Beşiktaş Forum  ( 1903 - 2013 ) Taraftarın Sesi


Geri git   Beşiktaş Forum ( 1903 - 2013 ) Taraftarın Sesi > Eğitim Öğretim > Dersler - Ödevler - Tezler - Konular > Bæsın Yayın

Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Stil
Alt 07-02-2007, 12:02   #71
imparator
Guest
 
imparator - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 

Tipografik baskı tekniğinde; fotoğraf, illüstrasyon, yazı, sembol vb. görsel unsurlar için "klişe" adı verilen ve genellikle çinko, magnezyum ya da bakırdan üretilen kalıplar kullanılır. Çizgisel imgelerde ve düşük yoğunlukta tramlanacak ara tonlu çalışmalarda çinko kalıplar tercih edilir. Tram yoğunluğu yüksek olan çalışmalarda ise magnezyum kalıplarından yararlanılır. Bakır ise çok pahalı bir metal olduğundan sadece çok ayrıntılı ve yüksek kalitedeki çizgisel çalışmalarda kullanılır.
3.4.1. Tipografik Baskı Tekniğinin Özellikleri

a. Değişik boyut ve renklerde, yüksek kalitede baskı yapmaya elverişlidir.
b. Baskı sayısına bağlı olmadan standart bir baskı kalitesi elde edilir.
c. Tipografik baskı kalıpları; ofset baskı kalıplarından pahalı, tifdruk baskı kalıplarından ise daha ucuzdur.
d. Elle ya da makineyle yapılan dizgilerle ve orijinal ya da kopya edilerek çoğaltılan baskı kalıpları ile baskı yapmaya elverişlidir.
e. Kalıbın kopyalanarak çoğaltılması pahalıya mal olduğundan, plastik ya da kauçuk kalıplardan ya da stereotipi tekniğinden yararlanılır.
f. Genellikle kitap basımında kullanılan 2. ve 3. hamur kağıtlarda en iyi baskı sonucunu verir.Yazı ile birlikte yarım -tonlu görsel unsurlar da kullanılacaksa, o zaman kuşe ya da 1. hamur kağıtlar tercih edilmelidir. Tipografik baskı pelur kağıttan mukavvaya kadar değişik kalınlıklardaki her türlü kağıda uygulanabilir. Kağıt kalınlığını saptamadaki temel kriter; baskıda kullanılan presin teknik özellikleridir.
  Alıntı ile Cevapla
Alt 07-02-2007, 12:03   #72
imparator
Guest
 
imparator - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 

a. Dizgi ve klişenin kullanıldığı kalıplarda, yeni bir kalıp hazırlanmasına gerek duyulmadan belirli değişiklikler yapılabilir. Ama tek parçadan oluşan kopyalanmış kalıpta ya da rotatif baskı preslerinde kullanılan eğimli kalıplarda bu tür değişiklikler yapılamaz.
b. Numaralandırılması gereken bilet, fatura, kupon vb. basılı malzemelerde; kağıt ve karton üzerine basılan etiket ve ambalajların bıçakla kesiminde,perfore delikleri açılmasında, alçak ve yüksek kabartma (gofre) baskılarda tipografik baskı preslerinden yararlanılmaktadır.
c. Tipografik baskı tekniğinde prova baskı oldukça ucuza mal olur.[1]
3.5. Tifdruk Baskı Tekniği

Tifdruk baskı, özgün baskı resim tekniklerinden biri olan gravürün ticari biçimidir. Bu teknik, ilk kez 15. yüzyılda Almanya'da uygulanmaya başlamıştır. Tifdruk baskı tekniğinde genellikle silindirik kalıplar kullanılmaktadır.
Tifdruk baskı tekniğini diğer baskı tekniklerinden ayıran diğer önemli özellik de; ister çizgisel, isterse ara tonlu olsun bütün görsel unsurların tramlanmasıdır. Tifdruk tekniğinde tramlama işlemi, tipografi ve ofset baskı tekniğine göre daha karmaşıktır.
3.5.1. Tifdruk Baskı Tekniğinin Özellikleri
  • Gerek siyah-beyaz, gerekse renkli baskılarda oldukça yüksek bir kaliteye ve baskı hızına erişilir.
  Alıntı ile Cevapla
Alt 07-02-2007, 12:03   #73
imparator
Guest
 
imparator - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 

  • Değişik kopyalar üzerindeki baskı kalitesi standarttır.
  • Bütün baskı teknikleri içinde en güçlü siyah ton ve en geniş renk dizisi tifdruk tekniği ile elde edilebilmektedir.
  • Tifdruk, yüksek baskı sayısında ve baskı hızında en ekonomik baskı tekniğidir.
  • Tifdruk kalıpları ve silindirleri, tipografi ve ofset baskı tekniğinde kullanılanlardan daha pahalıdır. Buna karşın daha uzun süre dayanırlar.
  • Tifdruk tekniğinde her tür kağıda (parlak, mat, düz, grenli) baskı yapılabilir.
  • Tifdruk baskı tekniğinde düzeltmeler çok pahalıya mal olur. Çünkü her düzeltme için yeni bir baskı kalıbının hazırlanması gerekir.
  • Prova baskılar, tipografi ve ofset baskı tekniğine oranla oldukça pahalıya mal olur.
  • Tifdruk tekniği, ara tonlu imgelerin basımında en kusursuz sonucu verir.[1]
  Alıntı ile Cevapla
Alt 07-02-2007, 12:03   #74
imparator
Guest
 
imparator - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 

III. BÖLÜM

GRAVÜR VE BOYA İLE ENTERİYÖR DENEMELERİ

Çalışmalarıma işlemiş olduğum gravür ve serigrafi tekniklerinin 42.000 yıl öncesine dayanan bir geçmişiyle günümüzde insanların iç yaşantılarını ve beklentilerini yansıtan enteriyörler olarak ele aldım. Bu enteriyörlerden aldığım ip uçları ile eski ve yeninin bir sentezini oluşturmaya çalıştım.
İnsanların yaşadığı ortama önem vermesi, lükse ve konfora yönelmesine sebep olmuştur. Benim de enteriyör çalışmalarım banyo serileri, mutfak ve armatürün gravür, boya ve serigrafi ile yapılmış denemeleridir.

KONU İLE İLGİLİ YAPILMIŞ ÇALIŞMALAR
ÇALIŞMA : I.
KONU : BANYO 1.
TEKNİK : Gravür, Asitle yedirme.
BOYUT : 17,5 X 25 cm.
Y. TARİHİ : 08.12.1999
Baskı için seçilmiş madeni plaka olan çinko, selülozik tiner ile baskıdan önce temizlendi. Çinko için asit karşısında dayanıklı olan lâk hazırlandı. Lâk, zift ve selülozik tinerin inceltilmesini ile oluşturuldu. Plakanın parlak ve pürüzsüz kısmı tespit edildi ve her iki yüzeyi ince sürülmek üzere lâk ile kaplandı. Plaka yüzeyindeki lâk, kuruyunca hazırlanmış olan desen, sivri uçlu kazıyıcılarla plaka üzerine geçirildi.
Asit karışımını hazırlamak için 1 bardak nitrik aside, 6 bardak su ilave edildi.Plaka çizilen yerlerin çökmesi için hazırlanmış olan aside bırakıldı. Plakanın asitte bekleme süresi 20-25 dakika oldu(Verilen bu süre asidin durumuna göre bazen değişebilir). Asit içindeki plaka ara ara kontrol edildi. İstenilen çukurluğun elde edildiğinden emin olununca, asitten çıkartılıp suya tutuldu. İşlem bitince plaka kurutuldu. Plaka yüzeyindeki lâk gazyağı ile temizlendi.
  Alıntı ile Cevapla
Alt 07-02-2007, 12:04   #75
imparator
Guest
 
imparator - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 

Baskıya geçilmesi için matbaa mürekkebini pasta ile incelterek ragle ile plaka yüzeyine sürüldü. Plaka yüzeyindeki fazla boya gazete ile temizlendi. Baskı yapılacak olan kağıt yukarıdaki işlemler yapılırken 15 dakika suda bekletildi(Kağıdın suda bekleme süresi, kağıdın cinsine göre değişebilir). Plaka baskıya hazır olduğunda kağıt sudan çıkartılıp fazla suyu alındıktan sonra hemen sonra plaka üzerindeki mürekkep kurumadan baskı işlemine geçildi. Plakanın üzerine kağıt yerleştirilerek presten geçirildi.
Yapılan ilk baskıdan sonra sonuç üzerinde gerekli yerlerde tonlamalara gidilmiştir. Kurşun kalemle üzerinde denemeler yapılmıştır. İkinci baskıda bunlar göz önünde bulundurularak reçine ile tonlamalar verilmiştir.


Plaka yüzeyi, lâk ile en beyaz kalması istenilen yerden başlayarak aşama aşama kapatılmış ve reçine, yüzeyin her tarafına eşit miktarda dökülmüştür. Dökülen toz zerrecikleri elektrikli sobada eritilerek plaka yüzeyine yapışması sağlanmıştır. Daha sonra plakanın arkası da lâklanarak aside atılmıştır. Asitte bekleme süresi asidin durumuna göre bazen 3 bazen 5 dakikaya kadar çıkmıştır. Plaka yüzeyinde kalan reçine kalıntıları tiner ile temizlenmiştir.
Baskı işlemi bitince plakanın kenarları açılı bir şekilde eğelenmiştir. Eğelendikten sonra kenardaki çapakların boya tutmaması için raspa ile düzeltilmiştir. En son olarak baskının sol alt köşesinden başlayarak toplam baskı sayısı ve yapılan baskının kaçıncı baskı olduğu rakamlarla gösterilmiştir. Yanında baskı çeşidi yazılmış, konusu ve baskının yapılış tarihi belirtilmiştir.
  Alıntı ile Cevapla
Alt 07-02-2007, 12:04   #76
imparator
Guest
 
imparator - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 

Banyo serilerinin ilkini oluşturan bu gravürde banyodan bir kesit görülmektedir. Reçine ile geniş leke alanlarına yer verilmiştir. Tinere batırılmış fırça ile renk tonlamalarına gidilmiştir. Çizgi ve renkte perspektif oluşturulmuştur.


ÇALIŞMA : II.
KONU : BANYO 2.
TEKNİK : Gravür, Asitle yedirme, reçine, soğuk kazıma.
BOYUT : 17,5 X 25 cm.
Y. TARİHİ : 06.01.2000
Banyo serilerinin ikincisini oluşturan baskı renkli baskıdır. 2 kalıp kullanılmıştır. 1. nci kalıp aynen siyah-beyaz kalıp hazırlanıyormuş gibi yapılmıştır. 2.nci kalıpta ise sadece renk girecek yerler işlenmiştir. Tonlama için reçine ve soğuk kazıma yapılmıştır. Soğuk kazıma plaka yüzeyinin sivri uçlu kazıyıcılarla oyulduktan sonra raspayla çapaklarının alınmasından oluşur. Soğuk kazımada direk boya verilip basılabilir.
  Alıntı ile Cevapla
Alt 07-02-2007, 23:23   #77
Forumun Basketçisi
 
AyTeK54 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 

teşekkürler..
__________________
вιzє єğℓєηмєуι уαηℓış öğяєттιℓєя çüηкü σηℓαя нιç "ραѕ¢αℓ ησυмα" ιℓє ∂ιѕ¢σуα gιтмє∂ιℓєя...
AyTeK54 Ofline   Alıntı ile Cevapla
Cevapla

Bu konuyu arkadaşlarınızla paylaşın


Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 

Yetkileriniz
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-KodlarıKapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık




Türkiye`de Saat: 08:08 .

Powered by vBulletin® Copyright ©2000 - 2008, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.3.2

Sitemiz CSS Standartlarına uygundur. Sitemiz XHTML Standartlarına uygundur

Oracle DBA | Kadife | Oracle Danışmanlık



1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 326 327 328 329 330 331 332 333 334 335 336 337 338 339 340 341 342 343 344 345 346 347 348 349 350 351 352 353 354 355 356 357 358 359 360 361 362 363 364 365 366 367 368 369 370 371 372 373 374 375 376 377 378 379 380 381 382 383 384 385 386 387 388 389 390 391 392 393 394 395 396 397 398 399 400 401 402 403 404 405 406 407 408 409 410 411 412 413 414 415 416 417 418 419 420 421 422 423 424 425 426 427 428 429 430 431 432 433 434 435 436 437 438 439 440 441 442 443 444 445 446 447 448 449 450 451 452 453 454 455 456 457 458 459 460 461 462 463 464 465 466 467 468 469 470 471 472 473 474 475 476 477 478 479 480 481 482 483 484 485 486 487 488 489 490 491 492 493 494 495 496 497 498 499 500 501 502 503 504 505 506 507 508 509 510 511 512 513 514 515 516 517 518 519 520 521 522 523 524 525 526 527 528 529 530 531 532 533 534 535 536 537 538 539 540 541 542 543 544 545 546 547 548 549 550 551 552 553 554 555 556 557 558 559 560 561 562 563 564 565 566 567 568 569 570 571 572 573 574 575 576 577 578 579 580