![]() |
Dennis: "Mercedes Ayrılığına McLaren Önayak Oldu" http://www.trf1.net/files/0400x225/m..._111086935.jpg Ron Dennis, geçen sezon sonunda Mercedes ile olan birlikteliklerini sonladırmada McLaren'in öncülük ettiğini açıkladı. Mercedes-Benz, 2009 sezonu sonunda McLaren ile olan uzun süreli birlikteliğine son vermiş ve daha sornasında BrawnGP'yi alarak kendi takımına sahip olmuştu. Mercedes ile ayrılıklarının, McLaren'in gelecekteki duruşuna zarar vereceği yönünde söylemler olmasına rağmen en iyisinin böyle olduğunu söyledi, özellikle de takımın motor almaya devam etmesi ile. Dahasında gruplar arasındaki ilişkiyi Mercedes'in değil, McLaren'in bitirmek istediğini belirtti. Dennis: "Tamamıyla barışçıl bir şekilde tamamlandı. Yıllar boyunca devamlı olarak McLaren'in kontrolünü ellerine almak istediler ve yine devamlı olarak onlara, McLaren'i kontrol etmelerini istemediğimizi söyledik" "Onlar bizden fazlasını istedi, biz onlara daha azını vermek istedik. Çünkü, olanlara bakın.Onların (otomobil üreticilerinin) kontrol etmesinin etkisi, her zaman yapıcı olmaz. CEO'lar bir gecede değişiyor. Bu şirkette hayatımın 30 senesini geçirdim, fazlasıyla arkadaşa ve bana bağlı bir çok insana sahibim. Satılık olmadığımızı Mercedes-Benz'e ve diğer hissedarlara net bir şekilde açıkladım. Her zaman istekliydiler" "Biz önayak olduk, bağımsız olmak istedik. Tarafı olduğumuz bir şey değildi bu. Demem o ki 2008'de (2009 sezonu için) Brawn'a motor vermeleri için bizim onayımız gerekiyordu." "Sonuçta Mercedes-Benz'in, tamamıyla bütünleşmiş bir iş ortağıydık ve hâlâ da öyleyiz. Pistte rakibiz ama pist dışında hâlâ sıkı dostlarız. Canım cicimli bir durum diyemem ama her iki taraf da kazandı" "İstediklerini tam olarak aldılar: tamamıyla kontrolleri altında olan bir yarış takımı. Ve biz de motor almayı sürdürdük" "Her iki tarafın da kazandığı bir durumdu. Sonuçta açıkçası böyle olacağını hepimiz farkettiğinde bu çok mantıklı bir durumdu" |
|
mükemmel bir yarıştı 2-3 yıldır belki ilk defa bu kadar heyecanlı bir yarış seyrettim formula1 yapılan ataklar geçişler karşılık vermeler pitden geçiş cezaları vs vs süperdi darısı istanbulpark ımıza allahım inşallah bizim yarıştada yağmur yağar :D |
Hamilton Yarış Hakemlerini Övdü http://www.trf1.net/files/f1_2010_ma..._283145329.jpg Lewis Hamilton FIA yarış hakemlerinin bu sene oynadığı rolü, şu ana kadarki Formula 1 kariyerinde tecrübe ettikleri içinde en iyisi olduğunu söyleyerek övdü. Hamilton bu sene yarışlardaki bazı hareketleri nedeniyle eleştirildi fakat şu ana kadar kınama cezasından fazlasını almadı. Sezon başlangıcından itibaren eski F1 sürücüleri hakem panelinin birer üyesi olmuştu. Vodafone'un bir promosyon çalışmasında konuşan Hamilton: '' Bence bu sene FIA ve onun yarış hakemleri şu ana kadar Formula 1'de tecrübe ettiklerim arasında muhtemelen en iyisi oldular.'' ''Formula 1'de hakemlik yapmak zor. Hepimiz yarışmak için buradayız, iyi zaman geçirmek için. Ortalığı karıştırmak için değil.'' ''Şurası kesin ki hepimiz sınırlara kadar zorluyoruz ve kural kuraldır ama bu sene çok daha adil ve kesinlikle daha tutarlı.'' ''Artık sürücüler olarak ceza alma riskini endişe etmeden, birisiyle gerçek mücadeleye girmekten korkmuyoruz. Bence bu harika bir durum.'' ''Hakemler harika bir iş çıkarıyorlar. Bence bu da aynı zamanda bu sene şu ana kadar böylesine müthiş yarışlar görmemize katkıda bulunuyor.'' Trf1 |
Button Hayatının En İyi Senesini Geçiriyor http://www.trf1.net/files/0400x225/m..._343899284.jpg Jenson Button, dünya şampiyonluğuna emin adımlarla gittiği geçen seneye kıyasla McLaren ile bu sene daha iyi bir zaman geçirdiğini söyledi. Sezonun Çin'deki 4. yarışında damalı bayrağı önde geçen Button, yeni takımı ile lider konumda ve bunun keyfini yaşıyor. Button: "Geçen sene inanılmazdı ve senenin başında 6 yarış kazanmak, sonuna kadar şampiyonluk için mücadele etmek ve şampiyon olmak çok özeldi." "Şimdi şampiyonluğu kazanmış durumdayım. Bu her zaman benim amacım olmuştur. Bu sene, 4 yarışa çıktım ve 2 zafer aldım. Ve evet, bu şimdiye kadarki hayatımın en iyi zamanları. Bunu istediğiniz kadar büyük yazabilirsiniz" "Ama sonraki 15 yarışında sokakta gezer gibi olmayacağını da biliyorum. Çıktığımız her yarış zor olacak, herkesten iyi araca sahip olduğumuz ilk üç yarıştaki gibi değil" "Red Bull'ların hızlı olduğunu bu 4. yarış. Şampiyonada lider olmamıza rağmen onları kovalıyoruz. Oldukça garip. Ama içinde bulunacak güzel bir konum" "Aracı, sıralamalardaki performansınızı geliştirmeye açsınız ve yaptığımızdan daha iyisini ortaya koyabileceğimizi düşünerek Barselona'ya gidiyoruz, özellikle de Cumartesi günleri için" Button, sezonun başında elde ettiği bu sonuçların, kış döneminde takıma adapte olmak için ortaya koyduğu büyük çabadan kaynaklandığını söyledi. Button: "Tekrar büyük bir öğrenme dönemi oldu ve bir takımda yeni çocuğum. Ama kış döneminde mühendislerimle ve takımdaki herkesle çok çabuk bağ kurdum. Bunun bu sene için çok önemli olduğunu biliyordum" "Burada hepimiz şampiyonluk adına mücadele etmek için varız. Esas hedefimiz bu olmalı. Ama benim için, bunu düşünmeden önce, takımın bir parçası olduğumu hissetmeye yoğunlaşmam gerekti. Ve bunu yaptığımda artık aracın benim bir parçam olmasını sağlama üzerine çalışabileceğimi biliyordum" "Benim stilime daha uygun olması için üzerine çalışılması gereken bir kaç ufak şey daha var, bunlar önümüzdeki yarışlar için bana yardımcı olacaktır. Ama yine de iki galibiyet almamızın harika olduğunu düşünüyorum" 2009 şampiyonu, heyecanlı yarışlar çıkarmayı istediğini ama bu sene istikrarlı olmanın daha önemli olduğunu belirtti. Button: "Şampiyonluk için daha heyecanlı bir şekilde mücadele etmek isterdim ama istikrarlı olarak daha fazla şansa sahip oluyorsunuz. Lewis, izlemesi inanılmaz olan bazı yarışlar çıkardı. Son iki yarışı izledim ve Melbourne, oldukça heyecan verici bir yarıştı" "Sonuncusu, yarışın ilk bölümü için, oldukça heyecan vericiydi. Evet, harika bir çıkarıyor ve her ikimizin de muhteşem işler yaptığımızı düşünüyorum" "Böylesine rakabetçi olan, asla pes etmeyecek bir takım arkadaşınızın olması güzel. Pitbul gibi. Asla pes etmeyecek. Sonuna kadar mücadele edecek ve böylesine bir takım arkadaşına sahip olmaya bayılıyorum. İnanılmaz derecede hızlı. Olağanüstü bir pilot" "İyi olmasının başka bir nedeni de birbirimizi sıkı bir şekilde zorluyoruz. Son bir kaç yarışta bu göründü diye düşünüyorum. Birlikte bir yarış çıkarmamıştık aslında, bu hariç, sonunda" Trf1.net |
Yağmurlu Çin'de Button ve Mclaren Fırtınası! http://www.trf1.net/files/cin_podyum_178434116.jpg 2010 Formula 1 sezonunun yağmurlu ve kaos dolu 4. yarışı Çin Grand Prix'ini Mclaren Mercedes sürücüsü Jenson Button kazandı. Yarışa 5. sıradan başlayan Button, startın ardından çiseleyen pistte bir çok pilotun aksine pistte oluksuz lastiklerle kalarak önündeki pilotları geçti ve yarışın ilerleyen bölümlerinde lider Nico Rosberg'i geçerek liderliğe yükseldi ve damalı bayrağı ilk sırada gören isim oldu. 2 defa güvenlik aracının girdiği yarışta güvenlik aracından olumsuz bir şekilde etkilenmemeyi başaran ve son bölümde takım arkadaşı Lewis Hamilton'un 2.liğe yükselmesine rağmen fark açmayı başaran son dünya şampiyonu Button, Çin'de elde ettiği galibiyet ile bu sezon 2. galibiyetini kazandı ve pilotlar klasmanında liderliğe yükseldi. Yarışa takım arkadaşı Button'un arkasından 6. sıradan başlayan Lewis Hamilton, yarışta oldukça fazla geçiş yaparak 2.liğe yükseldi. Ön lastiklerinden oldukça şikayet eden Hamilton 2. olarak takımına bu sezon ilk duble zaferini kazandırdı. Yarışın yarısını lider götüren Nico Rosberg, Britanya ekibini durdurmayı başaramadı ve 3. olarak podyumla yetinmek zorunda kaldı. Yarışa çok iyi başlangıç yapan Ferrari pilotu Fernando Alonso, kırmızı ışıklar yanmadan kalkış yaptığı için pitten geçme cezası aldı ve toplam 5 kez pite girdiği yarışta 4. olarak şampiyonada önemli puanlar kazandı. Son yarışları sessiz sedasız götürerek iyi işler çıkarmayı başaran Renault sürücüsü Robert Kubica, Çin'de de oldukça iyi iş çıkardı ve damalı bayrağı 5. sırada gördü. Kubica da yarışın başında pite girmeyerek risk aldı ve bu risk onun önündeki pilotları geçmesini sağladı. Onu pole pozisyonundan başlayan ancak istediği sonucu elde edemeyen Red Bull pilotu Sebastian Vettel takip ederken Renault'nun çaylak sürücüsü Vitaly Petrov, son turlarında adeta uçtuğu yarışta 7. oldu. Red Bull'un Avustralyalı sürücüsü Mark Webber, mücadele dolu yarışın ardından 8.liği elde etti. Ferrari'den Felipe Massa kendisi için zorlu geçen yarışın son bölümünde eski takım arkadaşı Michael Schumacher'i geçerek 9. oldu ve şampiyona liderliğini kabyetti. Yarışın son puanı bugün 4 kez pite giren ve zorluklar yaşamaya devam eden Mercedes GP pilotu Michael Schumacher'in oldu. Sezonun 4. yarışının ardından Button 60 puanla liderliği ele geçirirken Rosberg 2.liğe Alonso ise 3.lüğe yükseldi. Markalarda ise Ferrari liderliği Mclaren Mercedes'e kaptırırken 2.lik İtalyan ekipte kaldı. Red Bull ise Mercedes'in önünde 3. sırada yer alıyor. 2010 sezonunun 5. yarışı 9 Mayıs'ta İspanya'da koşulacak. Poz Pilot Takım Süre 1. Button McLaren-Mercedes 1sa 44:42.163 2. Hamilton McLaren-Mercedes + 1.530 3. Rosberg Mercedes + 9.484 4. Alonso Ferrari + 11.869 5. Kubica Renault + 22.213 6. Vettel Red Bull-Renault + 33.310 7. Petrov Renault + 47.600 8. Webber Red Bull-Renault + 52.172 9. Massa Ferrari + 57.796 10. Schumacher Mercedes + 1:01.749 11. Sutil Force India-Mercedes + 1:02.874 12. Barrichello Williams-Cosworth + 1:03.665 13. Alguersuari Toro Rosso-Ferrari + 1:11.416 14. Kovalainen Lotus-Cosworth + 1 lap 15. Hulkenberg Williams-Cosworth + 1 lap 16. Senna HRT-Cosworth + 2 laps 17. Chandhok HRT-Cosworth + 4 laps Hızlı Tur: Hamilton, 1:42.061 Yarış dışı: Pilot Takım Tur Trulli Lotus-Cosworth 27 Di Grassi Virgin-Cosworth 9 De la Rosa Sauber-Ferrari 8 Buemi Toro Rosso-Ferrari 1 Kobayashi Sauber-Ferrari 1 Liuzzi Force India-Mercedes 1 Glock Virgin-Cosworth 1 Puan Durumu: Pilotlar: Takımlar: 1. Button 60 1. McLaren-Mercedes 109 2. Rosberg 50 2. Ferrari 90 3. Alonso 49 3. Red Bull-Renault 73 4. Hamilton 49 4. Mercedes 60 5. Vettel 45 5. Renault 46 6. Massa 41 6. Force India-Mercedes 18 7. Kubica 40 7. Williams-Cosworth 6 8. Webber 28 8. Toro Rosso-Ferrari 2 9. Sutil 10 10. Schumacher 10 11. Liuzzi 8 12. Petrov 6 13. Barrichello 5 14. Alguersuari 2 15. Hulkenberg 1 |
Çin GP'deki Teknik Yenilikler http://www.trf1.net/files/ferrari1_586102467.jpg Ferrari F10 - Düzenlenmiş Arka Kanat Ferrari, henüz McLaren'in pilot kontrolündeki F-kanal sistemini tam olarak kullanamasa da F10 üzerindeki yeni parçaların çoğu, Woking kökenli takımın çözümlerine çok benzeiyor. Sadece havanın arka kanat flapına doğrudan yönlendirilmesi değil, bunun yanında bir boru (kırmızı ok) aracılı ile difüzörün ön ucunun üstüne de akışını sağlıyor. Fernando Alonso, Çin GP'de Cuma antrenmanlarında bu çözümü de denemişti. Red Bull RB6 - İlave Egzoz Kanalı http://i40.tinypic.com/1imzc9.jpg Red Bull Çin'de, aracının arkasına dikey küçük bir yarık (kırmızı ok) ekledi. Bu şekilde takım, egzoztan çıkan sıcak havanın arka lastiklere gitmesini engellemeyi ve havanın, difüzörün yan kanalına doğrudan gidişini iyileştirmeyi amaçlıyordu. Ferrari F10 - Aerodinamik Düzenleme http://i43.tinypic.com/vo3evo.jpg Çin'de Ferrari, BMW Sauber'in ardından, arka kanadın düzlükteki etkisini azaltan McLaren tarzındaki sistemi deneyen ikinci takım oldu. Mercedes ve Williams da bu hafta sonu bu amaca yönelik sistemler denedi. Ferrari'deki diğer değişikliklerden biri de ön kanadın altındaki yeni alt gövde (1) ve Malezya'da Renault'un kullandığına benzer yeni çift katlı zemin (2). F10'un difüzörün merkez bölümü de düzenlenmiş. McLaren'inkine kıyasla Ferrari'de olmayan şey, İngiliz takımın pilot kontrolündeki F-kanalı. Ve MP4-25'teki gibi hava girişini ikiye ayırmak yerine F10'da, Force India'nın VJM03'ündekine benzer iki küçük açıklık var (3). Bununla birlikte McLaren'dekine benzer şekilde iki farklı hava akışı var. Biri (alttaki sarı çizgi), boru aracılığı ile difüzörün ön kenarına (4) doğru, diğeri ise (üstteki sarı çizgi) McLaren'dekine benzer şekilde yarık bulunan arka kanat flapına doğru oluyor. Fernando Alonso, Cuma günü sistemi denedi ve veriler topladı. Bu toplanan verilerle sistemin geliştirilmesi ve İspanya GP'de son bir çözüm ortaya konması bekleniyor. Mercedes GP MGP-W01 - Düzenlenmiş Arka Kanat http://img228.imageshack.us/img228/2528/mercedes.png Mercedes, McLaren'in arka kanadında uyguladığı yöntemin daha basit halini üretti. Ferrari'deki gibi bir F-kanal yok ve hava, köpek balığı yüzgeci şeklindeki motor kapağı içinden geçmiyor. Arka kanattaki iki küçük delikten (1) giren hava, bir kanal ile aradaki parçanın (2) arkasındaki iki çıkışı besliyor. Sistem, takımın her iki pilotu tarafından da denedi ve kanatların yüzeyindeki basın sensörleriyle de kontrol edildi. Trf1 |
Uluslararası Basından Schumacher'e Ağır Eleştiriler Geldi http://www.trf1.net/files/0400x225/m..._297667058.jpg Çin Grand Prix'sini takım arkadaşının bir dakika gerisinde tamamlayan ve yarışta zorlanan Schumacher ile ilgili medyada eleştiriler devam ediyor. Alman Auto Motor und Sport gazetesi Çin yarışını 'rekorlar kazanan pilotun tüm kariyerindeki en kötü yarış' olarak nitelendirdi. Gazete Alman pilotun notunu 10 üzerinden 3 olarak verdi. Schumacher'in eski takım arkadaşlarından isminin verilmesini isteyen bir pilot da Independent'a yaptığı açıklamada, "Pazar günü aldığı yenilgiden sonra, Michael Schumacher'in eski, üstün olduğu seviyeye yeniden çıkabileceğini düşünmüyorum." diye konuştu. Köln merkezli Express gazetesi de bir salyangozu şampiyon pilotun kafası ile fotoşoplarken, Fransız Auto Hebdo da Çin yarışında yağmurun eski kralının artık ortalıkta gözükmediğini yazdı. Bild gazetesinin başlığı ise şu şekildeydi: "Yağmur Tanrısı mı? Schumi selin altında kaldı!" İtalyan La Gazzetta dello Sport'un manşeti ise Schumacher'in spora geri dönüşü ile ilgiliydi: "Bunu neden yaptı ki? Tuttosport gazetesi de pistte olanın Schumacher'in sadece bir gölgesi olduğunu yazarken, Corriere dello Sport da ilginç bir şekilde, "Eski bir aslan, genç ve aç bir grup hayvan tarafından saldırıya uğradı" yorumunu yaptı.La Stampa gazetesi ise , "Geçişsiz bir Formula 1 mi? Bunu sürekli geçilen Schumacher'e sorun" derken La RePerubblica da Alman pilotun artık Formula 1'in en iyi pilotları arasında yer almadığını yazdı. Hamburg merkezli Abendblatt gazetesi de Schumacher'in öğrenme aşamasındaki bir pilot olduğunu söylerken Frankfurt merkezli Rundschau Schumacher'şn performansını 'inanılmaz kötü' olarak nitelendirdi. Avusturya gazetesi Kleine Zeitung ise Alman pilotun Çin'de küçük düşürüldüğünden bahsetti. Britanya'nın The Guardian gazetesinde ise Lewis Hamilon'a yarış sonrası basın toplantısında çocukluğunuzdaki kahramanınızla lastik lastiğe mücadele etmek nasıldı sorusu hatırlatıldı. Bu sırada Jenson Button, Lewis Hamilton'a eğilip "Doğruyu söyle" demişti ve ikili gülmeye başlamıştı. Gazete bunu Schumacher için pek nazik olmayan bir davranış olarak nitelendirdi. Trf1 |
Massa ve Alonso Aralarının İyi Olduğunu Söyledi http://www.trf1.net/files/massa_alonso_674836782.jpg Felipe Massa ve Fernando Alonso, Çin'deki yarışta olanlara rağmen aralarının hâlâ iyi olduğunu yineledi. Massa: "Sıkça olduğu gibi kafaları karıştırmak isteyenler her zaman oluyor" "Fernando ile aram her zamanki gibi ve bir geçiş hamlesi bunu şüphesiz değiştirmeyecek." "Yarıştan sonra zaten olanları anlatmıştım ve bunu tekrar yapmanın da anlamı yok diye düşünüyorum. Ama açıkçası anlamak istemeyenler var" "Fernando ile konuştum mu? Tabii, pistte olduğumuz diğer bütün günlerde olduğu gibi konuştuk. Ferrari'nin, biz pilotlardan ne istediğini ve pistte ne yapmamız gerektiğini ikimiz de çok iyi biliyoruz." Alonso da çıkan haberleri eleştirdi ve meselenin tartışmaya bile değmediğini söyledi. Alonso: "Bana söylenenler karşısında şaşırdım. Şangay'da söylemiştim: bu hadise karmaşa yaratıyor, çünkü iki takım arkadaşı arasında oldu.Diğer araç yeşil veya gri olsaydı bu hareketi hepimiz kutlayacaktık. Ama bunun yerine söylenecek bir şeyin olmadığı polemiklerle zaman kaybediyoruz" "Felipe ve ben yarışıyoruz. Takımın menfaatlerinin en önde geldiğini biliyoruz. Nasıl davranılacağını da biliyoruz ve ilk yarışlarda diğer yerlerde bunu gösterdik" "Bu kesinlikle pistteki mücadele ile ilgili değil, takım içinde sorun yaratma ile ilgili. Bunu, tecrübelerimden biliyorum. Eğer biri karmaşa yaratmak isterse kesinlikle Ferrari'nin ruhunu bozamaz" Trf1 |
Brundle: "Vettel, Hamilton ve Button Ceza Almalıydı" http://www.trf1.net/files/400x225/ki..._892960026.jpg Martin Brundle eğer Formula 1'de yarış komiseri olsaydı daha sert kararlar ve cezalar için zorlayacaktı. 2010'da şimdiye kadar deneyimli eski pilotlardan Alain Prost, Johnny Herbert ve Alex Wurz gibi isimler yarış komiserliği yaptı. Brundle eski zamanların daha sert ve sınırsız cezalarının artık verilmediğini, yarış komiserlerinin artık çok hoşgörülü davrandığını düşünüyor. 1996 yılından bu yana BBC'de yorumculuk yapan McLaren'in eski pilotu Brundle, BBC sitesindeki köşesinde Sebastien Vettel ve Lewis Hamilton'un Çin GP'si pit alanındaki mücadeleleri nedeniyle ceza alması gerektiğini düşündüğünü yazdı. "Her ikisi de kınama aldı ama bunun ne anlamı var ki? Bir kınamanın etkisi nedir, kaç tane kınama alınca gerçek bir cezaya maruz kalırsınız?" "Ben hafta sonunda yarış komiseri olmadığım için şanslılar. Çünkü ben olsaydım Barselona yarışında gridde geride olmaları için zorlardım." Brundle ayrıca yarışın galibi Jenson Button'ın da güvenlik aracı arkasında yarışa yeniden start verildiği sırada aşırı bir sürüş gerçekleştirdiği için ceza alması gerektiğini düşünüyor. "Eski takımım McLaren için pek makbul bir yarış komiseri olmazdım herhalde ama bu iş gözde olma yarışması değil." Trf1 |
Montezemolo: "Pilotlarımız Arasında Anlaşmazlık Yok" http://www.trf1.net/files/0400x225/f..._834407076.jpg Ferrari Başkanı Luca di Montezemolo, pilotları Fernando Alonso ve Felipe Massa arasında herhangi bir anlaşmazlığın olmadığını belirtti. Çin Grand Prix'si pit girişi sırasındaki olay iddiaları alevlendirmişti. Di Montezemolo da yaptığı açıklamada pilotlar ve diğer Ferrari yöneticileri gibi olayın önemsenmediğini söyledi. "Alonso ve Massa arasında bir anlaşmazlık yok. Ne yapmaları gerektiğini ve bu şekilde devam etmeleri gerektiğini çok iyi biliyorlar çünkü kendileri için değil Ferrari için yarıştıklarının farkındalar." Ayrıca başkanı, son üç yarıştaki hayal kırıklığının ardından takımının en kısa süre içerisinden yeniden yarış kazanacağını umuyor. "Kısa zaman içinde kazanan günlerimize geri döneceğimizi umalım. Pazar gününde durum iyiydi. İlk beş virajda harika bir Alonso görmüştüm ama küçük bir detay vardı; erken start almıştı." Trf1 |
Hamilton Yarışlarda "Sakinleşecek" http://www.trf1.net/files/hamilton_kubica_604741525.jpg Lewis Hamilton, Çin'de ortaya koyduğu bir başka hareketli yarışın ardından artık daha sakin bir yaklaşımı benimsemesinin zamanının geldiğini kabul etti. McLaren pilotu, bu sezonki yarışlarda en çok geçiş hamlesi yapan pilotlardan birisi ama Button, bundan çok daha azını gerçekleştirmesine rağmen lider durumda. Button'un 4. yarışta 2. zaferine ulaşmasının ardından Hamilton, aracın potansiyelini daha çok ortaya çıkarmak adına artık belki de biraz daha sakin olması gerektiğini söyledi. Hamilton: "Bütün o sert yarışları yaptım ve galibiyet alamadım. Jenson ise 2 defa kazandı, onun adına bu muhteşem bir şey. Ben zor şekilde yaptım, onunki daha kolay yoldu" "Harika yarışlar çıkardığımı hissediyorum. Ama o, doğru kararları aldı ve daha kolay yolu tercih etti. Ben ise daha sert yolu seçtim ve iyi sonuçlar aldım ama umarım yakın zamanda daha kolay olan yolu seçerim. İkimizin de şampiyonluk için büyük şansı var" Button'un başarısının bazılarını şaşırtmasına rağmen Hamilton, takım arkadaşından her zaman zor bir mücadele beklediğini belirtti ama iyi anlaştıklarını da ekledi. Hamilton: "Jenson ve benimle ilgili olan güzel şey, birbirimizi yenmek istememiz. Ama Jenson çok zeki ve o kadar da çok agresif bir özelliği yok, benim de" "İkimiz de kaza yapmak ve kazanma şansımızı sekteye uğratmak istemiyoruz. Onun adına gerçekten mutluyum. Daha iyi bir iş çıkardı ve eminim ki işler tersine olsaydı, ki olacak, aynısı benim için de olacak." "Jenson sonuçlar alıyor, bu çok etkileyici. Ama alacağını zaten hep düşünüyordum" "Bu kadar çabuk yerleşmesine şaşırmadım. Takıma gelirken yapacağı çok şey vardı ve bana ayrıcalık tanınabilirdi. Ama takım, pilotlarını kucakladı ve her ikimizin de kazanmasını istedi. Hıza ulaşması ve kendini rahat hissetmesi için takım her şeyi yaptı. Aynısını 2007'de bana da yapmışlardı" "Mühendislerimden bazılarını ona verdiler. Mümkün olduğunca denk durumdayız. Araç harika, çok iyi anlaşıyoruz. Herhangi bir sorun yok" Avrupa sezonu öncesinde Hamilton, şansı için iyimser konuşuyor. Hamilton: "Biraz galibiyet almak önemli. Onun şimdi 2 tane var ama sadece 11 puan gerisindeyim. Bazı şeyleri göz önünde bulundurursak iyi puanlar aldım" Trf1 |
Horner: "Normal Şartlarda Yarışı Kazanırdık" http://www.trf1.net/files/0400x225/r..._755739214.jpg Red Bull Racing patronu Christian Horner eğer normal şartlar altında yapılsaydı takımının Çin Grand Prix'ini domine edebileceğine inanıyordu. Sebastian Vettel ve Mark Webber ilk çizgide başlamış olmalarına rağmen yarışı altıncı ve sekizinci sıralarda tamamlamışlardı. Horner, eğer yarış kuru havada olsaydı pilotlarının kolaylıkla zirvede olacağını belirtti. "Değişken şartların olduğu tehlikeli bir yarıştan altıncılık ve sekizincilik de dönerek alınan puanla değerlidir." "Ama tabii ki bizim için hayal kırıklığı oldu, yağmursuz bir yarışta rakiplerimiz için ulaşılamaz olabilirdik." Sezonun ilk dört yarışında Red Bull bazı fırsatları kaçırmış olsa da Honer iyimser düşünmek için çok fazla neden olduğunu söylüyor. "Hızlı bir aracımız olduğunu biliyoruz. çinde'ki gibi koşullarda olay sadece strateji değildir, şans da işin içine girer. Yedinci ve sekizinci başladığınızda ise kaybedecek çok az şeyiniz ama kazanacak çok şeyiniz vardır." "Şimdi Avrupa'ya geçiyoruz. Dört farklı pisti geride bıraktık. İki kez ilk çizgiden bir kez de birinci ve üçüncü sıralardan başladık yarışlara." "Bu yüzden çok sayıda olumlu işaret olduğunu düşünüyorum. Ferrari de, burada gördüğünüz gibi, çok büyük puanlar alamadı." Horner son olarak da, Red Bull bu yıl geçen sezona göre daha güçlü olduğunu söylüyor. "Kesinlikle. Bu konuda hiç şüphe yok. Buradakilerin stratejiyle ya da takımın uyumu ile bir ilgisi yoktu. Mühendisler, otomobiller ve pilotlar arasındaki iletişimden şüphem yok. Bu konuda sorun olduğunu düşünmüyorum." Trf1 |
Barrichello Yakın Zaman Atılım Beklemiyor http://www.trf1.net/files/0400x225/w..._958394225.jpg Rubens Barrichello, Williams takımının kısa sürede büyük bir adım atacağını düşünmüyor. Grove kökenli takım şu anda 7. sırada ve ilk 4 yarışta sadece 6 puan toplayabildi. Barrichello, Williams'ın şu anda sorunlarını nasıl çözeceğini anladığını ama çok çabuk bir şekilde ilerleme kaydetmesinin pek mümkün olmadığını söyledi. Bununla birlikte Brezilyalı pilot, sezon ilerledikçe gelişimler sayesinde Williams'ın daha rekabetçi hale geleceğini belirtti. Barrichello: "Sorunların bazılarını nasıl ele alınacağını biliyoruz. Birden bire 1 saniye bulacağımızı düşünmüyorum ama emin olduğum şey şu ki, bu araç, son ana kadar geliştirilecek." "Sıralamada ilk 6 için çalışmamız gerekecek. Yarış ise farkı bir mesele. Dayanıklılığa, farklı şeylere ihtiyacınız var. Sürekli olarak ilk 6'da yer almak için yarım saniye bulmamız gerek." Barrichello, önerilerini takımın dinlemesinden memnun olduğunu ve şimdiye kadarki sonuçlardan hem kendisinin hem de takımın tatmin olmadığını ekledi. Barrichello: "Pilot ve takım arasında iyi bir ahenge sahibiz. Harika olan şey, sonuçlardan memnun olmadığımı açıkça söyleyebiliyor olmam. Çünkü takım da mutlu değil. Yolumuza devam etmeliyiz." "Ne yazık ki o kadar tecrübeme rağmen tine de yeni şeyler olabiliyor ve öğrenmeye devam ediyorsunuz. Hayat böyle" "Takım, beni dinlemek için hazır, harika bir şey bu. Takım, benim görüşlerime değer veriyor ve bunun için kendimi harika hissediyorum" trf1 |
De la Rosa: "Key, Sauber'e İvme Kazandırdı" http://www.trf1.net/files/0400x225/s..._491901517.jpg Pedro de la Rosa, James Key'in Sauber'e gelmesi ile takımın ivme kazandığına inanıyor. Bu sene başlarında Force India'dan ayrılan Key, Çin GP ile birlikte Sauber'de teknik sorumlu olarak göreve başlamıştı. 38 yaşındaki teknik adam, sezona kötü başlayan takımın performansını yükseltmeyi amaçlıyor. De la Rosa, Key'in tecrübesinin takım için hayati önem taşıdığını söyledi. De la Rosa: "James, çok iyi bir insan. Aracın hızlı olması için nere ihtiyaç olduğunu çok iyi anlıyor. Muazzam bir tecrübe getiriyor." "Genç olmasına rağmen çok tecrübeli. Bizim için büyük bir değer olduğunu düşünüyorum. Onunla çalışmayı gerçekten dört gözle bekliyorum" "Doğru adam o. Zaten hafta sonundan da anladık ki ne konuştuğunu biliyor. Şimdi bizim en zayıf noktamızı da biliyor ve üzerine çalışmaya başladı" "Farklı araçlarda, farklı ortamlarda çalışmış insanlardan yeni fikirler almak bu işte her zaman olumlu etki yapar. Ve daha önemlisi, modern Formula 1'de bir aracın hızlı olması için neler gerektiğini biliyor." "İşte bu yüzden yeni katılan insanların olması önemli. Büyük takımlara bakın, her sene veya iki senede bir diğer takımlardan yeni insanları bünyelerine katıyorlar. Sauber, onunla anlaşarak çok iyi bir hamle yaptı diye düşünüyorum" Sauber şu ana kadar henüz puan alamadı ve 4 yarışta sadece bir defa damalı bayrak gördüler. De la Rosa, İspanya GP için planlanan yenilikler için de iyimser. De la Rosa: "Bir güncellememiz var. Sahip olmaktan memnuniyet duyacağımız mantıklı bir güncelleme." Trf1 |
Kanada GP, Uzun Vadeli Sponsor Arıyor http://www.trf1.net/files/kanada__173825843.jpg 2010 senesinde Formula 1 takvimine geri dönen Kanada GP için bir sponsor mümkün ama olmazsa da hayati önem taşımayacak. 2009 sensindeki yokluğunun ardından güzel yarışlara sahne olan Montreal'de bu seneki etkinlik 13 Haziran'da olacak. Takvimdeki diğer çoğu yarışın aksine henüz bir sponsorluk anlaşması açıklanmadı. RDS'ye konuşan yeni organizatör Francois Dumontier: "Evet, (sponsorlukla ilgilenen) firmalar var" "Ama iş ortaklığında önemli olan şey, uzun vadeli olmasıdır. Bu yüzden sadece 2010 yerine bu yönde ilerliyoruz" 75 milyonluk yeni Kanada GP anlaşması 5 yarışı kapsıyor. Trf1 |
Briatore: "Mosley Bana Tebrik Mesajı Gönderdi" http://www.trf1.net/files/briatore_m..._605013447.jpg Flavio Briatore, FIA eski başkanı Max Mosley ile ilişkisini düzeltme niyetinde olmadığını söyledi. Mosley'in FIA başkanlığındaki son senesi 2009'da, Singapur kaza skandalı nedeniyle Briatore'ye ömür boyu ihraç cezası verilmişti. Ama daha sonra Mosley, görevini bırakmış ve yerine Jean Todt geçmişti. Bu dönemde verilen kararla Briatore'nin cezası 2013 sonuna kadar geçerli hale getirilmişti. 60 yaşındaki Briatore bu ay doğum günün kutluyor. Şu anda ise eşi ve yeni doğan oğlu Falco ile birlikte evinde. İtalyan dergi Chi'ye konuşan Briatore, Mosley ile arasındaki ilişkisini düzeltme çabasında olmadığını belirtti. Briatore: "Falco'nun doğumunda bizi tebrik etmek için bana yazılı bir mesaj çekmişti. Ama Mosley, benim eski hayatımın bir parçası. Geleceğimde onun için bir yer yok" "Jean (Todt) adına mutluyum. 20 yıllık arkadaşım. Ona teşekkür ediyorum, FIA şimdi sakin ve sessiz bir şekilde taze hava soluyor" Nelson Piquet ve Pat Symonds'un itiraf etmesine rağmen kaza skandalında masum olduğunu sürekli olarak dile getiren Briatore, ününe leke sürülmesini affedecek gibi görünmüyor. Bristore: "Benim hayatım için çok kötüydü. Adaletsizliğe maruz kaldım. Ama gerçek, gerçeğin gücü her zaman kazanır" Trf1 |
Montezemolo, Rossi'yi F1'de Görmek İstiyor http://www.trf1.net/files/400x225/fe..._551077924.jpg İtalyan otomobil üreticisi Fiat'ın başkanlığından ayrılan Luca di Montezemolo, MotoGP şampiyonunun Ferrari'nin üçüncü aracında olmasını umuyor. Ferrari'deki başkanlığını sürdüren Montezemolo, Fiat'ta 2004 senesinde üstlendiği görevini kurucu aile Agnelli'lerden 34 yaşındaki John Elkann'a devretti. 62 yaşındaki Montezemolo, bu ayrılığın politikaya girmesini ve hatta kendi partisini kurmayı işaret etmediğinii söyledi. Montezemolo, Fiat'ın yönetim kurulunda yer almaya devam edecek ve Ferrari'den ayrılmayacak. Bununla aynı günde Montezemolo, Ferrari ve McLaren gibi üst düzey takımların yarışlarda 3 araca sahip olması gerektiğini yineledi. Montezemolo: "Üçüncü bir araç istiyoruz. Valentino'ya (Rossi) sahip olmak için her şeyi yaparım" "Bu seneki MotoGP'yi kazandığında artık yeter, Formula 1'de de kazanmalı" Trf12 |
Ecclestone, Schumacher'e Destek Verdi http://www.trf1.net/files/400x225/ki...568276854.jpeg Bernie Ecclestone, Formula 1'e döndüğü bu sezonun şimdiye kadarki yarışlarında bekleneni veremeyen Schumacher'e yapılan eleştiriler karşısında Alman pilotu savundu. 41 yaşındaki Schumacher, Mercedes ile yaptığı 3 senelik anlaşmanın ardından spora dönüş yapmıştı. Alman pilot, bütün yarışlarda takım arkadaşının gerisinde kalıyordu ama Çin'e kadarfarkı azalttığı gözleniyordu. 7 dünya şampiyonluğu bulunan pilot Çin'de çok gerilerde kaldı ve yarışta da zor anlar yaşadı. Bernie Ecclestone, Schumacher'in şimdiye kadarki performansı konusundaki eleştirilerin haklı olmadığını söyledi. Norbert Haug ile birlikte katıldığı söyleşide Ecclestone: "Michael'i eleştiren her kimse yanılıyor. O daha iyisini hak ediyor." Haug da hemfikir: "Hayır, elbette o bunları hak etmiyor." Formula 1'in resmi internet sayfasına konuşan Haug, Schumacher'in takıma yaptığı etkinin arka planda belirgin olduğunu söyledi. Haug: "Herkesi teşvik ediyor, Nico da dahil" Ecclestone, 24 yaşındaki Roberg'in şu anda daha önde olmasına şaşırmadığını, Schumacher2in yakın zamanda geri döneceğini söyledi. Ecclestone: "Nico çok yetenekli ve Michael 3 senedir tatildeydi. Bana bu soruyu iki yarış sonra bir daha sorun" İddialara göre Schumacher'in geri dönmesi, sadeceemekliliğinden sıkılmış olması yüzünden ama Haug bu söylemleri önemsemiyor. Haug: "Eğer bu işin artık ona göre olmadığını düşünse Michael'in ilk ve en başta eleştiren olacağını biliyoruz. Ama durum böyle değil" "Takım içinde Michael aşırı derecede yapıcı. Bu coşku bütün takımı ateşliyor." Ecclestone: "Michael, bu işi yapacağına ikna olmasa asla geri dönmezdi. O, padokta turist değil. Kazanmak için burada. Ve tekrar kazanacak." Trf1 |
Haug: "Schumacher Avustralya'da Kazanabilirdi" http://www.trf1.net/files/0400x225/m..._504736146.jpg Mercedes patronu Norbet Haug'a göre, Michael Schumacher ilk turda pist dışına çıkmasaydı Avustralya Grand Prix'sini kazanabilirdi. Haug, eğer ilk virajda Fernando Alonso ve Jenson Button'ın tetiklediği karışıklıktan kaçınmak zorunda kalmasaydı Schumacher'in o yarışta podyuma çıkabileceğine hatta yarışı kazanabileceğine bile inanıyordu. Schumacher yarışı 10. sırada tamamlamıştı. Haug, ilk viraja girerken Schumacher'in yarışın galibi olan Jenson Button'ın önünde yer aldığını hatırlattı. "Yarış galibinin önünde dördüncü sıradaydı, geriye düştü ve yine de onunculukla ayrıldı yarıştan. Onun zorlandığını söylüyorsunuz ama gerçek şu ki sezonun ikinci yarışını kazanabilecek durumdaydı." "Michael geri döndüğünde adil olmak zorundaydık çünkü otomobil olması gerektiği seviyede değil." Ayrıca Haug, Schumacher ve Rosberg arasındaki farkın sadece otomobilin karakteristiğine bağlanamayacağını belirtti. "Nico'nun sadece otomobil bu şekilde olduğu için hızlı olduğunu söylemek adil olmaz. Belki de Nico dünyadaki en hızlı pilottur" Mercedes, İspanya Grand Prix'si için bazı güncellemeler yapmayı planlıyor ve böylece öndekilerle arasındaki farkı kapatmaya çalışacak. Trf1 |
Haug: "Kurallar Yeni Takımlara Uygun Olmalı" http://www.trf1.net/files/0400x225/m..._268864809.jpg Norbert Haug, Formula 1'deki yeni nesil motor kurallarının lider üreticilerden çok yeni takımlara uygun olması gerektiğini düşünüyor. 2013 ve sonrası için kurallar görüşülmeye devam edilirken, Mercedes Motor Sporları Patronu Haug yapılacak herhangi bir değişikliğin küçük takımların yararına olması gerektiğini savundu. "Şu anda en iyi takımlara sahip olduğumuzu düşünüyorum ve çok fazla aracın gridde olması güzel ama bağımsız üreticileri desteklememiz gerekiyor." "Bağımsız üreticilere ihtiyacımız var ve Ferrari'ye de. İyi bir çözüm bulmalıyız. Formula 1 teknik olarak idare edilmeli." "Ben süreç konusunda iyimserim ve birlikte bunu başarabiliriz. Geçmişte mümkün olmuştu ve u anda Jean Todt ve takımlar arasında oldukça yapıcı bir atmosfer var." Ayrıca Haug, daha küçük ve çevreci güç üniteleri görmeyi umduklarını belirtti. "Formula 1 ile ilgili en ilgi çekici şey, hızı, gürültüsü, limitlerde oluşu. Çevreci olma konusunu tartışabiliriz ama F1'in teknik bir idareye ihtiyacı var. Eğer Avrupa'dan Japonya'ya bir 747 ile uçarsanız, Formula 1'de tüm sezonda kullanılandan daha fazla yakıt kullanmış olursunuz. Bunlara geniş bir perspektiften bakmak gerek." "Yapabileceğimiz en çevreci aracı yapmak konusunda düşünceli olmalıyız. 2013'te motorlar küçültülecek çünkü yakıt tüketiminin ve karbo emisyonunu azalması gerekiyor. Ama 700 beygirlik bir aracın dünyanın en çevreci aracı olacağını düşünemeyiz, çünkü değil." Trf1 |
Trulli Lotus'un Sorunlarından Sıkıldı http://www.trf1.net/files/trulli_garaj_753240247.jpg Jarno Trulli sezon başından beri Lotus'un startlarını mahveden sorunlarından sıkıldığını söyledi ve aracı zorla sürüyormuş gibi hissettiğini söyledi. Trulli Autosprint'e yaptığı açıklamalarda "Açıkcası kolay olmayacağını biliyordum, herşey yeni ve zamana ihtiyacımız var." "Fakat, en azından yarışabilmeyi bekliyordum. Start alamadığım dört yarıştan sonra finişe gittiğim zaman, ideal şartlardan uzakta, damalı bayrağı görmem gerektiğine karar verildi." "Kötü talih aracımdan ayrılmıyor gibi görüyor; aracıma herşey oluyor, sadece benim aracıma. Bu yüzden bu güne kadar beklentilerim karşılanmadı." "Değerlendirmek için hala çok erken, daha güvenilir bir yargı için biraz daha zamana ihtiyacımız var. Zor olacağını biliyorum fakat hala tam olarak sürebilmiş değilim. Değerlendirmeyi yıl sonuna bırakıyorum." diye konuştu. Trulli'nin şu ana kadar en iyi finişleri Bahreyn ve Malezya'da ki 17.likleri; 2 yarışında da problemler sonucunda başarılı olamadı, öyle ki yarışı bitiren son sürücü oldu." Tam tersine, takım arkadaşı Heikki Kovaleinen daha sorunsuz startlar aldı ve 13.,14.,15. bitirdi. Trulli şu anki asıl amacının Finli pilotun geçmesi olduğunu doğruladı. Lotus'un rekabetçi bir araç yapmak için yeterli zamanının olmadığını söyledi. "Kağıt üzerinde, takımımız F1'e giren yeni takımlar arasında en iyisi." "Gerçek bir takımmışız gibi hareket ediyoruz; fakat zaman yetersizliği yüzünden potansiyalimizin sadece %10'unu gösterdik." "Denemeler yok, yarış hafta sonları test yapabileceğimiz tek zaman. Bizim için bu çaylak yılı. 2011'de sorunları arkamızda bıraktığımızda ve yeni aracın dizaynına konsantre olduğumuzda potansiyalimizi göreceğiz." "Bugün amacım takım arkadaşımın önünde kalmak, yeni takımların önünde olmak. Gerisi sadece hayal; 2.sıralama bölümüne kalmayı düşünebilirsiniz; fakat bunu olması için Malezya'daki gibi bir felakete ihtiyacımız var." "Cosworth motoru ve x-track vites kutusu paketinin performans eksiliğimizde ki etkisi çok az. Bence %10'dan fazla değil. Yani sorunlar başka yerde. Lotus'un eksik olduğu şey zaman, sıkıntılarımızın ana nedeni." "Her şeyi daha önceden planlayabilmemiz için zamanımız olsaydı, yapıyı, aracı, vites kutusunu, hidrolik sistemi, iyi başlamak için gerekli olan herşeyi hazırlardık. Bunların hepsi şu an her yarış sonrasında yapılıyor." Trf1 |
Alonso: "Şampiyonluk Mücadelesi İspanya'da Başlayacak" http://www.trf1.net/files/0400x225/f..._484258204.jpg Fernando Alonso, gerçek şampiyonluk mücadelesinin İspanya'da başlayacağını ve Barselona ile birlikte Ferrari'nin şansına inandığını söyledi. Alonso, Bahreyn'deki galibiyetin ardından Ferrari'deki kariyerine harika bir başlangıç yaptı ama sonrasında gelen sorunlu 3 yarış, onu sıralamada 3.lüğe kadar geriletti. Çifte dünya şampiyonu pilot, son 3 yarışın normal şartlarda gerçekleşmediğini, İspanya GP'nin gerçek şampiyonluk yarışının başlangıcı olacağını belirtti. Alonso, ilk yarışlarda karşısına çıkan birçok fırsatı değerlendiremediğini de kabul etti. Alonso: "Şampiyona her zaman ilk yarışta başlar ama o yarış, testler sırasındaki iyi duyguların doğrulanması içindir." "Ama kimin şampiyonluk mücadelesi yapacağını, kimin yapamayacağını Avrupa'da görürüz." "İlk yarışlar sürekli olarak değişen hava şartları ile anormal bir yarışlardı. Bu yüzden şimdi Avrupa'da, kimin şampiyonluk mücadelesinde olacağı, kimin rakiplerine göre daha hızlı geliştiği görülecek. Güzel bir mücadelenin başlangıcı" "Almanız gereken puanları alamadığınızda Pazar öğleden sonralarında her zaman moraliniz bozulur, ama daha genel bir bakış açısından ele alırsanız, evde geçen bir haftanın ardından, bu 4 yarış çok olumlu geçti. Şampiyonada 3. olmak, liderden bir kaç puan geride yer almak, inanıyorum bu çok iyi bir durum" "Sahip olduğumuz potansiyelle, süper bir takımla, bu sadece bir başlangıç ve dünya şampiyonluğu mücadelesinde gerçekten iyi bir şansım var. Geçen sene 4 yarışın ardından bunu düşünemiyordum bile." Ferrari'ye katılmadan önce Renault'ta iki zor sene geçiren Alonso, yine zirve mücadelesinde yer almaktan memnuniyet duyuyor. Alonso: "Tekrar bundan keyif alıyorum. Bir yarış kazanma veya şampiyonluğu kazanma duygusunu içimde hissediyorum. Bu senenin başı için en olumlu şey bu" "Geçen sene sonunda Ferrari'nin liderlerden çok gerilerde olduğunu unutamayız. Bu yüzden doğrulanması gereken çok şey, kabul edilmesi gereken birçok dilek vardı ve kabul gördü" Ferrari pilotu, takımdaki motor konusunda herhangi bir endişesi olmadığını yineledi. Alonso: "Araç iyi. O veya bu nedenle istediğimiz kadar puan alamadık ama Barselona'da yine iyi bir araca sahip olacağımızı düşünüyorum. Endişeli değilim." "Motor konusunda ise sorunları belirledik. Valfler ve motorun hava harcama sistemi hakkında yazılmış bazı şeyler olduğunu biliyorum, ki bunlar her zaman olduğu gibi tamamıyla yanlış" "Bu yüzden sessiziz. Çünkü sorunları bulduk ve sezonun geri kalanında %100 dayanıklı bir motor ortaya çıkarmaya çalışacağız" Trf1 |
Resmi: Schumacher Şasi Değiştirecek http://www.trf1.net/files/f1_2010_ma..._154509054.jpg Mercedes GP, Alman pilotun sorunlarını gidermesi için yaptığı çalışmalar kapsamında Michael Schumacher'e yeni bir şasi hazırlıyor. İspanya GP için bir dizi yeniliğin yanı sıra Mercedes GP patronu Ross Brawn, Schumacher'in sezonun ilk yarışlarında kullandığı şasi ile devam etmeyeceğini belirtti. Reuters'e konuşan Brawn: "Bu yeni bir şasi değil, testlerde kullandığımız bir şasi." "İlk bir kaç yarışta elindeki şasi hasar almıştı ve yarışlarda mümkün olduğunca tamir etmeye çalışmıştık. Ama şimdi merkezdeyiz, test şasisini tekrar getireceğiz ve Barselona'da kullanacağız." Schumacher, sezonun ilk 4 yarışında takım arkadaşı Rosberg'in gerisinde kaldı, önden kayma sorunlarıyla boğuştu. Takım, İspanya için planlanan yeniliklerle Alman pilota yardım edeceklerini düşünüyor. Trf1 |
Alonso: ''Hamilton Özel Bir Muamele Görmüyor'' http://www.trf1.net/files/alonso_cin2_813106547.jpg Fernando Alonso, Lewis Hamilton'ın bu seneki yarış hakemleri tarafından özel bir muamele gördüğü şeklindeki spekülasyonları kabul etmedi. Geçtiğimiz yıllarda hakemlerden bir çok cezalar alan Hamilton için bu sene farklı bir hikaye gelişti. Malezya'da yaptığı zikzaklar yüzünden uyarı cezası alırken bir yarış sonra Çin'de Vettel ile pit yolunda girdiği mücadeleden kınamayla kurtulmuştu. Alonso'ya Hamilton'ın hakemler tarafından değerlendirilirken ayrıcalıklı bir pozisyonda olup olmadığı sorulduğunda: ''Hayır, öyle olduğunu düşünmüyorum.'' dedi. ''Kararlar belki çok da tutarlı değil çünkü birisi aynı hareketi başka bir yerde yaptığında ceza alabiliyor. Yani biraz değişiyor ama bunun çok önemli olduğunu düşünmüyorum.'' ''Şu ana kadar iki kez uyarı aldı ve belki de önümüzdeki yarış yanlış bir şey yaparsa ceza alır. Bu futboldaki hakemlere benziyor: Niyetleri kötü değil ama bazen bir karar veriyorlar ve başka zaman benzer durum için farklı bir tane.'' Michael Schumacher için taraflarları ve medya yavaş geri dönüşü hakkında endişelerini dile getirirken, Alonso durumun Alman pilotun rakipleri için aynı olmadığını belirtti. ''Hayır, hayalkırıklığı ve benzeri bir his taşımıyorum.'' ''Başkalarının ne yaptığını düşünerek zaman geçirmiyorum ama Schumacher'e çok büyük bir saygı duyuyoruz. Yalnızca birkaç puan almasıyla beraber griddeki bütün pilotlar onun için kötü bir başlangıç olduğunu biliyor. Buna karşın içimizde, şampiyonanın onun için bittiğini söylebilecek birisi yoktur.'' ''Onun neler yapabileceğini hepimiz biliyoruz ve ona saygı duyuyoruz. Ondan en iyisi yakında gelecek.'' Trf1 |
Santander Alonso'nun Baş Parmaklarını Sigortaladı http://www.trf1.net/files/australia2..._709119323.jpg Kişisel sponsoru olan Santander yeni anlaşma kapsamında Fernando Alonso'nun baş parmaklarını sigortaladı. Madrid'de gerçekleştirilen basın toplantısında, şirket Ferrari pilotu ile bir yıllık yeni bir alaşma imzaladıklarını ve Alonso'nun artık Santander'in sigorta şubesi tarafından da destekleneceğini açıkladı. Yapılan açıklamada Santander, Alonso'ya parmakları için özel kapsamı olan 10 milyon Euro değerinde hayat ve kaza sigortası yapıldığını belirtti. Açıklamada, "Formula 1 aracı kullanırken çok büyük önem taşımasının dışında Alonso'nun parmakları büyük birer sembol. Onlar zafer işaretini ve her şeyin kontrol altında olduğunu temsil ediyorlar" denildi. Trf1 |
McLaren, MP4-25'in Hızından Tatmin Olmadı http://www.trf1.net/files/400x225/mc..._603035105.jpg Martin Whitmarsh, Avrupa'daki yarışlara giderken lider olmalarına rağmen MP4-25'in hızıyla tatmin olamayacaklarını söyledi. Woking kökenli takımın önüne çıkan fırsatları iyi değerlendirmesi ile birlikte Jenson Button iki galibiyet aldı. Whitmarsh, MP4-25'i daha da hızlandırmak için çok çalışmaları gerektiğini söyledi. Whitmarsh: "Zorlamaya devam edeceğiz, bu sır değil" "Barselona için yeni bir pakedimiz olacak ve yıllar boyunca her yarışta gösterdik ki yarıştan yarışa aracımızı geliştirebiliyoruz. Yapmamız gereken de bu" "Bütün takımlar da bunu yapacak ama biz bunu daha hızlı oranlarda yapmalıyız. Öncekine göre daha yakınız, araç bizi tatmin etmedi ve geliştirmek zorundayız. Daha da hızlı hale getirmeliyiz" Whitmarsh ayrıca sürüş yüksekliği tartışmalarının kendilerine engel olduğunu, çünkü kendi sistemleri üzerine çalıştıklarını ve FIA'nın açıklaması ile bu çalışmaları rafa kaldırdıklarını belirtti. Whitmarsh: "Aracın aerodinamiği üzerine etki edecek yaylı kütle ile beraber çalışacak özel bir parçaya sahip olamayacağınız, bir süre önceki açıklama ile anlaşıldı." "Burada bize söylendi ki, süspansiyon sisteminde sürüş yüksekliğini değiştirecek herhangi bir parçanız olamaz. Ama bazı takımların belki de böylesi bir kabiliyetten yararlandığını hissettik, büyük olasılıkla da kurallara uygun şekilde. FIA'dan bilgi aldık ve böylesi bir sistemin kurallara uygun olduğu söylenince şaşırdık." "Bunu temel alarak bu tip bir sistem üzerine çalışmaya başladık ve Çin'de böylesi bir sistemi kullanmaya niyetlendik. Ardından, yarış öncesinde, FIA bize durumu tekrar gözden geçirdiklerini ve böylesi bir sistemin artık yasal olmayacağını söyledi. Yani zamanımız boşa gitti" "FIA'yı eleştirmek istemiyoruz. Çünkü 12 takım, kurallarda ve yorumlamalarda değişiklikler yapmaları, açıklıklar kazandırmaları için sürekli olarak Charlie (Whiting) ve FIA'nın peşinde koşuyor. Ama olumlu bir açıklama geldiğinde şaşırdık ve tatmin olduk. Çünkü konu yaratıcı mühendislikti ve böylesi zorluklardan keyif alırız" "Bu yüzden (o sistemi) üretememiş olmak utanç verici. Bize bir parça avantaj sağlayacaktı ama yapamadık. Bu yüzden önümüze bakmalıyız. İşin doğası bu. FIA zor kararlar vermek zorunda. Bu işleri her zaman daha iyi yapabilir ama başlangıçta bize net bir 'hayır' denseydi daya iyi olurdu, ama olmadı" Süspansiyon planlarının rafa kaldırılmasına rağmen Whitmarsh, araçlarının hızlanması için daha çok olanağın olduğunu belirtti. Whitmarsh: "Daha fazla yere basma kuvveti yaratabiliriz. Daha fazla aerodinamik verimlilik getirebiliriz. Daha az hassas yapabiliriz. Aracı daha hafifi bir hale getirebiliriz, bunların hepsini yapabiliriz. Bu bizim işimiz ve bundan keyif alıyoruz" "Arada kurallarda beklenmedik bir şans ortaya çıkarsa hemen üzerine düşeceğiz. Bu (sürüş yüksekliği olayı) bir an için önümüze çıktı ve üzerine düştük. Ama sonunda faydalanamadık" Trf1 |
Hakkinen Formula 1'e Geri Dönüşü Planlıyor http://www.trf1.net/files/0400x225/d..._650148735.jpg Mika Hakkinen, pilot menajeri olarak Formula 1'e tam zamanlı bir dönüş yapmayı düşünmeye başladı. Formula 1'den emekli olduktan sonra 2005 ve 2007 yılları arasında DTM'de yarışan Fin pilot, Bild am Sonntag gazetesine verdiği röportajda, "Her gün, biraz daha özlüyorum yarışmayı. Bu yürekten gelen bir duygu.Geri döneceğima ma ne zaman ve nerede olur bilmiyorum. Sadece bunu yeniden yapacağım, bunu biliyorum. Belki menajer olarak Formula 1'e geri dönerim" dedi. Kendi menajerinin şirketi olan Didier Aces Grubu'na bağlı olsa da, Hakkinen'in Anthony Hamilton ayrılığının ardından Lewis Hamilton ile çalışabileceği iddia ediliyor. Trf1 |
FIA, 2011 WRC Takvimini Açıkladı - Türkiye Yok! http://www.trf1.net/files/0400x225/w..._757469756.jpg FIA, 13 yarışlık 2011 Dünya Ralli Şampiyonası takvimini açıkladı ve Monte Carlo Rallisi bu sezon da seriden ayrı olacak. Şampiyona bu sezonda da olduğu gibi İsveç'te, 10-13 Şubat tarihlerinde başlayacak ve kasım ayında Büyük Britanya Rallisi ile son bulacak. Türkiye Rallisi ise iki yılda bir şampiyonaya dahil edildiğinden 2011 takviminde yer almayacak. 2011 Dünya Ralli Şampiyonası Takvimi İsveç Rallisi (10-13 Şubat) Meksika Rallisi (3-6 Mart) Portekiz Rallisi (24-27 Mart) Ürdün Rallisi (14-17 Nisan) İtalya Rallisi (5-8 Mayıs) Arjantin Rallisi (26-29 Mayıs) Acropolis Rallisi (16-19 Haziran) Finlandiya Rallisi (28-31 Temmuz) Almanya Rallisi (18-21 Ağustos) Avustralya Rallisi (8-11 Eylül) Fransa Rallisi (29 Eylül - 2 Ekim) Katalunya Rallisi (20-23 Ekim) Büyük Britanya Rallisi (10-13 Kasım)Trf1 |
Williams'ta Monako'ya Kadar Büyük Güncelleme Yok http://www.trf1.net/files/0400x225/w..._677234940.jpg Rakipleri Barselona yarışı için büyük güncellemeler için hazırlanırken Williams takımı Monako'dan önce çok büyük bir güncelleme yapmayacaklarını açıkladı. On gün sonra sezonun Avrupa'da yapılacak ilk yarışı için tüm takımlar çok sıkı şekilde çalışıyorlar. Ancak Sam Michael takımın yeni parçaları daha sonra kullanacağını açıkladı. "Barselona için bazı şeyler olacak ve iyi birer adım atacağız ama daha büyük güncellemeler Monako ve İstanbul'da olacak." Sezon öncesi testlerde güçlü bir performans ortaya koymuş olsa da Williams şu anda şampiyonada yedinci sırada yer alıyor ve aldıkları en iyi sonuç da Barrichello'nun Avustralya'da aldığı sekizincilik. Buna rağmen Michael, FW32'in ortaya çıkarılacak bir potansiyeli olduğuna inanıyor. "Çok fazla değişiklik yaptık. Bu yüzden yeterli hıza ulaşmak zaman alıyor. Otomobilde elde edeceğimiz çok fazla gelişim var ve çalışanlarımız Monako ve İstanbul için çok sıkı çalışıyor." Trf1 |
Button: "McLaren'de Kazanılan Başarı Bir Başka" http://www.trf1.net/files/0400x225/m..._666173716.jpg Jenson Button, McLaren'de kazandığı başarıların yıllar sonra kendisi için çok büyük gurur olacağını söylüyor. Son dünya şampiyonu olan Britanyalı pilot, şimdiye kadar dört yarışın ikisini kazanmıştı. Button, McLaren'in başarısına katkı sağlayan pilotlar arasında bulunmanın şimdiye kadar en çok gurur duyduğu başarı olduğunu düşünüyor. McLaren'de kazandığı başarıların, Honda ve Brawn'dekilere oranla kendisi için daha fazla şey ifade edip etmediği sorulduğunda Button, "Şimdi değil ama gelecekte öyle olacaktır. Kariyerinize geri dönüp baktığınızda McLaren tulumlarıyla fotoğraflarınıza bakıp öyle bir takımın parçası olduğunuzu görmek çok önemlidir. Ben de geriye dönüp baktığımda çok büyük farkı olacaktır." diye konuşuyor. "Şu anda her yarışta kafamı önüme eğip işime odaklanıyorum. Burada duraklama yok." "McLaren'deki fark şu; onlar kazanmanın nasıl bir şey olduğunu biliyorlar ve bunu şimdiye dek birçok kez başardılar." "Buna karşılık Honda motor olarak başarıya ulaşsa da takım olarak başarıya ulaşamamıştı. Bu açıdan da fark var." "McLaren'da takımın her sezon şampiyonluk mücadelesi için çalıştığını bilirsiniz. Eğer öyle değilse de bir şeyleri gerçekten ciddi anlamda yanlış yapmışlar demektir." "Griddeki diğer takımlar şampiyonluk için daima mücadele edemez demiyorum ama en azından bu takım kadar alışkın değiller." "Ama Honda ve Brawn'ı da asla göz ardı edemezsiniz çünkü bu iki takım beni kişilik ve pilot olarak gerçekten geliştirdi." Trf1 |
Key, Sauber'in Potansiyelini Ortaya Çıkarmayı Umuyor http://www.trf1.net/files/0400x225/s..._640238164.jpg Sauber belki de F1'e girdiğinden bu yana en kötü sezonunu yaşıyor olabilir ama yeni teknik sorumlusu James Key, takımın bu kötü durumdan kurtulmak için potansiyele sahip olduğunu düşünüyor. Hinwil kökenli takım, sezona büyük beklentilerle girdi ama C29, bu beklentileri karşılayacak bir performans ortaya koyamadı. Sauber takımında oluşan bu durumda kötümserliğe kapılmak yerine Key, gelişim kaydetmek adına takımın potansiyeline inanarak çalışacaklarını söylüyor. Key: "Açıkçası iyi adımlar atıp atamayacağımızı görme üzerine bir baskı var. Bu baskı, sadece benim üzerimde değil, herkesin üzerinde" "Belki de sezon herkesin pek de umduğu gibi değil ama bunu işi adım adım ele almalıyız.Belki de bunun gerekçelerinden biri, rekabetin beklenenden fazla gelişim göstermesidir ama gelecek için planlarımız var" "Gelecek yarış için bazı ufak değişikliklerimiz olacak, daha sonra ise başka adımlar atacağız. Yapılacak çok iş var ve hayal kurmuyoruz. Doğrultumuz var ve oraya gitmeyi amaçlıyoruz" Key, Sauber'e katılmasından bu yana işleyiş ve araç hakkında bir değerlendirme yaptı ve endişe duyulacak bir şey görmedi. Key, gelişilmesi gereken alanları bulabildiği için durum hakkında iyimser. Key: "Her şeyden önce temel var. Temelde bir sorun olduğunu düşünmüyorum. Düzlük hızını geliştirmemiz gerek ama takım zaten bunun farkındaydı. Bu sadece sürtünme hesabı. Takım bunun üzerine çalışıyor ve bu alanda kaybedilmiş onda birler var" "Kendimize yön belirmediğimiz diğer konular da var. Ayrıntılara çok giremem ama aerodinamik olarak beklediğimden veya bir araçta görmek istediğimden biraz farklı karaktere sahip." "Gelecekte gelişip gelişemeyeceğimizi görme adına üzerine çalıştığımız yön bu. Hemen halledilebilecek şeyler değil ama gelecek için gelişim doğrultularıdır. Belirlediğimiz bazı şeyler varç Ama üzerine çalışmamız gereken belli şeyler de var" Trf1 |
benim adamım rally'ye geçmiş yaa:( Artık favorim Button:love: |
Alıntı:
|
evet ya bende Raikkonenciydim ama rallyde izlemedim hiç ya nasip olmadı:)Ben şimdi Button'ı seviyorum ya:D |
aman izleme kanser olursun :D inan bana F1 in buz adamı değil artık :) Button'u da şampiyon olduğundan dolayı mı tutuyorsun bakim :) bak vetteli F1 e çıktğından beri takip ediyorum geçen sene kaçırdık bu sene alıcaz şampiyonluğu :) Button'a bu yeter fazla şansını zorlamasın :) |
Button'ı şampiyon olduğundan dolayı değil önceden de görmüştüm kendisini pek beğenmiştim:Dondan dolayı yani karizma adam:p:love: |
bak ya karizma diyor :) peki senle tatlı bir rekabete girelim bakalım button çağla - vettel safa :) |
Pirelli 2011 İçin Aday Olduklarını Doğruladı http://www.trf1.net/files/0400x225/d..._810298701.jpg Pirelli gelecek sezondan itibaren Formula 1'in resmi lastik sağlayıcısı olmak istediğini resmi olarak duyurdu. Bugün yapılan açıklamada, Milan merkezli şirket FIA'ya ve takımlara bir teklif sunacaklarını açıkladı. Açıklamaya göre 9 Mayıs'a kadar FIA ve FOA'ya teklif sunulacak. Pirelli'nin bu açıklaması, FOTA toplantısının ardından Williams teknik şefi Sam Michael'in takımların Michelin ile Cooper Avon arasında bir seçim yapacağını açıklamasının ardından geldi. Pirelli en son 1989-1991 yılları arasında Formula 1'de yer almıştı Trf1 |
Türkiye`de Saat: 10:58 . |
Powered by: vBulletin Version 3.8.1
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.3.2