Beşiktaş Forum  ( 1903 - 2013 ) Taraftarın Sesi


Geri git   Beşiktaş Forum ( 1903 - 2013 ) Taraftarın Sesi > Taraftar > Gündem Dışı > Protesto

Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Stil
Alt 18-04-2008, 23:35   #1
 
havali_cocuk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Icon8 Hava Yolları ile ilgili başımdan geçen olay

Merhabalar arkadaşlar,

Öncelikle buradan sesimi duyurmak ve sizleri bir konu hakkında bilgilendirmek istedim.

Benim başıma yeni geldi ve kötü bir tecrübe oldu benim için.

Aramızdaki arkadaşlardan gerek iş, gerek tatil amaçlı ulaşım araçlarından uçağı kullanmış olanlar veya kullanacak arkadaşlar vardır.

Şimdi yazdıklarım benim başımdan geçen ve güvenle özenerek seçtiğimiz, milli gurur olarak sandığımız bir Türk firmasında yaşanmıştır.

Ve bu firma bir Türk vatandaşı (belkide çok Türk vatandaşı)'nı gerek maddi gerek manevi olarak mağdur bırakmakta 10 numara bir boyut göstermiştir.

Evet bu firmanın ismi TÜRK HAVA YOLLARI..

Öncelikle başımdan geçen olayı anlatayım. Yurtdışı dönüşümde havaalanında valizimi almamla birlikte gördüğüm ilk şey (valizimin kilidinin kırılması) ve içinden alınan fotoğraf makinem.

Benim için manevi bir değer taşıyan fotoğraf makinemin tutanağını hemen tutturdum.

Ve Türk Hava Yolları tutanağımı incelemeye başladı. Bir sürü yazışmalar yaşadık. Onlara sorularımı ve düşüncelerimi ilettim...

(Uçağa biniş-iniş saattim belli, hangi personel nerede ne yapmış belli ve en önemlisi valizimi verdiğim andan itibaren cd kayıtları, kamera kayıtları olması gerekmezmi veya yer hizmetinde çalışan anlaşmalı firma başında kendi personelleri bulunmuyormu) gibi sorular. Ve ısrarla fotoğraf makinesinden ziyade içindeki fotoğraflar benim için daha önemliydi dedim. Mağdurum sözüme hiçbir olumlu bir yanıt alamadım.

Neymiş efendim, değerli eşyalarınızı yanınıza alsaymışınız... Sizce bu normalmi, bu doğrumu? Biletin üzerinde yazıyormuş eşyalarınızı almanız için 8kg yer ayırmışlarmış.. Sizlere soruyorum arkadaşlar, güvenle teslim ettiğiniz valizi sizler nasıl almak istersiniz? Valizinizin içinde değerli bir eşya olmasa bile bunun ismi, insanların özeline tecavüzde olmuyormu? Kimi insan vardır ki yırtık iç çamaşırı bile onun için maneviyat sayılabilinir.

Ama yurdum insanını böyle saçma 2 cümlelik kelimelerle kandırmasını öğrenmiş firmalar. Garantili malda bile garantiyi inkar edip kabul etmeyen firmalar var.

Burada link vermek doğrumu bilmiyorum ama şikayetvar sitesinde valizinden çalınmış birçok mağdur insanımız bulunmakta ve çoğuda cevapsız kalmış bir şekilde..

Ve siz siz olun, firmaların dikkatsiz ve tedbirsiz davranışlarından kaynaklanan, güzel bir iş toplantısı veya güzel bir tatil dönüşünü zehir ettirmemek için önlemlerinizi alın.

Sonuç olarak ben mağdur kaldım, sizlerde kalmayın...

Saygılarımla
__________________

Etikete Gerek Yok EskiLer Bizi Tanır .!
havali_cocuk Ofline   Alıntı ile Cevapla
Alt 18-04-2008, 23:38   #2
 
havali_cocuk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 

Ve birazda bilgilendirmek amaçlı alıntılar ekliyorum...

Havayolu taşımasında bagaj hasarı halinde yapılması gerekenler

Turizm ve hava taşımacılığında yüksek sezonun arifesindeyiz.
Havayolu yolcu trafiğinin artmaya başladığı ve turizm sezonuna girildiği
günlerde, arzu edilmemesine rağmen yolcu bagajında hasar, kayıp ve gecikmelerle
ilgili yolcu yakınmaları artacaktır. Bu nedenle geçen yıl yine bugünlerde
değişik başlık altında, ancak içeriği yaklaşık olarak aynı olan bu yazımızı
bazı ilavelerle tekrar yayınlanmasında yarar olduğunu düşündüm.



Bilindiği gibi, iç hat uçuşları ile yapılan hava
taşımacılığı esas olarak 2920 sayılı Türk Sivil Havacılık Kanunu (TSHK) ve bu
kanunda hüküm bulunmayan hallerde Türk Ticaret Kanununun(TTK) hükümlerine
tabidir. Sivil Havacılık Kanununun 121. ve Ticaret Kanununun 781. maddeleri
hükümlerine göre, taşıyıcı havayolu, yolcunun kaybolan bagajından veya bagajda
meydana gelen kayıp ve hasardan sorumludur.



TSHK 121.madde hükmüne göre “Tescil ettirilmiş bagaj veya
yükün kaybı veya zarara uğraması halinde, zarara sebebiyet veren olay, havayolu
ile taşıma sırasında meydana gelmiş ise zarardan taşıyıcı sorumludur.”. Bu
madde metninde yer alan tescil kelimesi, bagajın check-in işlemi sırasında
havayolu yetkilisine beyan edilip bagaj kuponu ile kayıt alına alınması işlemi
için kullanılan kelimedir. Bagajın tescil edilmiş olduğu, ileride kayıp halinde
bu kupon ile kanıtlanacaktır. Bu nedenle bagaj kuponunun yolculuk sona erip,
bagajlar teslim alındıktan sonra dahi bagaj ve içerisindeki eşyalarda herhangi
bir hasar veya eksiklik olmadığından emin olana kadar saklanması gerekir.



TSHK 121. maddeden başka, TTK 781/1. madde hükmüne göre de
eşyanın kendisine teslim edildiği tarihten gönderilene teslim olunduğu tarihe
kadar geçen müddet içinde uğradığı ziya ve hasardan taşıyıcı sorumludur.



Uluslar arası havayolu taşımaları, halen dünyanın bir çok
ülkesinin taraf olduğu 1999 tarihli Montreal Konvansiyonu hükümlerine ve
Türkiye’ye veya Türkiye’den yapılan uluslararası havayolu taşımaları ise
Türkiye’nin halen 1999 Montreal Konvansiyonunu onaylamamış olması nedeniyle,
Varşova Konvansiyonu hükümlerine tabidir. Varşova Konvansiyonunun 18/1.
maddesinde “Taşıyıcı, kabul edilmiş herhangi bir bagaj veya eşyanın tahribi
veya kaybı veya zarar uğraması halinde doğan zarardan sorumlu olacaktır; ancak
zarara sebep olan olay havayolu ile taşıma sırasında meydana gelmiş
olmalıdır.” denilmektedir.



Türkiye’de ve Varşova/Lahey Konvansiyonu ile 1999 Montreal
Konvansiyonunun uygulama sahasına giren bir çok ülkede (ABD ve AB ülkeleri de
dahil olmak üzere), bagaj kaybı, hasarlanması veya geç teslimi nedeniyle, bu
hasar, kayıp, eksiklik veya gecikme nedeniyle ilgilisinin ayrıca maddi ve
manevi tazminat hakkı da bulunmaktadır. Özellikle Türk Mahkemelerinin ve
Yargıtayımızın, ABD mahkemelerinin, AB üyesi ülke mahkemelerinin yerleşmiş
uygulamaları vardır. Bu konuda Gökyüzü Haberci’de daha detaylı açıklamalarımızı
içeren yazılarımız daha önce yayınlanmıştır. Daha geniş bilgi edinmek isteyen
okuyucuların Gökyüzü Haberci’nin eski sayılarından bu konudaki açıklamalarımıza
ve mahkeme kararlarının tarih ve sayılarına ulaşmaları mümkündür.



Hem ulusal hem de uluslararası mevzuatta, havayolu
taşıyıcısının, taşınmak üzere teslim aldığı kayıtlı bagajın, havayolu ile
taşıma sırasında uğrayacağı zarardan sorumlu olacağı böylece saptanmaktadır.



Uçuş sonrası bagajını almak istediğinde, bagajı hiç teslim
edilmeyen veya hasarlı teslim edilen yolcunun, durumu derhal havaalanındaki
havayolu taşıyıcısına ihbar ederek bildirmesi gerekir. Özellikle hasarlı
bagajın veya yükün, bunları teslim almaya yetkili kişi tarafından itiraz
edilmeden kabulü, bagajın veya yükün taşıma belgesine (bilete, hava yük
senedine) uygun olarak ve iyi durumda teslim edildiklerine karine teşkil eder.
(TSHK 128/1). Bu özellikle bagajdaki hasarın dışarıdan ilk bakışta
görülebilecek durumda olması hali için söz konusudur. Harici muayene ile
anlaşılamayan, ancak daha sonra yapılacak bir muayene ile anlaşılabilecek olan
hasar veya kayıplarda ise, teslim almaya yetkili kişi tarafından hasarın veya
kayıbın öğrenilmesinde derhal ve teslimlerinden itibaren yolcu bagajı için en
geç yedi gün içinde ve yük için en geç ondört gün içinde taşıyana (havayoluna)
ihbarda bulunulması gerekir. (TSHKmd. 128/2)



Bu ihbar süreleri uluslararası uçuşlarda Varşova
Konvansiyonunun 26/2.maddesine göre; hasar halinde, teslim almaya yetkili
kişinin, hasarın farkedilmesinden sonra derhal taşıyıcıya şikayette bulunması
ve bu şikayetin, bagaj için alınışından itibaren en geç üç gün ve yük için en geç yedi gün’dür.



Bagajın gecikmesi halinde, yolculuğun sona ermesinden sonra
ise, bu ihbar süresi, iç hat uçuşlarında TSHK.128/2.maddenin son cümlesinde
yirmibir gün ve uluslararası uçuşlarda ise Varşova Konvansiyonunun
26/2.maddesinin son cümlesine göre ondört gün’dür.



Bagajda hasar ve kayıp olduğu veya gecikme halinde ne
yapılacak?



Öncelikle bagajda hasar, kayıp veya gecikme söz konusu ise
ve harici muayene ile ilk bakışta bu hasar veya eksiklik anlaşılıyorsa veya
bagaj hiç gelmemiş ve alınamamışsa, öncelikle havaalanında havayolu
taşıyıcısının “kayıp eşya” bürosuna veya kontuarına kupon ve biletle
başvurarak, hasar veya eksiklik veya kayıp taşıyıcısının yetkilisine
bildirilmelidir. Bu sözlü bildirim üzerine, havayolunun kayıp eşya
bildirimlerini kabul ettiği formun doldurulmasını ve bir nüshasının imzalanıp
kendisine verilmesini talep etmeli ve verilmemesi halinde ısrarcı olunmalıdır.
Bu form birlikte veya duruma göre sadece havayolu yetkilisi tarafından imzalandıktan
sonra alınmalıdır. Bu tür bir yazılı belge düzenlenemiyorsa, TSHK 128/3 ve
Varşova Konvansiyonu 26/3. madde hükmüne göre, taşıma belgesi (yük senedi veya
bilet) üzerine de yazılarak ihbarda bulunma gereği yerine getirilmiş olur.



Genellikle taşıyıcı havayolunun yetkilisi, hasar veya kayıp
veya gecikme ihbarını aldıktan sonra, bu formu verirken durumu şirketlerinin
yetkilileri tarafından araştırılacağı ve inceleneceği ve yolcu ile temas
kurulacağı bildirilmektedir. Bagajın tamamen kaybı söz konusu olduğunda,
bagajın uçağa hiç yüklenmemiş olması veya yanlışlıkla başka bir uçağa
yüklenerek başka bir alana gönderilmiş olmasının araştırılıp, kayıp bagajın
bulunması halinde bagaj daha sonra yolcuya teslim edilmektedir. Veya bagaj
kayıp ise ve bulunamıyorsa, havayolu taşıyıcısı yolcuya başka bir form
göndermekte ve kaybolan bagajdaki eşyaların bir listesini ve değerlerini
istemektedir. Bu takdirde bagajda kaybolan eşyaların listesi ve değerleri
bildirildikten sonra makul bir süre içerisinde, yolcuya tazminat ödemesi
genellikle AB ülkelerinde yapılmaktadır. Ülkemizde sık sık duyduğumuz ise
genellikle tazminat ödemesinin reddedildiği veya başka savunmalarla tazminden
kaçınıldığıdır.



Bagajın kaybolmaması, ancak hasarlı olması halinde ise
havaalanında havayolunun yetkilisi ile hasarın veya bagajdan kaybolanların
neler olduğunun bir tutanakla (Property Irregularity Report) tespiti gerekir.
Havayolu yetkilisi böyle bir tutanağın tanzimini kabul etmez ve reddederse,
bagajdaki hasarın (yırtılma, parçalanma vs gibi) ve varsa kayıp eşya beyanının
aynı yerde bulunan diğer yolcular, polis memuru, gümrük memurları veya
havaalanı çalışanlarının katılımıyla bir tutanakla tespiti ve havayolu
yetkilisinin imzadan çekindiğinin (imtina ettiğinin) de tutanağa yazılması ve
hazır bulunanlarca imzalanması ve hasarlı bagajın ve eşyaların fotoğraflarının
çekilmesi, ileride açılacak olan muhtemel bir tazminat davasının delilleri
olacaktır.



Bagaj teslim alınıp gidildikten daha sonra, bagaj
açıldığında hasar veya kayıp öğrenilirse bu takdirde en seri vasıtayla,
yukarıda belirtilen süreler içinde taşıyıcıya hasar, kayıp veya gecikme
ihbarları yazılı olarak yapılmalıdır. Bu ihbarın iadeli taahhütlü posta, APS,
faks (gönderi teyit raporu alınmak şartıyla), postaneden gönderilebilecek
elektronik mektupla veya bizzat giderek veya noter vasıtasıyla yapılması
gerekir.



Bazen taşıyıcının havaalanındaki ofisine, iniş saatinde
kapalı olması nedeniyle, hemen yapılması gereken ihbarların yapılması mümkün
olmamaktadır. Bu durumda havayolu taşıyıcısının, alandaki ofisinin kapalı
olduğunun alan yetkilileri veya güvenlik görevlileri ile birlikte bir tutanakla
tespit edilmesi ve akabinde faks veya PTT vasıtasıyla yukarıda belirtilen
iletişim vasıtaları kullanılarak gerekli ihbarın yapılması tavsiye olunur.



Yolcunun taşıyıcıya yaptığı ihbardan sonra, havayolu
tarafından yolcu tazminat talebinin değerlendirilmesi için, belgelerini ve
tutanakları ibraz edilmeye çağrıldığında, havayoluna verilecek olan belge,
bagaj kuponu, bilet, hasar tutanağı ve diğer belgelerin tam bir fotokopisinin
alınması ve bir yazı ekinde sunulması ve yazının ikinci nüshasına yazı ve eki
belgelerin aslının alındığının yazılarak ve havayolu yetkilisi tarafından
imzalanması karşılığında verilmesi tedbirli bir davranış olur. Zira ileride
taşıyıcı, ödemede bulunmayı reddederse veya ödememekte direnirse yargı yoluna
başvurulduğunda, zararınızı ve iddianızı mahkemeye kanıtlamak için ihtiyacınız
olacak olan bu belgelere ulaşamayabilirsiniz.



Yukarıda belirtilen sürelere uyulmaması halinde, taşıyıcının
hileli davranması hali hariç olmak üzere, taşıyıcı aleyhine dava
açılamayacaktır. (TSHK 128/son) Taşıyıcının hileli davranışlarıyla sürenin
geçirildiğini iddia edecek olan yolcunun, bunu kanıtlaması gerekecektir.

Alıntı: Gökyüzü Haberci
__________________

Etikete Gerek Yok EskiLer Bizi Tanır .!
havali_cocuk Ofline   Alıntı ile Cevapla
Cevapla

Bu konuyu arkadaşlarınızla paylaşın


Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 
Seçenekler
Stil

Yetkileriniz
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-KodlarıKapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık




Türkiye`de Saat: 00:59 .

Powered by vBulletin® Copyright ©2000 - 2008, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.3.2

Sitemiz CSS Standartlarına uygundur. Sitemiz XHTML Standartlarına uygundur

Oracle DBA | Kadife | Oracle Danışmanlık



1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 326 327 328 329 330 331 332 333 334 335 336 337 338 339 340 341 342 343 344 345 346 347 348 349 350 351 352 353 354 355 356 357 358 359 360 361 362 363 364 365 366 367 368 369 370 371 372 373 374 375 376 377 378 379 380 381 382 383 384 385 386 387 388 389 390 391 392 393 394 395 396 397 398 399 400 401 402 403 404 405 406 407 408 409 410 411 412 413 414 415 416 417 418 419 420 421 422 423 424 425 426 427 428 429 430 431 432 433 434 435 436 437 438 439 440 441 442 443 444 445 446 447 448 449 450 451 452 453 454 455 456 457 458 459 460 461 462 463 464 465 466 467 468 469 470 471 472 473 474 475 476 477 478 479 480 481 482 483 484 485 486 487 488 489 490 491 492 493 494 495 496 497 498 499 500 501 502 503 504 505 506 507 508 509 510 511 512 513 514 515 516 517 518 519 520 521 522 523 524 525 526 527 528 529 530 531 532 533 534 535 536 537 538 539 540 541 542 543 544 545 546 547 548 549 550 551 552 553 554 555 556 557 558 559 560 561 562 563 564 565 566 567 568 569 570 571 572 573 574 575 576 577 578 579 580