![]() | |
Ana Sayfa | Kayıt ol | Yardım | Ortak Alan | Ajanda | Bugünkü Mesajlar | XML | RSS | |
![]() | #1 | ||
Guest
Mesajlar: n/a
|
KOTALARIN SOSYAL MALİYET Gümrük tarifelerinin dışında uluslar arası serbest ticarete getirilen bir diğer engelde kotalardır. Kota, bir ülkenin belirli bazı mallarda bir yıl içerisinde ithal edilebilecek mal miktarına getirdiği sınırlamadır. Bir malın ithalatına getirilen kotanın o mala ilişkin uluslar arası ticareti, o malın üretimini ve fiyatını etkilediğini görebilmek için bir örnek ele alalım: Türkiye’nin bir yıl içerisinde İsviçre’den ithal edebilecek saat miktarını 6 milyon adetle sınırlandırdığını kabul edelim. Kotanın yürürlüğe girmesinden önce saatin fiyatı 10 TL (veya 30 İsviçre Frangı) ve İsviçre’den ithal edilen saat miktarı 10 milyon adet iken, getirilen kota Türkiye’nin İsviçre’den ithal edebileceği saat miktarı 6 milyon adetle sınırlandırmaktadır. YÜRÜRLÜĞE KONAN KOTALARIN ULUSLAR ARASI TİCARET ÜZERİNDEKİ ETKİSİ NEDİR? Hem gümrük tarifeleri hem de ithalat kotaları uluslar arası ticaret hacmini daraltmakta, fiyatları yükseltmekte, yerli sektörü dış rekabetten korumakta ve bir bütün olarak ülkenin yaşam standartını düşürmektedir. Bir çok durumda kota uygulaması yerli sektörün tamamıyla yabancı rekabetten kurtulmasına neden olur. Bunun dışında yasaklayıcı olmayan bir gümrük tarifesi devlete bir gelir bırakırken kota uygulanması durumunda devlet hiçbir gelir elde edememektedir. GÜMRÜK TARİFELERİ VE KOTALARIN NEDEN OLDUĞU OLUMSUZLUKLAR NELERDİR? Son olarak ihracata sağlanan teşvikler, devletin yerli üreticilere uluslar arası ticarette bir avantaj sağlamak amacıyla kullandığı bir diğer araçtır. İhracat Teşvikleri de uluslar arası serbest ticarete getirilen bir engel niteliğindedir. Bir ülkede ihracata uygulanan teşvikler ve diğer önlemler ilgili ülkelerin genellikle karşı önlemler alması ile sonuçlanmaktadır. | ||
![]() |
Bu konuyu arkadaşlarınızla paylaşın |
Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir) | |
| |
![]() | ![]() |