Beşiktaş Forum  ( 1903 - 2013 ) Taraftarın Sesi


Geri git   Beşiktaş Forum ( 1903 - 2013 ) Taraftarın Sesi > Eğitim Öğretim > Dersler - Ödevler - Tezler - Konular > Dış Ticaret

Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Stil
Alt 02-02-2007, 15:41   #31
imparator
Guest
 
imparator - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 

1.3.2.16 Akdeniz Hattı

Asya Krizinin etkisinin azalmasıyla Avrupa'dan Asya'ya yapılan taşımalar artmaya başlamıştır.
Böylece Uzakdoğu Carrierleri Akdeniz’e bağımlı olmaktan kurtulmuştur. Ancak bu bölünmüş piyasada navlun hadlerinde büyük bir yükseliş beklenmemektedir.



1.3.2.17.1 Bayraklara ve Gemi Tiplerine Göre Dünya Filosu (1 Ocak 1999)

Bayraklara göre bakıldığında, Dünya Filosunda Panama 154.9 milyon dwt ile birinci, Liberya 82.2 milyon dwt ile ikinci, Malta ise 44.6 milyon dwt ile üçüncü sırada yer almaktadır. 1999 yılında özellikle Malta, Bahama, Marshall Adaları, Bermuda gibi kolay bayrak ülkelerinin üst sıraları koruduğu, Yunanistan ve Filipinlerin sıra kaybettiği, Almanyanın aşama kaydettiği dikkat çekmektedir.

TABLO 4 : BAYRAKLARA VE GEMİ TİPLERİNE GÖRE DÜNYA FİLOSU (1 OCAK 2000) 300 gt ve üzeri
SIRA NO
ÜLKELER
Petrol Tankeri
Kim.Mad.Tankeri
LPG Tankeri
Dökme Yük
OBO
Konteyner
Adet
1.000 dwt
Adet
1.000 dwt
Adet
1.000 dwt
Adet
1.000 dwt
Adet
1.000 dwt
Adet
1.000 dwt


1
Panama
840
45.935
155
1.292
190
3.263
1319
74.061
13
1.417
488
13.984
2
Liberya
458
42.694
76
1.739
87
2.239
356
20.801
42
4.350
206
5.707
3
Malta
380
21.581
17
131
2
42
409
16.096
8
524
52
922
4
Bahamalar
209
25.429
24
255
33
757
130
6.737
22
1.695
48
1.159
5
Yunanistan
325
24.792
27
186
7
59
254
13.221
7
656
41
1.407
6
GKRY
157
6.721
9
116
6
19
457
19.007
5
356
130
2.899
7
Singapur
431
18.664
30
160
24
359
127
7.608
6
1.015
165
3.868

8
Norveç (Toplam)
224
19.283
54
1.146
86
2.355
73
4.031
32
2.972
5
102
Norveç (NIS)
176
15.731
50
1.138
85
2.339
65
4.006
32
2.972
5
102
Norveç (AS)
48
3.552
4
8
1
16
8
25
-
-
-
-
9
Çin Halk Cumh.
398
3.365
49
90
46
72
333
10.757
-
-
98
1.656
10
Japonya
586
9.118
327
388
187
1.817
487
6.683
-
-
27
745
11
Amerika B.D.
114
7.236
8
186
9
549
13
521
-
-
85
3.078
12
Hong Kong (SAR)
43
954
3
8
4
16
139
9.068
-
-
47
1.251
13
Marshall Adaları
57
8.032
-
-
2
141
47
2.180
-
-
18
726
14
Filipinler
125
322
8
10
22
41
184
8.366
-
-
10
157
15
Hindistan
97
5.128
8
143
10
161
125
4.276
3
312
7
131
16
Bermuda
29
5.340
-
-
7
489
28
3.696
-
-
17
506
17

İngiltere (Toplam)
137
5.831
12
64
15
293
26
1.409
-
-
56
1.836
Isle of Man
55
4.768
7
45
13
289
19
1.358
-
-
19
417
18
Türkiye
99
1.030
34
109
6
19
158
6.214
5
577
21
213
19
Saint Vincent
78
1.211
25
107
5
27
129
4.074
3
374
28
183
20
İtalya
163
3.209
61
313
41
370
39
3414
1
83
21
653
21
Tayvan
25
1.563
2
2
-
-
57
4.270
-
-
69
2.144
22
Kore cumhuriyeti
154
957
57
131
23
84
110
4.910
-
-
46
950
23
Rusya
313
2.081
7
6
1
0
51
1.006
54
278
24
317
24
Almanya
19
151
3
18
3
25
3
5
-
-
234
6.394
25
Malezya
96
2.079
15
245
20
779
60
2.671
-
-
49
803
26


Danimarka (Toplam)
41
1.813
18
83
28
292
13
873
-
-
61
3.157
Danimarka (DIS)
36
1.499
16
60
28
292
13
873
-
-
61
3.157
Danimarka (DOR)
5
314
2
22
-
-
-
-
-
-
-
-
27

Fransa (Toplam)
55
4.796
4
21
9
236
9
1.018
-
-
15
555
Kerguelen
30
3.190
2
7
6
134
6
1.014
-
-
11
441
28
Brezilya
62
3.131
4
50
13
56
33
1.550
8
1.064
6
166
29
İran
31
3.408
3
47
1
12
42
1.612
-
-
3
12
30

Hollanda (Toplam)
26
679
30
266
22
78
8
104
-
-
62
1.851
Hollanda Antilleri
5
231
1
4
4
23
-
-
-
-
15
323
31
Antigua&Barbuda
6
19
3
11
3
16
16
314
-
-
133
2.451
32
Endonezya
203
1.339
21
42
5
19
27
604
-
-
11
55
33
Kuveyt
20
2.960
-
-
7
351
1
27
-
-
6
227
34
Tayland
132
706
9
12
44
47
36
784
-
-
12
161
35
Belize
118
568
16
31
6
5
26
268
-
-
7
55
36
Avustralya
11
491
2
17
4
267
29
1.334
-
-
1
47
37
Mısır
38
364
6
3
1
3
22
1.054
-
-
1
18
38
Luksemburg
14
1.091
3
8
16
537
1
9
1
164
1
23
39
Polonya
9
27
2
1
-
-
48
1.718
-
-
-
-
40
İsviçre
49
390
23
161
1
59
9
43
-
-
-
-

Diğerleri
823
11.604
139
815
62
1.175
329
9.143
5
303
126
2.728

Toplam içindeki %
7.195
296.081
1.294
8.413
1.058
17.132
5.763
25.541
215
16.141
2.437
63.296
  Alıntı ile Cevapla
Alt 02-02-2007, 15:41   #32
imparator
Guest
 
imparator - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 

1.4. DÜNYA DENİZ TİCARETİ

Dünyada deniz yolu ile gerçekleştirilen ticaret hacmi 1998 yılına kıyasla, 1999 yılında %07 oranında marjinal bir artış sağlayarak 5062 Milyar Ton'dan 5100 Milyar Ton'a yükselmiştir. Bu gelişme, en büyük artışın gözlemlendiği Diğer Yükler kategorisi dışında (2050 Milyar Ton'dan 2110 Milyar Ton'a 60 Milyar ton) ham petrol ve demir cevherinden de ayrı olarak her ana mal grubunda yaşanmıştır. Taşımalarda Ton-Mil bazında ise 1999 yılında 21.492 Milyar Ton-Mil'den 21.480 Ton Mil'e varan bir azalma sözkonusudur.Bu trend 14 yıl devam eden artıştan sonra ilk defa yaşanmaktadır.

Dünya deniz ticaretinde ortaya konulan bu tahminler,dünya ticareti ile ilgili resmi olarak saptanan enflasyon endeksli numerik değerlerin dışında, yılın son birkaç ayı içersinde gerçekleştirilen, kamu ve özel sektörleri kapsayan piyasa pazar araştırmalarına dayanmaktadır. OECD Dünya ticaret tahminleri ise 1998 yılındaki %5.1 değerinden 1999 yılında %4.9'a varan bir azalma ortaya koymaktadır. Bu azalmanın büyük çapta dökme yüklerde yaşanan düşük navlun ücretlerine bağlı olduğu görülmektedir. Diğer taraftan OECD değerleri, sanayi mamulleri ticaretinde de 1998'den 1999'a, %5.8'den, %5.7'ye varan bir azalma göstermektedir. OECD'nin dünya ticaret tahminleri ile Fearnleys'in ortaya koyduğu değerler arasında bir karşılaştırma yapıldığında bu yorumlar ortaya çıkmaktadır.OECD ülkelerinde GSYİH gelişimi 1999 için %0.4 olarak tahmin edilmektedir.bu değer 1998'in %2.4 değerinden %0.4 bir artışı ortaya koymaktadır. Geçen yılın GSYİH gelişimi aralık 1998'de tahmin edilen %1.7 marjın üstünde gerçekleşmiştir. 1998'deki %2.2 değeri ile karşılaştırıldığı zaman 1999 yılında %2.5 artacağı tahmin edilen sanayi mamüllerindeki artış doğal olarak tonaj talebinin en iyi göstergesidir
  Alıntı ile Cevapla
Alt 02-02-2007, 15:41   #33
imparator
Guest
 
imparator - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 

Uzak Doğu'daki ekonomik durum 1999 yılında belirgin olarak gelişmiştir. Çinde GSYİH 1998'deki %7.1 değerinden,%7.8'e artış göstermiştir. Bundan ayrı olarak Malezya ve Tayland gibi ülkelerde 1998 yılında yaşanan negatif büyümeden sonra 1999 yılında pozitif büyüme gerçekleştirilmiştir. Halen Endonezyada hala negatif büyüme yaşanıyorsa da oran 1998 deki %-13.2 değerinden 1999'da %-0.5'e yükselmiştir. Endonezya'nın politik durumu yıl boyu ve 2000 yılına girişte de çözümsüz kalmış, ülke siyasi dengesizliklerden zarar görmüştür.

1.4.1. PETROL PİYASASI

Ham petrol ve petrol ürünleri 1999 yılında azalarak, 1998'deki 1926 milyon ton değerinden 1999 yılında 1880 milyon ton değerine gerilemiştir. Bu azalışın en önemli nedeni OPEC'in üretimi kısıtlaması sonucu ticaretin azalmasıdır. petrol ürünlerinin 8 milyon ton artmasına karşın hampetrol 44 milyon ton azalmıştır. Ton-Mil bazında ise petrol ürünlerinin %4.1 artarak 1970 milyar ton mil olarak gerçekleşmesine karşın ham petrol%3.7 azalarak 7500 milyar ton mil olarak gerçekleşmiştir.

Petrol ürünleri ticaretindeki bu sıhhatli gelişim Asya'nın gelişen ekonomisi ile paralellik göstermektedir. Keza Hindistan'ın bir çok rafineri ile üretime başlaması da bu gelişime etkisi büyük olmuştur. Geleneksel olarak Hindistan piyasasını elinde bulunduran Ortadoğu üreticileri daha uzak pazarlar aramak durumunda kalmışlardır. Bu durum Ortadoğu'nun petrol ürünleri ihracatında Avrupa, ABD ve Uzakdoğu için de söz konusudur. Dünya ham petrol üretimi "Energy Intelligence Group"a göre 1998'e kıyasla 1999'da %1.5 azalmıştır. Toplam OPEC üretimi %3.9 azalmıştır. Bu değerde Ortadoğu OPEC ülkelerinin payı %3.2 dir.

ABD'de yerli üretim 1998 yılının sonlarına doğru dramatik olarak azalmış ve azalışını 1999 yılında da sürdürmüştür. Ortalama olarak ABD günlük üretimi 1998'deki 6.38 milyon varil/gün'den1999'da 6.0 milyon varil/gün'e düşmüştür.
  Alıntı ile Cevapla
Alt 02-02-2007, 15:42   #34
imparator
Guest
 
imparator - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 

1. 4.2. KURU YÜK

Kuru yük taşımacılığı 1999 yılı içinde karmaşık bir gelişme içinde olmuştur. Demir cevheri, 1999'un ikinci yarısında çelik talebine bağlı olarak artmışsa da 1998 yılında gerçekleştirilen 417 milyon ton değerinden, 1999 yılında 410 milyon ton'a düşmüştür.

Kömür, 1999 yılında, 1998 yılındaki 473 milyon ton değerinden 480 milyon tona artarak en yüksek değerde gerçekleşen yük olmuştur. Kok kömürü 1998 yılındaki 177 milyon ton değerinden 1999 yılında azalarak, 174 milyon ton olarak gerçekleşmiştir. Termal kömür 10 milyon ton artarak, denizyolu taşımacılığı, ilk defa 300 milyon ton değerini geçmiştir.

Tahıl, kömür gibi 1999 yılında iyi bir performans göstererek 196 milyon tondan 210 milyon tona yükselmiştir. Ton mil bazında ise üç ana mal grubu 31 milyar ton- mil artarak 5789 değerinden 5820 milyar ton- mil'e yükselmiştir.

1.4.3. DİĞER YÜKLER

1999 yılında, Diğer Yükler kagorisindeki Likit gaz ve kimyasallar, konteynerler, Ro-Ro ve diğer genel yükler ile araba taşımaları 60 milyon ton artarak 5100 milyon tona, ton-mil bazında ise 210 milyar ton mil artarak 6150milyar ton mile ulaşmıştır.
  Alıntı ile Cevapla
Alt 02-02-2007, 15:42   #35
imparator
Guest
 
imparator - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 

DÜNYA FİLOSU

1999 yılında dünya ticaret filosu, %01.3'den daha az bir değerde küçük bir artışla 751.6 Milyon Dwt'a ulaşmıştır. Tanker filosu ise %1.5 değerinde 4.0 Milyon Dwt'luk bir artışla 276.7 Milyon Dwt'a ulaşmıştır. Buna karşılık Dökme Yük filosu % 0.8 değerinde,2.25 Milyon Dwt'luk bir artışla 268,4 Milyon Dwt'a ulaşmıştır. OBO filosu ise tekrar yaşadığı bir küçülme yılı sonucu 16.3 Milyon Dwt'dan 14.9 Milyon Dwt'a %8 değerinde azalmıştır.OBO filosu siparişi yıl içinde hiç alınmamış, bu tip gemilere ilgi son derece azalmıştır. Gelecek yıl da OBO filosunda bu azalmanın süreceği tahmin edilmektedir.

Farklı gurupları oluşturan diğer tip gemiler 177.3 Milyon Dwt!dan 181.6 Dwt'a %2.4 oranında bir artış göstermiştir. Genel yük gemileri ile Konteyner filosu büyümeye devam etmiş, buna karşılık yaşlanan konvansiyonel genel yük gemileri filosu azalmıştır. LPG filosu %3.2 artarak 12.98 Milyon cbm'ye ulaşmış, LNG filosu 11.74 Milyon cbm'den 12.96 Milyon cbm'ye ulaşmış, diğer bir deyişle % 8.1 artmıştır.

Tonaj balansı açısından dünya filosu incelendiğinde, yıl bazında, dünya tonaj balansı 1999 yılında bir az bozulmuştur.Ton-Mil olarak deniz yolu ile gerçekleştirilen ticaret 1998 ile mukayese edildiğinde, hemen hemen değişmediği gözlemlenmektedir ( 1998 yılında %11’lik bir azalma yaşanmıştır).
  Alıntı ile Cevapla
Alt 02-02-2007, 15:42   #36
imparator
Guest
 
imparator - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 

Dünya filosu 1998 yılındaki % 1.4 değerinden sonra, 1999 yılında % 1.3 artmış eski tonaj ise daha etkili gemiler ile yer değiştirmiştir. 1999 yılının başlangıcı itibariyle yeni teslim tonaj % 5.5, çıkan tonaj % 4.4 dür. Uluslararası taşımacılığa ilaveten kabotaj taşımaları ve depolama da bazı talep unsurlarına bağımlı olmaktadır. Tanker filosunun %7’si ve dökme yük gemilerinin %7’si olmak üzere 50 mDwt gemi kabotaj taşımalarına angaje olmuştur. Kuru ve yaş dökmeyük depolaması sadece tankerler vasıtasıyla, hemen hemen aynı düzeyde 3.4 Milyon Dwt olarak gerçekleşmiş, diğer gemiler için minimal düzeyde kalmıştır.

Gaz piyasasında ise çeşitli eski VLGC’lar hala depolama maksadıyla kullanılmaktadır. Lay-Up tonaj 6.2 milyon DWT’dan 6.4 milyon Dwt’a yükselmiştir. Bu değer, bütün dünya ticaret filosunun %9’unu oluşturmaktadır. Kayıtlı Lay-Up tonaja ilaveten liman bekleme süreleri ve azaltılmış yük alımı da bu hususa ilave unsurlar olmaktadır. Tamir sürecinin azalması da önemli bir gözlemdir. Ağır trafik ve yetersiz altyapı nedeniyle liman bekleme sürelerinin uzaması da talebi etkilemektedir.
  Alıntı ile Cevapla
Cevapla

Bu konuyu arkadaşlarınızla paylaşın


Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 
Seçenekler
Stil

Yetkileriniz
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-KodlarıKapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık




Türkiye`de Saat: 22:49 .

Powered by vBulletin® Copyright ©2000 - 2008, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.3.2

Sitemiz CSS Standartlarına uygundur. Sitemiz XHTML Standartlarına uygundur

Oracle DBA | Kadife | Oracle Danışmanlık



1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 326 327 328 329 330 331 332 333 334 335 336 337 338 339 340 341 342 343 344 345 346 347 348 349 350 351 352 353 354 355 356 357 358 359 360 361 362 363 364 365 366 367 368 369 370 371 372 373 374 375 376 377 378 379 380 381 382 383 384 385 386 387 388 389 390 391 392 393 394 395 396 397 398 399 400 401 402 403 404 405 406 407 408 409 410 411 412 413 414 415 416 417 418 419 420 421 422 423 424 425 426 427 428 429 430 431 432 433 434 435 436 437 438 439 440 441 442 443 444 445 446 447 448 449 450 451 452 453 454 455 456 457 458 459 460 461 462 463 464 465 466 467 468 469 470 471 472 473 474 475 476 477 478 479 480 481 482 483 484 485 486 487 488 489 490 491 492 493 494 495 496 497 498 499 500 501 502 503 504 505 506 507 508 509 510 511 512 513 514 515 516 517 518 519 520 521 522 523 524 525 526 527 528 529 530 531 532 533 534 535 536 537 538 539 540 541 542 543 544 545 546 547 548 549 550 551 552 553 554 555 556 557 558 559 560 561 562 563 564 565 566 567 568 569 570 571 572 573 574 575 576 577 578 579 580