Beşiktaş Forum  ( 1903 - 2013 ) Taraftarın Sesi


Geri git   Beşiktaş Forum ( 1903 - 2013 ) Taraftarın Sesi > Eğitim Öğretim > Dersler - Ödevler - Tezler - Konular > İnşaat Yapı

 
 
LinkBack Seçenekler Stil
Alt 31-01-2007, 09:19   #4
imparator
Guest
 
imparator - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 

(10)
Röleve projelerinde yapının taşıyıcı sistem ile yük durumu hakkında bir mühendislik raporu verilmelidir.


(11)
Hesap Esasları:


(a)
Döşemeler:


(1)
Döşeme yükleri her değişik mehal için gerekirse ayrı ayrı hesaplanacaktır.


(2)
Betonarme döşeme kalınlığının narinliğine göre tayini için, gerekli hesap yapılacaktır.


(3)
Minimum plak kalınlığı ile ilgili hususlarda TS 500 ve deprem yönetmeliğine uyulması tavsiye edilir.




(4)
Mütemadi döşemelerdeki çapı 8,t=15... daha az techizat bulunmayacaktır. Bu husus hurdi döşemelerin uzun istikametine paralel masnet techizatı için de gözönünde tutulacaktır.

(5)
Mütemadi döşemelerde açıklıktaki pozitif moment ankastre plağın momentinden küçük alınmayacaktır.


(6)
Mütemadi döşemelerdeki mesnet momentlerinde, döşemenin istinat şekline göre gerekli azaltma yapılacaktır


(7)
Mütemadi döşemelerde, mesnetteki negatif moment eşit yüklerde QW2/12'den küçük alınmayacaktır. (W serbest açıklıktır.)


(8)
Döşemelerde pas payı 1,5 cm alınacaktır.


(9)
Döşeme techizat hesabında her iki istikamette alınmış olan faydalı yükseklikler belirtilecektir

(10)
Döşemelerde demir aralığı çalışan istikamette 1,5d, öteki istikamette 2 d'den büyük olamaz. Bu aralık her halukarda 20 cm'i geçemez.

(11)
Döşeme hesapları TS 500' deki esaslara göre yapılabilir.

(b)
Asmolen dolgulu dişli döşemeler:

(1)
Minimum döşeme kalınlığı için TS 500 ve Deprem Yönetmeliğindeki şartlara uyulması tavsiye edilir.

(2)
Dişler arasındaki plağa konacak teçhizat ve enine dişler hususunda TS 500' e uyulması tavsiye edilir.

(3)
Dişlerde hiç bir surette çift teçhizat kullanılmayacaktır.

(4)
1/2 tuğla duvarın bir dişin üzerine oturması halinde, duvar yükünün 1/2' si üzerine oturduğu dişe 1/4 ise ,
bu dişe yakın 2 dişe tesir ettiği kabul edilecektir.

(5)
1/2 tuğla duvarın dişlere dik istikamette bulunması halinde, duvar yükü dişe münferit kuvvet halinde intikal ettirilir.

(6)
Dişlerin oturduğu kirişler mimari bakımından mümkün olduğu taktirde, sarkacak şekilde tertip edilecektir.

(7)
Asmolen döşeme yüksekliğinde ve geniş olarak tertiplenen taşıyıcı kirişlerde genişliğin, kolon genişliği ile kiriş yüksekliği toplamından fazla olmamasına mümkün mertebe dikkat edilecek, bu tip kirişlerde zımbalama tahkiki yapılacaktır.


(c)
Kirişler :

(1)
Kirişlere gelen yüklerin hesabı , bu yüklerin nereden geldiği redörler, dağıtma kat sayıları ve ankastraman momentleri hesabı her kirişin çözümünde ayrıntılı olarak gösterilecektir

(2)
Kiriş tesirlerinin bulunmasında (Kritik hallerde) en gayri müsait yüklemeler göz önünde tutulmalıdır.


(3)
Kirişlerin düşey yüke göre hesabında, kolonları alttan ve üsten ankastre bir kat çerçevesinin çözümü yapılabilir ancak hususiyet gösteren çerçevelerde bütün olarak hesaplanacaktır.

(4)
Çerçeve çözümü kiriş açıklıklarının 7 metreden büyük olması halinde yapılır. Ancak kiriş redörünün kolon redörüne göre çok büyük olması halinde çerçeve çözümü uygulanmayabilir ve kirişler de mütemadi kiriş gibi hesaplanır.


(5)
Mütemadi kirişlerde , yan yana iki açıklıktan minimum olanının maksimum nisbeti % 60 ve daha fazla olması halinde kiriş mometlerinin bulunması için basitleştirilmiş Cross metodu kullanılabilir . Ancak ,münferit yük bulunan kirişler ile, açıklık momenti negatif çıkması ihtimali olan kirişlerde, kesme kuvvetlerinden hareket edilerek maxsimum ve minimum açıklık momentleri ayrıca bulunacaktır.


(6)
Gerek şekil , gerekse yük durumu bakımından yatay deplasman yapabilen çerçevelerde bu duruma göre hesap yapılacaktır. Ancak, çerçevenin yatay deplasman yapıp yapmayacağına bütün kat göz önünde tutularak karar verilecektir.


(7)
Kirişlerde boyuna techizatın toplamı ( çekme techizatı , montaj ve gövde demiri) mimimum %0,3 olmalıdır.


(8)
Kirişlerdeki çekme demiri iki sıradan fazla olmıyacaktır. Kiriş yüksekliği 70 cm den fazla olan kirişlere yeteri kadar gövde demiri konacaktır .


(9)
Kiriş mesnet techizatının hesaplanmasında, mesnette mevcut olan montaj demiri göz önünde tutulacaktır.


(10)
Kirişlerdeki pliye adedi fazla olduğu takdirde, pliyeler birkaç yerden kırılacaktır. ( istisnai bir durum olmadıkca ) Kolona yakın ilk pliye kolon dibinden kırılacaktır . Bu durumda mesnette mevcut olan pliye demirlerinden bir tarafdan gelen ilk pliye hesapta nazara alınmayacaktır .

(11)
Yüksek kirişlerde 60 derece eğik pliyeler kullanılabilir.


(12)
Kirişlerden kolonlara gelen reaksiyonların bulunmasında, maxsimum kesme kuvvetlerini veren yüklemeler yapılacaktır. Aksi halde , emniyet tarafında kalmak için , kiriş mesnet momentlerinin kesme kuvvetlerini azaltıcı tesiri alınmayıp, bu durumda basıt kiriş reaksiyonu alınacaktır.


(13)
Kayma techizatının hesapla bulunması icap ettiğinden , bu husus tafsilatlı olarak gösterilecektir. Pliyelerin St III , etriyelerin St I olması halinde kayma techizatı hesabında bu durum gözönünde tutulacaktır.


(14)
Deprem ve rüzgar tesirleri düşey yük tesirlerine ilave edildiğinde malzeme emniyet gerilemelerinde şartnamelerin cevaz verdiği artışlar gözönünde tutulacaktır. Deprem ve rüzgar tesirleri 4 Kattan sonra nazarı itibara alınacaktır.


(15)
Hesaplarda , deprem tesirlerinden meydana gelen kesme kuvvetleri nazarı dıkkate alınacaktır.


(d)
Kolonlar.


(a)
Yalnız düşey yük


(b)
Düşey yük ve 2 istikametteki düşey yük momentleri,


(c)
Düşey yük 2 istikametteki düşey yük momentlerı ve 1 istikametteki yatay yük momentleri ,tesiri altında ayrı ayrı hesaplanır. Bunlardan en gayrı müsait olan duruma göre techizat bulunur. (b) ve (c) şıkları 4 Kattan yüksek yapılar için söz konusudur.
  Alıntı ile Cevapla
 

Bu konuyu arkadaşlarınızla paylaşın


Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 

Yetkileriniz
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-KodlarıKapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık




Türkiye`de Saat: 22:38 .

Powered by vBulletin® Copyright ©2000 - 2008, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.3.2

Sitemiz CSS Standartlarına uygundur. Sitemiz XHTML Standartlarına uygundur

Oracle DBA | Kadife | Oracle Danışmanlık



1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 326 327 328 329 330 331 332 333 334 335 336 337 338 339 340 341 342 343 344 345 346 347 348 349 350 351 352 353 354 355 356 357 358 359 360 361 362 363 364 365 366 367 368 369 370 371 372 373 374 375 376 377 378 379 380 381 382 383 384 385 386 387 388 389 390 391 392 393 394 395 396 397 398 399 400 401 402 403 404 405 406 407 408 409 410 411 412 413 414 415 416 417 418 419 420 421 422 423 424 425 426 427 428 429 430 431 432 433 434 435 436 437 438 439 440 441 442 443 444 445 446 447 448 449 450 451 452 453 454 455 456 457 458 459 460 461 462 463 464 465 466 467 468 469 470 471 472 473 474 475 476 477 478 479 480 481 482 483 484 485 486 487 488 489 490 491 492 493 494 495 496 497 498 499 500 501 502 503 504 505 506 507 508 509 510 511 512 513 514 515 516 517 518 519 520 521 522 523 524 525 526 527 528 529 530 531 532 533 534 535 536 537 538 539 540 541 542 543 544 545 546 547 548 549 550 551 552 553 554 555 556 557 558 559 560 561 562 563 564 565 566 567 568 569 570 571 572 573 574 575 576 577 578 579 580