Beşiktaş Forum  ( 1903 - 2013 ) Taraftarın Sesi


Geri git   Beşiktaş Forum ( 1903 - 2013 ) Taraftarın Sesi > Eğitim Öğretim > Dersler - Ödevler - Tezler - Konular > İktisat

Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Stil
Alt 28-02-2007, 10:44   #21
imparator
Guest
 
imparator - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 

toplu pazarlık bir yandan bir işveren grubu ile bir yandan da birden fazla işçi örgütünün anlaşmaya varmak için çalışma koşullarında giriştikleri görüşmelerdir. “



bir işçi topluluğunun işverenle daha iyi ve adil bir yaşam sağlamak için girişmiş olduğu arkasında grevde bulunan özel bir diyalogdur.”



Toplu pazarlık ile toplu iş sözleşmeleri arasındaki fark:

pazarlık ve müzakereler dinamiktir. Değişimler vardır. Oysa toplu pazarlık iş sözleşmesine dönüştürüldüğünde bu değişmez hukuki nitelikte bir kurum olmuştur.



Toplu iş sözleşmesi sendika ve işveren arasında yapılan ve çalışma koşullarını bir süre için saptayan sözleşmedir. Toplu iş sözleşmelerinde iki ana konu vardır. Bunlar ücret ve çalışma yaşamındaki ilişkiler ve çalışma yaşamının koşulları. Toplu pazarlığın başarılı olması güçlü bir sendikacılık ve demokratikleşmedir. Çalışma koşullarının saptanmasında toplu pazarlık ve toplu sözleşmelerin yanı sıra devlette düzenlemeleriyle belirleyici olur.



Toplu pazarlığın nitelikleri:

toplumsaldır.

Çok önemli bir pazarlık mekanizmasıdır.

Önemli bir kurumsal yapıdır.

Dinamik bir oluştur.

Bu nitelikleri toplu pazarlığı hem ekonomik hem de sosyal açıdan önemli bir kurum haline getirir.



Toplu pazarlığın felsefesi özgürlük, serbestlik ve iyi niyettir. Her iki tarafta kuşkucu olmak yerine uzlaşıma yanaşmalıdır. Demokratik gelişme süresince en çok üyeye sahip olan sendika toplu iş görüşmelerine katılacağı yönünde görüş ağırlık basmıştır.

  Alıntı ile Cevapla
Alt 28-02-2007, 10:44   #22
imparator
Guest
 
imparator - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 

Toplu pazarlığın kapsamı:

Sendikanın nasıl örgütlendiği ne kadar işçiyi temsil ettiğini gösterir ve bu önemlidir. Sendikanın az kişiyi temsil ettiği meslek düzeyindeki örgütlenmelerde birey düzeyine sözleşmeler indirgenebilir ve böylece ülkenin olumsuz ekonomik konjokturünden az etkilenir. Sosyal barış kolay sağlanır. Ancak ödeme güçlüklerinin olmasını ve huzursuzlukların hızlı yayılmasını engelleyemez.



İşkolu düzeyinde bir örgütleme varsa pazarlıklar ülke çapında gündeme gelir. Bütünlüğü vardır ve türkiyede geçerlidir. Geniş kitleye ulaşır ve genel refah için olumlu etki yapar.



Konfederasyon şeklindeki örgütlenmelerde genel kuralların ülke çapında uygulanması kolaydır. Emek ve sermaye serbest irade ile disiplin altına alınabilir.



Toplu pazarlığın konuları:

Genel olarak işçi ve işveren arasındaki her türlü ilişkidir.

işçilerin genel çalışma koşulları.

ücret.

Çalışma süreleri

Ücretli tatiller, ücret dışı yardımlar

İş aktivitesi ile ilgili düzenlemeler.



tarafların birbirleriyle olan ilişkileri

iş uyuşmazlıklarının çözüm usulleri.

Sendikacılığın tanınması.



Sanayileşmiş ülkelerde toplu pazarlık kurumunun ele aldığı konular:

sözleşmenin yapısı.

sendika ve yönetim hakları.

ücretler
  Alıntı ile Cevapla
Alt 28-02-2007, 10:45   #23
imparator
Guest
 
imparator - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 

çalışma denetimi.

çalışma yöntem ve koşulları.



Toplu pazarlığın ekonomik ve sosyal yaşantıya etkileri:

Toplu pazarlığın asıl amacı ücretin en yüksek düzeye ulaşmasıdır. İşveren açısından kar maksimizasyonu iken sendika açısından amaç ücret maksimizasyonudur. İşveren ve sendikanın nerede anlaşacaklarını etkileyen unsurlar mevcuttur. Bunlar;



yasalarla belirlenen asgari ücret düzeyi.

alım gücü ve hayat pahalılığı.

emeğin verimliliğindeki değişimi ücret artışına yansıtmak.

işverenle ilgili olarak işverenin ödeme gücüne göre sendika gerçekçiliği.

göreli ücretin dikkate alınması.



Toplu pazarlık yoluyla ücret üzerindeki etkenler:

ekonomik faktörler

ekonomik olmayan faktörler: toplu pazarlığın düzeyinin gücü, örgütlenme derecesi, demokratik süreçlerin işletilmesi düzeni, sendikaların mali gücü ve ülkenin siyasi atmosferi.



Ücretlerin belirlenen seviyesi makro düzeyde fiyatlar genel seviyesine yansır. Eğer emeğin verimliliğinin üzerinde bir ücret artışını işverene kabul ettirirse enflasyon sebebi.ücret artışı verimlilik artışından fazlaysa enflasyonist baskıya neden olur. Eğer ücret artarsa ve fiyat da aynı oranda artarsa gerçek ücret değişmemiş olur. Mal talebinin esnekliği de önem taşımaktadır. İşsizliğin olduğu konjokturde çok ücret artışı olmaz.
  Alıntı ile Cevapla
Alt 28-02-2007, 10:45   #24
imparator
Guest
 
imparator - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 

Gelirler politikası:

Üretim faaliyetlerini etkileyen unsurları ortadan kaldırarak enflasyonu engelleyen bir politikadır. Üretim maliyetini oluşturan esas unsurun ücret olduğu düşünülürse ücret artışının gelir artışından fazla olmamasını sağlar. Ücret artışının enflasyonist olmayan oranı belirlenir. Gelir politikası ücret ve fiyatların dondurulması ve ücret ve fiyat kılavuzluğu araçlarıyla bu etkiyi sağlar. Önemli olan tarafların sosyal uzlaşma içinde olmalarıdır. Bu politikanın en önemli özelliği kesintiye uğradığında patlama yaratmasıdır. Önemli olan kademeli olarak bitirilmesidir.



Toplu pazarlığın sosyal yararı:

Toplumsal barışı sağlar.

Sosyal adalet anlayışı oluşur.



Toplu pazarlık sürecinde devlet nasıl yer alır?

Devlet bu süreçte yasal düzenlemeler yaparak yer alır. Toplu pazarlığın minimum koşullarını belirtir, ancak sanayileşmiş ve demokratikleşmiş ülkelere bu sürecin içinde yer almaz. Gelişmekte olan ülkelerde süreç içinde yer alır.



Toplu pazarlık kurumunun hayata geçmesi, işçi haklarının gelişmesi, insanca yaşam hakkına ulaştırılmasını gündeme getirir. Sistemin dışında ne tür faktörlerden destek alınmalıdır?



örgütlenme düzeyi: sendika toplu pazarlık masasına oturduğunda dayandığı işçi tabanının büyüklüğü sendikanın gücünü belirleyen bir etkendir. Sendikasız işçi sayısının yüksekliği işveren açışından silah olarak kullanılabilir.

  Alıntı ile Cevapla
Alt 28-02-2007, 10:45   #25
imparator
Guest
 
imparator - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 

Ülkenin sanayileşme düzeyi: sanayileşmiş ülke, örgütlenmenin yüksek olduğu ülkedir. Ülkenin sanayileşme düzeyi sendikalaşmayı güçlendirir.



Ülkedeki işsizlik veya tam istihdam düzeyi: tam istihdam düzeyine ulaşılınca işverenlerin toplu pazarlık esnasındaki hareket alanı azalır. İşsizliğin azalmasına paralel olarak sendika güçlenir.



Müzakere sırasında ve sonrasında taraflarca kullanılan silahlar: işveren açısından lokavt ve işçi açısından grev. 80 sonrası dönemde gerçekleştirilen yasal düzenlemeler neoliberal bir politika izlenilmesini yaratmıştır. İşveren açısından yeni bir rahatlama düzeni başlamıştır. Baskıcı çerçeve içine alınmış olarak toplu iş sözleşmesinin iş kolu düzeyinde en az %10, işyeri düzeyinde en az %50 barajını aşan işçi tarafından istenmesi gerekir. 80 sonrasında sendikal hareketler açısından Türk-iş e tekel bir konum sağlanmıştır.



Ülkenin içinde bulunduğu genel konjonktür: iktisat politikasının niteliğine göre sendikal örgütlerin gücü değişebilmektedir. 2 ana politika mevcuttur.bunlar ;

talep yanlısı politika: efektif talebe önem verir. Keynes. Tam istihdamın oluşması, işsizliğin azalması, refahın artması için devletin toplam talebi arttıracak şekilde müdahalede bulunmasını savunur. İşverenden alınan en büyük miktardaki geliri işçiye transfer edince alım gücü yükselir, toplam talep artar. Ücretlerin artması talebin artmasını getirir, mal ve hizmetlerin talebi artar. Yatırımlar da artar. Yatırımların artması işsizliği azaltır. Bu da ekonomik kalkınmayı, büyümeyi beraberinde getirir. Türkiye de 24 ocak 1980 e kadar bu yönde politika uygulandı.

Arz yanlısı politika: parasalcı, neoliberalcı olarak nitelendirilir. Ücretler ne kadar düşerse maliyetler de o kadar azalır. Maliyetlerin azalması karları yükseltir, kar yükselince yatırım ve üretim artacak bu da ekonomik büyümeyi beraberinde getirecektir. Daha çok askeri darbenin arkasından az gelişmiş ülkelerde uygulanır. Gelişmiş ülkelerde gelir dağılımını emekçi sınıf aleyhine sokan politikadır. Sendikalaşma oranını da düşürür.

  Alıntı ile Cevapla
Alt 28-02-2007, 10:45   #26
imparator
Guest
 
imparator - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 

sendika içi demokrasi olgusu: bu ne kadar zayıfsa sendika liderleri işçi tabanından ne kadar kopuksa sendikacılıkta o kadar gerçeklerden uzaktır. Toplu sözleşme görüşmeleri de o kadar başarısız olur.



İş güvencesi: sosyal güvenceler sağlanmış olmalıdır. Keyfi işten çıkarmaya karşı yürütülen güvenceler söz konusudur.



Türkiye’de ücretler düşüktür çünkü işgücü arzı talebe göre çok yüksektir. Ücret artısı verimlilik artışından düşük seyreder, işçiler işverene karşı güçlü değildir. Demokratik bir ülkede hükümet toplu sözleşmelerde yer almaz. Süreci işçi ve işveren tamamlar. Gelişmekte olan ülkelerde ise toplu pazarlığa elverişli ortamları yaratmak için hükümet düzenleyici bir kurum olarak yer alır. Farklılaşmış işgücünün fazla olması da bir sorundur. Bu farklılaşma örgütsüz işgücüne neden olur. Toplu pazarlıktan çok bireysel iş akitlerine gidilmesine yönelinmiştir. Enformal çalışma yaygınlaşmıştır. Eğitim düzeyinin düşük olması da toplu pazarlık sürecine etkiler.



Türkiye’de iki ayrı dönem mevcuttur.

61 anayasası döneminde demokratikleşme konusunda ciddi adımlar atılmıştır. Ancak bu durum 82 anayasası döneminde bozulmuştur. 2822 sayılı kanunla grev ve lokavt düzenlenmiştir. Toplu iş sözleşmelerinin sadece ekonomik nedenlerle yapılacağı ifade edilmiştir. Hak grevlerine izin verilmemektedir. Memurların örgütlenmesi ile ilgili olarak kısıtlamalar mevcuttur. Günümüzde sadece isveçte hem kamu hem de özel kesimin grev hakkı vardır.
  Alıntı ile Cevapla
Alt 28-02-2007, 10:45   #27
imparator
Guest
 
imparator - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 

Toplu pazarlık sürecinde ortaya çıkan uyuşmazlıkların çözüm yolları nelerdir?

İşçi ve işveren karşı karşıya gelir. Grek bireysel açıdan gerekse toplu iş sözleşmesinde uyuşmazlıklar çıkabilir. Bireysel iş sözleşmesinde uyuşmazlık varsa iş mahkemeleri bunu çözer. Toplu iş görüşmelerinde uyuşmazlıklarda menfaat ve hak uyuşmazlıkları olabilir. Çözüm yolları:

uzlaştırma: kişi veya kurul tarafları uzlaştırma yoluna gidebilir.

Arabuluculuk: resmi, özel, gönüllü,zorunlu, kişi ve kurul gibi türleri vardır.

Tahkim: kararı bağlayıcıdır. Totaliter rejimlerde başvurulan yöntemdir.

Yargı yolu



Bu yollar çözüme ulaşmadığı zaman süreç grevle sonuçlanır.

61 anayasası uzlaşmacı bir yaklaşım sergilerken 82 de yüksek hakem kurulunun zorunlu tahkim koşulu mevcuttur. Bu durum çalışma barışı açısından sağlıklı bir uygulama değildir.

Grev
Ekonomik nedenlerle yapılır. Pazarlık gücü aracıdır. Çalışma koşullarını kendi lehlerine değiştirmek ve yeni haklar, menfaatler sağlamak amacı ile işçilerin çoğunun önceden aralarında karar vermek suretiyle bir işyerinde ya da iş kolunda belirli ya da belirsiz bir süre için çalışmaya son vermeleri durumudur. Unsurları:

işverene bağlı ona karşı bir harekettir.

Toplu ve anlaşmalı bir girişimdir.

İşveren üzerinde bir baskı unsuru oluşturur.





Grevin nedenler hakè: uyuşmazlıklar uyuşmazlıkları

menfaat uyuşmazlıklarıè



menfaat uyuşmazlığı ekonomik nedenlerle doğarken hak uyuşmazlıkları yasal düzeydeki hakların karşılıklı olarak farklı yorumlanmasından kaynaklanır. Ekonomik olmaktan çok sosyal bir olgudur.



Genel grevler ekonomik ve sosyal adaletsizliklere karşı çıkmak için ülke genelinde yapılır. Makro düzeyde düşünülür.i işçinin, sendikanın doğrudan hak elde etmesi için değil; siyasi iktidarı etkilemek için yapılır. Sosyal grevler ise direkt siyasi iktidar amaçlı gerçekleştirilir. İşçilerle ilgili bir yasanın değişmesi için yapılabilir. Önemli olan kime karşı grevin yapıldığıdır.



Hak uyuşmazlıklarından kaynaklanan grevler ücret, çalışma koşulları, iş güvencesi, yönetime katılma gibi genel sendikal haklarla ilgili bir grev türüdür. Bunlar yasalarla belirlenmiştir. Ancak tarafların farklı yorumlaması nedeniyle uyuşmazlık doğmuştur. Esas olan çıkar uyuşmazlığı değildir.

  Alıntı ile Cevapla
Alt 28-02-2007, 10:45   #28
imparator
Guest
 
imparator - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 

Grevin sonuçları:

Grev yasal olduğu takdirde hizmet akti feshedilemez. Grev süresince askıda kalır. Grev süresince ücret ve sosyal yardım hakları doğmaz. İşçi açısından grev maliyet doğurur. Sendikanın ekonomik gücü önemlidir ve bazı sendikalar grev süresince işçiye ücret öderler.

Grev süresince işçi başka bir yerde çalışamaz.

İşveren yeni işçi alamaz.

Grev süresi kıdem tazminatı süresinde hesaba katılmaz.

İşçi sosyal sigorta haklarından yararlanmaya devam eder.

Grev yasal değilse iş hakkı feshedilir.

Lokavt
Grevin yapılmasının nedeni güç dengesinin kurulmasıdır. Ancak lokavt hakkıyla işverenin mevcut olan gücü pekiştirilmektedir. İş yerinin veya işyerlerinin kapatılarak işçilerin işine son verilmesi durumudur. Lokavt iş hukukunda yer alan koruma ve yardım ilkesine aykırı bir ilke oluşturur. Grevle eşit ağırlıkta görülmez. Temel sosyal haklardan sayılmaz. Greve sınırlama koymak amacıyla mevzuatta yeri vardır. Yasal olmayan grevlere gidilmemesi, geçerli nedenlerle greve gidilmesi gibi psikolojik yaptırımları vardır.

Türkiye’de grev
Sendikacılıktaki gelişmeler gibi ele alınır.

1.meşrutiyet döneminde çalışma koşularının kötülüğü ve devlet kesiminde ücretlerin zamanında ödenmemesi nedenleriyle;

2.meşrutiyet döneminde demokratik düzene yönelim vardır ve işçilerin mevcut düzene tepkileri nedeniyle;

1909 yılı tatil-i eşgal kanunu ile grev hakkı yasaklanmıştır.

Cumhuriyet döneminde iç güvenlik sorunu mevcuttur ve işçi işveren ilişkisi iyi değildir.

1925 takrir-i Sükun kanunu ile yasaklamalar getirilmiştir.

1929 bunalımı ekonomik sorunları ağırlaştırmış ve 1936 yılında grev yasağı ile birlikte iş yasası çıkartılmıştır.

1947 yılında sendikalar kanunu.

1961 anayasası hem sendikacılık hem de grev hakkı tanımıştır.

1982 anayasası uyuşmazlık sonucu çıkan grevleri esas alır. Hak grevlerini ortadan kaldırır. Ücret sendikacılığı, ücret pazarlığı gündeme gelmiştir. Halbuki ücret dışında geniş düşünmek gerekir.
  Alıntı ile Cevapla
Alt 28-02-2007, 10:46   #29
imparator
Guest
 
imparator - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 

Sosyal güvenlik
Bir bütün olarak düşünülmelidir. Sanayi devriminden bu yana gelişme gösterir. Düşüncenin gelişmesi sonucu ortaya çıkmıştır. Sosyal güvenlik sosyal adalet sistemidir. Doğanın ve ekonomik yaşamın adaletsizliğini karşılamayı hedefler. Çalışanın kendisini, ailesini güvende hissetmesidir. Sosyal yardımlar çalışmadan bağımsız olarak sefaleti önlemek için geliştirilmiş olan yardım ve güvenlik sistemidir. Sosyal güvenlik güvenlik ve sorumluluktur. Liberal doktrinde bu sorumluluk kişiye bırakılmıştır. Daha kontrollü ekonomilerde hükümete söz düşer.



l. beveridge devletè sefalet ve işsizliği önlemeli fakat kişinin sorumluluk duygusunu da bir yana bırakmamalı, ona geleceği ile ilgilenme sorumluluğunu vermelidir. Sorumluluk kamu ve birey arasında paylaştırılmalıdır.



1945 – 1973 yılları sosyal güvenlik çağı olarak adlandırılır. Gelişmiş ülkelerde sosyal güvenlik bir umut değil, gerçektir. Sosyal güvenliğin temelinde yatan insanların gereksinimleri olduğu ve yarından emin olma istemleridir.



Bir ülke halkının bugününü ve yarınını güven altına almayı amaçlayan ve birbiri arasında bir birlik ve uyum kurmuş olan kurumlar bütünüdür. Bir mesleksel, fizyolojik ya da sosyoekonomik riskten ötürü gelir ya da kazancı sürekli ya da geçici olarak kesilmiş kimselerin geçinme ve yaşama gereksinimlerini karşılayan bir sistemdir.



Kökeni 1935 yılında ABD de yasa ile terim olarak kullanılmasına dayanır. 1944 yılında hayata geçmiştir. Sosyal güvenliğin toplu yardımlaşma şekline dönüşüp kamuya bırakılması yeniden gelir dağılımını düzenler. Sosyal güvenlik dayanışma mekanizmasıdır. Buna sosyal niteliğini veren zorunluluk ilkesidir.



Sosyal sigorta ve sosyal yardım kavramları sosyal güvenliğin içinde yer alan alt başlıklardır. Sosyal sigorta için ilk uygulama 1883 yılında Almanya da hastalık sigortasının kurulmasıyla oluştu.


  Alıntı ile Cevapla
Alt 28-02-2007, 10:46   #30
imparator
Guest
 
imparator - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 

Sosyal güvenlik sistemine gereksinim duyulmasının nedenler:

yönetici sınıfın ekonomik güvensizliği bir huzursuzluk nedeni olarak yok etme isteği.

İşçi sınıfının ekonomik güvence gereksinimi

Devletin karşılıklı yardımları destekleme görevinin kabul olunması.

İşçilerin güvenliğini sağlamakta işverenin borçlarının desteklenmesi.



Sosyal güvenlik işçi, işveren ve devletin mali katkılarıyla gerçekleşir.

Sosyal yardımın özellikleri:

vergilerle finanse edilir.

Karşılıksızdır.

Tek yanlıdır, devlet tarafından verilir.

Yararlananın yardıma herhangi bir katkısı yoktur.



Sosyal yardımın ne kadar geliştiği ülkenin gelişmişliği ile orantılıdır. Ekonomik gelişme yüksekse sosyal yardım geniş kitlelere ulaşır. Sosyal güvenlik bir politika ve amaç olarak düşünülebilir. Amaç sefaleti ve yarın korkusunu silmektir. Politika ise gelirin bir bölümünü yeniden dağıtmaktır.



Prim ödemeleri hukuksal temel kazanınca sosyal güvenlik kurumsallaşmaya gitmiştir. Herkese aynı miktarda prim ödeme getirildi. Ücrete göre prim ödeme belirlendi.
  Alıntı ile Cevapla
Cevapla

Bu konuyu arkadaşlarınızla paylaşın


Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 

Yetkileriniz
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-KodlarıKapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık




Türkiye`de Saat: 12:19 .

Powered by vBulletin® Copyright ©2000 - 2008, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.3.2

Sitemiz CSS Standartlarına uygundur. Sitemiz XHTML Standartlarına uygundur

Oracle DBA | Kadife | Oracle Danışmanlık



1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 326 327 328 329 330 331 332 333 334 335 336 337 338 339 340 341 342 343 344 345 346 347 348 349 350 351 352 353 354 355 356 357 358 359 360 361 362 363 364 365 366 367 368 369 370 371 372 373 374 375 376 377 378 379 380 381 382 383 384 385 386 387 388 389 390 391 392 393 394 395 396 397 398 399 400 401 402 403 404 405 406 407 408 409 410 411 412 413 414 415 416 417 418 419 420 421 422 423 424 425 426 427 428 429 430 431 432 433 434 435 436 437 438 439 440 441 442 443 444 445 446 447 448 449 450 451 452 453 454 455 456 457 458 459 460 461 462 463 464 465 466 467 468 469 470 471 472 473 474 475 476 477 478 479 480 481 482 483 484 485 486 487 488 489 490 491 492 493 494 495 496 497 498 499 500 501 502 503 504 505 506 507 508 509 510 511 512 513 514 515 516 517 518 519 520 521 522 523 524 525 526 527 528 529 530 531 532 533 534 535 536 537 538 539 540 541 542 543 544 545 546 547 548 549 550 551 552 553 554 555 556 557 558 559 560 561 562 563 564 565 566 567 568 569 570 571 572 573 574 575 576 577 578 579 580