|
Ana Sayfa | Kayıt ol | Yardım | Oyun Alanı | Ajanda | Arama | Bugünkü Mesajlar | Forumları Okundu Kabul Et XML | RSS | |
06-02-2007, 10:27 | #11 | ||
Guest
Mesajlar: n/a
| Isletme faaliyeti MADDE 29.- Bir isletme ruhsatindaki her isletme izni ile ilgili bütün faaliyetler ayri yürütülür. Proje degisikliginin uygulamaya geçmeden ilgili daireye bildirilmesi zorunludur. Aksi halde 10 uncu maddeye göre islem yapilir. Isletme süresince ruhsat sahibi her yil Mart ayi sonuna kadar her isletme izni için isletme faaliyet raporu, imalat haritasini, bilançosunu, arama faaliyet raporunu ve bir sonraki yil için üretim programini ilgili daireye vermek zorundadir. Yukaridaki fikrada belirtilen hususlar iki defa yerine getirilmedigi takdirde isletme teminati Madencilik Fonuna irad kaydedilir. Üç yil içinde bütün noksanliklar tamamlanmamis ise ruhsat iptal olunur. Isletme faaliyet raporlarinin imalat haritasinin, üretim programlarinin kimler tarafindan ne sekilde tanzim edilecegi yönetmelikte belirtilir. Ihale MADDE 30.- Herhangi bir sebeple düsmüs, terk edilmis veya taksir edilmis isletme ruhsat sahalari, ilgili dairede ve vilayetlerde Bakanlikça onay- lanmis listeler halinde 3 ay süre ile ilan edilerek; yine bu listelerde belirtilen tarihte, Bakanlikça öngörülen sartlarla ilgili dairede yapilacak açik artirma ile ihale edilir. Açik artirmada taban fiyat ruhsat alimina tekabül eden teminat kadar olup, bu bedel üzerinden en yüksek degeri veren talip ruhsat almayâ hak kazanir. Yapilan ihalede sahaya talip çikmaz ise saha, 3 ay süre ile bekletilerek teminat kadar meblâgi ihale bedeli olarak yatirmayi taahhüt eden ilk talibine verilir. 3 ay sonunda sahaya talip çikmaz ise otomatik olarak aramalara açilir. Isletmede fenni nezaretçi MADDE 31.- Isletme ruhsat sahibi isletme süresince en az bir maden mühendisini fenni nezaretçi olarak görevlendirmek zorundadir. Fenni nezaretçinin görev, yetki, sorumluluklari ile diger hususlar yönet- melikte belirtilir. Terk MADDE 32.- Herhangi bir ruhsat döneminde, ruhsat sahibi sahasinda madencilik faaliyetinde bulunmayacagini ve ruhsat hakkindan vazgeçecegini dilekçe ile ilgili daireye bildirmek suretiyle terk talebinde bulunabilir. Ancak dilekçeye son durumu gösterir raporu eklemek ve ayrica gerekli emniyet tedbirlerini yerine getirdigini belirtmek zorundadir. Bu durumun Bakanlikça yerinde tespit ve kabulünü müteakip geri kalan teminat kendisine iade edilir. Terk edilen ruhsat sahalari sinirlari kaldirilarak yeni aramalara açilir. 30 uncu madde hükümleri mahfuzdur. | ||
|
06-02-2007, 10:28 | #12 | ||
Guest
Mesajlar: n/a
| Tesislerin intikali MADDE 33.- Arama, ön isletme ve isletme ruhsatinin fesh olunmasi, yürürlük sürelerinin bitmesi veya terk sebebiyle sona ermesi hallerinde ruhsat sahibine tazminat verilmeksizin kuyular, galeriler ve bunlarin muhafazasi için yapilmis olan iksa tesisleri Devlete intikal eder. 1 inci fikra sümulü disinda kalan tesis, vasita, alet ve malzeme ruhsat sahibine aittir. Madencilik fonu MADDE 34.- Madencilik, arama, teknolojik arastirma, gelistirme, proje, tesis, altyapi, istihsal ve ihracat finansman kredileri olarak kullanilmak üzere Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanligi nezdinde Madencilik Fonu adi ile bir fon kurulmustur. Fonun kaynaklari sunlardir: 1 . Irad kaydedilen teminatlar. 2. Müsadere edilen cevher ve malzemelerin satisindan elde edilen gelirler. 3. Ihale gelirleri 4. Maden ithalat ve ihracatindan alinacak fon kesintileri. 5. Bütçeden ayrilacak ödenek. 6. Diger gelirler. Fonun isleyisi Muhasebe-i Umumiye Kanunu, Devlet Ihale Kanunu ve Harcirah Kanunu hükümlerine tabi degildir. Fonun denetimi 20110/1983 tarih ve 72 sayili Basbakanlik Yüksek Denetleme Kurulu Hakkinda Kanun Hükmünde Kararname esaslarina tabidir. Fon, Bakanlar Kurulu Karari ile kritik madenlerin stoklanmasinda, yurt içi destekleme maden alimlarinda, zararina yapilacak maden ihraç baglantilarinin sübvansiyonunda kullanilabilir. Fonla ilgili hususlar Yönetmelikte belirtilir. Inceleme masraflarinin karsilanmasi MADDE 35.- Maden faaliyetleri . ve beyanlarin incelenmesi için yapilacak masraflar yönetmelikte belirtildigi sekilde, bilahare ruhsat sahibinden tahsil edilmek üzere Madencilik Fonundan karsilanir. | ||
06-02-2007, 10:28 | #13 | ||
Guest
Mesajlar: n/a
| Pasa, bakiye yigini ve cüruflarin muhafazasi MADDE 36.- Madencilik ve müteakip safhalarindaki faaliyetler sirasinda, cevher, metal veya ekonomik deger ihtiva eden, günün sartlarinda teknik veya ekonomik degerlendirmesi mümkün olmayan pasa, zenginlestirme bakiye yigini ve cüruflar, çevre kirliligi açisindan mahzur teskil etmiyorsa geçirildikleri son islemden çiktiklari sekliyle ayri ayri muhafaza edilir, Bu bakiye ve pasa yiginlarinin miktarlari, fiziki özellikleri, usulüne göre alinmis numunelerin analiz raporlari ve döküm alanlari, faaliyet raporlari, plan ve haritalarda gösterilir. Isletme ruhsat alaninda isletme faaliyetinin zaruri neticesi olarak çikarilan tas ocagi malzemeleri isletme ruhsat sahibi tarafindan degerlendirilebilir. Isletme ruhsatnamesinin herhangi bir sebeple sona ermesi halinde, sahadan çikarilmis fakat satilmamis cevherlerle, pasa ve bakiye yiginlari, cüruflar, ilgili daire tarafindan ihale edilerek satistan saglanan gelir, Madencilik Fonuna irad kaydedilir. Bunun ne sekilde yapilacagi yönetmelikte belirtilir. Birinci fikraya aykiri hareket edenlerin teminatlarinin 1/3'ü kesilerek Madencilik Fonuna irad kaydedilir. Mücbir sebeplerle tatil MADDE 37.- Mücbir sebep veya beklenmeyen haller dolayisiyla ön isletme ve isletme ruhsat sahalarinda faaliyetin muvakkaten tatiline ruhsat sahibinin müracaati üzerine ilgili dairece karar verilebilir. Muvakkat tatili gerektiren durumun ortadan kalkmasindan itibaren alti ay içinde ruhsat sahibi ruhsat sahasinda normal faaliyete geçmeye mecburdur. 2 inci fikraya aykiri hareket edenlerin teminatinin 1/2'si Madencilik Fonuna irad kaydedilir. Sicilin teskili ve özellikleri MADDE 38.- Bütün maden haklari ve faaliyetleri ile ilgili teknik ve mali konulari havi maden sicili, yönetmelikte belirtildigi sekilde ilgili daire tarafindan tutulur. Maden haklarinin devir, intikal, haciz, rehin ve ipotek veya sona erme durumlari bu sicile islenir. Maden sicili alenidir. Ilgililer sicil kayitlarinin maden sicil memurlarindan biri huzurunda gösterilmesini isteyebilir. Maden sicilindeki kayitlarin bilinmedigi iddia edilemez. Madenler üzerinde iktisap edilecek haklar tescil edilmedikçe hüküm ifade etmez. | ||
06-02-2007, 10:29 | #14 | ||
Guest
Mesajlar: n/a
| Cevherlerin rehni MADDE 39.- Madenlerden çikarilan cevherler, arama, ön isletme ve isletme ruhsat sahibinin ilgili daireye yazili müracaatlari üzerine bildirildigi sahislara kabzedilmeksizin rehnedilebilir. Bu durum maden siciline kaydedilir. Bu kabil cevherlerin rehin süresi içinde satisi, rehin alan sahislarin yazili muvafakati ile mümkündür. Rehinle ilgili sicilin nasil tutulacagi ve diger islemler, yönetmelikte belirtilir. Haciz ve ihtiyati tedbir MADDE 40.- Madenin isletilmesinde gerekli olan kuyular, ocaklar ve galeriler ile makineler, binalar, yer altinda ve yer üstünde kullanilan her türlü nakil vasitalari madenin çikarilmasi, temizlenmesi, izabesi gibi cevherin kiymetlendirilmesine yarayan alet ve tesisler ve bir senelik isletme malzemesinin üzerine münferiden haciz veya ihtiyati tedbir konulamaz. Ancak isletme hakki ile bir bütün teskil eden 1 inci fikrada yazili tesis, vasita, alet ve malzemenin tamâmi veya çikarilmis cevherlerle bu cevherlerin bakiyeleri ve cürufu üzerine haciz ve ihtiyati tedbir konulabilir. Üçüncü sahsin rehin haklari saklidir. Bir madenin tamaminin icra yolu ile satisi 43 üncü maddede yazili usule tabidir. Haciz ve ihtiyati tedbir dolayisiyla madenin faaliyetine müdahale edilemeyecegi MADDE 41.- Madenin tamamina veya çikarilmis cevherlerle bakiye yigini ve cürufuna gerek haciz veya ihtiyati tedbir konulmasi ve gerekse bunlarin icraen satisina tesebbüs edilmesi hallerinde alacakli veya icra dairesince madenin faaliyeti durdurulamayacagi gibi bu faaliyete müdahale de edilemez. Ipotek ve kapsami MADDE 42.- Maden ön isletme ve isletme ruhsat sahibinin maden için yapmis oldugu borcunu veya ileride bu maksatla borçlanmasinin temini için maden üzerinde bir veya müteaddit derece ve sirada ipotek tesis olunabilir. Ipotekli takyit edilmis ön isletme ve isletme ruhsatinin alanlarinda degisiklik oldugu takdirde mevcut ipotek, hiçbir muameleye tevessül edilme- den yeniden ita edilen ruhsat üzerinde de ayni sartlarla devam eder. Ön isletme ve isletme ruhsati ile bir bütün teskil eden 40 inci maddenin birinci fikrasinda yazili tesis, vasita, alet ve malzemenin heyeti umumiyesi ipotegin sümulüne girer. Tesis olunacak ipotek ruhsat süresini geçemez. Ipotek alacaklisi, maden ön isletme ve isletme ruhsati ile kül teskil eden ve tapu sicilinde kayitli bulunan gayri menkuller üzerinde ön isletme ve isletme ruhsat sahibinin tasarruflarina mani olmak için umumi hükümler dairesinde tapu siciline serh verilmesini isteyebilir. Maden isletme hakkinin sona ermesi halinde ipotegin hükmü 33 üncü maddenin birinci fikrasi sümulü disinda kalan tesis, vasita, alet ve malzemeye inhisar eder. Maden ipotegi sicil kütügündeki ipotek kaydinin terkini ile sakit olur. | ||
06-02-2007, 10:29 | #15 | ||
Guest
Mesajlar: n/a
| Ipotegin paraya çevrilmesi . MADDE 43.- Ipotegin vadesi sonunda veya alacagin muacceliyet kesbetmis olmasi halinde alacakli alacaginin tahsili için ipotegin taalluk ettigi maden ön isletme ve isletme ruhsatini genel hükümler dairesinde sattirabilir. Maden ön isletme ve isletme ruhsatini iktisap etmek isteyen talibin bu hakkin iktisabi için aranan kanuni sartlara haiz olmasi lazimdir. Talip bu sartlara haiz bulundugunu, Bakanliktan alacagi vesika ile ispat eder. Icra dairesi bu vesikayi ibraz etmis olan talipler arasinda satisi yapar. Satisin neticesi icra dairesi tarafindan Bakanliga bildirilir. Keyfiyet madenin sicil kütügüne serh ve ipotek kaydi terkin edilir. Devir muamelesi bu surette tekemmül eder. Sahsi mesuliyet MADDE 44.- Maden ipotegiyle temin edilen alacaktan dolayi maden ön isletme veya isletme ruhsat sahibi sahsen de mesuldür. Ipotekle takyit edilmis bir maden ön isletme veya isletme ruhsatinin ahara devri halinde, bu hakki devredenin borçluluk durumunda bir degisiklik husule gelmeyecegi gibi, alacagin teminatini teskil eden ipotek de aynen baki kalir. Ancak, maden ön isletme veya isletme ruhsatini devralan sahis ipotekle temin edilmis olan borcu da sahsen kabul ve taahhüt ettigi ve alacakli, keyfiyetin Bakanlikça kendisine tebliginden itibaren, bir yil içinde hakkini evvelki borçluya karsi muhafaza eyledigini yazi ile bildirmedigi takdirde ön isletme veya isletme ruhsatini devreden evvelki borçlu borcundan kurtulur. | ||
06-02-2007, 10:29 | #16 | ||
Guest
Mesajlar: n/a
| Medeni Kanuna atif MADDE 45.- Türk Medeni Kanununun ipotege ait hükümleri maden ipoteklerine de uygulanir. Irtifak, intifa hakki ve kamulastirma MADDE 46.- Maden arama dönemi içerisinde arama sahasi özel mülkiyete konu gayrimenkul üzerinde kullanma amacina münhasir olmak üzere belli süreler için madenci, Bakanliga müracaat ile irtifak ve/veya intifa hakki tesisi isteyebilir. Irtifak ve/veya intifa hakki karsiligi, kamulastirma kanununa uygun olarak seçilecek bilirkisiler tarafindan tespit edilir. Arama süresi sonunda ön isletme talebi söz konusu oldugu takdirde tesis edilen irtifak ve/veya intifa hakkinin süresi ön isletme süresini geçmemek kaydiyla uzatilabilir. Faaliyetler sirasinda sahaya zarar verilmesi durumunda ruhsat sahibi adli merciler tarafindan tespit edilecek tazminati arazi sahibine ödemek ve sahayi kullanilabilir durumda terk etmekle yükümlüdür. Isletme ruhsati safhasinda, isletme sahasi özel mülkiyete konu gayri- menkul taraflarca anlasma saglanmamasi halinde ivhsat sahibinin talebi üzeri- ne Bakanlikça 2942 sayili Kanun hükümlerine göre kamulastirilabilir. Maden Tetkik ve Arama Genel Müdürlügü hizmetleri ile ilgili haklar MADDE 47.- Maden Tetkik ve Arama Genel Müdürlügü herhangi bir ruhsat veya izne gerek kalmadan madencilik yapilabilecek bütün sahalarda 18. inci maddede belirtilen esaslar dahilinde arama faaliyetlerinde bulunabilir. Genel Müdürlük bu Kanun hükümlerine göre arama ve ön isletme ruhsatlari alarak faaliyet raporlari ile belirledigi zuhurlarin 24 üncü maddeye göre buluculuk hakkini kazanir. Bu durumda ruhsat süresi içinde ruhsatini devreder. Bu sürede devredilmeyen ruhsatlar fesh edilir. Yeminli teknik bürolarin kurulusu, yetki alanlari ve sorumluluklari MADDE 48.- Denetim ve gözetim disinda yönetmelikle tespit edilen görevleri yürütmek üzere gerektiginde yeminli teknik bürolar, Bakanligin izni ile kurulabilir. Yeminli teknik bürolar, en az yedi yillik fiili meslek tecrübesi olan ve yönetmelikle tespit edilen mühendisler tarafindan kurulabilir. Nüfus ve is yogunlugunun fazla oldugu il ve ilçelerde birden çok yeminli teknik büronun kurulmasi Bakanligin müsaadesine baglidir. Bir ilçede, is azligi sebebiyle yeminli teknik büro kurulamadigi veya kurulmus büro kapandigi takdirde, çevre ilçelerden bir yetkili büro Bakanlikça görevlendirilebilir. Yeminli teknik büro sahibi ve bu büroda çalisanlarla bunlarin ikinci dereceye kadar kan ve sihri hisimlarina arama, ön isletme, isletme ruhsati verilemez. Yeminli teknik bürolarin teskili, bu bürolarda çalisacak personelin nitelikleri, hizmet karsiligi ücret tarifeleri, çalisma esaslari ve diger hususlar Bakanlikça çikarilacak yönetmelikte belirtilir. Bu Kanunda yetki ve görev verilen yeminli teknik bürolar elemanlari bu görevlerini ifa ederken isledikleri suçlar dolayisiyla Devlet memuru sayilirlar ve Devlet memuru gibi cezalandirilirlar. Ayrica bu suçlari isleyen büro sahibi ise bürolari kapatilir, bir daha büro açamazlar. Suçu isleyen büroda çalisan ve suça istirak eden görevliler bu çesit bürolarda bir daha görev alamazlar. | ||
06-02-2007, 10:29 | #17 | ||
Guest
Mesajlar: n/a
| Yeminli teknik bürolar Bakanligin denetimine tabidir. MADDE 49.- 2840 sayili Kanun hükümleri saklidir. Ancak, bu Kanunun yürürlük tarihinden sonra bulunacak bor, trona ve asfaltit madenlerinin aranmasi ve isletilmesi bu Kanun hükümlerine tabidir. Bunlarin ihracatina ait usul ve esaslar Bakanlar Kurulunca tespit edilir. MADDE 50.- Bu Kanunun yürürlük tarihinden sonra toryum ve uranyum madenlerinin aranmasi ve isletilmesi bu Kanun hükümlerine tabidir. Üretilen cevher Devlete veya Bakanlar Kurulunca tespit edilecek yerlere satilir. Kaldirilan hükümler MADDE 51 .- 6309 sayili Maden Kanunu ile ek ve degisiklikleri yürürlükten kaldirilmistir. Maden Dairesi MADDE 52.- Bu Kanunun yürürlüge girmesini müteakip 6 ay zarfinda Maden Dairesi, Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanliginca, teknik ve idari bakimdan ihtiyaci kafi kadro ile teçhiz edilir. GEÇICI MADDE 1.- Bu Kanunun yürürlüge girdigi tarihten önce her hangi bir nedenle hükümden düsmüs bütün GMD (Genel maden dosyasi) AR (Arama ruhsati), IT (ilk tetkik), PRT (Proje tetkik), IR (Isletme ruhsati), II (Isletme imtiyazi) safhasindaki ruhsatlar paftalardan silinerek sinirlarina bakilmaksizin otomatik olarak aramalara açilir. Bu hüküm Osmanli Imparatorlugu zamanindaki meksuf madenlere ait ruhsatlar için de geçerlidir. Müracaatlar Geçici 5 inci maddeye göre ilan edilen günden baslayip ilk hafta yapilacak müracaatlarin tamami ayni gün yapilmis kabul edilecektir. Aramalara açilan sahalarin Bakanlikça onaylanmis listeleri ise müracaat kabul tarihinden bir ay önce ilgili dairede asilarak bütün madencilere açik tutulacaktir. Ayni sahaya ayni anda birden fazla müracaat var ise bunlardan açik artirma seklinde Madencilik Fonuna en fazla bagista bulunan ruhsati almaya hak kazanacaktir. | ||
06-02-2007, 10:30 | #18 | ||
Guest
Mesajlar: n/a
| Isletme ruhsati ve isletme imtiyazi olan sahalarin buluculuk hakki saklidir. GEÇICI MADDE 2.- Bu Kanunun yürürlüge girdigi tarihte yürürlükte bulunan GMD, AR, IT. PRT, IR, II safhasindaki bütün ruhsatlar 6309 sayili Maden Kanununda hangi madenler için verilmisse yalniz o madenlere mahsus olmak üzere kaldiklari yerden bu Kanun hükümlerine göre devam ederler. GMD safhasindaki müracaatlar bu Kanunun yayimi tarihinden itibaren 5 ay içerisinde ilgili daireye müracaat ederek hak sagladiklari alana tekabül eden teminatlarini kanun geregi yatirmadiklari takdirde müracaatlari iptal olur. Ruhsat süresi bitimine sekiz aydan az zaman kalmis, AR, IT, PRT safhasindaki ruhsatlar Kanunun yürürlük tarihinden itibaren sekiz ay içerisinde gerekli teminat ve harçlarini yatirarak Yönetmelikte belirtildigi sekilde arama faaliyet raporlarini, ön isletme projesini veya isletme projesini vererek, ön isletme ya da isletme ruhsati talebinde bulunmakla yükümlüdür. Bu ruhsat sahipleri, ruhsat alanini ilgili daireye müracaatla bir defaya mahsus olmak üzere küçülterek isletme sinirlari dahiline girebilir. Sahada ruhsat sahibinin buldugu ve bunu faaliyet raporlari ile tespit ve beyan ettigi baska madenler mevcut ve bu madenlere o sahada verilmis yürürlükte bulunan baska haklar yok ise, proje verilmesi suretiyle o madenler için de ön isletme veya isletme ruhsati sümulüne alinma hakki dogar. Yürürlükteki isletme ruhsatlari ve isletme imtiyaz sahipleri projelerini sekiz ay içinde bu Kanunda belirtilen sartlara uygun sekilde tadil etmekle yükümlüdür. Ayrica, faaliyet raporlarini, bilançosunu Yönetmelikte belirtildigi sekilde tanzim etmek ve Devlet hakki, varsa buluculuk hakki, teminat ve harçlarini bu Kanun hükümlerine göre ödemek zorundadir. Ancak ödemelerin mükerrer olanlari borçtan mahsup edilir. Süresi içinde tadilat yapmayan, vecibelerini yerine getirmeyen ruhsatlar feshedilir. Yaniltici, eksik, yanlis beyanda bulunanlar hakkinda 10 uncu madde hükümleri uygulanir. Bu madde geregi feshedilen ivhsatlarla ilgili alanlar, baska ruhsat yok ise otomatik olarak aramalara açilir. O ruhsat sahasinda degisik kisilere ait baska ruhsat alanlari varsa ivhsat sahipleri de aralarinda anlasamazlarsa Madencilik Fonuna en büyük hibeyi yapan, o madenin kendi ruhsati içinde kalan kisminin, ruhsat sümulüne alinmasina hak kazanir. Teklif ruhsat sahiplerinin aninda ilgili dairede karsilikli beyani ve açik arttirma seklinde yapilir. GEÇICI MADDE 3.- 6309 sayili Maden Kanunu geregince arza tatbik için ruhsat sahipleri tarafindan yatirilmis olan masraf avanslari bu Kanunun yürürlük tarihi itibariyle Madencilik Fonuna aktarilir. GEÇICI MADDE 4.- 12.6.1987 tarih 3382 sayili kanunla yürürlükten kaldirilmistir. GEÇICI MADDE 5.- Bu Kanunun yayimi tarihinden itibaren 6 ay süre ile hiçbir maden arama ruhsati müracaati kabul edilmeyecektir. GEÇICI MADDE 6.- Vilayetler bu Kanunla ilgili islemleri yürütebilecek sekilde gerekli döküman ve ekipmanla teçhiz edilinceye kadar maden hak ve müracaatlari Ankara'daki ilgili daireye yapilir. | ||
06-02-2007, 10:30 | #19 | ||
Guest
Mesajlar: n/a
| GEÇICI MADDE 7.- 2840 sayili Kanunun geçici maddesinde yer alan bor tuzlari sahalarinda eski ruhsat sahipleri tarafindan çikarilmis cevher, bakiye yiginlari, cüruf stoklari ve pasalar üzerinde bunlari çikaranlarin her türlü haklari için belirtilen 18 aylik pasa degerlendirme süresi 1986 Aralik ayi sonu olarak degistirilmis ve haklari ihya edilmistir. Adi geçen malzemelerin nakliyeleri, ödenecek Devlet hakki ile madencilik fon katkisi ve yapilacak beyanlar bu Kanun hükümlerine tabidir. (12.6.1987 tarih 3382 sayili kanun ile ek) GEÇICI MADDE 8.- 3213 sayili Maden Kanununun yayimi tarihinden bu Kanunun yürürlük tarihine kadar Tasocaklari Nizamnamesine göre aldiklari ruhsatlari Maden Kanunu kapsamina intibak ettirenler, müktesep hak olarak Maden Kanunu kapsaminda kalabilir. 3213 sayili Kanun kapsamindan çikmak isteyenlerin Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanliginca Maden Sicilinden silinmek üzere müracaat etmeleri gereklidir. Sicilden silinen haklar tasocaklari Nizamnamesi hükümlerine göre isleme tabi tutularak yürütülür. 3213 sayili Maden Kanununun kapsamina alinmasi için intibak yaptirmamis olan ve Tasocaklari Nizamnamesine göre verilen ruhsatlarin 15.6.1985'den itibaren her türlü temdit ve ivhsat verme islemlerinin ise Tasocaklari Nizamnamesine göre yürütülmesine il özel idareleri yetkilidir. Yürürlük MADDE 53.- Bu Kanun yayimi tarihinde yürürlüge girer. Yürütme MADDE 54.- Bu Kanuni hükümlerini Bakanlar kurulu yürütür. 14/6/ 1985 | ||
Bu konuyu arkadaşlarınızla paylaşın |
Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir) | |
Seçenekler | |
Stil | |
| |