Beşiktaş Forum  ( 1903 - 2013 ) Taraftarın Sesi


Geri git   Beşiktaş Forum ( 1903 - 2013 ) Taraftarın Sesi > Eğitim Öğretim > Dersler - Ödevler - Tezler - Konular > Bæsın Yayın

Cevapla
 
LinkBack (1) Seçenekler Stil
Alt 08-02-2007, 14:08   #31
imparator
Guest
 
imparator - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 

Terimde de anlaşılacağı gibi renk ayrımı; imgeyi sarı, magenta, cyan ve siyah olmak üzere dört standart renge bölme işlemidir.Ara tonlu ve çok imgelerin reprodüksiyonundaki ilk basamak; renk ayrımıdır.Renk ayrımı işleminde iki yöntemden yararlanılmaktadır.
A. FOTOĞRAFİK RENK AYRIMI

Fotografik renk ayrımın da kamera ,agrandizör ya da kontakt pozlandırıcılardan yararlanılır.Bu işlem sırasında imge, özel filtrelerle dört kez filme alınır. Böylelikle, her bir basılacak imge üzerindeki renkleri taşıyan dört adet negatif film elde edilmiş olur. Mavi filtre sarı kalıbın, yeşil filtre magenta kalıbın, kırmızı filtre cyan kalıbın ve modifike filtre ise siyah kalıbın hazırlanmasında kullanılır. Dört renkli baskı tekniği yarım ton reprodiksiyon ilkelerine dayandığından, baskı kalıplarının hazırlanabilmesi için bütün renk ayrımı filmlerim tramlanması gerekir. Tram noktacıklarının baskı sırasında üst üste gelmelerini önlemek için dört negatif filmin her biri değişik açılarda tramlanır.
  Alıntı ile Cevapla
Alt 08-02-2007, 14:09   #32
imparator
Guest
 
imparator - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 

Genellikle hem renk arasında 30 derecelik açı en açık renk olan sarı için tercih edilir. İki renkli baskı tekniğinde ise siyah kalıp 45 derecelik bir açıda tramlanırken, ikinci renk 75 derecelik bir açıda tramlanmalıdır. Baskıda üç renk kullanıldığında; siyahın 45, ikinci rengin 75, üçüncü renk ise 105 derecelik bir açı ile tramlanmalıdır.
Dört renkli baskı tekniğinde bazı renkler için kullanılan tram açıları değişkenlik gösterir.
Siyah kalıp: 45,75.105
Magenta kalıp:75,15,75
Sarı kalıp:90,90,90
Cyan kalıp:105/15,75,45 [1]
İki ya da daha çok renkli baskılarda her renk kalıbı farklı ve belirli bir açıda tramlanmalıdır. Tramlama sırasında yanlış açılar kullanıldığında, baskı yüzeyinde istenmeyen doku ve motifler oluşur. Bu dokulara “moire” adı verilmektedir.
Renk ayırımı işleminden sonra reprodiksiyon boyutunda yapılacak herhangi bir değişiklik, renk ayırımı ve tramlama işleminin tekrarlanmasını gerektirir. Çünkü tramlanmış bir negatifin büyültülmesi ya da küçültülmesi, tram noktacıklarının görsel kalitesini olumsuz yönde etkiler.[2]
  Alıntı ile Cevapla
Alt 08-02-2007, 14:10   #33
imparator
Guest
 
imparator - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 

B. Elektronik Renk Ayırımı

Bu sistemde klasik tramlama yerine, elektronik tramlama kullanılmaktadır. Buna uygun tram açıları ve büyüklükleri cihazla programlanmaktadır. Scanner’lerin önemli bir özelliği renk düzenleme ünitelerinin olmasıdır. Color computerle donatılmış bir makine, bozuk ve yetersiz tonları düzeltebilmekte, renkleri arşivleyebilmektedir.
Orijinaller taranması; hem yatay yönde, hem de düşey yönde silindirler dönerken sağlanmaktadır. Orijinalden, istendiği zaman daha büyülterek, istenirse küçülterek bazı kısımlar alınıp bazıları dışında bırakılarak renk ayırımı filmleri alınabilmesi olanağı bulunmaktadır.[1]

C. Renk Ayırımı Yapılırken Nelere Dikkat Edilmelidir?

Ayırımı yapacağımız öge (pozitif veya opak) renk ayırımının kaliteli sonuç vermesinde doğrudan doğruya etkileyebileceği tartışılmaz önce tarama yapacağımız şablonun, özellikle dia ise temizlemeliyiz. Sonra tarama ayarını hassaslaştırmalıyız. Bu opkik okuyucunun en ince noktayı ve renk hissederek tarama işlemini gerçekleştiririz. Çıkış’ta üzerine duracağımız nokta ise banyolarının taze ve oranlarının iyi hazırlanması, renk ayırımının kalitesini şüphesiz artırır. Bu arada kullanılan filmlerinde kalite olması gerekmektedir. Renk ayrımı cihazlar, kullanılan banyo ve filmlerle doğru orantılıdır.[2]

.
  Alıntı ile Cevapla
Alt 08-02-2007, 14:10   #34
imparator
Guest
 
imparator - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 

Kaliteli bir renk ayırımı sizce nasıl yapılmalıdır?
Taramasını yapacağımız dianın iyi çekilmiş olması gerekmektedir. Buradaki görüntü, çekim kaliteli olursa bizim işimiz biraz daha kolaylaşmış sayılır. Dia’yı tararken yüksek amp.’da taramalıyız. Yani her bir cm2 deki nokta sayısını çoğaltmak, noktaları mümkün mertebe küçültmeliyiz, sonra ekranımızda görüntünün üzerinde yapılması gereken değişiklikleri yaparız ve çıkışa göndeririz. Burada banyonun ve filmin hassasiyetine ve tazeliğine göre alacağımız film çıkışları değişkenlik gösterecektir.
Kullandığımız malzeme ne kadar kaliteli ise çok iyi renk ayırımları elde etmemiz için hiçbir engel kalmayacaktır. Renk ayırımı teknolojinin gelişimi ile d.p.a.’sı yüksek scannerlerle daha net, orijinale daha uygun, büyültme ve küçültmede minimum değer kaybı ile çalışan scannerler piyasaya girdiği için ofset baskı kalitesi de buna bağlı olarak artmıştır.[1]


  Alıntı ile Cevapla
Alt 08-02-2007, 14:10   #35
imparator
Guest
 
imparator - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 

V. BÖLÜM

SONUÇ

Grafik tasarımcısı için sorunun bir boyutu, özgün grafiğin istenen mesajı hedef kitleye ulaştıracak şekilde hazırlamak ise; bir başka boyutu da özgün grafiğin aslına uygun şekilde çoğaltılmasıdır. Zira mesaj ne kadar çoğaltılırsa, hedef kitleye ulaşması da o kadar isabetli olacaktır.[1]
Yapılan bir tasarımın çoğaltılması çeşitli baskı teknikleriyle yapılması söz konusudur. Tasarımcı adayı, yaptığı tasarımın orijinaline çok yakın, ekonomik olarak çoğaltacağı baskı tekniğini seçmesi gerekir. Çeşitli baskı tenkitleri vardır. Bunların avantaj ve dezavantajlarını inceleyelim;
Tipoğrafi Baskı:
Yüksek baskı sistemine girmektedir. Yapılan orijinalin filmi alındıktan sonra klişesi yapılır ve sonra baskı işlemi yapılır. Baskıda forsadan dolayı kağıtta bir kabarıklık söz, konusudur. Yapılan klişe maliyet açısından düşünürsek pekte ekonomik sayılmaz. Trikromi işler için uygun değildir.
  Alıntı ile Cevapla
Alt 08-02-2007, 14:10   #36
imparator
Guest
 
imparator - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 

Tifduruk Baskı:
Çukur baskı grubuna girmektedir. Yüksek baskının u.m aksine olarak basılacak kalıp çukurdur. Boya çukurlara dolar. Fazla boya rakle ile sıyrılır ve baskı yapılır.[1]
Tifduruk Baskı Tekniği:
Çukur baskı tekniğine girer, diğer baskı tekniklerinden ayrılan en önemli özelliği; tram noktacıklarının kalıp üzerinde rölyef olarak değil, alçak rölyef olarak yer almasıdır.
- Tifdruk kalıpları ve silindirleri, tipografı ve ofset baskı tekniğinde kullanılanlardan daha pahalıdır.
- Tifdruk baskı tekniğinde düzeltmeler çok pahalıya mal olur. Çünkü her düzeltme için yeni bir baskı kalıbının hazırlanması gerekir.
- Prova baskı, tipografi ve ofset baskı tekniğine oranla daha pahalıya mal olur.[2]
Serigrafi Baskı:
Elek baskı türüne girer. Daha çok farklı satıhlara baskı yapmak için kullanılan bir tekniktir. Kağıt basık olarak değerlendirirsek, zaman açısından olumsuz yönde etkileniriz. Kullanılan mürekkep ve maddeleri de oldukça pahalıdır. Düz kağıt baskılarda pek tercih edilmez.[3]
  Alıntı ile Cevapla
Alt 08-02-2007, 14:11   #37
imparator
Guest
 
imparator - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 

Ofset Baskı:
- Çeşitli boyutlardaki Siyah - beyaz ve renkli çalışmalar, ofset baskı tekniğiyle ekonomik olarak basılır.
- Kalıp kopyalama işlemi diğer baskı tekniklerine göre daha ucuzdur.
- Ofset baskı tekniği ile parlak ve düzgün yüzeyli kağıtlarda en yüksek baskı kalitesine ulaşır. Bunun yanında, mat ve kaba grenli kağıtlarda da iyi sonuçlar alınabilmektedir.
- Baskı aşamasında yapılan her düzeltme, yeni bir kalıbın hazırlanmasını gerektirir. Ama ofset kalıpları tipografi ya da tifdruk kalıpları kadar pahalı değildir.
Ofset baskı tekniği, yaratıcı düşüncelerin kağıda aktarılmasında grafik tasarımcısına geniş olanaklar sunar. Zemin renkleri, çizgisel ve ara tonlu görsel unsurlar bu baskı tekniğinde aslına oldukça yakın olarak elde edilebilir.[1]
Grafik tasarımcısı tasarımı yaparken, çoğaltmak için kullanacağı baskı tekniğini bilmesi gerekir. Çünkü yapacağı tasarımı baskı tekniğine göre hazırlaması gerekmektedir. Tasarımı yaparken en kaliteli çoğaltma yöntemini ve en ekonomik olanını tercih etmelidir. Yukarıda da açıkladığımız gibi reprödüksiyon tekniğinin olanakları ile ekonomik, seri, orijinale en yakın sonuç için ofset baskı tekniği, diğer baskı tekniklerine göre en idealidir.
  Alıntı ile Cevapla
Alt 08-02-2007, 14:11   #38
imparator
Guest
 
imparator - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 

TANIMLAR

Agitation : Çalkalama
Bimetal Plaka : iki metalli plaka
Daylight : Gün ışığı
Develope : Banyo işlemi
Desensitize : Hassas olmayan
Densite : Işık geçirgenliği
Emülsion : Hassas yüzey
Etek : Kağıdın baskıdan çıktığı yer ve yönüdür.
Forsa : Silindirlerin birbirine ve kağıda tatbik edilen basma presleme gücü.
Horizontal : Yatay
High – Light : Işıklı saha
Lif : Kağıt hamuru
Negatif Film : İş olan aksamların beyaz (şeffaf), iş olmayan kısımların siyah olarak
hazırlanmış şeklidir.
Oksitlenmek : Metal bir cismin oksijenle birleşmesinden meydana gelen bileşik.
Opak : Işığı yansıtan
  Alıntı ile Cevapla
Alt 08-02-2007, 14:11   #39
imparator
Guest
 
imparator - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 

Pigment : Öz
Poza : Aynı yerde sabitleme
Reprödüksiyon : Benzeri şekilde üretme
Siper: Engelleme, durmam
Tipografi : Yüksek baskı tekniği
Tiksotropi : Sükunet halinde sert ve kıvamlı durumda bulunan bir kütlenin mekanik bir
hareket ile karıştırılması ile ince akıcı bir karakter kazanması
Trimetal Plaka : Üç metalli plaka
Transparan : Işığı geçiren
Vertical : Düşey
  Alıntı ile Cevapla
Alt 08-02-2007, 14:12   #40
imparator
Guest
 
imparator - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 

ÖNERİLER

- Reprödüksiyon tekniğinin yardımlarıyla filmler hazırlanmalıdır.
-Ofset baskı için ideal kalıba, film kopyalanmalıdır.
- Kullanacağımız kağıdı uygun seçmeliyiz.
- Kullanacağımız mürekkebin işimize uygun olmasına dikkat etmeliyiz.
- Merdanelerin temiz olmasına özen göstermeliyiz.
- Forsa ayarım ayarlamalıyız.
- Poza ayarını itina ile ayarlamalıyız.
- Uygun kauçuk seçilmeli ve makinaya takılmalıdır.
- Boya haznesini işe uygun olarak ayarlamalıyız.
- Su ünitesini, hazne suyu katkı maddelerini uygun şekilde hazırlamalıyız.
- Hazne suyunun " PH" derecesini ölçmeliyiz
Bu işlemleri tamamladıktan sonra bir grafik tasarımını en iyi şekilde çoğaltma olanağı sağlamış oluruz.
  Alıntı ile Cevapla
Cevapla

Bu konuyu arkadaşlarınızla paylaşın


LinkBacks (?)
LinkBack to this Thread: http://besiktasforum.net/forum/b%E6sin-yayin/22088-ofset-baski-ve-tanimi/
Mesaj Yazan For Type Tarih
Untitled document This thread Refback 06-08-2007 16:15

Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 

Yetkileriniz
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-KodlarıKapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık




Türkiye`de Saat: 13:13 .

Powered by vBulletin® Copyright ©2000 - 2008, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.3.2

Sitemiz CSS Standartlarına uygundur. Sitemiz XHTML Standartlarına uygundur

Oracle DBA | Kadife | Oracle Danışmanlık



1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 326 327 328 329 330 331 332 333 334 335 336 337 338 339 340 341 342 343 344 345 346 347 348 349 350 351 352 353 354 355 356 357 358 359 360 361 362 363 364 365 366 367 368 369 370 371 372 373 374 375 376 377 378 379 380 381 382 383 384 385 386 387 388 389 390 391 392 393 394 395 396 397 398 399 400 401 402 403 404 405 406 407 408 409 410 411 412 413 414 415 416 417 418 419 420 421 422 423 424 425 426 427 428 429 430 431 432 433 434 435 436 437 438 439 440 441 442 443 444 445 446 447 448 449 450 451 452 453 454 455 456 457 458 459 460 461 462 463 464 465 466 467 468 469 470 471 472 473 474 475 476 477 478 479 480 481 482 483 484 485 486 487 488 489 490 491 492 493 494 495 496 497 498 499 500 501 502 503 504 505 506 507 508 509 510 511 512 513 514 515 516 517 518 519 520 521 522 523 524 525 526 527 528 529 530 531 532 533 534 535 536 537 538 539 540 541 542 543 544 545 546 547 548 549 550 551 552 553 554 555 556 557 558 559 560 561 562 563 564 565 566 567 568 569 570 571 572 573 574 575 576 577 578 579 580