Beşiktaş Forum  ( 1903 - 2013 ) Taraftarın Sesi


Geri git   Beşiktaş Forum ( 1903 - 2013 ) Taraftarın Sesi > Eğitim Öğretim > Dersler - Ödevler - Tezler - Konular > Bæsın Yayın

Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Stil
Alt 07-02-2007, 10:48   #21
imparator
Guest
 
imparator - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 

“Ben 68/69 ’da yalızca resmin kendisi ile ilgilenmeye başladım ve buda yalnızca motiflerin geri döndürülmesiyle olası kılınabiliyordu. Motiflerin böyle geri döndürülmesiyle onların üstünde olanlarda gerçekten değişiyordu. Artık dışta kalan, saçlarından çekiştirerek sürüklediğimiz şeyler değil. İlgisiz, normal ve izleyici için ilginç olamayan motifler söz konusuydu.” (Georg Baselitz Katoloğu, X111. Biennale de Sao paolo 1975).
Georg Baselitz (1938-1991); Derneburg ve İmperia’ da çalışmakta ve yaşamını sürdürmektedir. Baselitz’ in sanatı, iki alman kültür geleneğinin aralarındaki çelişkiden etkilenmiş bir gerilimden doğmuştur. Baselitz ‘in diğer sanatçılardan farkı, geleneksel verileri kırmak olmuştur. Amacı; törelere saplanmış bir toplumla karşı karşıya gelmekten çok -tam anlamıyla- yeni, yaratıcı görüşlerin uyandırılması olmuştur.
  Alıntı ile Cevapla
Alt 07-02-2007, 10:48   #22
imparator
Guest
 
imparator - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 

“Erken Rönesanstan bu yana Baselitz hareket eder figürleriyle birlikte, uyumlu bir perspektif ile oluşturulmuş resim mekanın dokunulmazlık düşüncesini kavramsal dünyamızın karşılıklarına dönüştürüp, bununla onları güçsüz bırakıp “baş aşağı ederek” nesneye kendi betimleme gücünün ötesinde yeni bir tür nesnel otantiklik verme özgürlüğünü kazandırmıştır. Onun nesnelere değişik yönde bakması,bizi resmin sanatsal objesi hakkındaki bilgimizle aramıza mesafe koymaya zorlar ve formlarla renklerin birbirleriyle olan ilişkilerindeki zenginliğin anlaşılabilirliğini güçlendirir. Baş aşağı duran bir dünyada yer çekimi anlamını yitirmiştir.[1]
Baselitz'in bu çalışmasında ters basılmış bir figür görülmektedir. Yapmış olduğu gravürde iki teknik kullanmıştır. Bunlar soğuk kazıma ve aquatinta tekniğidir. Figürde aquatinta yardımı ile leke ve ton değerleri verilmiştir. Yerde, figürün yüzünde ve üzerindeki çizgileri soğuk kazıma tekniği ile verilmiştir.
  Alıntı ile Cevapla
Alt 07-02-2007, 10:49   #23
imparator
Guest
 
imparator - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 

Baselitz’in bu çalışmasında ters basılmış bir figür görülmektedir. Yapmış olduğu gravürde 2 teknik kullanmıştır. Bunlar; soğuk kazıma ve aguatinta tekniğidir. Figürde aguatinta yardımı ile leke ve ton değerleri verilmiştir. Yerde, figürün yüzünde ve üzerindeki çizgileri soğuk kazıma tekniği ile verilmiştir.
“Aşağı doğru çevrilmiş kurt sujelerin ikonografik verileri giderek yoğunlaşan bir çalışma süreci içinde çözülür. Grafikte bu işlevi özellikle derin budaklı, yarıklı ahşap, kütükler üstlenerek grafiklerin deneyimlerinin yardımıyla anlatımı keskinleştiren araçlara dönüşürler. Kısa aralıklı duraklarıyla ansızın göze çarpan çizimin taşıyıcılığını yüklenip, parçalanan ahşabın direnciyle ortaya çıkan plastik denebilecek bir anlatım gücü kazanırlar.”[1]
  Alıntı ile Cevapla
Alt 07-02-2007, 10:49   #24
imparator
Guest
 
imparator - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 

Baselitz’in bu resmide soğuk kazıma tekniğidir. Yine çizgisel çalışmıştır. Siyah-beyazdır. Figürde abartılar çok fazladır. Resimde yer alan öğeleri bir anlatım aracı olarak kullanmıştır.
Baselitz’in manzara resmi olan gravür çalışmasında aguatinta ve asitle yedirme tekniği kullanılmıştır. Lekesel bir çalışmadır.
Georg Baselitz’in yaptığı ilk figüratif resimler, yada diyelim ki somut bir resimsellik taşıyanlar, onun için de ilk kez somutlaşanlar... Bunlar portre anlamında başlar olmayıp, tam ortasında, renk bulamacının içinde, bir resimden diğerine doğru giderek nitelik kazanan bir baş bulunan resme benzer bir şeylerdir. Bir düşünceyi gerçekleştirmek için yapılabilecek en basit plan bir baş yapmaktan ibarettir...Baş asla bir portre değildir, o Baselitz’ in sanatsal düşüncesinin taşıyıcısıdır.
Biçimlendirici araçları kullanarak insanın yorumlamasını kısıtlayan, sayısı az, tema konusu vardır. Bu konularda insan figürü olduğu kadar başlar, hayvanlar yada natürmartlar ve geleneksel motifler bulunur. Bunlar neredeyse anlamlarının içeriğinin yok olduğu ve tüm tematik benzerlerinin çıkartıldığı gelenek dışı resimler olarak ortaya çıkmıştır.
  Alıntı ile Cevapla
Alt 07-02-2007, 10:50   #25
imparator
Guest
 
imparator - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 

Baselitz’ in gelenek dışı bir portresini görüyoruz. Yukarıda görülen gravür, çizgisel çakılmıştır ve soğuk kazı tekniği ile oluşturulmuştur. Baselitz sürekli olarak sürekli olmama girişimindedir.
Baselitz ’in bu gravüründe soğuk kazıma ve asitle yedirme tekniği kullanılmıştır. Tamamlanmış bir kadın figürü vardır. Asidin yediği yerler daha sert, soğuk kazının yapıldığı yerler daha yumuşak çizgilerdir.
Resimdeki gravür, kuru kazı tekniği ile yapılarak ters basılmış bir portredir. Çizgiseldir. Çizgi ile lekeler oluşturulmuştur.
Baselitz, her zaman geleneksel teknikler kullanarak resim geleneklerini yıkmayı denemiştir. 1963’te büyük boyutlu resimlerin aksine, baş motiflerinin yada hayvan ve manzara subjelerinin küçük boyutlu baskılarını yapmıştır. Baskılarının neredeyse tümü siyah-beyaz basılmıştır. 1966’ dan bu yana tek ve çok renkli olmak üzere tahta baskılarda yapmıştır. Kullandığı malzemenin kırılgan özelliği, onu levha yada ahşap kalaslara, çelik oyma kalemleri, iğneler ve bıçaklarla çalışmaya itmiştir.
  Alıntı ile Cevapla
Alt 07-02-2007, 10:50   #26
imparator
Guest
 
imparator - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 

Tek renkli bir gravür çalışmasıdır. Baselitz’ in çalışmalarının çoğunun siyah-beyaz olduğunu söylemiştik.
1960’lıların başında 70’lerin sonuna dek özgün baskı resim ABD’de altın çağını yaşamıştır. Bu dönem baskı resim sanatçıları çalışmalarının yaygınlaşmasına tanınmasına katkıda bulunmakla kalmamış aynı zamanda sanat kuruluşları için bir uyaran, özgün baskı resim atölyelerinin oluşumu içinde destekleyici bir yapı taşıyarak sanat piyasasında yerin almıştır. Sanatçıların baskı tekniklerini sanatsal bir yapıda yoğunlaştırmaları “yeniden keşif” olarak değerlendirilebilir.
“Özgün baskı resmin bu dönemde sanatçılara çekici gelmesinin bir nedeni olarak da dönemin sanatsal hareketlerinin görsel diline uygun bir anlatım biçimi oluşturması gösterilebilir."[1]
1980’li yıllarda Avrupa’da sanatın yeni anlatın dillerinin özgürce kullanıldığı görülmektedir.
  Alıntı ile Cevapla
Alt 07-02-2007, 10:50   #27
imparator
Guest
 
imparator - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 

Alman sanatçılar ise geleneksel deneyimlerini sürdürürken yeni üslup olan Neo-Ekspreskponizm içinde Özgün baskı resmi canlandırmak konusunda diğer sanatçıları da etkilemişler ve cesaretlendirmişlerdir. Bu etkileme sonucu da Amerikalı sanatçıları baskı resme yöneltmişlerdir.
Bu etkilerden dolayı, Amerikalı öncü sanatçılar arasında Jim Dine, David Hockney, Jasper Johns, Frenk Stella, Roy Lichtenstein, Robert Rouschenberg, ve James Rosenquist özgün baskı resim atölyelerinde çalışanlar arasında sayılabilirler.
Sanatçıların özgün çalışmalarında atölyelerde artma görülmüştür. Bu durum ekonomik anlamda bazı kurumlar için bir artış ve rekabet ortamı hazırlamış ayrıca sanat piyasasında özgün baskı resim alışverişini hızlandırmıştır. Özellikle bürolar ve şirketler hem dekor hem de yatırım amacıyla üzgün baskı satın almışlardır. Böylece farkında olmadan sanatçılara, uygun üretim ve gelir koşulları sağlanmıştır.
“Bu destekleyici tavra bir yenisi de 1980 yılında New York Modem Sanatlar Müzesinden gelmiştir. Müze 1960’lı ve70’li yıllarda yapılmıştır. 23 ülkeden 173 sanatçının yapıtlarının “YİRMİ YILA BAKIŞ” sergisine seçilmesinin en önemli nedeni, baskılarındaki teknik uygulama ve içerik gerginliğidir. Belki ressam kökenli olmalarından kaynaklanan bu yenilikçi tavır, bu sanatçıların yapıtlarında somut biçimlemelere dönüşerek o dönem Amerikan baskı resminde bir “tarz” oluşturmuştur. Yine sanatsal kökenlerinden kaynaklanan bir tavırla 7 sanatçıda baskı boyutlarının sınırlarını zorlayarak, tuvale eşdeğer bir boyut genişletmesine gitmişlerdir.[1]
  Alıntı ile Cevapla
Alt 07-02-2007, 10:51   #28
imparator
Guest
 
imparator - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 

Tuvaldeki renk canlılığı, bu 7 sanatçının birden fazla baskı tekniğini birlikte kullanmaları, baskı resme pentür tadı şeklinde yansımış ve baskı resim farklı bir görselliğe ulaşmıştır.
Robert Rouschenberg; 1925'te Port Arthur, Texas'ta doğdu. Kansas City Sanat Enstitüsü, Academeie Julian (Paris); Black Mountain Koleji (Kuzey Carolina) ; Sanat öğrencileri birliğin de (Art Students’League), (New York) sanat eğitimini görmüştür. Robert Raushenberg, varolan fotoğraflardan oluşturduğu kolay düzenlemeler üzerindeki baskı uygulamalarıyla farklı bir tarz oluşturmuştur.

Jim Dine ise; yaptığı eklemelerle baskı malzemelerini geleneksel kullanımlarının ötesinde bir noktaya getirmiştir.

Bu 7 sanatçıdan biri de Jasper Johns’dur. Jasper Jonhns; 1930’da Güney Carolina’daki Allendale’de doğdu. Güney Carolina Üniversitesinde öğrenim gördü ve 1952’de New York ‘a yerleşti. Jasper Johns, karborandum taneciklerini fırçayla uygulayarak yaptığı mono baskılarla yenilikçi bir yaklaşım getirmiştir.
  Alıntı ile Cevapla
Alt 07-02-2007, 10:52   #29
imparator
Guest
 
imparator - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 

7 sanatçının başarılı çalışmaları özel şirketlerin parasal desteğiyle ülkede yayılan özgün baskı resim atölyelerinin oluşumunu sağlamıştır. Çağdaş sanat ortamında baskı geniş bir bakış açısı sağlamıştır. İlk defa mono baskı sanatsal anlamda bir değerlendirmeye girmiş ve bir çok sanatçı için çalışma olanağı sağlamıştır. Baskı resim popülerlik kazanarak tuval resmiyle başa baş yarışacak duruma gelmiştir.
“Bu dönemin özgün baskı resim adına kalıcı olarak bıraktığı en önemli etki olanak, atölyelerin sayısındaki gözden kaçırılmayacak artış ve bunun eğitimsel anlamda tüm ülke çapındaki sıçraması gösterilebilir. Atölyelerin adeta bir eğitim kurumuna dönüştüğü bu dönemde, uluslararası bir sanatçı trafiği de oluşmuştur. Öğrenci, sanatçı, teknisyen, baskıcı,koleksiyoncu birlikteliğinde bir eğitim, uygulama ve deneyim değiş tokuşu yaşanmıştır.”[1]
“Pop Art’a göre popüler bir kültürün klişeleşmiş formlarının, aynı zamanda şaşkınlık ve ironik bir mesafe koymanın da ifade edildiği sanatsal bir eylem içinde işlenmesi söz konusudur. Genelde tüketim maddesi ve toplumun eğlence gereksinimine oldukça olumlu bir tavırla yaklaşıyordu. Reklamların resim dünyaları abartılı biçimde gösteriliyordu.”[2]
  Alıntı ile Cevapla
Alt 07-02-2007, 10:53   #30
imparator
Guest
 
imparator - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 

Yakın geçmişe baktığımızda grafik üretiminde yeni bir aktif döneme girildiği görülür. 1990’lı yıllarda 70’li yılların grafik piyasasındaki durgunluk açılmaya başlamıştır. Fotoğraf sanatı, yeni üretilen sanat türleri, medya adına yapılan gelişmeler grafik üzerinde etkili olmuştur. Bu gün bir çok sanatçının eserinde gerek hacmi gerekse teknik incelikleri açısından baskı, resim ve heykelle yarışır hale gelmiştir.
Yüksek kaliteli ve sınırlı sayıda üretilen orijinal grafik baskı çalışmalarının itibarının artması ve bu tür çalışmalara daha yoğun bir ilginin gösterilmeye başlanması 1989’da Münster Vestfalya’da Atelier Limited'in kurulmasının yolunu açmıştır.
Söz konusu grafik çalışmaları, sınırlı sayıda basılmakta, sayının 100’ün altında tutulduğu bu baskılarda, baskı formunu sanatçılar bizzat hazırlamakta ve fiyatların düşük tutulmasıyla koleksiyonculara, kolayca orijinal eser elde etme olanağı sunulmaktadır. Burada, en gelişmiş baskı teknikleriyle büyük bir sanatsal ifade gücünün bir araya getirildiği eserler söz konusudur.[1]
  Alıntı ile Cevapla
Cevapla

Bu konuyu arkadaşlarınızla paylaşın


Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 

Yetkileriniz
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-KodlarıKapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık




Türkiye`de Saat: 14:09 .

Powered by vBulletin® Copyright ©2000 - 2008, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.3.2

Sitemiz CSS Standartlarına uygundur. Sitemiz XHTML Standartlarına uygundur

Oracle DBA | Kadife | Oracle Danışmanlık



1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 326 327 328 329 330 331 332 333 334 335 336 337 338 339 340 341 342 343 344 345 346 347 348 349 350 351 352 353 354 355 356 357 358 359 360 361 362 363 364 365 366 367 368 369 370 371 372 373 374 375 376 377 378 379 380 381 382 383 384 385 386 387 388 389 390 391 392 393 394 395 396 397 398 399 400 401 402 403 404 405 406 407 408 409 410 411 412 413 414 415 416 417 418 419 420 421 422 423 424 425 426 427 428 429 430 431 432 433 434 435 436 437 438 439 440 441 442 443 444 445 446 447 448 449 450 451 452 453 454 455 456 457 458 459 460 461 462 463 464 465 466 467 468 469 470 471 472 473 474 475 476 477 478 479 480 481 482 483 484 485 486 487 488 489 490 491 492 493 494 495 496 497 498 499 500 501 502 503 504 505 506 507 508 509 510 511 512 513 514 515 516 517 518 519 520 521 522 523 524 525 526 527 528 529 530 531 532 533 534 535 536 537 538 539 540 541 542 543 544 545 546 547 548 549 550 551 552 553 554 555 556 557 558 559 560 561 562 563 564 565 566 567 568 569 570 571 572 573 574 575 576 577 578 579 580