![]() |
Hill, Hamilton'ın Kendini Toparlayacağına İnanıyor http://www.trf1.net/files/hill_804350202_566598332.jpg Lewis Hamilton'ın takım arkadaşı Jenson Button'ın şu ana kadar kazandığı iki zaferin yarattığı gerginliğe kısa sürede karşılık vermesi bekleniyor. Eski dünya şampiyonu Damon Hill cesaret verici başlangıcın ardından her iki sürücünün de bu sene şampiyonluğu elde etme adına güçlü bir şansı olduğuna inanıyor. Hill, Hamilton'ın ilk dört yarışta kaybettiklerini geri kazanabileceğini düşünüyor. Ama Hill'e göre şu andaki form durumuyla Button gibi bir pilotun üstesinden gelmek kolay olmayacak. Silverstone Arena pistinin açılışında konuşan Hill bu sene yeniden bir İngiliz şampiyon görebilme şanşı hakkında: '' Kesinlikle, bunun için çok iyi bir şans var.'' dedi. ''Her ikisinin de çok farklı stilleri var. Sürüş stilleri açısından bakarsak, bu aynı takımda yer alan Alain Prost ve Ayrton Senna'ya benziyor. Neyseki bu ikiliye göre daha iyi anlaşıyorlar.'' ''Yine sürüş stilleri açısından, Jenson'ın stili onun sürüşünün geliştiğini gösteriyor. Artık yarışları ya da şampiyonayı kazanarak kendisini kanıtlamaya ihtiyacı olmadığını biliyor ve yaptıklarından zevk almaya başladı. Eğer birisi bu bölgeye gelmişse oldukça kestirilemez olabiliyor.'' ''Lewis'in sinirlerinin biraz bozulduğunu hissediyorum. Birkaç yarış şanssızlıklar yaşadı. Ama kendisine kesinlikle çok yakında gelecektir.'' Hill ayrıca bu ikilinin zekalarını yıllarca yarıştıklar alt kategorilerde kazandığına inanıyor. ''Aynı sahnede yıllarca yer aldılar böylece oyunu çok iyi kavradılar ve her ikisi de sportmen. Kazanmak istiyorlar ve başlarını dimdik tutabilen çocuklar. Bunun ne demek olduğunu çok iyi biliyorlar.'' Trf1 |
Webber: "Red Bull Daha İyisini Yapmak Zorunda" http://www.trf1.net/files/webber_669961149.jpg Mark Webber, sezonun ilk yarışlarında hız avantajını lehine çeviremedikleri için suçlayacak kimsenin olmadığını tek suçlunun takımın kendisi olabileceğini söyledi. Dört yarışta da pol pozisyonunu kazanmış olmalarına rağmen takım şimdiye kadar sadece bir yarış kazanabildi ve Red Bull klasmanda McLaren ve Ferrari'nin gerisinde kaldı. Anak buna rağmen Webber durumun kısa süre içinde olması gerektiği gibi olacağını söylüyor. "Bir hafta sonumuzu alabilir. Yeni puan sisteminin işleri çok çok hızlı değiştirebildiğini biliyoruz. Geçen sezon şampiyonanın ortalarında oldukça iyi bir pozisyondaydım ve şimdi yine o seviyede olmayı planlıyorum ama sonucunun farklı olmasını umuyorum." "Melbourne istediğimiz gibi gitmedi. Ama söylediğim gibi hem takım hem pilotlar, daha iyisini yapmamız gerektiğini biliyorduk. Ama bunu hak etmemiştik. Hak ettiğinizi alırsınız her zaman. Biz daha iyisini yapabilmeyi istiyoruz." Webber, Red Bull'un düzenli olarak yarış kazanabilecek kapasiteye sahip olduğunu belirtiyor ama her hafta bazı hataların bunu gerçekleştirmelerine engel olduklarını kabul ediyor. "İstikrar önemli bir mesele. Sorunsuz bir pazar gününe ihtiyacınız oluyor. Nelerin geliştirilmesi gerektiği hakkında uzun dosyalar hazırlayabilirsiniz ama bunu Ferrari de yapabilir." Yeni Arena pistinin Red Bull'a fazlasıyla uygun olduğunu söyleyen Webber, aslında tüm pistlere uyum sağlayabildiklerini belirtti. "Otomobilin her yerde hızlı olduğunu gördük. Sadece sorunsuz pazar günlerine ihtiyacımız var. Puan durumu asla yalan söylemez. Olmak istediğimiz yerde değiliz ama gelişmek istiyoruz. Bu sezon kazanılan puanları kazananlar hak ettikleri için kazandılar. Örneğin, Jenson Button. Biz de saha iyisini yapmak istiyoruz." Webber son olarak da şampiyonluk mücadelesinin hız kesmeden devam edeceğini düşündüğünü söyledi. "Şu noktada herhangi bir takımın kopup gittiğini düşünmüyorum. Tüm takımlar arasında oldukça sıkı bir mücadele olacaktır. Mercedes de orada. En istikrarlı işi çıkartan kimse o başarıya ulaşacak. Eğer bir takım kopup gidecekse umarım bu biz oluruz ama bunun kolay olacağını sanmıyorum." McLaren, Ferrari ve Mercedes'ten hangisinin daha tehlikeli olduğu sorulsunu ise Webber, "Bence hepsi tehlikeli ve işler çok hızlı değişebilir." diye cevapladı. Trf1 |
"Michelin, Avon'a Göre Üç Kat Pahalı" http://www.trf1.net/files/sam.jpg Williams Teknik sorumlusu Sam Michael'e göre Formula 1 takımları, gelecek seneki lastik tedarikçisi için Michelin ile Avon arasında seçim yapacak. Çarşamba günkü FOTA toplantısının ardından Michael, ya Michelin ya da Avon'un seçileceğini belirtti. Bu iki tedarikçiden başka Pirelli'nin de ilgisi vardı ama Sam Michael, takımların bu seçeneği dışarda tuttuklarını söyledi. Reuters'e konuşan Michael: "Şu andaki görüşmeler gerçekten Michelin ve Avon arasında(ki seçim için). Avon çok daha ucuz ama yüksek rekabette lastikler üretmiş olmalarına rağmen ürünleri (michelin'e göre) daha az kanıtlanmış" "Michelin'e göre daha büyük bir bilinmeyenler. Çünkü Michelin çok yakın zamanda F1'deydi. Ama maliyetler açısından önemli derecede fark var, üç kat farklardan bahsediyoruz" "Bu yüzden şu anda üzerine görüştüğümüz konu bu" Trf1 |
"Button, Yağmurdaki En İyi F1 Pilotu" http://www.trf1.net/files/400x225/ki...119946795.jpeg Jacques Villeneuve, eski takım arkadaşı Jenson Button adına çok mutlu olduğunu söyledi ve İngiliz pilotun yağmurlu yarışlardaki kabiliyetlerini övdü. İkili, 2003 senesinde BAR takımında birlikte yarışmışlar ve çetin bir dönem geçirmişlerdi ama Villeneuve, o zamandan beri İngiliz pilotun yeteneklerini beğendiğini belirtmişti. 39 yaşındaki Villeneuve, bu sezon şimdiye kadarki ıslak zeminli yarışlarda Button'un sürüşünden etkilendiğini ekledi. Villeneuve: "Jenson, yağmurda her zaman hızlıydı ama şimdi giderek grubun en iyisi haline geliyor." "Michael her zaman bu üne sahipti ama Jenson'un şu anda akıllarda onu geçtiğini düşünüyorum" "Ama Alonso'yu da unutmam, Şangay'da ıslak pistte olağanüstü bir yarış çıkardı" Villeneuve, Button'un McLaren ile 2010'a böylesine bir başlangıç yapmasının, dünya şampiyonu ünvanını hak ettiğini gösterdiğini de belirtti. Villeneuve: "Takımları değiştirip en iyiler arasında kalmak, tesadüfi bir şey olmadığını gösterir. Onun adına gerçekten mutluyum" Eski rakibi Schumacher için ise Villeneuve, Alman pilotun geri dönüşünün şimdiye kadar hayal kırıklığı yarattığını söyledi. Villeneuve: "Bu onun ilk büyük hayal kırıklığıydı. Başlangıçta, 3 sene yarışmamış biri için iyi iş çıkardı ama sonrasındaki sonuçlar hayal kırıklığıydı" F1 eski pilotu yine de Mercedes'in Schumacher'i spora geri getirmekle doğru kararı verdiğini düşünüyor. Villeneuve: "Michael, kazanamasa bile yararlıdır. Kimse 7 dünya şampiyonluğunu veya tarihin en iyisi ünvanını ondan alamaz" Trf1 |
"Button, Yağmurdaki En İyi F1 Pilotu" Her zaman ki hali:p |
yahu hemen atak yapıyorsun çağla :) geçen sene yağmurlu havada korkuyordum kimi süremiyordu hamilton süper gidiyordu ama bu sene vettel var oda güzel sürüyor yağmurda. |
Webber: "McLaren Gerçek Hızını Saklıyor" http://www.trf1.net/files/webber_cin_420819800.jpg Mark Webber - Çin GP Sıralamaları Sonrası Mark Webber, McLaren takımının İspanya GP'si serbest antrenmanlarında gerçek hızını tam olarak sergilemediğine inanıyor. Lewis Hamilton ve Jenson Button ilk seansta ilk sırada yer almış olsalar da öğleden sonraki seansı Red Bull pilotları domine etti. Vettel, Red Bull pilotu olmayan en yakın rakibinden neredeyse bir saniye daha hızlıydı. Webber antrenmanların ardından yaptığı açıklamada rakiplerinin elinde daha oynanmamış kartlarının olduğunu ve McLaren'in gerçek hızını sakladığını söyledi. "Seans içinde neler olduğunu tam olarak göremedim ama kesinlikle McLaren bugün muhtemelen her şeyini ortaya koymadı." Günü ikinci hızlı ismi olan Red Bull pilotu yine de cuma gününden memnun olduklarını belirtti. "Özellikle dün akşam arkadaşlar geç saatlere kadar çılgınlar gibi çalıştılar ve sorunsuz bir cuma gününü hak ediyorlardı. Bu akşam da yapacağımız işler var ve umarım yarın için tamamıyla hazır oluruz." Trf1 |
Vettel, Red Bull'un Yenilmez Olacağını Düşünmüyor http://www.trf1.net/files/vettel_724220506.jpg Sebastian Vettel, Red Bull Racing takımının İspanya'da yenilemez olacağını düşünmüyor. Takım dünkü antrenman seansını domine etmiş olsa da Vettel, temkinli konuşuyor ve McLaren'in elindeki tüm kartları göstermediğine inanıyor. Vettel, "Cuma günü elde edilen tur zamanları alakasızdı. Hızlı olmak güzeldir ama her şey değildir. McLarenlar da burada çok hızlı ve öğleden sonra gerçekten neler yaptıklarını bilemiyoruz. Çok fazla zorluyorlarmış gibi görünmüyordu. Sıralamaların daha yakın olacağını düşünüyorum." dedi. Vettel ayrıca Red Bull'un son güncellemelerini de övdü. Trf1 |
Button: "Alonso Yaptığı Yorumlarla Eğleniyor" http://www.trf1.net/files/0400x225/m..._642513861.jpg Jenson Button'a göre İspanyol pilotun yaptığı son yorumlarla ilgiliyi kendi üzerinden başka taraflara yönlendirmeyi planladığını düşünüyor. İspanya GP'si öncesinde Fernando Alonso, Lewis Hamilton'ın yaptığı sürüşler nedeniyle yarış komiserleri tarafından cezalandırmaya çok yaklaştığını belirtmiş, ayrıca Hamilton ve Button arasındaki ilişkide de sorunlar olduğunu sezdiğini söylemişti. Barselona'da bu konuyla ilgili konuşan Button, "Fernando herkesle biraz eğleniyor. İlgiyi kendi üzerinden başka taraflara çekmeye çalışıyor. Ben çok mutluyum ve Lewis'in de öyle olduğunu düşünüyorum. Çok iyi anlaşıyoruz." dedi. Ayrıca Alonso'nun Çin pit girişinde yaptığı manevrayı eleştiren Hamilton'u da destekledi. Button, "Eğer benim takım arkadaşım bana bunu yapsaydı hiç iyi olmazdı"diye konuştu. Ayrıca Jenson Button, geçtiğimiz günlerde Flavio Britatore'nin kendisi hakkında yaptığı yorumların kendisini incitmediğini de belirtti. Briatore, Button'ın Formula 1'in en iyi pilotları arasında olmadığını söylemişti. Button: "Okuduğumda çok güldüm. Şu anda çok memnunum. Sanırım biraz daha zorlamalıydı. Şampiyonaya liderlik ediyorum ve o ise bu sporda bile değil." Trf1 |
Schumacher Sonunda Aradığını Buldu http://www.trf1.net/files/schumacher_isp_159504967.jpg Michael Schumacher, İspanya GP için hazırlanan güncellemelerin ardından artık kendisini Mercedes GP aracı içinde çok daha rahat hissettiğini söylüyor. MGP W01’de yapılan değişikliklerin ardından Alman pilotu bugünkü antrenmanlarda çok daha iyi bir performans ortaya koymuştu. Schumacher; “Artık kesinlikle en azından Çin’in ardından elimde gerçek bir yarış aracı varmış gibi hissediyorum. Çin’de ne olduğunu gerçekten anlamamıştık ama her neyse, şu anda aracın içinde çok daha rahatım.” “İstediğim de buydu. Eğer mühendislerimle ve takımımla iyi çalışabilirsek, güncellemeler gerçekten fayda sağlıyor” “Her şey güvenle ilgili değil, şu anda basitçe araç gitmesini istediğim yere gidiyor ve bunu yapabilmem çok zamanımı almıyor.” “Kesinlikle geliştik, aracı kendi ihtiyaçlarım konusunda çalıştırma konusunda gerekli yeteneğe sahibim. İşte aradığım buydu. Takım çok iyi tepki verdi ve şimdi en iyi performansı sergilemek için sabırsızlanıyoruz.” Schumacher, artık kendisinin istediği değişikliklere otomobilin tepki verdiğini ve zor bir hafta sonu geçirdiği Çin’de bir şeylerin kesinlikle ters gittiğini söylüyor. Trf1 |
Alonso, Red Bull'a Yetişmenin Zor Olduğunu Söylüyor http://www.trf1.net/files/alonso_isp_243808523.jpg Fernando Alonso, bu hafta sonu İspanya GP'sinde hiçbir takımın Red Bull'u yakalayabilmesini beklemiyor. Red Bull'a yetişilmesinin imkansız olup olmadığı sorulduğunda İspanyol pilot, "Bugün ikinci seansta sergiledikleri performansa bakarsak evet (imkansız)" diye cevap verdi. "Çok çok hızlılardı ve hepimiz için onların derecelerini hedeflemek oldukça zor. Ama bazen birilerinin iyi cuma günleri geçirdiğini ve ardından cumartesi günü biraz sorun yaşadığını görebiliyoruz." "Bu yüzden onlara yaklaşmak için araçta elde edebileceklerimiz konusunda şans arıyoruz. Umarım ayarlarda ya da başka bir yerlerde hata yaparlar da biz de farkı kapatabiliriz. Normal şartlarda bu hafta sonu onları yenmenin çok zor olacağının farkındayız." Alonso, bu haftaki yarış için çeşitli güncellemelerle gelen Ferrari için henüz tam anlamıyla değerlendirme yapmanın zor olduğunu söylüyor. "Değerlendirme yapmak zor. Henüz sadece araçtaki her şeyin nasıl olduğunu görmek için kontrol yapabildik. Ama sonuç olarak ben güncellemelerden memnunum. Yarın bunların ne kadar işe yarayacağını ve Red Bull'a ne kadar yakın olabileceğimizi göreceğiz." Ayrııca Alonso, Ferrari’nin sıralamalarda daha iyi bir performans sergilemek için Cuma günlerine olan yaklaşımını değiştirdiğinden bahsetti. “Yarışlar için olan yaklaşımımızda bazı değişiklikler yaptık. İlk yarışlarda sıralamalarda otomobilin performansını maksimumda kullanamadığımızı gördük. Bu yüzden antrenman programının yarısını yarış simülasyonu ve diğer yarısını da sıralama performansı üzerinde çalışmak için ayırdık.” Trf1 |
İspanya GP'deki Teknik Yenilikler http://www.trf1.net/files/0400x225/f..._526451786.jpg Sezonun Avrupa'daki ilk yarışı, yani Avrupa sezonunun açılışı İspanya GP için takımlar, farklı gelişimler üretti. Öndeki takımlar arayı korumak ve hatta açmak, arkadakiler ise yetişmek çin fabrikalarındaki çalışmaların, pistte sonuç vermesini umdu. Şimdi onların bazılarına göz atalım. Ferrari F10 - F-Kanal Sistemi Barselona'da Ferrari, F-Kanal sisteminin tam halini kullandı. Prensipte McLaren'inki ile aynı ama sistemin pilot tarafından kontrolü farklı. Hava, motor kapağında kenarlardaki yeni kanallardan birinden giriyor, daha sonra elektronik kablo deliği(beyaz ok) aracılığı ile kokpite devam ediyor. Pilot, ihtiyaç duyduğunda direksiyonun solunda bulunan deliği elinin tersi ile kapatarak sistemin aktif hale gelmesiniş sağlayabiliyor. Araç üstü görüntülerden de gördüğümüz gibi düzlüğe girerken pilot, sol eliyle deliği kapatarak direksiyonu tek eliyle kontrol etmek zorunda kalıyor ve düzlük sonunda fren dengesini ayarlamak amacıyla kolu hareket ettirmek için de elini delikten çekerken bir bocalamaya neden olabiliyor. http://www.trf1.net/files.php?file=i..._703639575.jpg Mercedes GP MGP W01 - Yenilenmiş Hava Girişi ve Takla Yapısı MGP W01'in sezon öncesi tanıtımında anlaşılmıştı ki takım patronu Ross Brawn, aracın hava girişinin, taklada koruma amaçlı yapının bir parçası olmasını engellemiş (alt sol küçük resim, mavi ok) ve böylelikle şasi değişikliklerini kısıtlayan FIA kurallarından etkilenmmeyi amaçlamıştı. Sezonun açılış yarışı Bahren öncesinde bile takım bu alanda bir düzenlemeye gitmişti (üst sol küçük resim, mavi ok). İspanya'da ise hava girişinin şekli (büyük resim) çarpıcı bir şekilde değiştirildi. Hava girişleri daha alta ve arkaya taşındı. Takla yapısı artık daha ince bir hale geldi. Bu şekilde motor kapağı etrafından akan hava, arka kanadın etkisizleştirilmesi çalışmalarına yardım edecek şekilde düzenlenmesi hedefleniyor. http://www.trf1.net/files.php?file=i..._769550478.jpg Mercedes GP MGP W01 - Uzatılmış Dingil Mesafesi Mercedes, MGP W01'in dingil mesafesini yaklaşık olarak 50 mm. kadar uzattı. Takım bunu, süspansiyonların ön çatallarını farklı şekilde açılandırarak yaptı. Mercedes ayrıca ön kanadını biraz ileri taşıdı, böylelikle kuralların söylediği kanatla lastik arasındaki boşlık sağlanmış oldu. Bu düzenleme, aracın ağırlık dağılımını değiştirdi, bu şekilde özellikle Schumacher'in yaşadığı önden kayma sorununun giderilmesi amaçlandı. http://www.trf1.net/files.php?file=i..._616907268.jpg McLaren MP4-25 - Yeni Ön Kanat McLaren'in İspanya için getirdiği yeni aero pakette, Renault'tan esinlenerek yapılan daha geniş bir arka difüzör ve bu yeni ön kanat bulunuyor. Yeni kanatta, iki bölüme ayrılmış farklı uç kanatçıklar var. Bu düzenlemeye rağmen kanat, yine 4 elemanlı profilini koruyor TRF1 |
McLaren Hamilton'ın Lastiğindeki Sorunu Açıkladı http://www.trf1.net/files/0400x225/m..._680990558.jpg McLaren takımı, Barselona'da Lewis Hamilton'ın lastiğinin patlama nedenini 'lastik jantındaki sorun' olarak açıkladı. Yarışı ikinci sırada bitirmeye hazırlanan Hamilton lastiğinin patlaması nedeniyle Renault virajında pist dışına sürüklenmişti. Takım tarafından yapılan açıklamada jantın lastiğe hasar vererek patlamasına yol açtığı belirtildi. Takım patronu Martin Whitmarsh jant konusundaki araştırmanın devam ettiğini belirtti. "Parçanın analizleri dün geldi. Bridgestone ile birlikte çalışıyoruz. Daha önce de söylediğimiz gibi tüm kanıtlar bu patlağa jantın neden olduğunu ortaya çıkarıyordu." "Janttaki hata incelenmeye devam edecek. Pist üzerindeki yabancı bir maddeden ya da tekerlek somununun fazla sıkı olması fazla esnemeye yol açmış olabilir. Şu anda bildiğimiz buna jantın neden olduğu, muhtemelen üretim sürecinde yapılan bir insan hatası." TRF1 |
Ferrari: "Red Bull'u Yakalamak İçin Yere Basma Kuvveti Gerek" http://www.trf1.net/files/400x225/fe...333439059.jpeg Ferrari, Red Bull Racing ile şampiyonluk mücadelesi verebilmeleri için bir an önce yere basma kuvveti seviyeleini arttırmaları gerektiğine inanıyor. Fernando Alonso'nun şu anda ikinci sırada her iki Red Bull pilotunun önünde olmasına rağmen Stefano Domenicali, İspanya'da RB6'nın temposunun, aerodinamik avantajı açısından bir uyarı niteliğinde olduğunu söyledi. Şimdi de yarışlar yere basma kuvvetinin önemli olduğu yerlere kayarken Domenicali, Red Bull ile mücadele edebilmek için daha fazla aerodinamik performans bulmaları gerektiğini düşünüyor. İspanya'daki RB6 için Domenicali: "Red Bull, kendi performanslarında bir adım ileri gitti. Bu Cumartesi de gördük, Cuma da. Ama dürüst olmak gerekirse bunu, Mark Webber'in yarıştaki performansında gördük. Bizim için referans oydu" "Aşırı tepki vermek zorunda değiliz ama üzerine çok dikkatli bir şekilde bakmalıyız. (Red Bull) aracının verimliliğini geliştirmiş, bu yüzden çok iyi iş çıkarıyorlar" "Şampiyonaya bakın. En hızlı araca sahipler, sezonun başından beri sıralamada birinciler ama sıralamada üçüncüler. Bu yüzden dayanıklılığı ve aracın pakedindeki diğer önemli şeyleri unutmayın" "Bu durum çok sıkı çalışmamız, esasen araçta daha fazla yere basma kuvveti bulma adına aerodinamik yönde çalışmak için bizi teşvik ediyor.Bu alanda ilerlememiz gerek. Çünkü bunun temel olduğu pistler var ve pek verimli olmayan araca sahip olma riskini göze alamayız." Domenicali ayrıca Red Bull'un sert lastiklerde büyük avantaja sahip olmasa da neden yumuşak lastiklerde bu kadar iyi olduğunu anlamaları gerektiğini de söyledi. Domenicali: "Nedeni şu anda net değil. Mühendislerimiz bunu anlamalı. Ayrıca anlamamız gereken bir diğer husus da pilotlarımızın davranışlarının, kullandığımız lastik veya hamurlara bağlı farklılığı" "Bunun, pakedimize etkisi büyük, çok dikkatli bakmalıyız" TRF1 |
Red Bull: "Monako'da Zayıf Olmayacağız" http://www.trf1.net/files/0400x225/r..._944543266.jpg Red Bull Racing, cadde pistlerinde o kadar güçlü olmamasına rağmen Monako GP'de rakiplerinin daha kolay bir hafta sonu beklememesi gerektiğini düşünüyor. İspanya'da sıralamalardaki egemenliğinin ardından yarışın sonunda podyuma çıkardığı iki pilotu ile Red Bull, rakiplerine göz dağı verdi. Cadde pistinde farkın azalacağı ve hatta rakip olunabileceğinin beklenmesine rağmen Horner, RB6'nın, RB5 gibi Monako'da zayıf kalmasını beklemiyor. Geçen sene Vettel sıralamayı sadece 4.olarak tamamlamış, lastik bozulması nedeniyle yaşadığı sıkıntı ardından kaza yapmıştı. Horner: "Orada iyi iş çıkarmaya kararlı olduğumuz bir yarış. Geçen sene orada güçlü değildik ama geçen seneye kıyasla bir çok alanda aracı geliştirdiğimizi hissediyoruz. Monako'da güçlü olacağımıza inanıyoruz" Sezonun başlarında RB6'nın temposu, yüksek hızlı virajlarda önceki araca göre gelişim kaydetmiş göründü. Bununla birlikte Horner, Adrian Newey'in tasarım takımının düşük hızlardaki performansında da gelişim sağladığını düşünüyor. Horner: "Görmekten gerçekten memnun olduğum şey, geçen sene en zayıf noktamızın daha yavaş virajlar olmasıdır." "Geçen sezon sonunda ve RB6'nın ilk gelişiminde çocukların yaptığı çalışmaların bazıları, yüksek hızlardaki performansımızın korunması ve düşük hızlardaki performansımızın da gerçekten geliştirlmesi üzerineydi." "İspanya GP'de pilotların son sektördeki performansından çok memnun kaldık. RB4 ve RB5'in en güçlü alanları değildi." TRF1 |
"Hamilton Sakin Olmalı" http://www.trf1.net/files/0400x225/m..._720897128.jpg Gelecek sezon için gridde kendine yer bulmaya çalışan Epsilon Euskadi takımının İspanyol patronu Joan Villadelprat, eğer bir şampiyonluk daha kazanmak istiyorsa Lewis Hamilton'ın agresifliğini kontrol etmesi gerektiğini düşünüyor. Villadelprat, "Lewis Hamilton potansiyelini tamamıyla ortaya çıkarmak için biraz daha sakin olmalı. Bana göre Formula 1'deki en iyi üç pilot arasında., Sebastien Vettel ve Fernando Alonso ile aynı seviyede." "Pazar günü yaşadığı sorundan bahsetmiyorum. Ama geçmişte gösterdi ki, agresif sürüşüyle lastiklerini en fazla harcayan pilotlardan biri. Şimdiki düzenlemelere göre de lastikleri 50 tura kadar dayanması gerekiyor, çok daha fazla probleme yol açabilir." diye konuştu. TRF1 |
Mercedes: Yenilgiyi Kabullenmek için Çok Erken http://www.trf1.net/files/0400x225/m..._184479813.jpg Mercedes GP CEO'su Nick Fry bu sezon yavaş bir başlangıç yapmış olmalarına rağmen şampiyonada yenilgiyi şimdiden kabul etmek için çok erken olduğunu söylüyor. Geçen sezonu şampiyonlukla tamamlayan ekip bu sezon henüz bir zafere ulaşamadı ve beş yarışta iki kez podyuma çıkabildi sadece. Fry, McLaren geçen sezon içindeki geri dönüşünün hatırlatarak, yeterli kaynağı olan takımların geri dönüş yapabileceğini belirtti ve Mercedes'in havlu atmaya niyeti olmadığını ekledi. "Şimdiden sezon sonunda nerede olacağınızdan konuşmak için çok erken. Bunu Christian'a (Horner) da sorsanız aynısını söylerdi, 25 puan farka rağmen daha önümüzde çok yarış var." "McLaren'in geçen sezonun başındaki acınası performanstan harika performansa çıkışı, elinizde bunu yapacak kaynaklar olduğunda neler olabileceğini gösteriyor." "Bizim de içinde bulunduğumuz, Red Bull'dan biraz daha yavaş olan takımların hiçbirinin yenilgiyi kabul etmesi ya da Red Bull'un başarıyı kesin görmesi için çok erken." Fry ayrıca takımının bu hafta sonu Monako'da daha iyi olacağını belirtti. Monako'da dingil mesafesi daha kısa olan otomobilin kullanılacağı konusunda da koşan Fry, "Monako için özel bir ön süspansiyon olacak, yani yine fark olacak aslında. Her zaman yaptığımız gibi Monako için değişiklikler yapıyoruz çünkü otomobiller Barselona gibi pistler için tasarlanıyor." TRF1 |
MONAKO GRAND PRİX Mark Webber, İspanya’nın ardından yine pole pozisyonundan başladığı Monako’da bir hafta içinde ikinci zaferini kazanarak klasman liderliğine yükseldi. Sebastian Vettel ise, üçüncü cepten başladığı yarışta Red Bull Racing’e dubleyi getirdi. İlk sıradan start alan Robert Kubica ise Red Bull’un hızına karşılık veremeyince üçüncü sırada kaldı. Yarış öncesinde şampiyona liderliğini elinde bulunduran Jenson Button’ın yarışdışı kalması önemli puanlar kaybetmesine neden olurken, pit alanından başlayan Fernando Alonso mücadeleden kopmayarak yedinci oldu. Alonso, yarış öncesinde yaptığı açıklamada, 2006’da yarışa son sıradan başlayan Michael Schumacher’in mücadeleyi 6’ncı bitirmesini örnek göstererek, geçişin neredeyse imkansız olduğu Monte Carlo’da Alman pilotun performansını tekrarlamaya çalışacağını söylemişti. Yarışın başlamasıyla birlikte startta pistin kirli tarafında kalan Robert Kubica’yı geride bırakan Vettel’in takım arkadaşını da geride bırakarak liderliğe yerleşeceği düşüncesi Webber’in en hızlı tur derecelerini kaydetmesiyle kısa sürdü. Yarışta dört kez güvenlik aracı periyodu yaşandı. Bunlardan sonuncusunda araç üç tur pistte kaldı. Webber her güvenlik aracı periyodu sonrasında rakipleriyle arasında fark açmayı başardı. Felipe Massa ve Lewis Hamilton yarışı, start aldıkları şekilde, yani dört ve beşinci sıralarda tamamladılar. Startta 11. sıraya kadar gerileyen McLaren’ın diğer pilotu Jenson Button içinse gün tam bir kabusa döndü. Button aracından, güvenlik aracının arkasında giderken dumanlar yükseldi. Ve İngiliz pilot çaresiz yarışa veda etmek zorunda kaldı. Takımın sidepod üzerinde kapama plakasını unutmuş olmasından dolayı soğutmanın yetersiz kalmasıyla motorda aşırı ısınma yaşandığı tahmin ediliyor. İlk güvenlik aracı periyodu antrenmanlardaki kazanın ardından yarışa pit alanından başlayan Alonso için şans oldu. Yarışın açılış turunda Williams pilotu Nico Hulkenberg debriyaj probleminden dolayı geri düşerek tünelde kaza yaptı. Kazanın ardından tüm pilotlar güvenlik aracının arkasında sıralandı. Alonso serbest pitstop avantajını kullanarak yarışın geri kalanı için medium lastiklere geçme imkanı buldu. Yer yer Virgin pilotu Lucas di Grassi’nin güçlü direnişine rağmen rakiplerini geride bırakmayı başaran Alonso altıncı sıraya yerleşmeyi başardı. Yarışı bu pozisyonla bitirmesi beklenen Alonso, güvenlik aracının girişi sırasında yanlışlıkla Michael Schumacher geçişine izin verdi. Startta takım arkadaşını geride bırakan Schumacher böylece yarışı Nico Rosberg’in iki sıra önünde tamamladı. Dokuz ve 10’ncu sıraları ise Force India pilotları kapattı. Böylece Adrian Sutil ve Tonio Liuzzi bu sezon ilk kez takıma duble puanlar kazandırmış oldular. Rubens Barrichello ise yarışı 10’ncu sırada götürürken 31. turda Massenet’de aracın sol arkasındaki bir problemden dolayı kaza yaptı. Güvenlik aracı periyodunun üçüncüsü ise 12 tur sonra, yine aynı noktada, asfalttaki yabancı madde nedeniyle yaşandı. Lotus pilotu Jarno Trulli, Rascasse’de HRT’den Karun Chandhok’la çarpışında dördüncü güvenlik aracı periyodu oldu. Yeni takımlar içinde en iyi pilot olarak yarışın en iyi dereceyle götüren Heikki Kovalainen de vites kutusunda problem yaşayarak yarışa veda edenler arasında yer aldı. |
Türkiye GP 2. Ant. - Günün Lideri Mclaren ve Button! http://www.trf1.net/files/button_turkiye_196188723.jpg 2010 Formula 1 Şampiyonası'nın Türkiye'de yapılacak olan 7. yarışı öncesinde yapılan 2. antrenman seansında da Mclaren takımı en hızlı olmayı başardı. İlk antrenman seansında 2. hızlı zamanı kaydeden Jenson Button, 2. antrenmanlarda elde ettiği 1.28.280'lık derecesiyle en hızlı isim olmayı başarırken onu Red Bull'dan Mark Webber ve Sebastian Vettel takip ettiler. Sabah seansının lideri Lewis Hamilton, öğleden sonra derecesini geliştiremedi ve 4. sırada kaldı. Onu Ferrari'den Fernando Alonso takip etti. Mercede sürücüleri Nico Rosberg ve Michael Schumacher 6 ve 7. sıraları elde ederken onları Renault sürücüleri Kubica ve Petrov takip ettiler. 8. viraj bugün bir çok sürücüye korku dolu anlar yaşattı ve İstanbul'da 3 defa kazanan Felipe Massa da bu isimlerden birisiydi. Massa seansı 10. sırada tamamladı. Poz Pilot Takım Süre Tur 1. Button McLaren-Mercedes 1:28.280 30 2. Webber Red Bull-Renault 1:28.378 + 0.098 24 3. Vettel Red Bull-Renault 1:28.590 + 0.310 26 4. Hamilton McLaren-Mercedes 1:28.672 + 0.392 32 5. Alonso Ferrari 1:28.725 + 0.445 30 6. Rosberg Mercedes 1:28.914 + 0.634 22 7. Schumacher Mercedes 1:28.974 + 0.694 22 8. Kubica Renault 1:29.225 + 0.945 34 9. Petrov Renault 1:29.501 + 1.221 36 10. Massa Ferrari 1:29.620 + 1.340 26 11. Sutil Force India-Mercedes 1:29.629 + 1.349 16 12. Hulkenberg Williams-Cosworth 1:29.987 + 1.707 17 13. Kobayashi Sauber-Ferrari 1:30.053 + 1.773 34 14. de la Rosa Sauber-Ferrari 1:30.176 + 1.896 34 15. Buemi Toro Rosso-Ferrari 1:30.386 + 2.106 32 16. Liuzzi Force India-Mercedes 1:30.627 + 2.347 28 17. Barrichello Williams-Cosworth 1:30.766 + 2.486 32 18. Alguersuari Toro Rosso-Ferrari 1:30.933 + 2.653 37 19. Kovalainen Lotus-Cosworth 1:31.610 + 3.330 37 20. di Grassi Virgin-Cosworth 1:33.013 + 4.733 28 21. Trulli Lotus-Cosworth 1:33.081 + 4.801 11 22. Glock Virgin-Cosworth 1:33.312 + 5.032 29 23. Senna HRT-Cosworth 1:33.420 + 5.140 35 24. Chandhok HRT-Cosworth 1:33.740 + 5.460 25 |
Button nasıl oldu en yii dereceyi yaptı bilmiyorum ama vettel'in performansı kötü olduğundandır :) ilk 3 çekişmesi müthiş anlaşılan hafta sonu müthiş heyecanlı bir sıralama turu izlicez. |
Hadi bakalım inşallah yarışta da böyle hızlı olursun Jenson:love: |
Yarışta bizimkide hızlı olucak :) ben sıralamaları çok merak ediyorum ne olucak. |
Hamilton "Red Bull Hızını Saklıyor" http://www.trf1.net/files/0400x225/m..._510001507.jpg Lewis Hamilton, bugünkü antrenman seanslarında Mclarne Mercedes'in en hızlı tur zamanlarını kaydetmesine rağmen, Red Bull'un gücünü sakladığını ve Türkiye GP için en büyük favori olduğunu söyledi. 2. seansı 4. sırada tamamlayan Hamilton "Burası garika bir pist ve yol tutuşu o kadar da kötü değildi. Öndekiler de birbirlerine çok yakın görünüyorlar. Zamanlar çok yakın. Aracımız çok da kötü performans göstermiyor bu yüzden bugünkü sürüşlerden memnunum." "8. viraj her zamanki gibi çok tümsekli, bugün bazılarının orada sorun yaşadıklarını gördük. Ancak bizim için sorun çıkarmadı." "Yarınki sıralamalarda Red Bull'un, her zaman olduğu gibi ekstra zaman bulacaklarına şüphem yok. Bu yarış için çok fazla değişiklik yapmadık ancak yine de bu hafta sonu iyi bir şansa sahibiz. Onlarla mücadele edebileceğimizi düşünüyorum." dedi. Trf1 |
Kovalainen "Çok İyi Bir Gündü" http://www.trf1.net/files/kovalainen..._846737539.jpg Lotus sürücüsü Heikki Kovalainen, yeni takımların sürücüleri içerisinde en hızlı olduğu Türkiye GP antrenman turlarının ardından yaptığı açıklamada, kendileri için çok iyi bir gün olduğunu söyledi. Kovalainen "Bir kez daha çok iy ibir cumaydı. Sabah çok iyi bir seans geçirdim, aracımda sorun yoktu ve ayarları geliştirmeyi başardık." "Pist başlangıçta biraz tozlu olsa da tüm gün boyunca iyiydi ve hemen temizlendi. Öğleden sonra her iki lastiği de deneyebildik ve başarılı bir şekilde planladıklarımızı yaptık. Bu yüzden, bugün için daha fazlasını isteyemezdim." dedi. Jarno Trulli "Bugün ben biraz şanssızdım öğleden sonra 3. vitesim bozulduğu için tam çalışamadık. 2. seansta daha fazla şey planlamıştık ve hepsini yapmayı başaramadık. Buna rağmen zaman tablosuna bakıp araçtaki genel gelişimi görebilirsiniz." "Diğer yeni takımlardan uzaklaşıyoruz ve öndekilere yaklaşıyoruz. Daha yapmamız gereken çok şey var ancak her şeyin doğru bir şekilde ilerlediğini görmek memnun ediyor." dedi. Trf1 |
pool pozisyonu mark webber in 2.cepte lewis hamilton 3.cep sebastian wettel in oldu |
4.de Jenson Button:cool: |
Muhteşem Türkiye Yarışında Zafer Hamilton'un! http://www.trf1.net/files/podyum_turkiye_833691866.jpg 2010 Formula 1 Şampiyonası'nın 7. yarışı olan Türkiye Grand Prix'ine Mclaren Mercedes sürücüsü Lewis Hamilton damgasını vurdu. Yarışa 2. sıradan başlayan Hamilton, geçmeyi başarana kadar yakından takip ettiği Red Bull sürücülerinin arasında yaşanan dramatik kazayı en iyi şekilde değerlendirerek Türkiye'de damalı bayrağı ilk sırada görmeyi başardı. Hamilton, hem Türkiye'deki ilk galibiyetini kazandı, hem de bu sezon ilk kez damalı bayrağı ilk sırada görerek galibiyet hasretine son verdi. Yarışa 4. sıradan başlayan Jenson Button, öndeki pilotlarla farkı korumayı başardıktan sonra damalı bayrağı ikinci sırada gördü ve Mclaren takımı Türkiye'den maksimum puanları kazandı. Mclaren, Çin yarışının ardından bu sene 2. kez duble zaferini kazanmış oldu. Red Bull Racing ise belki de duble zaferi kazanabileceği Türkiye'den ancak Mark Webber'in 3.lüğü ile yetinmek zorunda kaldı. Webber, pole pozisyonundan başladığı yarışın ilk bölümünde Hamilton tarafından baskı altına alındı ancak geçişe izin vermedi. Pit stopların ardından Webber'i takım arkadaşı Vettel takip etmeye başladı. Bir süre farkın korunmasının ardından Vettel, 12. viraja gelirken takım arkadaşına atağa kalktı ancak o anda temas yaşandı ve Vettel yarış dışı kaldı. Webber ise ön kanat değişikliği için pite girmesiyle 3. sırada kaldı. Mercedes GP sürücüsü Michael Schumacher, 5. sıradan başladığı Türkiye yarışında startta Button'ı geçmeyi başardı ancak yerini koruyamadı. Vettel'in yarış dışı kalmasıyla Schumacher dördüncülüğe yükseldi ve yarışı bu şekilde tamamladı. Mercedes GP'nin diğer sürücüsü Nico Rosberg, yarışı sıralamalardaki gibi takım arkadaşının hemen arkasında 5. sırada tamamlarken Mercedes sürücülerini Renault'tan Robert Kubica takip etti. İstanbul'da 3 kere kazanan Ferrari sürücüsü Felipe Massa, pek etkili bir yarış çıkaramadı ve yarışı takım arkadaşı Fernando Alonso'nun bir sıra önünde 6. sırada tamamladı. Force India'dan Adrian Sutil'in 9. olduğu yarışta, Sauber'den Kamui Kobayashi 10. olarak son puanın sahibi oldu. Renault ile iyi bir yarış çıkaran çaylak sürücü Vitaly Petrov, Fernando Alonso ile verdiği mücadele sırasında yaşanan temasta sağ ön lastiğini patlattı ve oldukça iyi götürdüğü Türkiye yarışından puansız ayrıldı. Türkiye yarışının ardından pilotlar klasmanında liderlik Mark Webber'de kalırken Mclaren sürücüleri Button ve Hamilton 2 ve 3. sıraya yükseldiler. Ferrari'den Alonso 4. sıraya yükselirken kaza ile sarsılan Vettel 5. sıraya geriledi. Mclaren Mercedes ise takımlar şampiyonasında Red Bull'un 1 puan önünde liderliği ele geçirdi. Poz Pilot Takım Süre 1. Hamilton McLaren-Mercedes 1h28:47.620 2. Button McLaren-Mercedes + 2.645 3. Webber Red Bull-Renault + 24.285 4. Schumacher Mercedes + 31.110 5. Rosberg Mercedes + 32.266 6. Kubica Renault + 32.824 7. Massa Ferrari + 36.635 8. Alonso Ferrari + 46.544 9. Sutil Force India-Mercedes + 49.029 10. Kobayashi Sauber-Ferrari + 1:05.650 11. De la Rosa Sauber-Ferrari + 1:05.944 12. Alguersuari Toro Rosso-Ferrari + 1:07.800 13. Liuzzi Force India-Mercedes + 1 lap 14. Barrichello Williams-Cosworth + 1 lap 15. Petrov Renault + 1 lap 16. Buemi Toro Rosso-Ferrari + 1 lap 17. Hulkenberg Williams-Cosworth + 1 lap 18. Glock Virgin-Cosworth + 2 laps 19. Di Grassi Virgin-Cosworth + 3 laps Hızlı Tur: Petrov, 1:29.165 Yarış dışı: Chandhok HRT-Cosworth 53 Senna HRT-Cosworth 47 Vettel Red Bull-Renault 40 Kovalainen Lotus-Cosworth 34 Trulli Lotus-Cosworth 33 Türkiye Yarışının Ardından Puan Durumu: Pilotlar: Takımlar: 1. Webber 93 1. McLaren-Mercedes 172 2. Button 88 2. Red Bull-Renault 171 3. Hamilton 84 3. Ferrari 146 4. Alonso 79 4. Mercedes 100 5. Vettel 78 5. Renault 73 6. Massa 67 6. Force India-Mercedes 32 7. Kubica 67 7. Williams-Cosworth 8 8. Rosberg 66 8. Toro Rosso-Ferrari 4 9. Schumacher 34 9. Sauber-Ferrari 1 10. Sutil 22 11. Liuzzi 10 12. Barrichello 7 13. Petrov 6 14. Alguersuari 3 15. Hulkenberg 1 16. Buemi 1 17. Kobayashi 1 Trf1 |
Kenan Sofuoğlu, Amerika Kazancını Filistin'e Bağışlamış http://www.trf1.net/files/kenan_sofu..._764712951.jpg Dünya Supersport Şampiyonası'nda mücadele eden ve geçtiğimiz pazar günü Amerika yarışında galibiyet kazanan Kenan Sofuoğlu, buradan kazandığı parayı Filistin'e bağışladı. Başarılı sporcumuz, ABD'li gazetecilerin de bulunduğu basın toplantısında zaferini Filistin halkına armağan etti. Gazze'ye giden insani yardım gemilerine saldıran İsrail'i de kınayan Sofuoğlu, elde ettiği 20 bin Euro'luk geliri Filistin'e bağışlayacağını açıkladı. Miller Motorsport Park'ta tüm rakiplerini geride bırakan Sofuoğlu'nun annesi Nuray Sofuoğlu, oğluyla yarıştan önce gerçekleştirdiği son telefon görüşmesini anlattı. Kenan'ın piste çıkmadan önce İsrail saldırısını duyduğunu ve bu sebeple çok hırslandığını dile getiren anne Sofuoğlu, "Kazandıktan sonra yeniden konuştuk. Bana 'Yarışta Filistin halkı için galip geldim. Buradaki gelirlerimin hepsini Filistin'e bağışlayacağım.' dedi. Oğlumun bunu ABD'li basın mensuplarıyla yaptığı röportajlarda özellikle vurgulaması gurur verici bir olay. Çok mutlu oldum." ifadelerini kullandı. Dün İstanbul Sabiha Gökçen Havalimanı'na inen Kenan Sofuoğlu ise, "Birinciliğimi Filistin halkına armağan ediyorum. İskenderun'da şehit düşen askerlerimiz ile İsrail'in kanlı eyleminde hayatını kaybeden kardeşlerimize Allah'tan rahmet, yakınlarına sabır diliyorum." şeklinde konuştu. trf1 http://besiktasforum.net/forum/thumb...=article_large http://besiktasforum.net/forum/thumb...=article_large |
Kaza Öncesi Webber, Vettel'in Yavaşlamasını İstemiş http://www.trf1.net/files/horner.avus_753348644.jpg Red Bull Racing patronu Christian Horner, Türkiye GP'de Mark Webber'in, kaza yapmadan önce Vettel'den geri çekilmesini istediğini açıkladı. Vettel, İstanbul Park'taki yarışın 41. turunda temas yaşamadan önce Webber'e yaklaşıyordu. Daha sonra Alman pilot geçiş hamlesinde bulundu ama oluşan kaza sonrasında McLaren ikilisi 1-2 yaptı, Vettel yarış dışı kaldı, Webber ise piste dönebilmesine rağmen podyumun son basamadığı ile yetindi. Christian Horner, Webber'in telsizden takıma seslenerek Vettel'in yavaşlamasını istediğini, ama Red Bull'un bunu kabul edecek durumda olmadığını çünkü McLaren ikilisinin baskı uyguladığını açıkladı. Horner: "McLaren'in düzlükteki hız avantajları nedeniyle onların arkasına düşemeyeceğimiz açıktı." "Mark, bir tur öncesinde Sebastian'ın biraz geri çekilmesini istedi. Bunu yapabileceğimiz durum yoktu. Çünkü McLarenler hemen ordaydı" Horner, kaza öncesinde Vettel'in daha hızlı olduğunu da belirtti. Horner: "Mark, arka lastiklerde biraz dha fazla sıkıntı yaşıyor gibiydi. Pit duvarından görünen buydu. Ve Sebastian, 38.-39. turlar arasında Mark ile farkı gerçekten hızlıca kapattı, açıkçası 40. turda atak yaptı ve istemedikleri bir duruma düştüler" Red Bull patronu, bu kazanın takım içinde tamiri mümkün olmayan bir hasar bırakmayacağına inanıyor. Horner: "Şanslıyız ki her iki adamımız da olgun, dengeli bireyler. Açıkçası duygular Pazar günü çok yükseklerdeydi ama her ikisi de profesyonel." "Birlikte belki de bir şeyler içmek için bara gitmeyecekler ama önceden olduğu gibi profesyonel çalışmalarını sürdüreceklerdir. Sonuç olarak takım için çalışıyorlar ve kuralların ne olduğunu biliyorlar" Trf1 |
http://www.trf1.net/fotogaleri/cache..._w500_h333.jpg http://www.trf1.net/fotogaleri/zp-co...pg&w=500&h=333 http://www.trf1.net/fotogaleri/zp-co...pg&w=519&h=333 http://www.trf1.net/fotogaleri/cache..._w530_h331.jpg http://www.trf1.net/fotogaleri/cache..._w530_h331.jpg http://www.trf1.net/fotogaleri/cache..._w530_h331.jpg http://www.trf1.net/fotogaleri/cache..._w530_h331.jpg http://www.trf1.net/fotogaleri/cache..._w530_h331.jpg http://www.trf1.net/fotogaleri/cache..._w530_h331.jpg http://www.trf1.net/fotogaleri/cache..._w500_h333.jpg http://www.trf1.net/fotogaleri/cache..._w460_h333.jpg Trf1 |
Türkiye GP Güzelleri http://www.trf1.net/fotogaleri/cache..._w500_h333.jpg http://www.trf1.net/fotogaleri/cache..._w208_h333.jpg http://www.trf1.net/fotogaleri/cache..._w515_h333.jpg http://www.trf1.net/fotogaleri/cache..._w208_h333.jpg http://www.trf1.net/fotogaleri/cache..._w530_h331.jpg http://www.trf1.net/fotogaleri/cache..._w409_h333.jpg http://www.trf1.net/fotogaleri/cache..._w235_h333.jpg http://www.trf1.net/fotogaleri/cache..._w222_h333.jpg http://www.trf1.net/fotogaleri/cache..._w431_h333.jpg http://www.trf1.net/fotogaleri/cache..._w301_h333.png http://www.trf1.net/fotogaleri/cache..._w222_h333.jpg Trf1 |
Jenson:love: |
Alıntı:
|
Alıntı:
|
Red Bull Valencia'da Tekrar Kanatlandı, Pol Vettel'in! http://www.trf1.net/files/0400x225/b..._132085491.jpg 2010 Formula 1 şampiyonasının Valencia'da yapılacak olan 9. yarışı Avrupa GP öncesinde pol pozisyonunun sahibi Red Bull Racing pilotu Sebastian Vettel oldu. Vettel, Red Bull'un F-kanalla birlikte oldukça güçlendiği Valencia'da son anda attığı 1.37.587'lik derecesiyle seansı zirvede tamamladı ve pol pozisyonunu kazandı. Sıralamalarda tamamen Red Bull üstünlüğü vardı ve takımın Avustralyalı sürücüsü Mark Webber, 0.075 sn geriden 2. oldu ve Red Bull Avrupa yarışına ilk 2 sıradan başlayacak. Vettel, Çin yarışından bu yana ilk defa bir yarışa ilk sıradan başlayacak ve Red Bull da bir yarışlık aranın ardından tekrar pol pozisyonu kazanmayı başardı. Son 2 yarışın galini Mclaren Mercedes ve sürücüsü Lewis Hamilton, Valenci sıralamalarında Red Bull'u durduramadı ve Hamilton yarışa 3. sıradan başlayacak. Valencia'ya yeni difüzör ve Red Bull tarzı düşük konumlandırılmış egzoz sistemiyle gelen Ferrari, önceki yarışlara oranla nispeten daha iyi bir sıralama seansı geçirdi ve Alonso'yla Massa 4 ve 5. sıraları elde ettiler. Valencia'ya yeni bir ön kanat ve bunun yanında Red Bull gibi egzozla gelen Renault, bir kez daha oldukça iyi bir sıralama geçirdi ve Kubica'nın 6.lığı ile Fransız ekibi, zirvedeki 3 takımı çok yakından takip eden 4. takım olduğunu gösterdi. Mclaren Mercedes'in son şampiyon pilotu Jenson Button takıma arkadaşına göre oldukça geride kaldı ve 7. sırada kaldı. Williams takımı, son yarışlardaki güncellemeleri ile gelişmeye başlamasının ardından Valencia güncellemeleriyle adeta şaha kalktı ve takımın her iki sürücüsü sıralamalarda son seansa kalmayı başardı. Bunun anında Barrichello ve hulkenberg'in dereceleri 1.38.428 olarak zaman tablosuna ilginç bir şekilde yansıdı. Son bölüme sadece 5 takımın sürücüleri kalabildi ve Renault da her iki sürücüsünü son bölüme geçirmeyi başarabilenlerdendi. Takımın Rusyalı çaylak sürücüsü Vitaly Petrov derecesini geliştiremedi ve yarışa 10. sıradan başlayacak. Son yarış Kanada'da yükselişe geçen isimlerden olan Toro Rosso pilotu Sebastien Buemi, Valencia sıralamalarında da fena performans göstermedi ve 11. sırada kalarak son bölümü kıl payı kaçırdı. Mercedes GP, büyük umutlarla geldiği Valencia'da sıralamalarda adeta şoka uğradı ve takımın her iki sürücüsü 2. seansta elendiler. Rosberg 12. olurken ilk bölümü son anda geçen Schumacher 15. sırada kaldı. Bu senenin flaş takımlarından olan Force India sürücüleri, Valencia'da yavaş kaldı ve Liuzzi'yle Sutil yarışa 13 ve 14. sıradan başlayacaklar. Sauber, eski takımlar içerisinde 16 ve 17. sıraları elde ederek en yavaş olan takım oldu. Yeni takımlar içerisinde ise bir kez daha Lotus öne çıktı.İlk seansta 19. sırayı elde ederek en hızlı isim olan Trulli'nin derecesi en hızlı tur derecesinden sadece 2.3 sn daha yavaştı. Bu arada Valencia'da takımlar arasındaki farkların çok daraldığı dikkatlerden kaçmadı. İkinci bölümde, en hızlı tur zamanı ile elenen ilk isim olan 11. sıradaki pilotun zamanı arasındaki fark yaklaşık 0.5 saniyeydi. Poz Sürücü Takım S1 S2 S3 1. Vettel Red Bull-Renault 1:38.324 1:38.015 1:37.587 2. Webber Red Bull-Renault 1:38.549 1:38.041 1:37.662 3. Hamilton McLaren-Mercedes 1:38.697 1:38.158 1:37.969 4. Alonso Ferrari 1:38.472 1:38.179 1:38.075 5. Massa Ferrari 1:38.657 1:38.046 1:38.127 6. Kubica Renault 1:38.132 1:38.062 1:38.137 7. Button McLaren-Mercedes 1:38.360 1:38.399 1:38.210 8. Hulkenberg Williams-Cosworth 1:38.843 1:38.523 1:38.428 9. Barrichello Williams-Cosworth 1:38.449 1:38.326 1:38.428 10. Petrov Renault 1:39.004 1:38.552 1:38.523 11. Buemi Toro Rosso-Ferrari 1:39.096 1:38.586 12. Rosberg Mercedes 1:38.752 1:38.627 13. Sutil Force India-Mercedes 1:39.021 1:38.851 14. Liuzzi Force India-Mercedes 1:38.969 1:38.884 15. Schumacher Mercedes 1:38.994 1:39.234 16. de la Rosa Sauber-Ferrari 1:39.003 1:39.264 17. Alguersuari Toro Rosso-Ferrari 1:39.128 1:39.458 18. Kobayashi Sauber-Ferrari 1:39.343 19. Trulli Lotus-Cosworth 1:40.658 20. Kovalainen Lotus-Cosworth 1:40.882 21. di Grassi Virgin-Cosworth 1:42.086 22. Glock Virgin-Cosworth 1:42.140 23. Chandhok HRT-Cosworth 1:42.600 24. Senna HRT-Cosworth 1:42.85 Trf1 |
Hamilton: "Beklediğimizden Daha İyi Bir Sonuç" http://www.trf1.net/files/0400x225/m..._926942364.jpg Lewis Hamilton, Avrupa yarışı öncesinde sıralamalarda 3. olmasının ardından bu sonucun beklediklerinden daha iyi olduğunu söyledi. Hamilton yarışa, Red Bull ve Ferrari sürücülerinin arasından 3. sıradan başlayacak ve Mclaren takımı, buraya diğer takımlar kadar büyük güncellemeler getirmediğini açıklamıştı. Hamilton "Burada olmaktan dolayı gerçekten mutluyum, bu hafta sonu bayağı şanslı olduğumuzu hissediyorum. Buraya herkesin güncellemelerle geleceğini biliyorduk ve antrenmanlarda diğerlerinin çok gerisinde olduğumuzu gördük bu yüzden beklenti açısından şüpheciydim ve bu kadar yukarıda olacağımızı düşünmüyordum." "Son seansın 2. turunda yukarıdaydım ancak 12. turda ve ardından turun sonrasında arka lastikleri kilitledim. Arkaya düşeceğimi düşünüyordum ancak geriye dönüp 3. olduğumu gördüğümde şaşırdım." "Yarın ilginç bir yarış olacak. Bakalım lastikleri nasıl kontrol edeceğiz ve umarım son yarıştan daha iyi olur." "Yarışa başlayacağımız noktadan şikayet edemem. Pitler ve açıkçası ilk viraj hayati olacak. İlk birkaç tur da pozisyon kazanma ve kaybetme açısından önemli olacak." "Kazanmak için mümkün olduğu kadar zorlayacağız." dedi. Trf1 |
Vettel, Tekrar Polde Olduğu İçin Keyifli http://www.trf1.net/files/0400x225/r..._526396339.jpg Sebastian Vettel, uzun bir aradan sonra yarınki Avrupa Yarışı için pol pozisyonunu kazanmaktan dolayı oldukça keyifli olduğunu söyledi. Red Bull sürücüsü, son 4 yarışta sürekli takım arkadaşı Mark Webber'in gerisinde kaldı ancak Valencia'da pol pozisyonunu kazanarak bu sıralama üstünlüğüne son verdi. Vettel, bu sezon 3. kez, kariyerinde ise 9. kez bir yarışa pol pozisyonundan başlayacak. Vettel "Bu iyi. Son bir kaç yarışta cumartesi günleri istediğimiz gibi olmamıştı, bu yüzden iyi. Bu pitler, Valencia ve Kanada, bizim en güçlü olacağımız pistler değildi bu yüzden aracıilk sıraya oturtmak güzel ve performansımız iyi görünüyor." "Son bölümü oldukça sıkı olan bir sıralama oldu. İlk turumda ilk sektörde çok zaman kaybettim ve ikinci turumda her şeyi düzgün yapmam gerektiğini biliyordum ve bunu başardım." "Bugün için mutluyum. Çok zorlu bir hafta sonı geçiriyoruz. Özellikle de F-kanalı tekrar kullanmaya başladığımız için ve diğer yenişeylerden dolayı bazı mekanikerler sadece 1 saat uyuyabildi." dedi. Vettel, ilk defa bir yarışta kullanacakları F-kanal sisteminin farkını hissedebildiğini söyledi. Vettel "Çok büyük bir şey değil ancak yine de farkı hissedebiliyorum. Mclaren'in bu sistemle ne kadar kazandığını görebiliyorsunuz. Biz her turda ve sürüşte öğreniyoruz." "Dün çok mutlu değildik ancak gece de bir adım daha atmayı başardık. İnce ayarın nasıl olacağını görmek için monitörlerin karşısındaydık. Aynı zamanda onun sayesinde yarınki yarış için iyi konumdayız." dedi Trf1 |
Tartışmalı Avrupa GP'de Zafer Vettel'in! http://www.trf1.net/files/0400x225/r..._954948493.jpg 2010 Formula 1 Şampiyonası'nın Valencia'da koşulan 9. yarışı Avrupa Grand Prix'ini Red Bull Racing pilotu Sebastian Vettel kazandı. Yarışa pole pozisyonundan başlayan Vettel, beklendiği gibi sıkıcı geçen yarışta pozisyonunu kaybetmedi ve damalı bayrağı rahat bir şekilde ilk sırada görmeyi başardı. Vettel, 6 yarış sonra podyumun en üst basamağına çıkmayı başardı ve bu sonuç ile pilotlar klasmanında 3. sıraya yükseldi. Yarışa 2. sıradan başlayan Lewis Hamilton, yarışın neredeyse tamamını 2. sırada götürdükten sonra damalı bayrağı da ikinci sırada gördü. Ancak güvenlik aracı esnasında güvenlik aracını geçen Hamilton, pitten geçme cezası almasına rağmen, aradaki fark sayesinde sıra kaybetmedi ve 2. olarak yarışı tamamladı. Mclaren Mercedes'in son şampiyon sürücüsü Jenson Button yarışı 3. sırada tamamladı ancak güvenlik aracı esnasında minimum hızı aşan pilotlar arasında olduğu için sonucu inceleme altında. Yarışın ve bu senenin en büyük kazası da Valencia'da yaşandı. Mark Webber, yarışa zaten iyi bir başlangıç yapamamasının ardından 9.luğa kadar gerilemişti ve bu yüzden pite girip önünü açarak avantaj kazanmaya çalışacaktı. Ancak Avustralyalı sürücü, Lotus pilotu Heikki Kovalainen'i geçmeye çalıştığı sırada arkadan çok sert bir şekilde vurdu ve Red Bull RB6 bu temas sonucunda havalandı. Havada bir takla atan Webber, ardındna bariyerlere sert bir şekilde vurdu. Şans eseri Webber sorunsuz bir şekilde araçtan çıktı ancak bu olay şüphesiz son yılların en büyük kazalarından birisiydi. Kaza sonucunda güvenlik aracı piste girdi ve o andan sonra yarışın dengesi de büyük ölçüde değişti. Önce Hamilton, güvenlik aracını geçmesi nedeniyle ceza aldı, ardından ekrana yansıyan bilgilerde Button'la birlikte Williams, Renault ve Force India pilotlarıyla birlikte Buemi ve Pedro De la Rosa'nın verilen minimum zamanı geçtikleri nedeniyle inceleme altında oldukları belirtildi ve sonuçlar değişebilir. Sezona oldukça zor bir başlangıç yapan Williams'tan Rubens Barrichello, sıralamalarda iyi bir derece elde etmesinin ardından yarışta da yaşananları iyi değerlendirdi ve geçişin zor olduğu bu pistte 4. olarak Williams'a uzun zaman sonra böyle iyi bir sonuç kazandı ancak Barrichello'nun da inceleme altında olan pilotlar arasında olduğunu unutmamak lazım. İnceleme altında olan isimlerden Renault sürücüsü Robert Kubica 5. olurken onu iyi bir yarış çıkaran ve yarışın nadir geçişlerinden birisini yapan Force India sürücüsü Adrian Sutil takip etti. Yarışın belki de en bomba isimlerinden birisi Sauber sürücüsü Kamui Kobayashi oldu. Kobayashi, yarışın ilk bölümünde yaşanan kazanın ardından pitlere gelmedi ve yarışın son 5 turuna kadar sert lastiklerle pistte kalmayı tercih etti. Güvenlik aracının ardından 3. sıraya yükselen Kobayashi, pite girene kadar pozisyonunu korudu ve pite girdikten sonra açtığı fark sayesinde 9. sırada yarışa geri döndü. Ancak Kobayashi, yumuşak lastiklerinin de avantajını en iyi şekilde kullanarak önce Ferrari pilotu Fernando Alonso'yu son turda da Toro Rosso sürücüsü Sebastien Buemi'yi geçerek yarışı 7. sırada tamamladı. Fernando Alonso, güvenlik aracı periyodundan en zararlı çıkan isimlerden birisi oldu. İspanyol sürücü yarışı 3. sırada götürüyordu ve Lewis Hamilton'un güvenlik aracını geçtiği sırada geride kalması ve pite de diğer pilotlardan geç girmesi nedeniyle konvoyun arasında kaldı. Alonso yarışın büyük bölümünü 9. götürdü ve Kobayashi'nin pite girmesiyle 8.liğe yükselmişti. Ancak Kobayashi Alonso'yu tekrar geçti ve çifte dünya şampiyonu Alonso ancak 9. olabildi. Ferrari'nin diğer pilotu Felipe Massa da takım arkadaşı gibi güvenlik aracı periyodundan zararlı çıktı ancak Brezilyalı sürücü, Alonso'dan sonra pite girdiği için daha fazla zaman kaybetti ve piste ancak 15. sırada dönebildi. Brezilyalı sürücü, yarışı 14. sırada tamamladı. Yarışın son puanı ise kendi evinde yarışan sürücülerden Sauber pilotu Pedro De la Rosa'ya gitti. Mercedes GP, sıralamaların ardından yarıştan da istediğini alamadı. Nico Rosberg, yarışa 12. sıradan başlamasına rağmen startın kaybeden isimlerinden oldu ve geçişin zaten zor olduğu bu pistte yarışı da 12. sırada tamamladı. Michael Schumacher, kariyerinin en kötü sıralama seanslarının birisini geçirmesinin ardından yarışa 15. sıradan başlamıştı. Çok iyi bir kalkış yapan Schumacher ilk virajın ardından 4 sıra kazandı. Yarışa önündeki pilotların aksine sert lastiklerle başlayan Schumacher, güvenlik aracı periyodunda önce pite girmedi ve yarışı oldukça iyi götüren Kobayashi'nin önünde 3. sıradaydı. Ardından Schumacher takımın büyük strateji hatası yapmasıyla pite geldi ve çıkışta pit yolu kapalı olduğu için beklemek zorunda kaldı. Schumacher piste ne geride döndü ve yarışı da 3 pit stratejisinin ardından 15. sırada tamamladı. Poz Sürücü Takım Süre 1. Vettel Red Bull-Renault 1h40:29.571 2. Hamilton McLaren-Mercedes + 5.042 3. Button McLaren-Mercedes + 7.658 4. Barrichello Williams-Cosworth + 20.627 5. Kubica Renault + 22.122 6. Sutil Force India-Mercedes + 25.168 7. Kobayashi Sauber-Ferrari + 30.965 8. Buemi Toro Rosso-Ferrari + 31.299 9. Alonso Ferrari + 32.809 10. De la Rosa Sauber-Ferrari + 42.414 11. Petrov Renault + 43.287 12. Rosberg Mercedes + 44.382 13. Liuzzi Force India-Mercedes + 45.890 14. Massa Ferrari + 46.621 15. Alguersuari Toro Rosso-Ferrari + 48.239 16. Schumacher Mercedes + 48.826 17. Di Grassi Virgin-Cosworth + 1 lap 18. Chandhok HRT-Cosworth + 2 laps 19. Glock Virgin-Cosworth + 2 laps 20. Senna HRT-Cosworth + 2 laps 21. Trulli Lotus-Cosworth + 4 laps Hızlı Tur: Button, 1:38.766 Yarış dışı: Sürücü Takım Tur Hulkenberg Williams-Cosworth 50 Kovalainen Lotus-Cosworth 9 Webber Red Bull-Renault 9 Puan Durumu Pilotlar: Takımlar: 1. Hamilton 127 1. McLaren-Mercedes 248 2. Button 121 2. Red Bull-Renault 218 3. Vettel 115 3. Ferrari 163 4. Webber 103 4. Mercedes 108 5. Alonso 96 5. Renault 89 6. Kubica 83 6. Force India-Mercedes 43 7. Rosberg 74 7. Williams-Cosworth 20 8. Massa 67 8. Toro Rosso-Ferrari 12 9. Schumacher 34 9. Sauber-Ferrari 8 10. Sutil 31 11. Barrichello 19 12. Liuzzi 12 13. Buemi 9 14. Kobayashi 7 15. Petrov 6 16. Alguersuari 3 17. Hulkenberg 1 18. De la Rosa 1 Trf1 |
Webber: "Tartışmalar Galibiyeti Daha da Tatlandırdı" http://www.trf1.net/files/0400x225/r..._557764239.jpg Mark Webber, takımı Red Bull ve takım arkadşaı Sebastian Vettel ile yaşadığı sürtüşmelerin Britanya'da kazandığı galibiyeti daha da tatlandırdığını düşünüyor. Red Bull, cumartesi günü sıralamalardan önce Webber'in aracındaki yeni ön kanadı alıp Vettel'in aracına takmış ve bu Webber için büyük bir şok olmuştu. Webber "Sıralamalarda aramızdaki fark ön kanatan mı kaynaklandı bilmiyorum. Ancak bu durum ideal değildi ve galibiyetimi daha da tatlandırdı." dedi. Webber ayrıca yarışta güvenlik aracının girmesinden dolayı sorun yaşamadığını söyledi. Webber "Açıkçası oldukça memnun kaldım çünkü aradaki farklar kapandı ve tur bindirme esnasında sorun yaşama endişesi duymamış oldum. Yarışın lideri olduğunuzda, tur bindireceğiniz sürücülerin sizin geldiğinizi görmemesi her zaman endişelendirir ve Valencia'da hızlı aracın yavaş araçla karşılaşması halinde neler olabileceğini gördük." "Yarışın tekrar başladığı 31. turda Lewis vites kutuma kadar geldi ancak son virajda temiz bir çıkış yakaladım ve aramızda fark açmayı başardım." "İlk hızlı turumda yarışın en hızlı turunu attım ve bu, Lewis'e onun gününün olmayacağını gösteren açık bir mesajdı." dedi. trf1 |
Türkiye`de Saat: 08:09 . |
Powered by: vBulletin Version 3.8.1
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.3.2