Beşiktaş Forum  ( 1903 - 2013 ) Taraftarın Sesi


Geri git   Beşiktaş Forum ( 1903 - 2013 ) Taraftarın Sesi > Eğitim Öğretim > Dersler - Ödevler - Tezler - Konular > Bæsın Yayın

Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Stil
Alt 08-02-2007, 15:17   #51
imparator
Guest
 
imparator - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 

• Tifdruk Baskı Makinaları
1) Kalıplı düz makineler En eski makine tipidir. Tipo prova tezgahına benzer ve nadiren de olsa hala kullanılmaktadır.
2) Tabaka tifdruk baskı makineleri Çok fazla tercih edilmeyen makinelerdir. Çünkü kusursuz silindir indirme imkanları sayesinde rotatiflerin, mizantrensiz de iyi baskı yapabilmeleri mümkün olmaktadır. Bütün bunlara rağmen küçük ve orta tirajlı işlerin tabaka basan tifdruk makineleri ile basılması daha ekonomiktir. Ayrıca bunlarla çok çeşitli ebatlarda iş basılabilir. Tifdruk rotatiflerde ise aynı işi basmak için ya çok çeşitli silindir depo etmek yada kağıttan kaybetmeyi göze almak gerekir. Tabaka tifdruk makineleri, çeşitli boyutlarda kartonlara ve çeşitli kalınlıktaki malzemelere baskı yapabilir. Rotatifler ise kartona baskı yapamaz.
3) Rotatif tifdruk baskı makineleri
a) İllüstrasyon baskı makineleri:
Parter biçiminde imal edilen makinelerde kağıt bobini, baskı ünitesi ile aynı seviyededir. Bazı rotatifler ise kat kattır. Kağıt bobinleri alt katta bulunur. Makinenin üst katında ise asıl baskı yapılır. Çift katlı rotatiflerin tek enli olanları daha çok kullanılmakla birlikte kullanımı daha kolaydır. Çift enlilerin mahsuru, çok geniş enli bobin kağıdının sık sık karışması ve ayarsızlıklara neden olmasıdır. İllüstrasyon tifdruk makinelerinde basılan iş, kağıt yönlendirici çelik çubuklar tarafından kırma ünitesine doğru gönderilir. Kağıtlar birleşir ve kesilip düz tabaka olarak istif edilir veya kırma katlama ünitesinde, ofset rotatiflerde olduğu gibi huni üzerinde kırılır, sonra kesilir, katlanır ve sayılarak istif edilir. Bu makinelerin kurutma ünitelerinde en çok kullanılan iki sistemden birisi sıcak hava silindiri kullanmak, diğeri ise püskürtme yolu ile sıcak hava sirkülasyonu yaratmaktır. Sıcak hava ile kurutmada, kağıdın boyunu değiştirme tehlikesine karşı, baskıdan önce kağıdı sıcak hava akımından geçirmek gerekebilir. İllüstrasyon baskı makinelerinin boya ünitelerinde kullanılan en basit sistem daldırma sistemidir. Boya haznesi içindeki sıvı boyayı, yarı yarıya batık vaziyetteki form silindiri alır. Baskıya geçmeden önce rakle ile fazla boya sıyrılır ve baskı yapılır. Ayrıca boya ünitesinde, sıvama ve püskürtme sistemi gibi sistemlerde kullanılırlar. Sıvama sisteminde ayran kıvamındaki boya, baskıdan hemen sonra silindirin üstüne akıtılır. Püskürtme sisteminde ise yine aynı durumda silindir boyunca püskürtülür. Her iki sistemin daldırma met****a üstünlüğü, baskıdan sonra çukurlarda artakalan boyanın kurumasına engel olmasıdır.
  Alıntı ile Cevapla
Alt 08-02-2007, 15:17   #52
imparator
Guest
 
imparator - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 

b) Ambalaj Baskı Makineleri :
Çıkış ünitesi : Baskıdan sonra kâğıt ve karton kesilerek istif edilir yada zımba ünitesinde zımbalanır, ondan sonra istif edilir. Basılan malzeme selefon cinsinden bir folye ise çıkışta tekrar bobin halinde sarılır. Giriş ünitesi : Basılacak malzeme karton ise giriş kısmında değişiklik gerekir. Karton kalın olduğu için bobin çapı 2 metreyi bulur. Ayrıca kartonun kalın olması nedeniyle
otomatik yapıştırma yapılamaz, çünkü yapışan kısımda kalınlık iki kat artar. Yapıştırma işlemi esnasında makine ya durdurulur yada hız bir hayli azaltılır. Düşük hızda yapıştırılacak ise bitmekte olan kartonun bir bölümü kullanılmak üzere biriktirilir.
Kurutma ünitesi : Kartonun kalın olması nedeniyle sıcak havanın tesiri olmayacağı için sıcak hava silindirleri anlamsız olur. Bu nedenle püskürtme suretiyle sirkülasyon sağlanarak kurutma yapılır. Folye baskısında sıcak hava silindiri, folyenin boyut değiştirmesine neden olur. Folye, çıkış ünitesinde bobin halinde sarılmadan önce, döner çubuklar vasıtasıyla ileri - geri yürütülerek yolu uzatılmak sureti ile kurutulur ve tam kurumuş olarak sarılır. Folye, sarımda tam kuramamış olursa birbirine yapışır.
  Alıntı ile Cevapla
Alt 08-02-2007, 15:17   #53
imparator
Guest
 
imparator - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 

SERİGRAFİ BASKI
Serigrafi baskı sistemi genel anlamda, bir şablona gerilmiş ipek üzerine koyulan mürekkebin ragle yardımıyla iplik karelerinden baskı yüzeyi üzerine transferi olarak tanımlanabilir. Serigrafi baskının en önemli avantajı diğer sistemlerde baskı yapılması imkansız, emici olmayan yüzeylere (plastik, cam vb.), kalın ve geniş yüzey dalgalanmaları olan irili ufaklı malzemelere dahi baskı yapılabilmesidir. Baskı öncesi hazırlık aşamalarından en önemlisi şablon hazırlığıdır ki bu aşamada ipek kalitesi, emülsiyon kalitesi, ipek gerginliği vs. gibi etkenler söz konusudur. Değişik özelliklerde ipek ve emülsiyonlar söz konusu olduğu için uygun seçimi yapmak önemlidir. Biz burada özellikle serigrafi mürekkeplerinden ve materyale uygun mürekkep seçiminden bahsedeceğiz fakat neredeyse mürekkep seçimi kadar önemli olan şablon ve ragle özelliklerine de kısaca değinmek istiyoruz.
Baskı şablonları:
Serigrafi baskılarda baskı kalitesi doğrudan doğruya şablonun kalitesine bağlıdır. Çok sayıda avantajları olan serigrafik baskı yönteminde değişik formlarda şablonlar kullanılır. Resimler, grafikler ve tramlı işlerde öncelikle baskı şablonu hazırlanır. Serigrafi baskıda tahta, demir profil veya alüminyum profil çerçeveler kullanılır. Baskı tamamlayacak olan şablonun sağlam ve güvenli bir şekilde hazırlanabilmesi için kullanılacak ipeğin kaliteli olması ve kasnak üzerine iyi yapıştırılması gerekir.
Baskı şablonu ve ipek germe işleminde aranan özellikler:
• Kasnağın yapısı
• Kasnağın profili
• Kasnağa ipeğin gergisi
Şablon ve ipekte aranılan baskı özellikleri ise:
• Baskının iş ve şablon ara boşluğu
• İpeğin şablonu içe çekmesi
• Raglenin sürat ve basıncıdır
  Alıntı ile Cevapla
Alt 08-02-2007, 15:17   #54
imparator
Guest
 
imparator - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 

Bütün bu özellikler kasnağın profil yüzeyinin kalitesine bağlıdır. Kasnağın profili, ipeğin gerginliğini aynı seviyede devamlı tutabilecek şekilde büyük olmalıdır. Bütün bu özellikleri kapsayacak bir şablon kasnağı daha önce tasarlanarak bir demir profil mi yoksa alüminyum profil mi olacağı planlanmalıdır. Yaz ve kış mevsimlerinde değişen hava sıcaklıklarından dolayı şablon profillerin stabilitesi değişir. Hava sıcaklığındaki 10 oC’lik bir değişim demir profilde % 0.115, alüminyum profilde ise % 0.238 oranında uzamaya neden olur. Bu nedenle değişen hava şartlarında poza ayarlarını tutturmak zorlaşır. Ayrıca unutulmamalıdır ki baskıdan iyi sonuç alabilmek ve işlemi kolaylaştırmak için şablonun boyutu, tasarlanan motifin boyutundan en az 15 cm büyük olmalıdır. Bu özellik ipeğin gergisinden ve kopyadan önce tasarlanmalıdır. Bu büyüklük farkı alan içinde mürekkebin rahat yayılmasını sağlayacağı gibi raglenin de rahat çalışmasına imkan verecektir.
Şablon ipeğinin seçimi, aslında çok önemli fakat pek dikkat edilmeyen bir konudur. Bazı eski ustalar ne iş olursa olsun “90 numara” eleği tercih ederler ve böylece testere efekti veya elek izi gibi negatif oluşumları da göze almış olurlar. Halbuki 120s’lik elek aynı miktarda mürekkep geçirdiği halde çok daha hassas bir baskı imkanı verir.
Teorik mürekkep transfer değerleri,lif çapı ve açık yüzeyin yüzdesi ipek seçiminde önemli faktörlerdir.aşağıdaki tabloda sık kullanılan elek türleri daha az tanınan alternatifleri ile karşılaştırılmaktadır.
  Alıntı ile Cevapla
Alt 08-02-2007, 15:18   #55
imparator
Guest
 
imparator - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 

Serigrafide İpek Kalitesi :
Serigrafide kullanılan belli başlı üç tür ipek vardır; Polyester, naylon ve beyaz ipekler.
Polyester İpekler :
Polyester ipekler monofil polyester ipliğinden elde edilmektedir. Polyester ipekler son derece elastik olup mükemmel bir poza uygunluğuna sahiptir. Isı ve nem farkından minimum ölçüde etkilenir. Polyester ipekler büyük boy ve özellikle tramlı işler için uygundur. Monofil polyester ipliğin yaklaşık kalınlığı 30 µ civarındadır.
Naylon İpekler :
Monofil polyamid ipliğinden elde edilmiştir. Naylon ipekler ancak polyesterlerin yarısı kadar esneklik gösterir ki bu da %2 kadardır. Naylon ipekler genelde hassas poza ayarı gerektirmeyen yerlerde kullanılır. Çünkü nem ve sıcaklık ölçüleri değiştirebilir.
Beyaz İpekler :
Beyaz şablon ipeği her türlü baskıda kullanılabilir fakat genelde “direkt”şablon kopya sisteminde tercih edilir. Çünkü ipeğin beyaz kopya esnasında refleks (gölge) meydana getirir. Başka bir deyişle, pozlandırma sırasında UV ışığı kendi bünyesine alamayıp refleksiyon yapar ve detayı bozar. Ancak renkli ipeklere nazaran %75 daha az enerjiyle pozlandırma tamamlanabilir.
  Alıntı ile Cevapla
Alt 08-02-2007, 15:18   #56
imparator
Guest
 
imparator - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 

Ayrıca iplik kalınlığına göre :
S tipi ipekler ince kalite
T tipi ipekler orta kalite
HD tipi ipekler ise kalın kalite olarak adlandırılır.

Düşük mürekkep film kalınlığı ve iyi bir mürekkep akışına ihtiyacı olan UV mürekkep kullanıcıları ekstra ince, yarı perdahlanmış elek yerine daha çok kaba dokumalı basit ipekler kullanmaktadırlar. Şablonun elek üzerindeki kalınlığı, elekten geçirilen mürekkep miktarı üzerinde doğrudan etkilidir. Kısaca daha kalın bir şablon profili, daha kalın mürekkep filmi demektir. Çok ince bir şablon, güvenilir homojen mürekkep geçirgenliğini garanti ediyorsa tercih edilmelidir.
Baskı Ragleleri:
Serigrafi baskının genelinde şablon ile baskı raglesi bir bütündür. Serigrafide baskı materyalleri o kadar çeşitlidir ki uygun olacak değişik özellikteki baskı şablonu ve ragle lastiği seçimi oldukça zordur. Baskı ragle lastikleri için uzun yıllar farklı lastik çeşitleriyle denemeler yapılmıştır.
  Alıntı ile Cevapla
Alt 08-02-2007, 15:18   #57
imparator
Guest
 
imparator - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 

1. Normal serigrafi baskılarda
2. Yuvarlak formlu serigrafi baskılarda
3. Kalın ipekli yapıştırıcı serigrafi baskılarda
4. Hassas elektronik serigrafi baskılarda
5. Tekstil serigrafi baskılarında kullanılır.

Standart baskılarda kullanılabilecek ragle lastik kalınlıkları 5,6,7 mm, çok özel sert ve büyük boyutlarda ise 10 mm’lik kalınlıklar kullanılır. Yine raglelerde 35,50,65,78 schor ile 65-68 schor sertlikteki ragle lastiği en iyi neticeyi verir.

SERİGRAFİ MÜREKKEPLERİ
Serigrafi baskıda kullanılan mürekkep, şablonda rahat çalışmalı ve ipek üzerinde çabuk kurumamalı baskıdan sonra ise mümkün olduğu kadar çabuk kurumalı, elek üzerinde kendi kendini çözebilmelidir. Bu özellikleri taşıyabilen serigrafi mürekkepleri yavaş kuruyabilen özel maksatlı ve yüksek viskoziteli mürekkeplerdir. Kullanılan baskı yüzeyinin yapısına ve mürekkep filminde aranılan özelliklere göre çeşitli serigrafi mürekkepleri üretilmektedir. Örneğin trikromi serigrafi mürekkepleri diğer mürekkeplere oranla daha düşük viskozitelidir. Çünkü burada örtücülük değil sağlıklı tram elde edilmesi söz konusudur.
Mürekkebin yapısal özelliklerine bağlı olarak kuruma birkaç şekilde gerçekleşir.
1. Penetrasyon : Mürekkebin materyal tarafından emilmesiyle gerçekleşen kuruma,
2. Buharlaşma : Bağlayıcı içindeki çözücülerin buharlaşarak mürekkep yüzeyinden uzaklaşmalarıyla gerçekleşen kuruma,
  Alıntı ile Cevapla
Alt 08-02-2007, 15:19   #58
imparator
Guest
 
imparator - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 

3. Oksidasyon : Bağlayıcıların havanın oksijeni ile reaksiyona girmesi sonucu gerçekleşen kuruma,
4. UV kuruma : Monomer ve fotointiatör arasında ultraviole ışığı etkisiyle gerçekleşen polimerizasyon reaksiyonu ile kuruma,
5. Epoksi Polimerizasyonu : Çift komponentli mürekkeplerde, mürekkep pastası ve sertleştiricinin karıştırılması sonucu oluşan epoksi polimerizasyonu ile kuruma.
UV kuruma mekanizmasıyla kuruyabilen mürekkepler tamamen farklı bir yapıya sahiptir. Bu mürekkeplerin bağlayıcı yapısındaki oligomerler, 200 ile 380 nm dalga boylarındaki UV ışığının altında ¼ sn kadar kısa bir sürede fotoiniator yardımıyla polimerize olarak sertleşir. Böylece birden fazla molekül birleşerek tek bir molekül haline gelir ve yüzeyde bir film tabakası oluşturur. Diğer mürekkeplerin aksine UV mürekkeplerde inceltici solvent kullanılmaz.
SERİGRAFİ BASKIDA DOĞRU MÜREKKEP SEÇİMİ
Daha önce de bahsedildiği üzere serigrafide farklı amaçlara yönelik mürekkepler mevcuttur. Baskıdan iyi sonuç almak ancak doğru mürekkep seçimiyle mümkün olur. Bu amaçla, yapılacak işte ne gibi özellikler arandığı ve hangi şartlarda kullanılacağı önceden belirlenmelidir. Pratikte çoğu zaman aşağıda sıralanan faktörler mürekkep seçiminde rol oynamaktadır.
• Baskı materyali
• Parlaklık derecesi
• Kurutma şartları
• Özel kalite talepleri
  Alıntı ile Cevapla
Alt 08-02-2007, 15:19   #59
imparator
Guest
 
imparator - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 

Baskı Materyali :
Serigrafide en çok kullanılan baskı materyalleri kağıt, karton, mukavva, sert veya yumuşak PVC, polistiren, akril, duroplast, polyolefin gibi birçok plastik madde, metal, cam, seramik gibi yüzeyi hiç emici olmayan maddeler ve tekstil olarak sayılabilir. Baskı materyaline göre mürekkep seçimi yapacak olan serigraf baskıcısı, materyal hakkında bilgi alamıyorsa doğru mürekkep seçiminde zorlanacaktır. Bu durum özellikle plastik malzemelerde ortaya çıkmaktadır. Plastik maddenin tipini tespit etmenin en kolay ve güvenilir yolu yakma testidir. Örneğin, bir plastik madde ateş üzerinde yeşil kenarlı alevle yanıyorsa ve ateş üzerinden çekildiğinde sönüyorsa; ayrıca dumanı tuz asidi kokuyorsa büyük bir ihtimalle bu malzemenin sert PVC olduğu söylenebilir. Bu konuyla ilgili tablo ektedir. Baskı yapılacak malzemenin özelliği bilinmeden mürekkep imalatçısından veya satıcısından doğru istek yapılamaz.
Parlaklık Derecesi :
Parlaklık derecesini mürekkep tipi belirlemektedir, fakat ihtiyaç halinde belirli çerçeveler dahilinde değiştirilebilir (laklama vb.).
  Alıntı ile Cevapla
Alt 08-02-2007, 15:19   #60
imparator
Guest
 
imparator - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 

Kurutma Şartları :
Kurutma şartlarını baskı yapılan yerdeki mevcut kurutma tertibatları, oda iklimi ve iş teslim zamanı belirler. Uygun yardımcı maddeler kullanılarak mürekkebin kuruma özellikleri işletme şartlarına ayarlanabilir. İşletme şartlarında üç değişik kuruma türü bilinir:
1. Fiziksel Kuruma :
Mürekkebin kimyasal dayanıklılığının çok iyi olması beklenmiyorsa bütün alışılagelmiş baskı materyallerine ve metal, duroplast veya polyolefin gibi biraz problemli yüzeylere fiziksel kuruyan mürekkeplerle baskı yapılabilir. Fiziksel kuruma, mürekkebin yapısında bulunan solventlerin ortamdan buharlaşarak uzaklaşmasıyla gerçekleşir ki ısı artışıyla bu kuruma hızlandırılabilir.
Yüksek parlaklık, yüksek benzin ve alkol dayanıklılığına sahip fiziksel kuruyan serigrafi mürekkepleri mevcuttur. En çok kozmetik ambalajları ve dayanıklı çıkartmalarda kullanılırlar.
2. Kimyasal Kuruma :
Serigrafi mürekkebinin mekanik ve kimyasal dayanıklılığının çok yüksek olması isteniyorsa, iki komponentli mürekkepler kullanılmalıdır. Bu mürekkeplerin kullanım alanları duroplastik ve termoplastik maddelerin yanı sıra metal ve cam yüzeylerdir. İki komponentli mürekkepler hem fiziksel hem de kimyasal yollarla kururlar. Fakat iki komponentli mürekkebin tamamen kuruması birkaç günde tamamlanır. Dayanıklılık testleri bu durum göz önüne alınarak yapılmalıdır. UV mürekkepleri de kimyasal kuruma grubuna dahildir. Fakat bu mürekkeplerde kuruma ani olur.
3. Fırınlama :
Bazı baskı malzemelerinde ısı ve kimyasal dayanıklılığı yüksek baskılar istenebilir. Bu gibi durumlarda fırınlama mürekkepleri kullanılmalıdır. Bu özel mürekkeplerin sertleşmesi yüksek sıcaklık altında (150 °C/15 dk) kondenzasyon reaksiyonu ile gerçekleşir.
  Alıntı ile Cevapla
Cevapla

Bu konuyu arkadaşlarınızla paylaşın


Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 

Yetkileriniz
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-KodlarıKapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık




Türkiye`de Saat: 17:01 .

Powered by vBulletin® Copyright ©2000 - 2008, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.3.2

Sitemiz CSS Standartlarına uygundur. Sitemiz XHTML Standartlarına uygundur

Oracle DBA | Kadife | Oracle Danışmanlık



1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 326 327 328 329 330 331 332 333 334 335 336 337 338 339 340 341 342 343 344 345 346 347 348 349 350 351 352 353 354 355 356 357 358 359 360 361 362 363 364 365 366 367 368 369 370 371 372 373 374 375 376 377 378 379 380 381 382 383 384 385 386 387 388 389 390 391 392 393 394 395 396 397 398 399 400 401 402 403 404 405 406 407 408 409 410 411 412 413 414 415 416 417 418 419 420 421 422 423 424 425 426 427 428 429 430 431 432 433 434 435 436 437 438 439 440 441 442 443 444 445 446 447 448 449 450 451 452 453 454 455 456 457 458 459 460 461 462 463 464 465 466 467 468 469 470 471 472 473 474 475 476 477 478 479 480 481 482 483 484 485 486 487 488 489 490 491 492 493 494 495 496 497 498 499 500 501 502 503 504 505 506 507 508 509 510 511 512 513 514 515 516 517 518 519 520 521 522 523 524 525 526 527 528 529 530 531 532 533 534 535 536 537 538 539 540 541 542 543 544 545 546 547 548 549 550 551 552 553 554 555 556 557 558 559 560 561 562 563 564 565 566 567 568 569 570 571 572 573 574 575 576 577 578 579 580