull-Renault + 52.172 9. Massa Ferrari + 57.796 10. Schumacher Mercedes + 1:01.749 11. Sutil Force India-Mercedes + 1:02.874 12. Barrichello Williams-Cosworth + 1:03.665 13. Alguersuari Toro Rosso-Ferrari + 1:11.416 14. Kovalainen Lotus-Cosworth + 1 lap 15. Hulkenberg Williams-Cosworth + 1 lap 16. Senna HRT-Cosworth + 2 laps 17. Chandhok HRT-Cosworth + 4 laps Hızlı Tur: Hamilton, 1:42.061 Yarış dışı: Pilot Takım Tur Trulli Lotus-Cosworth 27 Di Grassi Virgin-Cosworth 9 De la Rosa Sauber-Ferrari 8 Buemi Toro Rosso-Ferrari 1 Kobayashi Sauber-Ferrari 1 Liuzzi Force India-Mercedes 1 Glock Virgin-Cosworth 1 Puan Durumu: Pilotlar: Takımlar: 1. Button 60 1. McLaren-Mercedes 109 2. Rosberg 50 2. Ferrari 90 3. Alonso 49 3. Red Bull-Renault 73 4. Hamilton 49 4. Mercedes 60 5. Vettel 45 5. Renault 46 6. Massa 41 6. Force India-Mercedes 18 7. Kubica 40 7. Williams-Cosworth 6 8. Webber 28 8. Toro Rosso-Ferrari 2 9. Sutil 10 10. Schumacher 10 11. Liuzzi 8 12. Petrov 6 13. Barrichello 5 14. Alguersuari 2 15. Hulkenberg 1 | ||
21-04-2010, 08:28 | #47 | ||
Üyelik tarihi: Aug 2008
Mesajlar: 966
Tecrübe Puanı: 17 |
Ferrari F10 - Düzenlenmiş Arka Kanat Ferrari, henüz McLaren'in pilot kontrolündeki F-kanal sistemini tam olarak kullanamasa da F10 üzerindeki yeni parçaların çoğu, Woking kökenli takımın çözümlerine çok benzeiyor. Sadece havanın arka kanat flapına doğrudan yönlendirilmesi değil, bunun yanında bir boru (kırmızı ok) aracılı ile difüzörün ön ucunun üstüne de akışını sağlıyor. Fernando Alonso, Çin GP'de Cuma antrenmanlarında bu çözümü de denemişti. Red Bull RB6 - İlave Egzoz Kanalı Red Bull Çin'de, aracının arkasına dikey küçük bir yarık (kırmızı ok) ekledi. Bu şekilde takım, egzoztan çıkan sıcak havanın arka lastiklere gitmesini engellemeyi ve havanın, difüzörün yan kanalına doğrudan gidişini iyileştirmeyi amaçlıyordu. Ferrari F10 - Aerodinamik Düzenleme Çin'de Ferrari, BMW Sauber'in ardından, arka kanadın düzlükteki etkisini azaltan McLaren tarzındaki sistemi deneyen ikinci takım oldu. Mercedes ve Williams da bu hafta sonu bu amaca yönelik sistemler denedi. Ferrari'deki diğer değişikliklerden biri de ön kanadın altındaki yeni alt gövde (1) ve Malezya'da Renault'un kullandığına benzer yeni çift katlı zemin (2). F10'un difüzörün merkez bölümü de düzenlenmiş. McLaren'inkine kıyasla Ferrari'de olmayan şey, İngiliz takımın pilot kontrolündeki F-kanalı. Ve MP4-25'teki gibi hava girişini ikiye ayırmak yerine F10'da, Force India'nın VJM03'ündekine benzer iki küçük açıklık var (3). Bununla birlikte McLaren'dekine benzer şekilde iki farklı hava akışı var. Biri (alttaki sarı çizgi), boru aracılığı ile difüzörün ön kenarına (4) doğru, diğeri ise (üstteki sarı çizgi) McLaren'dekine benzer şekilde yarık bulunan arka kanat flapına doğru oluyor. Fernando Alonso, Cuma günü sistemi denedi ve veriler topladı. Bu toplanan verilerle sistemin geliştirilmesi ve İspanya GP'de son bir çözüm ortaya konması bekleniyor. Mercedes GP MGP-W01 - Düzenlenmiş Arka Kanat Mercedes, McLaren'in arka kanadında uyguladığı yöntemin daha basit halini üretti. Ferrari'deki gibi bir F-kanal yok ve hava, köpek balığı yüzgeci şeklindeki motor kapağı içinden geçmiyor. Arka kanattaki iki küçük delikten (1) giren hava, bir kanal ile aradaki parçanın (2) arkasındaki iki çıkışı besliyor. Sistem, takımın her iki pilotu tarafından da denedi ve kanatların yüzeyindeki basın sensörleriyle de kontrol edildi. Trf1 | ||
21-04-2010, 08:29 | #48 | ||
Üyelik tarihi: Aug 2008
Mesajlar: 966
Tecrübe Puanı: 17 |
Çin Grand Prix'sini takım arkadaşının bir dakika gerisinde tamamlayan ve yarışta zorlanan Schumacher ile ilgili medyada eleştiriler devam ediyor. Alman Auto Motor und Sport gazetesi Çin yarışını 'rekorlar kazanan pilotun tüm kariyerindeki en kötü yarış' olarak nitelendirdi. Gazete Alman pilotun notunu 10 üzerinden 3 olarak verdi. Schumacher'in eski takım arkadaşlarından isminin verilmesini isteyen bir pilot da Independent'a yaptığı açıklamada, "Pazar günü aldığı yenilgiden sonra, Michael Schumacher'in eski, üstün olduğu seviyeye yeniden çıkabileceğini düşünmüyorum." diye konuştu. Köln merkezli Express gazetesi de bir salyangozu şampiyon pilotun kafası ile fotoşoplarken, Fransız Auto Hebdo da Çin yarışında yağmurun eski kralının artık ortalıkta gözükmediğini yazdı. Bild gazetesinin başlığı ise şu şekildeydi: "Yağmur Tanrısı mı? Schumi selin altında kaldı!" İtalyan La Gazzetta dello Sport'un manşeti ise Schumacher'in spora geri dönüşü ile ilgiliydi: "Bunu neden yaptı ki? Tuttosport gazetesi de pistte olanın Schumacher'in sadece bir gölgesi olduğunu yazarken, Corriere dello Sport da ilginç bir şekilde, "Eski bir aslan, genç ve aç bir grup hayvan tarafından saldırıya uğradı" yorumunu yaptı.La Stampa gazetesi ise , "Geçişsiz bir Formula 1 mi? Bunu sürekli geçilen Schumacher'e sorun" derken La RePerubblica da Alman pilotun artık Formula 1'in en iyi pilotları arasında yer almadığını yazdı. Hamburg merkezli Abendblatt gazetesi de Schumacher'in öğrenme aşamasındaki bir pilot olduğunu söylerken Frankfurt merkezli Rundschau Schumacher'şn performansını 'inanılmaz kötü' olarak nitelendirdi. Avusturya gazetesi Kleine Zeitung ise Alman pilotun Çin'de küçük düşürüldüğünden bahsetti. Britanya'nın The Guardian gazetesinde ise Lewis Hamilon'a yarış sonrası basın toplantısında çocukluğunuzdaki kahramanınızla lastik lastiğe mücadele etmek nasıldı sorusu hatırlatıldı. Bu sırada Jenson Button, Lewis Hamilton'a eğilip "Doğruyu söyle" demişti ve ikili gülmeye başlamıştı. Gazete bunu Schumacher için pek nazik olmayan bir davranış olarak nitelendirdi. Trf1 | ||
21-04-2010, 08:31 | #49 | ||
Üyelik tarihi: Aug 2008
Mesajlar: 966
Tecrübe Puanı: 17 |
Felipe Massa ve Fernando Alonso, Çin'deki yarışta olanlara rağmen aralarının hâlâ iyi olduğunu yineledi. Massa: "Sıkça olduğu gibi kafaları karıştırmak isteyenler her zaman oluyor" "Fernando ile aram her zamanki gibi ve bir geçiş hamlesi bunu şüphesiz değiştirmeyecek." "Yarıştan sonra zaten olanları anlatmıştım ve bunu tekrar yapmanın da anlamı yok diye düşünüyorum. Ama açıkçası anlamak istemeyenler var" "Fernando ile konuştum mu? Tabii, pistte olduğumuz diğer bütün günlerde olduğu gibi konuştuk. Ferrari'nin, biz pilotlardan ne istediğini ve pistte ne yapmamız gerektiğini ikimiz de çok iyi biliyoruz." Alonso da çıkan haberleri eleştirdi ve meselenin tartışmaya bile değmediğini söyledi. Alonso: "Bana söylenenler karşısında şaşırdım. Şangay'da söylemiştim: bu hadise karmaşa yaratıyor, çünkü iki takım arkadaşı arasında oldu.Diğer araç yeşil veya gri olsaydı bu hareketi hepimiz kutlayacaktık. Ama bunun yerine söylenecek bir şeyin olmadığı polemiklerle zaman kaybediyoruz" "Felipe ve ben yarışıyoruz. Takımın menfaatlerinin en önde geldiğini biliyoruz. Nasıl davranılacağını da biliyoruz ve ilk yarışlarda diğer yerlerde bunu gösterdik" "Bu kesinlikle pistteki mücadele ile ilgili değil, takım içinde sorun yaratma ile ilgili. Bunu, tecrübelerimden biliyorum. Eğer biri karmaşa yaratmak isterse kesinlikle Ferrari'nin ruhunu bozamaz" Trf1 | ||
21-04-2010, 08:31 | #50 | ||
Üyelik tarihi: Aug 2008
Mesajlar: 966
Tecrübe Puanı: 17 |
Martin Brundle eğer Formula 1'de yarış komiseri olsaydı daha sert kararlar ve cezalar için zorlayacaktı. 2010'da şimdiye kadar deneyimli eski pilotlardan Alain Prost, Johnny Herbert ve Alex Wurz gibi isimler yarış komiserliği yaptı. Brundle eski zamanların daha sert ve sınırsız cezalarının artık verilmediğini, yarış komiserlerinin artık çok hoşgörülü davrandığını düşünüyor. 1996 yılından bu yana BBC'de yorumculuk yapan McLaren'in eski pilotu Brundle, BBC sitesindeki köşesinde Sebastien Vettel ve Lewis Hamilton'un Çin GP'si pit alanındaki mücadeleleri nedeniyle ceza alması gerektiğini düşündüğünü yazdı. "Her ikisi de kınama aldı ama bunun ne anlamı var ki? Bir kınamanın etkisi nedir, kaç tane kınama alınca gerçek bir cezaya maruz kalırsınız?" "Ben hafta sonunda yarış komiseri olmadığım için şanslılar. Çünkü ben olsaydım Barselona yarışında gridde geride olmaları için zorlardım." Brundle ayrıca yarışın galibi Jenson Button'ın da güvenlik aracı arkasında yarışa yeniden start verildiği sırada aşırı bir sürüş gerçekleştirdiği için ceza alması gerektiğini düşünüyor. "Eski takımım McLaren için pek makbul bir yarış komiseri olmazdım herhalde ama bu iş gözde olma yarışması değil." Trf1 | ||
Bu konuyu arkadaşlarınızla paylaşın |
Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir) | |
| |