Beşiktaş Forum  ( 1903 - 2013 ) Taraftarın Sesi


Geri git   Beşiktaş Forum ( 1903 - 2013 ) Taraftarın Sesi > Eğitim Öğretim > Dersler - Ödevler - Tezler - Konular > Dış Ticaret

Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Stil
Alt 02-02-2007, 11:25   #1
imparator
Guest
 
imparator - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 

IFCBA Nasıl Yardım Edebilir?
Uluslararası ticaret sürecindeki dürüstlüğü güçlendirmede ve yozlaşmayla mücadelede ortaya çıkan sorunları dile getirmede özel sektör ne yapabilir? Aşağıda açıklanacak teklifler özel sektördeki birincil -ve yasal- ilişkinin gümrük komisyoncusu ve müşterisi arasındaki olduğunu ve gümrük komisyoncusu ve devlet (gümrük idaresi) arasındaki ilişkinin ise ikinci derecede olduğunu kabul eder.
1. Ticaret Sürecini Kolaylaştırmak
Geçmişte gümrük komisyoncuları, freight forwarders ve gemicilik acentalarının rolü, çözümün bir parçası olmaktan ziyade ticareti kolaylaştırma sorunun bir parçası olarak görülürdü. Tabiatıyla gümrük komisyoncuları gümrüklerin malları serbest bırakması için gerek duyulan bilgiler konusunda müşterilerine güveniyorlardı. Ancak yetersiz bilgi hiç kimsenin işine yaramıyordu. Bununla beraber komisyoncular yine de müşterilerin eşyalarının serbest bırakılmasını hızlandırarak ticareti kolaylaştırmakta hayati bir rol oynayabilirler.
2. Anlamlı Performans Kriterleri Ortaya Koymak
Kamu ve özel sektörde yüksek standartların varlığının devamını sağlamak için ajanslar ve ithalatçılar katı performans ölçülerine uymak zorunda kalabileceklerdir. Bu garantileri karşılamaktaki başarısızlık yaptırım veya ceza uygulanması ile sonuçlanmalıdır. Fakat karşılıklı olarak üzerinde uyuşulan performans kriterlerini hem kamunun hem de özel sektörün birlikte yerine getirmeleri önemlidir. Eğer gümrük idaresi bunu yapmazsa özel sektörün bu standartları sağlamasını özendirecek pek az şey olduğunu unutmamak gerekir.
3. Paylaşılan Compliance ve Cezalarla ılgili Mesajları Güçlendirmek
Pek çok ülkede gümrük işlemlerinin kapsamı genişledikçe gelir toplamaktansa compliance ve uygulama sorunlarına önem verilmeye başlanmıştır. Hemen her gümrüğün yaşadığı, insan ve finansman kaynaklarına ilişkin sorunlar göz önüne alınınca ithalatçı ve ihracatçıların gümrük denetimlerine daha iyi hazırlanmaları gerekeceği anlaşılmaktadır. Gümrük komisyoncuları müşterileri adına hesaplarını hazırlayabilir veya müşterilerinin denetim için hazırlanmasına yardım ederek pürürsüz bir denetim sürecinin oluşmasını kolaylaştırabilirler.
  Alıntı ile Cevapla
Alt 02-02-2007, 11:26   #2
imparator
Guest
 
imparator - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 

4. Elektronik Ticareti Desteklemek ve Artırmak
Özel sektörün standartlarını yükseltmesi kamunun da aynı yolda ilerlemesini fazlasıyla kolaylaştıracaktır. Talebin yüksek olduğu uluslararası ticaretin karmaşık dünyasında gelişmekte olan ülkelerin gümrük idarelerinin hizmetlerini geliştirmelerini teşvik etmek gereklidir. Gelişme yolunda birlikte çalışmak suretiyle özel sektör bu teşviği yapabilir. Gümrük komisyoncuları elbette gümrüklerin işini onların yerine yapamaz fakat komisyoncuların gümrük idarelerinin daha verimli ve etkin olmasını sağlayacak pek çok hizmeti yerine getirmeleri mümkündür.
Bunun en bariz örneklerinden biri, gümrüklerin bilgi depolama ve mükelleflerin hesap kayıtlarına girme ihtiyacının karşılanmasında gümrük komisyoncularının mevcut bilgi teknolojisinin kullanımıdır. Bu aynı zamanda gümrük komisyoncularının müşterileri hakkındaki rutin olarak sakladıkları diğer elektronik verileri de gümrüğün kullanabilmesi ve gümrüğün bilgisayar kaynaklarının yükünün azalması anlamına da gelir. EVD’nin “Elektronik Veri Değişimi” (ing. EDI) kullanılmasıyla ki Arusha Deklerasyonunun bir diğer önerisidir, gümrüklerle bilgi değişimi hem kamu hem de özel sektörün muzdarip olduğu kırtasiyecilik yükünü azaltacağı gibi gümrükteki verilerin emniyetli bir şekilde korunmasının da bir yolu olabilir.
5. Gelişen Ekonomilerdeki Özel Sektör Ortaklıklarıyla Tecrübe Paylaşımı
Gümrük rejimlerindeki dürüstlük sorununu incelerken, temel olarak iki tür oyuncu olduğu açıklıkla görülmektedir. ılki varlıklı, gelişmiş, batılı veya batılılaşmış uzun süren demokratik hükümet tecrübesine ve büyük ölçüde dürüstlükle ilgili sorunu olmayan gümrük idarelerine sahip ülkelerdir. ıkincisi ise bunun tamamen tersi olan ve daha fazla bir şey söylenmesi gerekmeyen, ekonomik ve politik istikrarsızlık mirasına sahip gelişmekte olan ülkelerdir. Gelişmekte olan ekonomilerde özel sektörün yapmaya çalıştığı şey, sofistike ekonomilerden öğrenmek ve kendi ekonomilerinin de bu şekilde işlemesini sağlamaktır.
IFCBA’nın gelişmekte olan ülkelerden üyeleri Gümrüklerdeki dürüstlük sorunu konusunda ilginç düşünce ve deneyimleriyle katkıda bulunmaktadır. Örneğin Doğu Avrupa ülkelerindeki yeni ortaya çıkan ekonomiler kendi gümrük rejimlerini Avrupa Birliği’ndeki muadillerine uygun olarak düzenlemeye çalışıyorlar, fakat yerel yetkililer bu plana karşı direniyorlar. Genel olarak uygulanan uzun sınır araştırmaları, belirli periyotlar yerine vergi ve diğer mali yükümlülüklerin peşin ödenmesinin istenmesi ve iç kısımlara gitmekte olan mallar için masraflı memur tefriki uygulaması Arusha Deklerasyonu’nda yapılan tekliflerle tamamen çelişmekte ve pahalı ticaret engellerini temsil etmektedir. Özel sektör bunları engel olarak görüyor ve devlete değiştirmesi için baskı yapıyor: Ancak çoğunlukla kamu ve özel sektör arasındaki yaygın güvensizlik sorunuyla karşı karşıya kalmaktadırlar.
Gümrük komisyoncuları durumu düzeltecek önemli vasıtalardan biridir. Komisyoncular müşterilerle çalışan ve onların işlerini düzenleyen, gümrüklerin güvenebileceği kişiler olmalıdırlar.
  Alıntı ile Cevapla
Alt 02-02-2007, 11:26   #3
imparator
Guest
 
imparator - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 

Gümrük komisyoncuları gelişmiş ekonomilerdeki uygulamaları gelişmekte olan ekonomilerde de gerçekleştirerek gümrük idarelerine yardım edebilir ve uluslararası ticaret akışının kolaylaşmasına yardımcı olabilirler. Komisyoncular uluslararası doğruluğu artırmak için zemini olabildiğince genişletmeye ve ileri ülkelerdeki meslektaşlarından daha fazla faydalanmaya istekli olmalıdırlar. Geçmişte ve şimdiki anda kurallara uymayanları teşvik edecek hiçbir unsur kalmamasını sağlamak üzere oyunu kurallarına göre oynayanlar baskı yapmalıdır. Başka bir deyişle gümrük idareleri ile işbirliği yapmakta yetersizliğin bazı sonuçları olmalıdır. Komisyoncular gibi özel sektörde ticareti kolaylaştıranlar için uluslararası kalite standartları ki muhtemelen ISO standartları temelinde geliştirilebilir, bu konuda bir değişiklik yapmak faydalı olacaktır.
Gümrüklerde dürüstlüğün pek çok ülkede yerel bir sorun olduğunu kabul etmek kolaydır. Özel sektör, gelişen ekonomiler yeni gümrük düzenleri yarattıkça takip edilecek bir örnek ve öncülük ortaya koyabilirler. IFCBA gibi organizasyonlar, WCO’nun gelişmekte olan gümrük idarelerine sağladığı yardımlar gibi, gelişen ekonomilere bilgi ve tecrübelerini aktararak bu temel süreçte yardımcı olabilirler. ‚alışmalar paralel yürütülebilir ve hedefler uyumlulaştırılabilir. Gümrük komisyonculuğu mesleği, gümrük idarelerinde dürüstlük sorunları olan ekonomilerde değişim için pozitif bir güç olarak işlev görebilir.
Bunu gerçekleştirebilmek için, gümrükler ve diğer oyuncuların karşılıklı güven ve daha fazla işbirliği teşvik etmeleri gerektiğini akılda tutmalarına ihtiyaç vardır. Başarılardan ilerisi için faydalanmak ve kaynakları ve tecrübeleri paylaşmakta cömert olmak zorunluluğu ortadadır. Bu anlamda IFCBA herkesi yararlanabileceği bir örgüttür ve birlikte çalışmak suretiyle bir değişiklik yapmaya değer.
Gıda Sanayii'nin İhracat Sorunları
(24 Mayıs, İzmir Toplantıları Konuşma Metni)
Sayın Bakanım, Sayın Müsteşarım ve değerli misafirlerimiz.
Türkiye ekonomisinin önemli yapı taşlarından birini teşkil eden gıda sektörü, üretim istihdam ve ihracatı ile ülke ekonomisinin en canlı ve intibakı en kuvvetli sektörü konumundadır. Gıda sektöründe çok önemli bir yeri olan şekerli mamul üreticileri, 1990 yılından sonra büyüme yönünde önemli adımlar atmış ve uluslar arası piyasalarda kendinden söz ettirmeyi başarmıştır. Afrika'nın en ücra köşesinden Amerika'ya kadar ulaşan ve bu piyasalarda ciddi talep gören şekerli mamullerimiz bunu kanıtlamaktadır.
1998 yılında Rusya krizi ile önemli yara alan şekerli mamul sanayicileri, sonraları belirli bir toparlanma ile hedeflerini revize ederken, ülkemizde yaşanan 2000 / Kasım ve 2001 / Şubat krizi ile ciddi şekilde etkilenmiştir.
Buna rağmen Sn. Devlet Bakanımızın önderliğinde Dış Ticaret Müsteşarlığının yoğun destekleriyle uluslararası piyasalarda grafiğini yükseltmektedir. Gerçekten de burada Dış Ticaret Müsteşarlığının desteklerini vurgulamak gerekir. Gerek Türk ihracatçı ve işadamlarına yönelik dış seyahatlerde ve gerek yurt dışında düzenlenen fuarlarda katılımcılara gösterilen yakın ilgi ve sorunları gidermedeki anlayış farklılığını belirtmemek haksızlık olur kanaatindeyiz.
Halen sıcağı sıcağına içiçe yaşadığımız krizi yaşarken ve onunla mücadele yollarını ararken, diğer taraftan da ihracatımızı çeşitlendirmenin ve arttırmanın mücadelesini de yaptığımız herkes tarafından görülmektedir.
Ancak istiyoruz ki bu mücadelemizde ihracatın içinde bulunduğu kamu kurum ve kuruluşlarımız da bizlere yardımcı olsun. Hatta yardımcı olmasın, normal uygulamalarını devam ettirsin. Ama maalesef Sayın Bakanım, Sayın Müsteşarım biz sanayiciler ürünlerimizi ihraç etme konusunda yukarıda arz ettiğim mücadelemizi yaparken, bir taraftan da Türk bürokrasisi biz üretici-ihracatçılarla mücadele ediyor. Evet, evet yanlış duymadınız, onlar bizimle mücadele ediyor ihracat yapamayalım diye.
-Tarım İl Müdürlüklerinde yapılan uygulamalar sektörü bunaltmıştır. İhracatta gıda güvenlik sertifikası alımından tutun, üretim izni alımına kadar uygulanan prosedürler ve bürokrasi, sektörü iş yapamaz duruma getirmiştir.
  Alıntı ile Cevapla
Alt 02-02-2007, 11:26   #4
imparator
Guest
 
imparator - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 

-İhracatta alınan gıda güvenlik sertifikaları, ithalatta alınan kontrol belgesi, sağlık sertifikasının kabulü, üretimde gıda sicili ve üretimi izin belgesi taleplerinde, Tarım Bakanlığı ve İl Müdürlüklerince önemsiz eksiklikler titizlikle bulunarak, firmalara her türlü bürokratik zorluklar yaşatılmakta, üretim ve ihracatı engelleyici bir tavır sergilenmektedir.
-D.İ.İ.B. kullanımı büyük ölçüde fonksiyonunu kaybetmiştir. D.İ.İ.B. ile ihracatçıya tanınan haklar asgariye indirilmiş ve Rejim, bir teşvik aracı olma yerine kısıtlama ve cezalandırma yöntemi haline dönüşmüştür.
Örneğin belge müracaatı ile belge tarihi arasındaki ihracatlar, belge süresinin bitiminden sonra üç ay içinde yapılan ihracatlar, gümrük beyannamesi üzerinde D.İ.İ.B. tarih ya da numarası olmadan gerçekleştirilen ihracatlar taahhüde saydırılmamaktadır.
  Alıntı ile Cevapla
Cevapla

Bu konuyu arkadaşlarınızla paylaşın


Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 

Yetkileriniz
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-KodlarıKapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık




Türkiye`de Saat: 14:33 .

Powered by vBulletin® Copyright ©2000 - 2008, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.3.2

Sitemiz CSS Standartlarına uygundur. Sitemiz XHTML Standartlarına uygundur

Oracle DBA | Kadife | Oracle Danışmanlık



1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 326 327 328 329 330 331 332 333 334 335 336 337 338 339 340 341 342 343 344 345 346 347 348 349 350 351 352 353 354 355 356 357 358 359 360 361 362 363 364 365 366 367 368 369 370 371 372 373 374 375 376 377 378 379 380 381 382 383 384 385 386 387 388 389 390 391 392 393 394 395 396 397 398 399 400 401 402 403 404 405 406 407 408 409 410 411 412 413 414 415 416 417 418 419 420 421 422 423 424 425 426 427 428 429 430 431 432 433 434 435 436 437 438 439 440 441 442 443 444 445 446 447 448 449 450 451 452 453 454 455 456 457 458 459 460 461 462 463 464 465 466 467 468 469 470 471 472 473 474 475 476 477 478 479 480 481 482 483 484 485 486 487 488 489 490 491 492 493 494 495 496 497 498 499 500 501 502 503 504 505 506 507 508 509 510 511 512 513 514 515 516 517 518 519 520 521 522 523 524 525 526 527 528 529 530 531 532 533 534 535 536 537 538 539 540 541 542 543 544 545 546 547 548 549 550 551 552 553 554 555 556 557 558 559 560 561 562 563 564 565 566 567 568 569 570 571 572 573 574 575 576 577 578 579 580